Nem értem ezt a "melegítést" , én még azt tanultam, nem melegítek állóhelyben, mert:
1.) a dús keverék miatt (lemossa az olajat) erős kopás van a hengerekben
2.) Sokkal gyorsabban felmelegszik, és visszatolhatom a szívatót, ha lassan elindulok, akkor amikor már a motor kihagyás nélkül jár.
3.)Nincs túlfogyasztás.
Mostanában az enyimnek is elszaladt az étvágya, mert 50 km-t megyek naponta, meg napi 2x 5-8 perc melengetés az összekopkodás miatt. leesett az állam tankolásnál, amikkor a fogyasztás 6l környékére jött ki. az még az ezerkettestől is csúnya, de hát ez van.
hát csak ugye sötét, meg minden :)
Nembaj, majd amint lecuccoltunk, elugrok sörér És egyébként is úgy tudom, ott a garázsban van villany, be lehet terelni a motort szerelésre :) Legalább tanulok én is egykét dolgot egykét dologról
egyébként utánanéztem:
2.8 liter megy bele leeresztésnél, ez gondolom azt jelenti ha csak a csavart eresztem le.
3.0 liter szűrőcserénél.
3.8 liter szétszedésnél.
Sajna azt nem találtam meg, hogy a nívó mettől meddig mutat.
megpróbáltam kilágyítani, de annyira nem lágyult a szemét :)
Józsinak biztos lesz ötlete, ha van bőr az is tutira jó lesz.
Egyébként ugye ezzel az a baj, hogy tesztelni csak úgy lehet, ha a leeresztettet visszatöltjük és mondjuk megyek is vele, hogy meleg legyen.
A réz alátétet ki kell előbb lágyítani, másképp nem az igazi. Kicsit kókány megoldás jutott az eszembe, de talán működne. A csavar fej felöli oldalára tekerni kellene egy kis teflon szalagot és alátéttel együtt behajtani. Csak a belső felére, hogy be a blokkba nehogy kerüljön, mert eldugíthat valamit. Említsd meg Józsinak, lehet működne a dolog, és ha úgy is kiveszitek a csavart meg lehetne próbálni.
:) megreszeltem, az új alátét annyira nem vált be, most a régit és az újat is rátettem, úgy tűnt a legjobbnak. De vettem zsírúj réz alátétet, nem volt jó magában. Egyébként talán Laci mondta ezt.
Valaki ötletként felvetette itt, hogy finom reszelővel meg kellene picit igazítani a tömítő felületet és új alátétet odarakni. Elvileg minden olaj cserekor az alátétet is cserélni kellene, de őszintén szólva még én se cseréltem egyszer se de nem is enged szerencsére.
nem büdös. Nem ázik az olajban, néha látom hogy egy kicsi csíkot hagy. Nem tudom igazából hogy ment el, eléggé meglepődtem ma reggel én is. De basszus nem tudom miért ilyen fos ez a csavar. Tavaly megcsináltattam gépműhelyben a teknőt, és a következő olajcserénél megint szarakodik....
Kímélni fogom, de néha ritkán elkap a hév. Mondjuk már úgy sem lesz olyan idő, hogy nagyon elkapjon :)
Szerintem meg fogja hálálni ha kíméletesen bánsz vele. Egy rávaló alu alátét biztos megoldaná és utána nem kell figyelgetni. Nem büdös mikor ég le a kipufogóról az olaj?
Én úgy tudom (és biztos vagyok abban, hogy a Te motorod is ilyen), hogy igaz hogy 3-3,5 liter olaj megy bele, de a nívó ennek kb csak a felső fél literét méri. Tehát ha minimumon van a nívó, akkor is van benne 2,5-3 liter, maximumon 3-3,5. Pontos adatokat nem tudok, de manuálban benne van.
Ez a fél liter kb 1500 km alatt ment el. Korábban a motor egyáltalán nem ette az olajat, de konkrétan egyáltalán nem vettem észre semmit, pedig azért nézegetem viszonylag gyakran a nívót. Írtam hogy izzad a leeresztő csavar, de úgy tűnik hogy nem csak izzadt, hanem csepegett is szépen lassan. Egy pár hete nem törődtem vele, mert úgy tűnt hogy nagyon minimális ez az izzadás. Többször rá is néztem, de sajnos nem volt elég. Mikor középsztenderre állítom a motort, akkor ha nem jól tömít akkor csepp lóg a csavarról, és végigfolyik a kipufogón. Mostanában nem tettem nagy távokat és inkább oldalsztenderre tettem a motort. De mivel így dől, ezért a kipufogó belső felén folyik el, ami nem látszik csak ha a kezemmel odanyúlok, akkor érzem. Mivel csak szemrevételezéssel néztem meg, és az olajcsavar megtapogatásával, ezért nem tűnt vészesnek...
Most kímélni fogom a motort, nem lesz benne pálya :)
Helló Balázs!
Véleményem szerint ha az olaj lement félnívóig, azt észrevetted volna már a tócsából ami alatta lenne. 3 liternél több kell a motorodba biztos, fele min. 1,5l. Azért az már hagyna nyomot nem kicsit. Inkább a forszírozott hajtás miatt fogyott el szerintem. Inkább kíméld egy kicsit, jobb lesz neki is, ill. a Te pénztárcád se fog megharagudni érte.(fogyasztás, olaj fogyasztás, esetleges büntetés)
Biztos nem. máskor is ennyit fogyasztott ha nagyon húzom neki.
készülj hétfőre lelkiekben, mert egyrészt késő délutáán, kora este érnénk oda, és a motorral is kéne valamennyit foglalkozni (kormánycsapágy meghúzás, olajleeresztő csavar). azt gondoltam az olajcsavar már nagyjából jó, erre ma nézem a szintet, és már a felénél van. nemrég maxon volt. szóval azt is meg kéne csinálni. nem sok, ha van egy olyan bőr tömítésed az szerintem elég is lesz. ma rátöltöm a maradék olajat, és délután nekiindulunk a hegyeknek :)
úgy döntöttem, hogy ez lesz a végleges útvonal link
Szia Zsolt!
Kiírták a Kék-túra időpontját amiről beszéltünk, én a gyöngyösi gyülekezőhöz íratkoztam fel de még módosítom a létszámot mert több ismerősöm is jelezte, hogy eljönne velem erről a részről.
Mutatom a kiírást ha esetleg még csatlakozni szeretne valaki: 5. Jubileumi "KéK" túra
egyébként nem tudom hogy sikerült, de sikerül valahogy negatív rekordot dönteni, és 7 litert evett meg a gép. Biztos benne van, hogy oda vissza mentem Balatonfűzfőre autópályán, és teszteltem hogy még mindig ledöcög-e nagy sebességen (és nem tette! mondjuk nem nyélgázon mentem azért), illetve hogy nem volt nálam spuri így az nem került bele. Sajnos a mai tankolásnál sem volt, és lehet hogy a holnap kezdődő túrán sem lesz. De azért jó lenne hazaugrani érte, úgyis útba esik. Igazából jobban tetszett, mikor 5 liter alatt fogyasztott 2 személlyel, mint 1 személlyel a 7 :)
Nembaj, a túra úgyis kanyargós lesz sok helyen, most biztos letornázom ezt a 7et. Ennél már csak jobb lehet!
1.) a dús keverék miatt (lemossa az olajat) erős kopás van a hengerekben
2.) Sokkal gyorsabban felmelegszik, és visszatolhatom a szívatót, ha lassan elindulok, akkor amikor már a motor kihagyás nélkül jár.
3.)Nincs túlfogyasztás.