Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jó estét Hegylakó! Te mindig Badacsonyban vagy, kivéve mikor nem.
Szép estét motorozós csapszéktöltelékek! Ma voltam Badacsonyban, és szépen sütött a Nap! Képzeljétek, senki nem volt a strandon B+!
Milyenek ezek a népek, mindenki június környékén akar fürdeni !?
Hallatlan !
Az első fotón levő Simson segédmotorom nekem is volt. Sajnos abban az időben szinte semmi pótalkatrészt sem tudtam venni hozzá . pedig két napot töltöttem az ecseri piacon. Csodálom ahogy kinéz a fotón!
A második képen egy Berva van ha jól látom. Hirdettek egyet régebben lepukkanva, de hiánytalanul. Mire írtam, már más lecsapott rá és alku nélkül elvitte. Nagyon sajnáltam, mert igazi ritkaság. És itt Makón tudtommal nincs is. A harmadik képen látható Komár, meg ugyan ilyen színben ott áll a Trophy mellett az ismerősöm garázsában. Még a tatájától örökölte. Képzelheted mikor a kis NSU- val kerültem egyet a városban, kb. úgy néztek, mintha ufót látnának. Volt olyan autó, aki odagurult mellém menet közben és úgy próbálták megfejteni, hogy milyen motor is ez valójában. Egyébként abban maradéktalanul igazad van, hogy egy ilyen gép javítgatása, felújítása nagyon jó elfoglaltság(még ha nem is olcsó), motorozni vele meg igazi élmény.
Nekem is tetszenek a kismotor régiségek, találtam is hirtelen párat a fotóim között. Hajdúböszörményben és Debrecenben is szokott lenni kiállítás, ezeket ott fotóztam. Azért is jók a mopedek mert nem kell rájuk vizsga, viszont ugyanúgy kiélhető rajtuk az alkotási vágy
Ez a kis gép azé a srácé, akitől a Hondám van. Akkortájt amikor az enyémet is hozta(magának), sűrűn forgott Németben és hozott néhány motort. Az egyik helyen ahogy keresték a hirdetett motort(egy kisebb farmon, valamelyik színben volt letakarva), az egyik sarokban porosodott. Megalkudtak az adott gépre, de ezt nem akarták adni. Addig ügyeskedett, míg ezt is el tudta hozni. Nem volt indítható. 2 évig tologatta otthon, mire egy másik cimborától hozzám került, hogy hátha nekem sikerülne elindítani. Egy megszakító, és gyújtótekercs kellett bele,+ egy alapos tank, benzincsap és karburátor takarítás. Utána már ment is. Szerintem ha öntenék bele benyát, most se kellene sokáig próbálkozni és menne. Egyetlen hibája, hogy az egyest ki-ki dobálja. Valószínű rosszul lehetett beállítva a bovden és elkophatott a blokkban a reteszelő része. De ettől függetlenül hibátlanul fut a 26"-os kerekein.
Ha nekilátsz akkor tedd stenderre, és állj négykézlábra , persze nem az alkoholtartalmú italok mértéktelen fogyasztása miatt, és less alá azért mert a blokkból kijövő és az alul menő vezeték-köteg van el-ki-be-le-fel-meg-dörzsölve.
Volt dolgom pár ilyennel! És még jó dzsuvás is szokott lenni!
Ez viszont t6ényleg szép. Hol tartasz a "regenerálással"?
Valóban, mert a 32 csak két számjegyű. Hogy fért el egymillió fog a pofájába?
Elnézést, magas labda volt, csak későn kapcsoltam.
Ez a 125-ös Trophy ha nem építkeztünk volna már itt lenne nálam újra élesztésre, de mivel tudtam, hogy nem lesz időm foglalkozni vele, el se vállaltam. Ettől függetlenül van egy saját Puch MS 50 ami ugyanígy felújításra vár, van egy NSU Quickly és egy Simson sr2, ezek sajnos csak vendégségben vannak nálam. Egy kép az NSU-ról. Nem az itteniről, csak hogy lássátok milyen gyönyörű kis masina.
Hát abból rengeteg turmix kijön. még NDK-s levehető ajtós is
Hát még nekem is megvan a teljes felszerelés a pofámba, csak két fogamat be kellett tömni. Régebben próbáltam faternál a mindenféle garanciális jogaimat érvényesíteni, de elhajtott a ..csába, azt mondta, hogy a garanciális idő már rég lejárt, szavatosságot nem vállalt, és egyébként is szoftverhibás vagyok, ami biztos, hogy az anyám műve.
Már én is hallottam 7 számjegyű fogsor építésről. És ez nem 32 fogat jelentett!
Van itt a faluba egy kamionos srác, van egy MZ 250 ETS-e (Ein zylinder, Telegabel, Schwinge, ha jól emlékszem ), némi villamos problémával, gyári állapotban. már vagy háromszázötvenszer megbeszéltük, hogy áthozzuk hozzám, hátha meg tudom gyógyítani, de valamiért ez mindig elmarad. Majd említem neki, hogy mostanában pont ráérek, hátha sikerülne életre kelteni. Csak vigyázni kell a Főnixre, nehogy megmarja, mert nem nagyon tűri maga mellett a konkurenciát
Hát ilyen is van itt kis városunkban. Nem mellesleg van itt néhány lelkes veterános, igen szépen felújított P20-21, négy ütemű Simson, BMW és ki tudja még milyenek. Néha össze szoktak röffeni, olyankor előhozzák a kincseiket, közszemlére bocsájtják, majd újra eldugják azokat. Legközelebb ha hallok ilyen találkozóról, majd igyekszek elmenni és fotózni.
Szerencsére nekem még idegen anyagot nem tartalmaz a pofabélésem, még mind eredeti, apám csinálta, igaz van benne egy kis csorbaság de ettől még pontosan zár
Ma beszélgettem az egyik területgazdával akinek dolgoztunk és ő mesélte, hogy idén azért nem vett motort mert a fogára költötte az árát... még hallani is rossz volt, de ezek szerint nem mondott nagy hülyeséget ha neked egy fogadat nyócér fótoztak be
Eej pedig az a remek NDK-s turmixgép az volt az igazi! Hiába , amíg azt a levehetőajtóst az endékás eltásak tudták csak csinálni igazából ! !Ezek a kapitalisták már közelébe sem érnek.
Köszönöm szépen a jótanácsot, mindenképpen szerzek egyet, mert most jól jönne.
Ma beengedtem egy fogorvost a pofámba, mert kiesett az egyik fogamból a tömés. Végigpróbálgatta a hájtek cuccát, lézersót rendezett, meg ilyenek. Mondta hogy ma ne egyek, meg lehúzott nyócezerrel
Mivel enni nem tudok ezért megittam három sört. Nem tudom mit henteskedett, de a fülemtől a lábujjamig hasogat, ha kinyitom a számat. remélem, holnapra elmúlik, mert visszamegyek, és csúnya pofozkodást rendezek.
Tőlünk néhány házzal arrébb van egy Jawa 250/559-es. Nagyjából 20-éve áll, a motor tulaja apósommal egyidős és régről haverok is. Egyszer a kisebbik fiam elment apósommal ehhez az illetőhöz és akkor látta meg a Jawát, itthon elmondta én meg üzentem neki, hogy 40-ért máris elhozom, ez kb 5-éve volt. Akkor az volt a válasz hogy 120ezernél alább nincs üzlet... a motor egy szénatároló fészerben van, mindene rozsdás krómozni festeni kellene. Legutóbbi alkalommal de annak is legalább egy éve Dani megint látta és meg is rugta, állítólag a motorja átfordul de nincs meg a deknije és valami kisállat már belefészkelt a légszűrőházba. Akkor még tettem egy nagyvonalú 60ezer Ft-os ajánlatot de inkább ott rohasztja meg ahelyett hogy eladná...
Néha figyelem a hírdetéseket, nagyon nagy áruk van, majd talán egyszer, most úgyse lenne rá időm.
No kérlek szépen erre is van egy kis story. Egy autószerelő ismerősömnek van egy 250-es. Mikor hozzájutott atomjaira szedte. A motoron ami polírozva volt polírozva lett, a krómozott részek újra krómozva, a fényezett részek gyári színűre fújva. Közben beszerzett annyi alkatrészt (bontva), hogy már egy másikat össze lehetne pakolni(ez nem túlzás). Közben a blokkban is minden csapágy és szimering cserélve lett, ill meg lett fúrva. Ennek már több éve. Nyáron mikor voltam nála, kibontottuk a takarók alól és megcsodáltuk újra. Azt mondta, kb. 500 km-t ment vele összesen.
Szeretnék egy ilyet 250-es kivitelben, veterán találkozókon is lehet látni szép darabokat. Az az érdekes hogy amikor régen a 250-es ETZ volt a divat nekem ezek a formák egyáltalán nem jöttek be, most hogy eltelt több mint 20-év -és már alig lehet látni őket- sokkal jobban tetszenek. Nemrég volt itt egy videó a 250-es Trophy-ról, nem is bírtam ki hozzászólás nélkül link
Sajnos 89-óta egyre nehezebb beszerezni, valószínüleg Erich Honecker is ezért mondott le hivataláról és az akkori NDK-s polgárok is ezért fordultak menekültstátuszért. A pénzügyi összeomlás csak ürügy volt, az igazi problémát a turmixgépek hiánya generálta amely akkor érte el csúcspontját amikor a páneurópai piknikre beígért gyümölcspürét is hiába várták a békedemonstrálók. Ezután pörögtek fel az események, szétszaggatták a vasfüggönyt és összeszűrték a (gyümölcs) levet az emberek, Németország egyesült és az Európai únió teret nyitott kelet felé majd elárasztotta Made In EU-s turmixgépekkel az embereket akik azóta is boldogan élnek ha megnem haltak. Bátran menj be Te is bármelyik műszaki szaküzletbe és válogass kedvedre a jobbnál jobb ajánlataikból.
Az még nincs, de cserébe ma volt szerencsém látni egy csodálatos (ronda) 125-ös MZ Trophy-t. Első gazdás, gyári fényezésű-látszik rajta az idő, de nem vészes. Hát szóval a profilja elég markáns a felfelé álló első sárvédőjével, de a 250-eshez képest ez még kis túlzással szinte szépnek mondható. Találtam egy képet, ilyen színű a gép.
Jó estét kívánok, érdeklődni szeretnék, hogy az NDK turmixgép, a levehető ajtós, megérkezett-e már?
Oké, így értem, és érthető is.