Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Erdélyi körutat kb 2 éve tervezgetek (ugye ide is írtam), viszont az legalább egy hét. Ami motorral elég nehézkes, de lehet hogy az lesz. Majd kiderül. Viszont mindenképpen nyáron. Kicsi voltam mikor utoljára jártam arra, de már nagyon szeretnék megint.
A forma nekem is tetszik, de ha ebből lenne kisebb, akkor mindjárt más lenne! Akkora a nyomatéka mint az állat!
Ez a motor nem egy Hayabusa Józsi, 116lovat azért még kordában lehet tartani, bár kétségtelen, hogy képes lenne rá nagyon hamar vászonig nyalni a gumit. Hangoskodni nem kell vele mert a 120Nm-es nyomaték bőven elég mindenre. Hidd el nem a ccm vagy a technikai adatai fogtak meg, hanem úgy összeségben az egész motor formája, ami még 2004-ben égett a retinámba. Azóta vágyok rá de sajnos van egy nagyon előnytelen tulajdonsága, rohadtul tartja az árát, még egy 10-éves is.
Még várnom kell...
Az a jó ha vannak tervek, persze ezek még csak üres vázlatok amit ügyesen kell felépíteni ahhoz, hogy tartalmuk is legyen. Látod sírok itt hogy minden távol van, közben meg itt van Erdély a szomszédban, nem véletlenül járunk ki minden évben. Még a CB-vel megkezdtem és azóta minden nyáron csináltunk egy nagyobb kanyart, sőt Kovács Peti cimborámmal még közben is előfordultak 1napos kanyarok, persze könnyű dolgom van mert Peti úgy ismeri Erdélyt mint a tenyerét. Torockó mindössze 250km-re van tőlünk, most is amikor a Transzalpinán voltunk úgy választottuk meg az útvonalat hogy érintsük, pedig tavaly ott volt az alaptáborunk. Olyan volt mintha hazamentem volna, azt a nyugalmat és vendégszeretet nem lehet elfelejteni, akárcsak Csernakeresztúron.
Szerintem a terveid közé sorold be Erdélyt is valamikor, a félpanziós szállás olcsó, a bőséges reggeli és mégbőségesebb estebéd mellett ha napközben nem enne az ember akkor is kibírná. A költség 5 napra benzinnel, kettőnknek szállással, kajával, biztosítással, belépőkkel egy százasból kijött, de még ebből lehetett volna lefaragni, csak hát ilyenkor visz az ember egy kis ajándékot haza, magának egy-két emléktárgyat mint pl. a melóbajárós torockói rugósbicskám amiről minden alkalommal amikor előveszem Erdély jut az eszembe.
azért Lacit nem úgy ismerem, hogy azért venné ezt, mert annyira bika (egyébként annyira nem is). Másrészt a gumitól is nagyon függ, hogy meddig bírja. Erre valószínű nem 2-3 ezer alatt lekopó sportgumikat tesznek, hanem 20-30ezret bíró túragumit. Akit ismerek és 1200-es Banditja van, vagy 1300-as XJR az sem cseréli a gumiját 3 ezrenként :) Pedig azok is hasonló paraméterekkel bírnak (gondolom)
Nem mondtad még, hogy mikor lesz a motoros esküvő!?
Laci! Aztán nem győznél gumit venni, mert 2500-3000 km-alatt lekoptatja a futófelületet! Éppen a napokban láttam közelről egy Zaporozsecet, abban 1200-as motor volt 40 lú körül. És elég volt. (Nekem is volt)
Én értelmetlennek találom ekkora motorok gyártását, és eladását !
ja, ez meg persze hogy nagyon tetszik. Csak kár hogy nagyon drágán adják nálunk ezeket (illetve fogják).
nem Ő az. változnak az évszakok, változik az élet. Őt nem tettem bele a válogatásokba. Egyébként előtte is az a lány volt aki most, azelőtt meg aki utána (előtte) és így egy darabig. Most már nem szeretnék többet cikázni, elég volt. Na de nem beszélek erről többet.
Ha a Mecsek annyira nincs közel (szerintem kb 250 km), azért szerencsére központi hely ez. Mondjuk Erdély messze van.
Motorozás szempontjából Szombathelyen, vagy Sopronban lenne jó lakni és átjárkálni az osztrákokhoz. A Duna is szép, de az nem annyira hegyes ugye, meg aki mindennap látja, annak nem akkor szám

Egyébként ma már tervezgettem a tavaszi első vagy második nagy túrámat (a másik az lesz amit itt írtak egy cikkben. Vagy legalábbis nagyon hasonló).
Amit ma terveztem az pedig ilyesmi lenne. Itt egyet minimum aludni kéne valahol. Sajnos mostantól csak tervezgethetek, és kicsit félek, hogy mire itt lesz a jó idő, 23 túraútvonal lesz készenlétben Na nembaj. Erre van a tél, meg hogy gyűjtsek egy kis pénzt rájuk.
Januárban már a 20. évfordulónk lesz, erre mondják hogy az még szílvásgombócból is sok Amikor felhozódtak a régi emlékek és elárultuk a kalandot akkor a 15. évfordulónk volt. Szerencsére Apósomék nem emberevő hegyi Pápuák akik Új-Guineából települtek át, úgyhogy nem tartottam attól, hogy a vasárnapi ebédhez az én belszerveim biztosítják az alapanyagot... ettől függetlenül mégis jobb volt úgy hogy anno csak mi tudtuk, így is féltették egyetlen kislányukat és nehéz volt elfogadniuk, hogy pont egy szélhámos motoros suhanc vetette rá a szemét. Szép idők voltak!
Szóval már nincs meg Neked az a csaj akinek telepatikusan szorítottunk a forgalmi vizsgához Azt hittem, hogy akit a képeken láthattunk az volt mindig is. Na de az élet ilyen, ha nincs értelmes folytatás jön a méltó befejezés.
Visszatérve a motorozásra, te még mindig jobb helyzetben vagy mint mi akik a nagy "laposra" születtünk. Szeretem én, hiszen ide köt minden, viszont ha egy kicsit kanyarogni akarok legalább 100-150km-t kell mennem ahhoz, hogy egy értelmes domborzati szintkülönbséghez érjek. Az első nagyobb víz a Tisza is egy jó százasra van, neked meg ott van közel a Duna. Szigethalom nem tudom milyen most, tervezem már régóta hogy visszamegyek, gyerekkorom legszebb nyarait töltöttem el azon a vidéken. Van ott minden, a leghosszabb utcája a Szabadkai egyenesen a Dunához vezet, pontosabban a Ráckevei Duna ághoz ahol kezdődik a Duna-sziget, jobbra pedig a Dunasor vikendházai mögött jó nagy sűrű erdő található amit én valamikor mezítláb jártam be keresztül-kasul a finomhomokos csapásokon... Ha keresi az ember akkor talál látnivalót csak nem kell sajnálni rá az időt, erre akkor jöttem rá amikor egy egy feltöltött galéria után a hozzásólásokból jöttem rá, hogy bizony volt olyan látnivaló ami mellett úgy mentem el hogy észre se vettem. Amúgy se laksz te rossz helyen, hozzád a Mecsek, vagy a Balaton is viszonylag közel van, míg nekem ezekhez jóval több mint 300km-t kell megtennem, amivel nem is lenne baj ha mondjuk csak 200Ft lenne a benzin literenkénti ára.
15 év után? Az aztán jó sok :D Vagy csak pár év után a 15dik évfordulón?

Én nem mertem még átadni a kormányt. Neki nincs jogsija. Akinek lett pár hónapja, annak már vége van . Aki a képeken van ő csak motorjogsit szeretne, B kategóriát nem (?), de még nem elég idős hozzá, és ugye az anyagaiak sem engedik most meg egyikőnknek sem.

Egyébként a túra annyira nagyon nem indult jól. Csömörön még tűzött a nap délelőtt, de pont a Börzsöny felé felhők voltak, útközben éreztük is hogy hűl a levegő, és párás az idő. Megálltuk a nógrádi várnál, és ott már azt hittem, hogy esetleg valahol elkap az eső. De a radarkép nem mutatott esőfelhőket, így végül hiába tartottam tőle.
Diósjenőn csomót tekeregtem, mert meg akartam keresni egy helyet, ahol régen nyaraultunk mikor még kisgyerek voltam, de sajnos nem találtam meg. Ott mentünk volna be a Börzsönybe, de úgy látom, hogy jellemzően oda csak kidándulni mennek az emberek. Van egy pont ameddig elmennek kocsival (Királyréten is ez volt), és utána magánút következik, amin gyalogolnak, vagy bicikliznek. Térképen is jelölik ezt egykét helyen, de amit most néztem ott nem, és csak akkord derült ki mikor odaértünk. Úgyhogy a Börzsöny megmarad látnivalónak kívülről.
Aztán igazából összevissza mentünk, a térképet nem is néztem. A terv az volt hogy elmegyünk keletre, felfedezni nógrád megyét, mert dombok ott is vannak, és lehet tekeregni. Végül kitaláltam, hogy menjünk fel Szlovákiába, azt egyáltalán nem ismerem, csak lesz ott valami. Biztosítás nélkül végül kicsi kört tettünk ott. Deménden is nyaraltam nagyon kis koromban, így tökre megörültem, mikor az is útba esett, de természetesen a 15 évvel ezelőtti szállást nem találtam meg.
Ott egyébként piszkosul jó utak voltak (pont Deménd előtt), kanyarogtak, sőt szerintem ez valmai szlovák fétis lehet, hogy mindegyik út úgy hullámzott, mint egy japán hullámvasút :) Ezeket nagyon szeretem, de azért kanyargott is, szóval nem mentem gyorsan. (cserébe van egy szakasz Kemence és Vámosmikola között, ahol legalábbb 20 "ugrató" van egymás után egyenes úton :) Ott is eljöttünk megint, az nagyon jó volt. Persze kell sebesség hogy élvezze az ember.)
Deménd után megint lapos volt minden, nagyon messze látszódtak hegyek, de nem akartam addig menni, mert nem akartam a szlovákoknál tankolni bankkártyára, mert sokkal drágább ott a benya. Így mindenképp vissza akartam érni határon belülre még azzal a tankkal. De a nagy hegyek előtt voltak kisebb dombok, ahol nagyon szép erdei utakon mentünk, ahogy a képeken is látszik. Szinte az összes képet ott csináltuk, meg a videót is.
Találtaunk egy patakot is, ami nincs rajta a google maps-on Pedig nem volt kicsi ahhoz képest. Végig az erdőben a patak mellett ment az út és oylan fák meg növények votlak, hogy csak néztem. Kár hogy nem álltam meg lefényképezni. De olyan volt a fa, mint egy bunker. Úgy hajolt össze magába, hogy alá lehetett bújni, és szerintem annyira sűrű volt hogy az eső sem esik be :)
Szóval minden nagyon jó volt, estére azért elfáradtunk, de nagyon megérte.
Ami viszont zavart, hogy a fővároshoz közel nem igazán találtam motoros utakat (=erdőben kanyargós, lehetőleg jó minőségű út, néha pihenők, vagy tisztások). Mert csomó inkább turistaút ami le van zárva. Ami pedig országút és járható lenne, azok már nem kanyarognak annyira, inkább kikerülik a hegyeket. (mondjuk Vác után a 2-es út egy darabig nagyon élvezetes volt, pedig országút)
De az országban se nagyon tudok olyan utakat ahol szívesen mennék és tudom, hogy nagyon jó ott motorozni. Mátrában, Bükkben, Pilisben már ismerem, és szeretem is, de jó lenne valami más, ami nincs messze. Ha van ötlet, akkor ne tartsátok magatokban!
Pontosan! Mert kétszer kell csinálni.
Jó munkához idő kell- a rosszhoz mégtöbb
Hosszú az idő március végéig!
A rutin meg az évek! No meg a költői véna. Ahogy a nagy elődök is mondták: Hamar munka ritkán jó!
"Dolgozni csak csendesen szépen, ahogy a csillag megy az égen, úgy érdemes!
Nem szeretek én sem kapkodni mert akkor elqrok valamit, és mire helyrehozom, addigra éppen dupla időbe kerül!
Ott nálam is elférne, de azt szeretném meghagyni. Persze ha nem lesz másutt hely akkor sok választás nem lesz. De ezek után nem feltétlen kell a fékolaj tartály se, egy nagyobb fecskendő is megteszi. No de tavaszig még van idő megalkotni a masinát.
Nekünk bőven elfér a 490Ft-os Lada fékolajtartály a nyereg alatti zsebben
Itt nálunk a nyári középhőmérséklet 20°C körül lehet, ott ahol teszteled a kütyüt legalább legyen ennyi mert a hőmérséklet nagyban beleszól az olaj folyósságába. Kinlódtam vele én is egycsomót de aztán rájöttem, hogy az állandó tekergetés helyett érdemesebb találni egy köztes állapotot
Azóta csak a szintet ellenőrízgetem, de annyira kevés fogy a tartályból hogy ezzel sincs sok gondom
A múltkor én is nézegettem, hogy hová kellene rakni tartályt, amikor megláttam a hátsó fékolajtartályt. én valami hasonló méretű dolgot szeretnék feltenni, abba is elég sok olaj belefér. De sajnos a lánckenő most hátrébb csúszott a "majd megcsinálom" listámon
Első körben ha meg lesz minden darabja, össze lesz állítva és be lesz üzemelve még a satupadon. Majd méregetem én is mennyiséget. Kint könnyebb állítgatni és finomítgatni, majd utána mehet a gépbe. (persze előtte bele próbálom a motorba hogy elférjen minden)
Ezért szép a magyar nyelv ( és megtanulhatatlan az idegeneknek), mert mindenre van tájegységenként külön kifejezés, ami még a magyarnak se sokat mond esetenként. Az a lényeg, hogy a motor jól működik és már nagy munka nem lesz vele. Majd télen ki lesznek javítva az apróságok és a következő szezont hibátlanul lehet kezdeni.