Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

viszont ötleteket kérnék, hátha tudtok segíteni.
- pénzem nincs túl sok, ezért ne legyen túl hosszú (400-450 km max, de inkább kevesebb - 400)
- legyenek benne hegyek, kanyarok, és esetleg valami olyan cél, amit érdemes megnézni.
- alföldi helyeken annyira nem akarok motorozgatni most, szívesen mennék fel a hegyekbe, pl Szlovákiába, de úgy hogy ne kelljen ott tankolni, tehát kb 250 km-t tekerni ott. Viszont szerintem kéne utasbiztosítás akár 1 napra is nem? Az meg megint pénz, mégha annyira nem is sok, de anélkül meg para ha akármi történik velünk, nem?
annyira jó idő lesz a nemzeti ünnepünkön, és valószínű utoljára, hogy el kéne mennem valamerre! Eléggé csábít ez a Sárospataki, csak ez már benzinbe túl messze van a bankszámlámhoz képest
De kitalálok valamit....
Legközelebb ha bemegyek hozzájuk olajért megkérdezem, biztos nem lehet rossz.
Okka!

Amúgy a Kawa Z fórumon egy tag meg a Nano energizert ajánlja de az is uyganaz mint a Xado. Az újabb fecskendős kivitelű, megnövelt hatóanyagú, Xadok, szerinted ugyanolyan jók motorba, mint a régi sima?
Majd visszatérünk rá, télen amúgy is több időnk lesz elvileg
Szerintem Jó éjszakát!
Ha ránagyítasz jobban látszik, a vezérbütykök felülete simább (tükrösebb) mint a korábbi beállításkor készült fotón. Kicsit elcsesztem a képet mert ugyanúgy kellett volna beforgatni a tengelyeket ahogy a korábbi fotón volt és akkor talán jobban látszana a különbség... élőben meggyőzőbb volt elhiheted
Nézem a képet Laci- de mit kell nézni rajta? Szép tiszta a blokk azt látom, amúgy meg?
Hideg téli estéken lesz idő. Majd ahogy a hely adja, úgy módosítom a dolgokat, bár a Lada tartály már nekem is meg van. De ha nem fér kényelmesen, menni fog és lesz helyette más.
Igen, egy univerzális "lengő" robogó benzincsap a szabályozóm, csak az a baj annyira kevés mennyiség kell, hogy szinte teljesen el kell zárni, főleg dögmelegben nehéz beállítan amikor folyósabb az olaj.
Egy ideje már nem tekergetem de az elején kinlódás volt mire beállítottam. Egy mozdulattal letörölhető a Stihl olaj egyébknt, viszont én nem szeretem ha ott is olaj van ahol nem kéne hogy legyen
Mindenképpen csináld meg mert tényleg jó és nagyságrendekkel olcsóbb mint a lánckenő spray!
A Te verziódból is merítettem ötletet. Ha jól emlékszem nálad is van egy univerzális benzincsap közbe iktatva, pont a mennyiség szabályozására. A mágnesszelep csak nyitja az olaj útját a tartályból.
Meglepően kevés olajat kell adagolni a szintentartáshoz, azt volt a legnehezebb beállítani. Valahol olvastam Tasitól, hogy ő bizonyos időszakonként el is zárja. A vákuumos tényleg nagyon jó, viszont ha jár a motor akkor a vákuum csap is nyitott, azaz olajoz, kell még valami csap pluszban. Az elektromost tudod vezérelni, reteszelni az üres fokozathoz, sőt egy időrelével ciklikussá is lehet tenni... millió variáns van.
Láttam olyan olajtartályt ami úgy néz ki mint egy nagyobb kémcső befenekelve, az jobban elfér fektetve mint az én Lada olajtartályom
Én még mindig a Taschner-féle vákuum csapos megoldáson agyalok. Nekem a villamosság nem annyira megy (talán menne), az pedig tiszta mechanika, szerintem jobban megbirkóznék vele. A legnagyobb gondot az alkatrészek eldugdosása okozza. Olyan kicsi helyek vannak, hogy nem igazán fér el semmi, szem elé meg mégse raknám.
Zaklass nyugodtan, fapados technikákban jó vagyok
Az itthoni munka kicsit kevesebb már és kezd lakás kinézete lenni a pecónak (végre). Van még mit csinálni, de az már kevésbé feszít mint az eddigiek. Úgy látom nem felejtetted el a zászlóvivős igéretem, próbálom tartani magam hozzá. Ahogy a munka engedi itt leszek.
Nekem a lánc olajozó megcsinálása van tervbe véve télire, ez ügyben lehet zaklatlak majd.
Jól tudod, ezért nem mindegy az sem hogy milyen hőmérsékleten állítasz szelephézagot. Lényeg az odafigyelés és az előírt időszakonkénti ellenörzés, bár a CB500-at (lapkás) ritkábban kell és nehezebben is másznak el a hézagok. Viszont a lapkázás körülményesebb, anno a kis 16szelepes méregzsákot én is átlapkáztam, bizony nagyon oda kellett figyelni
Ha jól tudom a szelephézag pont a szelepszár hő általi nyúlásának a kompenzálására van kitalálva. Az hogy kinyúlik és utána kevésbé megy össze, szerintem nem igaz. Inkább a szelepülés beverődése lehet a fogyó hézag oka. Itt nyilván századokról van szó, de a motor működése szempontjából ekkora értékek is fontosak.
Leginkább áll. Egész hétvégén kukoricát kellett aratni, nem nagyon volt időm foglalkozni vele. Azért ma délután lecseréltem a villaolajat, úgyhogy ennyivel már beljebb vagyok. Ami benne volt, az se volt rossz, szép piros olaj, de most egy darabig legalább ezzel se lesz gond. A bontóst nem hívtam fel, de holnap reggel az lesz az első, hogy keresem.
Ezt a szelepszár nyúlást viszont nem értem, inkább gondolnám hogy mélyebbre űl a fészkében a szelep ahogy a kilóméterek sokasodnak. Az én Csühösöm nincs kitéve extrém terhelésnek, ezért nem gondolnám hogy megnyúljon bármi is benne a vezérműláncon kívül, de az meg szintén a megtett kilóméterek hozadéka. Egyébként azt is nemrég ellenőríztem, még feléig sincs kitolva a patron
Szia Peti!
Nem gondolnám én se hogy megnőtt, erre utaltam az előző hozzászólásnál amikor a motorgenerálról írtam. Viszont a felület szemmel láthatóan szebb lett.
Sikerült felhívni villhíd ügyben a bontót szombaton? Hogy áll már a Főnix?
Szia Laci!
Nem hiszem, hogy a beépülő ceramic duzzasztotta volna fel a bütyköstengelyt, inkább csak minimalizálódott a kopás, és így jobban kijön a szelepszár nyúlása. nekem még csak 6 ezer van benne a gélezés óta, de úgyis le kellene vennem a szelepfedelet, mert egy kicsit könnyezik, oszt majd rámérek, hogy hol tart a történet. lehet, hogy kicserélem a vezérműláncot is a saját megnyugtatásomra, meg jut rá a rehabilitációs keretből
Szia!
Olvastam én Xado-s sztorikat és ellenvéleményeket is. Az a baj, hogy vannak akik motorgenerált várnak tőle, pedig nem arra való. Ha egy motor kopott akkor gépműhely a megoldás mert nem fog semmilyen kegyszertől helyreállni, sokszor a reklámok is túlzóak és aki kicsit is műszaki ember az elbizonytalanodik a sok körítéstől.
Nálam az állagmegóvás volt a cél, úgy tűnik arra kifogástalan.

Remélem szűnik a melód és tényleg viszed majd azt a bizonyos zászlót, néha nekem is jobb lenne ha át tudnám adni valakinek
Szia Laci!
Kár lenne össze-vissza verni keménység mérés okán ezt a szuper gépet. Akár minek is köszönhető, de a kopás úgy tűnik megállt. Nyilván egy mérés a használat kezdete előtt és most megnyugtatóbb választ adna. Bár úgy vélem a kerámia "csak" mikronnyi vastagságban épül be, de valószínű hogy ezért kevésbé kopik a felület. Én minden esetre már használom a Xado-t is meg a Spurit is. Ha mást nem érek el csak azt, hogy nem lesz rosszabb a gép, akkor már megérte.
Lehet, hogy nekem is ki kék próbálni ezt a xado féleséget?
Ma alkalmasnak láttam az időt a szelepek beállításához, a 20°C is megvolt és egy hiba kivételével az ügyelet is csendesnek bizonyult
12ezrenként kellene ellenőrízni de ez most kicsit több lett, nagyjából 15ezer. Ez pontosan a Xado-ra átállás óta összejött futásteljesítmény. A Motul félidős (~3ezret futott) volt amikor próbából megkapta a gélt, aztán újabb 3ezer futás után lecseréltem a géles Motult de akkor már xado-ra váltottam. Azóta kétszer volt már olajcsere (2X6ezer km) és már nagyon kíváncsi voltam mit találok a szelepfedél alatt.
Előző szelepbeállításról készítettem fotókat így összehasonlítási alapom is van a változásokat illetően. Az lepett meg a legjobban hogy minimálisan csökkentek a hézagok, pedig korábban inkább nőttek. Azt nem merem egyértelműen kijelenteni hogy ez a beépülő ceramic miatt van, de az mégis fura hogy eddig nem ezt tapasztaltam
Ha a vezérbütyök-himba kapcsolatnál erőteljesebb a kopás akkor nő a hézag, ha a szelepülés intenzívebb akkor csökken, a szelepüléshez nem lehet köze a Xado-nak mert az az égéstérben történik, ott inkább a benzinbe kevert Spurinak lehet jótékony hatása, de a spurit azóta kapja a motor amióta nálam van. Szerintetek jó-e az elméletem ha arra gondolok, hogy eddig is lehetett szelepülésem de a himbáknál többet veszítettem az anyagból ezért volt korábban inkább szelephézag növekedésem? Most pedig létezne hogy a Xado megállította a himbáknál a kopást és a szelepülést kellett kompenzálni azzal hogy egy kicsit nyitnom kellett a szelepeken?
Az első fotót 15ezerrel ezelőtt készítettem, a másodikat ma, nem igazán látszik a képen de tükrösebbek a szelepmechanizmus kopó alkatrészei, persze nincs poldi kalapácsom vagy bármi amivel keménységet mérhetnék és igazolnám a beépülő ceramic-ot, ettől föggetlenül nekem nagyon úgy tünik, hogy működik a dolog. A pilot csavarokhoz nem nyúltam mert hibátlan a gyertyakép, utólag bánom hogy nem fotóztam le azt is. Az a lényeg most megint rendben van a gép és nagyon úgy néz ki nem csak placebo hatás volt a csendesebb motorüzem, főleg hogy látható nyomait is tapasztaltam
Billig Peti mint okleveles gépészmérnök a Te véleményedre főleg kíváncsi lennék!