Jól beszéltél testvérem!
Konkrétan a két belinkelt galériára gondoltam ami felett elsiklottál valószínüleg amikor visszaolvastál, az egyiknél az merült fel hogy személyesen nem fejteném ki a véleményem egy motor kapcsán ami ízléstelenül van szétfaragva... dehogynem! hiszen ismertek.
A másiknál tetszésemet nyílvánítottam egy Jawa-val kapcsolatban... mindjárt az volt, hogy ilyenek miatt fuccsolt be a Magyar motorgyártás.
"Ti ősmagyarok meg csehszlovák,orosz gépektől áhítoztok ti ......!Nem csodálom hogy itt tart az ország és még a motorgyártás is megszűnt sajnos!Az ilyenek miatt mint ti!"
Szóval ilyen gyűlölködés nem volt régen, nekem az a világ jobban hiányzik, pedig "csak" MZ-vel jártunk...
Csak mesélek: elmész a kútra, veszel egy kétliteres ioncserélt vizet. a shopból kilépve kiöntöd az első tujára, ami ezt a nyári hőségben köszönettel veszi. Kirázod a műanyag flakont, megtöltöd benzinnel. Visszatérsz a pórul járt motoros társadhoz. büszke vagy magadra, hogy mekkora faszagyerek voltál.
De, érdekes volt. Élvezettel néztem végig a feltöltött képeket, az erdélyi videó pedig mestermunka, mint az eddig általad feltöltött bármelyik videó.
A belinkelt fórumokkal kapcsolatban azt csak azt remélem, hogy az elcsavarodott gondolkodású, de rendkívül magabiztos anonim söpredék nincs akkora mértékben jelen ebben az országban, mint amit a hozzászólásaikból sejteni lehet.
Eistein mondása szerint: "Két dolog van a világon, ami végtelen: az egyik az univerzum, a másik az emberi hülyeség. Bár az univerzumban nem vagyok biztos"
A motoros összetartásban viszont hiszek. nem azért emelem üdvözlésre a karomat, ha szembe jön egy fajtárs, mert így szokták, hanem azért, mert minden motoros a testvérem. Bárhol találkozunk, benzinkúton, étteremben pihenőben, megállóhelyen ismeretlenül is váltunk pár szót, jókat kívánunk egymásnak, továbbmegyünk. Ha ennek a mentalitásnak csak egy része jelen lenne a mindennapokban, nem itt tartana ez az ország.
A baleset után míg vártam a trélerre az út szélén, öt motoros állt meg, hogy tud- e valamit segíteni, viszont amíg felállítottam, meg letoltam a vasat az útról, harmincöt autós feküdt a dudán, hogy attól hátha hamarabb végzek.
Persze, vannak kivételek, én is láttam már benzinkúton részegen óbégató motorost, zebra előtt megálló autó mellett egykeréken elhúzó sportmotort, és itt a te embered is. Mégis azt gondolom, hogy nem a motoros társadalom hígul, hanem csak a fórumok.
Hát ez egy kicsit ömlengősre sikerült, de sebaj, bevállalom
Balázs, amit most olvasol hozzászólásnak kattints az "előzmény" gombjára és akkor feljön egy 3évvel ezelőtti hozzászólásom
Ott megtalálod a küllőmosó kefét amivel szépen beférek a leömlők mögé is és alaposan kitakarítom az olajszűrő környékét is. Nem nagy összeg, a gerince viszonylag puha dróthuzalból áll ami könnyen alakítható akár "L" alakúra is... még mindig megvan ez a kis kefém, igaz már kissé viseltes állapotban de még mindig nagyon alaposan kitakarítom vele az eldugott részeket, pl a féknyereg környékét is bő samponos vizzel
A gözborotvától vagy a nagynyomású mosótól én távol tartom minden járművemet, lehet gyors de csak kárt csinál, nem jó a csapágyaknak, porvédőknek, láncnak és az elaktromos alkatrészeknek sem.
az a paszta egyébként tényleg nagyon jó :)
A nehezebb piszkok miatt előtte általában letisztítom a darázsgarázsban vett leömlőtisztítóval, mert az tényleg mindent leszed, viszont nem lesz tőle olyan szép csillogós, mint a krómpasztától. Utána megy a paszta :)
Azt kéne kitalálnom, hogy a leömlő mögötti részeket hogy tisztítsam meg szépen, úgy hogy ne kelljen leszedni a leömlőt. Gőzborotvám nincs, és nagynyomásúm se. Csak slag :)
Na nembaj, a 3-ra emlékeztem, de tényleg nem is ez a lényeg.
Én amikor tudok megállok segíteni. Mert tudom, hogy milyen szar egy 200 kilós gépet tolni. Nekem szerencsére csak egyszer kellett kb 1 kilóméteren keresztül, mikor a kuplungbovden megadta magát. Ráadásul tök vízszintes aszfalton. De az is bőven elég volt, nem szívesen csinálnám mégegyszer. Viszont nem igazán értem akiknek elfogy a benzinük, miért nem gondolnak arra, hogy el fog fogyni
Mikor segítettem a krosszmotoros srácnak, utólag gondoltam arra, hogy mi lett volna ha leszedem a dobozt, elrejtem egy bokorban, mert úgy jobban tud kapaszkodni. Elviszem 2 km-rel arrébb, és visszamegyek a dobozért. De a dobozban is voltak cuccok (talán egy sisak pluszban). Persze azt is lehetett volna, hogy elmegyek venni neki benzint kannába, csak ugye a kanna is kb 1000 pénz. Nyilván ésszerűbb megoldás lett volna ez, ha mondjuk 10 km-re van a kút, de így hogy 4-5 km tologatás után (ráadásul földúton), már csak 1-et kellett tolnia, így azért megérte szerintem neki is így.
Egyszer még olyan volt, hogy kútnál tankolt egy másik motoros, és nem tudom hogy, de eldőlt a motor, ráadásul a lábára. A benzinkutassal (szintén motoros), azonnal odaugrottunk és felemeltük a motort, így végül senkinek és semminek nem lett baja. Az emberen mondjuk látszódott, mert ki tudta húznia lábát, viszont azért a motor sem egy olcsó darab volt. Teljesen újszerű Yamaha XJR 1300 azt hiszem, vagy valami nagyon hasonló :)
Nem 3ezer, 3liter, de itt nem azon van a hangsúly hogy mennyi viszont ha olyan áll meg aki ezt tanulópénznek veszi akkor valószínű legközelebb magasról leszarja ha motort toló motorost lát, aki lehetsz akár Te is, vagy én vagy bárki! Amúgy is kevesen veszik a fáradságot az ilyesmire ebben a közömbös és rohanó világban
Persze jó példák is vannak, egyik idősebb motoros ismerősöm (akinek egyszer egy kép alapján azt hitted hogy az apám) megkérdezte mivel fényesítem a leömlőt és hogy szereznék-e neki is olyat. Természetesen vettem és úgy voltam vele majd ha találkozunk valamikor átadom neki, én már el is felejtkeztem róla amikor tavaly decemberben átjött hozzám (közel 50km-ről) azzal a mondattal, hogy adóságot nem viszünk át az újévre Régi vágású tisztességes ember aki nem is tartozott hiszen nálam volt még a paszta, de ő így érezte jól magát pedig ezer ft-os tételről beszélünk.
Olyan a motorja mint a tied, de még nincs itt. Majd rátelefonálok, mert ez az eset csak kedden volt.
Még én sem jártam arrafelé fent van ez a hely Zirc környékén.
Laci mivel nálam nem volt készpénz, tőle kértem , adott is , negy ötezrest, azzal elmentem a kb másfél km-re levő kútra és egy üdítős flakonba vittem neki 630 Ft-ért, a pénzzel pedig elszámoltam neki.
Írtam neki mailt hogy idetaláljon a fórumra , lévén , hogy CB 750 motorja van.
pedig azoknak is sok haszna van. Néha találkozom velük hétköznapi problémákban, mondjuk igaz elég ritkán.
Valamiért az volt a fejemben, hogy osztrani kell 2vel, de ahogy leírtam, hogy egy fordulat = 1 fel 1 le, akkor tudatosult hogy 200 fordulat = 200 fel 200 le .
Pedig nem szoktam ilyeneket benézni. Nővérem és édesanyám aki nem tud logikusan következtetni, de én pont hogy de. Viszont cserébe a nyelvérzékük sokkal jobb, mint az enyém.
Általában ez az a dolog amit úgy hívnak, hogy "gondolkodás" Lehet valaki nagyon jó matekból is fizikából és egyebekből ! Ez ad egy alapot! De amikor nem a tankönyvi rész van az életben akkor kezdődik az a rész, hogy gondolkodni kell. A kis unokáimat szoktam a dolgokra rávezetni bicikli-szerelés közben pl, hogy nem készen adom át a gondolatokat, hanem arra késztetem, hogy maguktól jöjjenek rá! Mert az életben a legritkább esetben fog előfordulni tankönyvi eset!
Amit a szakközépben tanultunk matekot azt az életben soha nem kellett egyetlen pillanatra sem használnom.
Az csak a fejtornára kellett. integrálni vagy a kétismeretlenes másodfokút nem hiszem, hogy az érettségi után két hónappal megtudtam volna oldani.
nem értem. Egy főtengely fordulat az egy fel és egy le mozgás....
Najóvan, ahogy leírtam megértettem
Nem gondoltam volna, hogy ilyen nehezen fog menni :D
Pedig matekból meg fizikából mindig jó votlam.
Nekem egyszer volt Csömör mellet, hogy az országúton tolta a Husqvarna krosszmotorját a srác, és mondta hogy már 5 km-óta tolja mert elfogyott a benyája . kb 2 km-re volt a kút, mondtam hogy valahogy elmegyünk odáig. Mivel dobozzal voltam, ezért hátul nem tudott kapaszkodni, így egymás mellett mentünk, úgy hogy a vállamba kapaszkodott. Persze gyök kettővel. Az én vállam szétment, de mondjuk bírtam volna még, ő viszont a csuklójával már nem bírta tartani. De így is mentünk legalább 1 km-t, de inkább másfelet. Mondta hogy a többi darabon inkább tolja mert ez nagyon fárasztó :) Sajna semmilyen cső nem volt nálunk, amivel tudtunk voltna átcsoportosítani egy kis üzemanyagot.
Egyszer a Hungárián a legnagyobb forgalomban láttam egy láncszakadásos motorost, de nagyon nagy forgalom volt, és későn is vettem észre, nem tudtam visszafordulni. Egyébként egy láncszakadással sajnos nem lehet mit tenni.
Ez a sztorid viszont teljesen érthetetlen. Amikor viszonylag ismeretlentől, például kollégától akivel csak tirkán beszélgetek, kértem kölcsön 2e ft-ot, mert jött a futár, és nem hittem hogy olyan hamar jön és nem volt elég készpénzem. Szóval akkor is, amint kifizettem, már utaltam is a srácnak azt a 2 ezret. Nem lenne pofám ilyet csinálni, főleg egy idegennel aki segít, és a saját pénzéből áldoz 3 ezret (ami annyira nem kevés így látatlanban).
Persze az is lehet, hogy történt vele valami hazafelé, de csak nem.
Nem a pénzen van a hangsúly hanem hogy felhígultunk! Kocsival voltam nem tudtam kiszívni belőle mert olyan a betöltőnyílás kialakítása, felvettem az asszonyt odafordultam a kúthoz megvettem a benzin és elvittem neki mert ezt éreztem természetesenek és mégegyszer mondom tényleg nem a pénzemet sajnálom csak azt hogy én mindig motoros összetartásról beszéltem az asszonynak meg hogy ez egy más világ milyen jó oda tartozni...
Ráadásul ebesi a srác ott lakik egy köpésre az asszony hajdúszováti munkahelyétől
Aztán itt vannak akik csak névtelenül írogatnak... most olvastam egy másik fórumot ahol Józsit is megtalálták, szóval ennyit a motoros összetartásról...
Itt is történt sok minden mióta nem voltál, de gondolom nem volt érdekes.
Nem kor kérdése ez Józsi csak jóindulat de elsülhet fordítva is... ugyanígy segítettem, ráadásul pénz se volt nála, vittem neki benzint, útban a feleségem munkahelye felé történt.
Megköszönte és kérdezte hogyan tudná rendezni, nem nagy összeg volt (3liter), mondtuk adja be a postára ott dolgozik az asszony, ez 2éve volt és azóta semmi... nem a pénz miatt vagyok csalódott, egyszerűen nem volna hozzá arcom egy ilyet bevállalni ha segítenek rajtam
Persze ettől még ugyanúgy segítenék máskor is
Szerintem megint Ha kétszázat fordul a főtengely, akkor csóri dugattyúnak is muszáj kétszázszor felmenni, meg kétszázszor lejönni. Mondjuk ebből csak száz esetben végez munkát a felette terjeszkedő gáztöltet miatt.
Na ez már motorépítés kérem!
link