Nem gondolnám hogy csúszna, legalábbis nem konstans módon, fura lenne ha mondjuk a megszokott 100km/h/4ezres fordulathoz képest most 4200-at forogna a kopott lamella kapcsolat miatt.
A kuplung inkább kigyorsításnál csúszik meg, gondolj bele ha folyamatos 100-as tempónál csúszna... fel se tudnál gyorsítani addig mert már a kigyorsítás fázisában elszaladna a fordulat, arról nem is beszélve hogy már régen szétégett volna a kuplung...
A levetett gumid ugyanolyan oldalprofilú volt mint a mostani? mert ez is okozhat eltérést, régebben a céges Mitsubishikre kaptunk extrém terepgumikat és ott is volt ilyen eltérés, sőt más szorzóval számolták a fogyasztást is. A másik, mint elektromos szakember tudod azt is hogy az áramköri elemek képesek az ellenállásukat változtatni a hőmérséklet hatására, ez az enyémnél is megfigyelhető, hidegebb időben egy picivel feljebb mér a fordulatszámmérő.
Ritka pillanatok egyike, mikor találok egy olyan motort, mint az enyém. Sokszor gondolkodom azon, hogy mennyiért tenném fel a motorom, ha feltenném hirdetni (persze nem akarom! )
Ez szerintem túlzásnak tűnik. A kilóméter még ha valós is (elég gyanús), akkor is sok. Extra megkímélt állapotot ír, de azért az egyik fényképen látszik, hogy tiszta por az egész. És szerintem a térdvédő nem karcolja a tankot, főleg ha gyári a festés. Mondjuk a doboz plussz pont.
Szerintetek mennyiért lehetne eladni pl az enyémet. Igaz, hogy 3x annyi kilóméter van benne, de azért rendben tartom, szép is, sokszor ápolgatom, ami baja van, megcsinálom/megcsináltatom. Mikor vettem, Pedro akkor adta el az övét 500e-ért azt hiszem, ötven valahányezer kilóméterrel. Az is 92-es, és az enyém is.
Mondjuk mire eladnám, az legalább 2-3 év, az eddigi tempómmmal pedig addigra a km óra 100e körül lesz. Majd megvárom míg átpördül és aszondom hogy nulla km-es :)
Vagy inkább sose adom el. Még ha majd nem is használom rendszeresen, azért jó érzés lesz hogy ott van velem, és ráülhetek ha kedvem tartja, meg szerelgethetem, ha majd értek is hozzá
Persze, ez a netezők (jellemzően a gyenge jellemek) jellemzője, hogy neten élik ki azt a vágyat, amivel felsőbbrendűnek érezhetik magukat, legalább a digitális világban. Egyébként sok seggrakétás seggfej (az a tipikus hülyegyerek, most nem sztereotipizálni akarom a sportmotorosokat) is ugyanez. A net előtt ülő állandóan beszóló mindent jobban tudó, nagymenőző gyerek azért csinálja mert az életben nem tudja, vagy nem meri. Névtelenség mögé bújva, billentyűket leütögetve pedig könnyű beszólni a legnagydarababb embernek is. És rengeteg tipikus hülye fiatal motorosgyerek is így van. Leteszi a jogsit, a 60 kilója és a friss jogsija ellenére vesz egy R1-est vagy valami hasonlót, menőzik, durrogtatja a kipufogót pirosnál, 120-szal megy az álló kocsisor között, ledudál mindenkit aki nem kénye-kedvére közlekedik, mert tudja, hogy akármi van, ő a szuper mocijával el tud menekülni. De amint leszáll a motorról, behúzza fülét farkát.
Én pont azt mondtam, hogy szerintem ott a kommentelők között nem volt semmi ilyesmi, ennél sokkal durvább beszólások vannak néhány fórumban, illetve az üzenőfalon is például :) Azt is érdemes néha elolvasgatni. Az, ha vélemények különböznek, attól még nem lesz egyikünk se rosszabb. Pl az említett galéria valamennyire nekem is tetszik. Persze az eredeti motor sokkal jobban, de szerintem az sem volt rossz. Persze idegesített a fordított felirat, ami ráadásul Husquarna volt asszem. Na mindegy.
Pár napja egyik kollegával beszélgettem, akinek egy éve fel van kötve a keze. Kiderült h motorozik, elesett vele, de nem nagyot, csak szerencsétlenül. Kijöttek elé, vagy elütötték, nem tudom. De a lényeg, hogy egy új, 6 éves Uralja van. 750-es boxer, és azt hiszem oldalkocsija is van hozzá. Megnéztem az Ural honapját, azért azok a régi stílusú motorok is elég szépek.
Ami miatt viszont nem vennék ilyet, hogy drága, az az ülés szerintem nagyon kényelmetlen, és ahhoz képest hogy 750 ccm, 29 kW. Az meg nem túl sok. Gondolom ez is inkább élménymotorozásra, krúzolásra van.
Igazad van tökéletesen, a kérdés csak az, hogy kinek mennyi nyomaték, vagy teljesítmény a sok, vagy felesleges. Pont a Te fajta Banditodról olvastam még régebben, hogy már-már lánc és gumi gyilkos nyomatékkal bír. Nyilván túloztak egy kicsit, hiszen ha jól tudom 98Le-s "csak". De nyomatéka meg akkora és ford. szám tartományban mindig ott van szinte. Nálam a motor kímélete és esetleg egy kicsit a fogyasztás csökkentése miatt érdekes az áttétel módosítása.
Ha oda mered adni, akkor persze Majd megbeszéljük, tőlem mehet akár még idén is :)
Egyébként én úgy veszem észre, hogy csökkent az ereje a motornak, eddig kerek 4ezres fordulaton volt 5ösbe 100on, most pedig kicsit feljebb kell tornásznia fordulatot. Teljesítménybe mennyi számít az a kis luk a leömlőn?
Hát innen is látszik, hogy ízlések és pofonok mindenkinél mások. Egy a lényeg: a motorozás öröme és szeretete mozgat mindannyiónkat, bármin is ülünk.
A hsz.-ed végére meg annyit, hogy: Sok féle ember jön itt össze. Mind más és más. Vannak szerényebbek és arcosabbak, vannak okosabbak és kevésbé. Te is megtapasztaltad már milyen az mikor valaki viccnek szán egy mondatot, de Nálad valamiért nem úgy jön át. Véleményem szerint nincs azzal baj, ha valaki önkritikát gyakorol és fejet hajt a másik előtt, hiszen attól még nem kisebb ember. Sőt. A probléma az, hogy ezt itt és az életben is csak kevesen teszik. Képesek inuk szakadtáig ragaszkodni a nyilvánvaló hülyeségükhöz, mert az az ő gondolatuk vagy ötletük volt. Pedig hát lehet igaza másnak is. Itt és más hasonló oldalakon ez különösen dívik, hiszen sok esetben nincs név nincs arc, így azt lehet írni amit csak akar. Szemtől- szembe nyilván más lenne a helyzet, de akkor érvek kellenének, no meg kurázsi, hogy oda álljon a másik elé.
Elnézést ezért a kis okoskodásért, ami persze nem Rólad szólt, hanem a sokszor felesleges okoskodásokról és vitákról. (amik azért hála az égnek itt nagyon ritkán vannak, talán a társaság kultúr szintjének köszönhetően)
Jaja, csak ott mindig az van, hogy egy jó nyomatékos, robbanékony motort mindig kicsit megöl az áttételnyújtás, hacsaknem feleslegesen erős volt amúgy is. P a zephyr 750-en én is nyújtottam egyet, még azzal is pont úgy pörgött, mint egy 600, 4700-et 100-nál
Kiscicákról eszembejutott, hogy voltam nagymamámnál, kiderült hogy a szomszéd macskái szülték a kicsiket, láttam is az apukát és az anyukát is a szomszédban (mindkettő koromfekete), de a kicsiket nem. Mivel van ott kuckójuk, lehet hogy csak máshol születtek, aztán átvitte a saját kuckóba. De mivel most voltak hajnalban ezek a fagypont közeli hőmérsékletek, az is lehet hogy meghaltak szegények.
Nagyon aranyos egyébként Laci cicája! Az ilyen megmentett állatok a leghálásabbak. Még ha cica, akkor is :)
A motorokról pedig: Mikor voltam gumisnál, ott volt egy 1200-es S Bandit, amibe beleszerettem, mert szerintem valami gyönyörű az a motor. Persze az N is valószínű ugyanolyan külsőre, kivéve hogy nincs fejidomja. De az a fekete bandit valami eszméletlen szép volt. Ami érdekes ezeknél a Banditáknál hogy a blokk tökre kinyúlik oldalt a tank alól, még a 600-asnál is. És a légszűrők mögött van egy nagy luk amin át lehet látni a másik oldalra. Enyémen is át lehet látni, de ezeknél valahogy nagyobb a luk. Az is valamiért tetszik nekem.
A CBF600-as pedig szerintem egy elég nagy motor. Enyémnél biztos nagyobb sokkal. 160as hátsógumija van azt hisztem, és az S kifejezetten szép, és nagynak tűnik. Egyáltalán nem virsli szerintem. Nekem például már a mérete miatt is sokkal jobban tetszik mint a Hornet. Persze ha nem sok különbség lenne árban, akkor 1000-est vennék, de az a tapasztalatom hogy ezeket a gépeket nem nagyon adnak használtan. Elég ritka az ilyen oldalakon, pedig az utakon sokat látok. Gondolom bevált nekik. Amik pedig eladóak, azok elég drágán. A Banditok olcsóbbnak tűnnek nekem, és több kapható a piacon.
Szerintem ezek körül mind jó választás.
Ma én is újra motorral jöttem be, és jó érzés volt viszonylag melegben megint motoron ülni. Ilyenkor kicsit mindig úgy érzem 1 hét kihagyás után, mint mikor tavasszal veszem elő a motort. Annyira újszerű és jó érzés ráülni. Mert olyan is van, mikor túrán már annyira kényelmetlen hogy nagyon nem akarok rajta ülni, de 300 km-re vagyok otthontól, és ki kell bírnom :D
Laci! Még múltkor egyébként végigolvastam azt a galéria komment-sorozatot amit linkeltél, és lehet hogy az én küszöbszintem van magasan, de én nem igazán találtam benne hadakozást, vagy sértő dolgokat, és Te sem voltál bunkó kicsit sem. Csak eltérőek voltak a vélemények, de ebben nincs semmi rossz
Ezen talán lánckerék cserével lehet segíteni. Egyébként én a CB-n is egyel nagyobbat használok, kizárólag azért, hogy egy picit csökkenjen a fordulat. Én nem versenyezni használom, így nem zavar ha egy kicsit lomhább.
Jó reggelt!
A kerek lámpások-főleg a későbbi évjárat- kimondottan jól néz ki. Az ötlet a nézelődésre egy éveleji motorrevü olvasása miatt jött, ahol nagyon jókat írtak a fejidomos-legújabb- változatról. No nem mintha a korábbiak rosszabbak lennének. Tavasszal egy motoros bulin láttam ezt a változatot és olyan kis keskenynek már-már női motornak tünt. Arról nem beszélve, hogy ez a fajta fél fejidom is kicsit utólagos felszerelésnek tűnik. Egyébként ez a bajom a Banditokkal is. Valahogy furcsa a szemnek. De mint írtam nem fog álmatlan éjszakákat okozni a választás gyötrelme (sajnos), mert most a motor csere a legutolsó gondolatom. Amúgy meg a kis CB is kiválón teszi a dolgát. Az idén sajnos nagyon keveset sikerült menni. No de majd jövőre.
Szép napot!
Az első inazumás találkozóra jött egy srác CBF600n-el (kereklámpás, fejidom nélküli), nekem egyáltalán nem tünt virslinek. Kérdezősködtem a motorról mert korábban nem volt ismerősöm aki ilyet hajtott volna, mindössze a kanyarodási hajlamaival nem volt 100%-ban kibékülve a tulaj de egyébként nem panaszkodott rá, újonnan vette egyébként az akkor már 50ezer környékén járó gépet. Túramotorozáshoz tökéletes és a kevésnek tűnő 78ló egészen jól beosztható, sőt alsó fordulattartományban többnek érződik mint a Hornet600 98lóereje. Nyílván a Hornet meg magasabb fordulattartományokban énekel szebben vagyis az egyszemélyes adrenalin kergetésben jobb partner. A CBF1000 biztosan jobb választás főleg ha hosszú távra tervez az ember, ott már elég a kraft és jobb a kényelem is. Van egy ismerősöm a CB500 fórumról akinek van egy ilyen ezrese a CB500 mellett. Sajnos nem aktív fórumozó így nem nagyon tudtam kifaggatni, arra emlékszem, hogy kicsit magasnak érezte a fordulatszámot pedig az ezres blokk jóval nyugodtabb mint a kisebb testvére. A sorkettes után persze a sornégyes jelleget is szokni kell, na meg természetesen szeretni is azért amilyen... az meg már megint csak ízlés kérdése mennyire sikerül.
Jó estét Urak!
Ha már motor, meg csere, tegnap én is nézegettem a használtautó.hu-t. Cbf 600-ast és 1000-est nézegettem. No nem mintha lenne rá lé, de akkor is. A 600-as 78 ló, a 1000-es 98. A kisebb elég virsli kinézetű-láttam élőben is- a nagyobb viszont elég jó állású. Hát, ha egyszer lesz rávaló, lehet gondolok majd ezekre is. (sok más mellett)
Személyre szabott ez a dolog, nekem elég a ménes sokkal lényegesebb viszont, hogy akár napi 6-700km is simán vállalható legyen a nyergében. Ha később cserére kerül a sor a jelleg akkor is marad és a lóerő sem lesz elsődleges szempont, inkább a nyomaték, azt meg már a ccm hozza magával
A multkor beszélgettem a szerelőmmel, és szóba hoztam, hogy esetleg elcserélném a Pengét valami "űlősebb" motorra. Mondta, hogy lehetséges, de mire? Annak viszont nem ismerjük az előéletét. Nomeg nekem 80 ló kevés!
Így marad a Penge!
A csónakázótókoz írnám magyarázatként, azoknak, akik nem járatosak Debrecenben. Beazonosításként ezen a képen - elméletileg - a jobboldali oszloptól kissé visszább álltunk ma.
( Ezt jól megfogalmaztam. )
A történet nem publikus itt a fórumon, majd személyesen elmondom ha találkozunk, még úgyis gyüjtök hozzá "élményeket", a mai tapasztalat alapján úgy érzem meg kell nézünk még néhány motort mire elhozzuk a megfelelőt ami árban és állapotban is emberi, bár volt egy szép 1,2-es bandit 8ezer km-re ami nagyon rendben volt minden tekintetben
Csónakázó tó: pont tegnap beszélgettünk Krisztivel róla, látta a villamosból a lehangoló valóságot, bizony a múlté már egy olyan 30-as években épült létesítmény ami biztosan eszébe jutna minden debreceninek ha fel kellene sorolni 10 helyi nevezetességet. Láttam a látványtervet ami nagyon szép de attól még sajnálom a régit, megint kevesebb lett egy olyan hellyel ami a gyerekkoromat idézte
A motorozást átraktam a következő hét végére, ha igaz sokkal jobb idő lesz, főleg a mai 0°C-os reggeli induó hőmérséklethez képest.
Két hete beszéltem a lányommal és ő mondta , hogy ' 95 tavaszi cica.
Az állatorvoshoz az évi oltásra vittem, és megkapta az ilyenkor szokásos gyógyszereket. De volt amit a kora miatt már nem adattam be neki. Veszettség ellen pl. Amikor Tapolcára megyek mindig szakítok időt, hogy foglalkozzak vele, mert olyan csalódottan tud nézni ha nem érek rá!
A kuplung inkább kigyorsításnál csúszik meg, gondolj bele ha folyamatos 100-as tempónál csúszna... fel se tudnál gyorsítani addig mert már a kigyorsítás fázisában elszaladna a fordulat, arról nem is beszélve hogy már régen szétégett volna a kuplung...
A levetett gumid ugyanolyan oldalprofilú volt mint a mostani? mert ez is okozhat eltérést, régebben a céges Mitsubishikre kaptunk extrém terepgumikat és ott is volt ilyen eltérés, sőt más szorzóval számolták a fogyasztást is. A másik, mint elektromos szakember tudod azt is hogy az áramköri elemek képesek az ellenállásukat változtatni a hőmérséklet hatására, ez az enyémnél is megfigyelhető, hidegebb időben egy picivel feljebb mér a fordulatszámmérő.