Te Józsi,
szombaton ráérsz? Lehet úgy alakul a hétvége, hogy szombaton le tudnék menni egyedül, akkor szerelhetnénk. Ha lehet ott aludnék és vasárnap napközben valiamkor lépnék máshová. Ez még csak terv, de ha jó Neked ez a hétvége egy kis sörözés + szereléshez, akkor szólj!
Egyébként benzincsap tisztítás óta 2x próbáltam gyorsan menni, és nem igazán jelentkezett ez a ledadogós jelenség. Tegnap talán a legvégén, mikor lassítottam vissza, akkor talán minimálisat mintha éreztem volna, de lehet hogy azért volt mert engedtem vissza a gázt. Nemtudom. Mindenesetre jobbank tűnik.
én tapasztalom 150es hátsóval is. Az úton levő hosszanti repedések. Egy keskenyebb guminak nagyobb az íve általában, kevesebb az a rész ami felfekszik az útra. Egy szélesebb ha rámegy egy repedésre könnyebben kijön belőle, és nem vezeti annyira el a motort. Én tapasztalom ezt.
Egy régi szabály szerint itt Józsinak mindig igaza van!
Nem azt állítom hogy jobb lesz ha szélesebb, de korábban egy olyan kérdésről indultunk, hogy miért szélesebbek az újabb motorokon a gumik... Debrecenben rengeteg CBF500-ast látok motoros iskoláknak, pont az a motor a legjobb példa, hiszen a futóműve szinte csak annyiban változott, hogy kapott hátra egy szélesebb felnit ill. gumit. Abban én is biztos vagyok, hogy aki szélesebb felnit rak hátra nem azért teszi mert jobb stabilitásra vágyik, hanem a látvány miatt. Itt az a lényeg, hogy ésszel kell csinálni azaz felnivel együtt kell cserélni,
ami inkább gáz, hogy sokan a gyári felnire rakják a szélesebb gumit ami tényleg nem jó húzás.
Milyen úton lévő repedés vezet meg egy 130-as gumit? Vagy a felfestés? Sosem tapasztaltam ilyet, a CB-t egy szar úton jobb terelgetni, mint a CBF-em. Ne érts félre, én nem okoskodni akarok, csak szerintem ebben a helyzetben téves az egész érvelés. Ha egy tapasztalt motorosról beszélünk, aki pl pályára is jár, akkor az más kérdés. De ez csak az én meglátásom.
Szia Laci!
OK, igazad van, de szerintem ebben a helyzetben, amikor egy kezdő motoros nő ideális hátsó gumijáról beszélünk, akkor szerintem semmilyen előnyt nem jelent a szélesebb gumi, mert lehet, hogy a 150 LE-t kimotorozva jelent vmit a széles gumi, de közúton, óvatosan, eleinte bizonytalanul mozogva igenis hátrány. Sokkal labilisabb a motor lassú tempóban, mert megvezeti a nyomvályú, nehezebb dönteni (az motoros iskolában nem igazán tanítják az ellenkormányzást- idő kell amíg ráérez). Moderált tempóval sokkal jobban kormányozható a keskenyebb hátsó. Ezt akartam csak leírni és hogy Józsinak van szerintem ebben a kérdésben igaza.(hogy mi kell egy nőnek :))
igen erre gondoltam. Lehet a nyomvályuknál van egy minimális eltérés, azért nem hiszem hogy túl nagy lenne.
De az úton levő repedések sokkal jobban megvezetnek egy keskeny gumit mint egy széleset. Az útburkolati jelek dudorodásai is jobban hatnak talán egy keskenyre. A dönthetőséget nem tudom, de amit láttam motort eddig, inkább a széles kerekűeket döntötték lábtartóig, mint a keskenyeket. Valószínű mert a mai motorok inkább szélesek, és ezeket látni leginkább. Szerintem a 150-160as gumi teljesen középszéles. Pont elég.
Szia Dani!
Szóval akkor szerinted a tervezők feláldozzák a szépség oltárán a kezelhetőséget és a menetbiztonságot?
Nem egészen így van, fejlődtek a motorok és a fékek is, kinőtte a technika a régi tappancsokat
Balázsnak írtam ezzel kapcsolatban, szerintem erre a hozzászólásra gondolt:
"A motorgyártók folyamatosan a lóerőnövelésben versenyeztek és ezzel párhuzamosan a súlycsökkentés is elvárás volt. Ma már a 750-es motorok is könnyen teljesítik a 150 lóerőt, ezzel szemben az ősöreg vasak (pl. a 80-as évek elején) ennek jóformán csak a felét tudták. A mai motorokhoz képest már csekélynek számító erőt tökéletesen átvitték az útra a 130-140-es "virsli"-nek is csúfolt abroncsok is, viszont a megnövekedett lóerőhöz a futóművel is fel kellett nőni, sőt komolyabb fékeket kellett kifejleszteni ami semmit nem ért volna ha még mindig a régi gépeknél elfogadott tapadási felületre bíznánk fékerejük felemésztését.
Szerintem nagyjából ennyi a lényeg, vagyis a lóerők magabiztosabb átvitele az útra, valamint a komolyabb fékerő lekezelése a nagyobb tapadási felületnek köszönhetően. Persze ma már alkalmazzák a kettős gumikeveréket meg még számtalan technikai megoldásokat a futóműnél vagy a fékeknél (pl.ABS) de ettől még nagyon sok múlik azon a két tenyérnyi felületen is amin a tappancsok érintkeznek az úttal. Emellett természetesen a dizájn is lényeges hiszen mennyivel szebb egy szélesebb hátsó mint egy keskeny... ennél a dolognál viszont óvatosnak kell lenni mert nem elég csak abroncsot cserélni, mint ahogy pl. a CBF500-nál a gyártó a felni méreteket is növelte és úgy kaphatott tekintélyesebb méretű abroncsot a gép."
Hello!
Bocs, hogy beleszólok, de a keskenyebb hátsó gumival sokkal egyszerűbben lehet motorozni, nem vezetik meg annyira a nyomvályúk. Sokkal könnyebben fordul, könnyebb dönteni. Tudod miért raknak ilyen széles gumikat elsősorban? Mert az emberek azt hiszik, hogy a nagyobb az jobb és jobban néz ki. De sok hátulütője is van. A régi sportmotorokon sem voltak nagyon széles gumik, persze a maiakhoz képest. :)
Jó ha felállít az ember egy listát, motorvásárlás előtt én is mindig átgondoltam előre, hogy mire figyeljek
-meg kell várni az üzemmeleg állapotot és bő gáznál sem füstölhet kéket! a fekete füst sem öröm, de az inkább karburálási hiba ami nem akkora baj mint amikor olaj kerül az égéstérbe és folytós szagú kékes füstöt ereget a gép...
-természetesen ne csörögjön, főleg a fordulatra erősödő hangok nem kívánatosak!
-csúszásnyomok: nem szépek de javíthatók, sokkal veszélyesebb egy vázsérülés ami nem látszik. Egyenesfutás ellenörzése: a próbakör során ne húzzon félre, ill. mindkét irányban azonos legyen a kanyarodási hajlam és ne "szitáljon" a kormány. Valaki üljön a motorra és szemből nézz bele a kerekek vonalába, ha van hozzá szemed meglátszik ha a középvonalhoz képest eltérés van a kerekek között. Pedrónak néztünk régebben egy motort amin szemre is látszott az egyenesfutási probléma, próbakörnél ráadásul a jobb kanyarokba szinte beesett a gép... ott is hagytuk!
-fékek: ha szegecselt a tárcsa ne lötyögjön az agyhoz képest a szegecsekkel illesztett külső féktárcsa rész. Körömmel megérzik az is mekkora "válla" van a tárcsának amiből látszik mennyire vannak kopáshatárhoz közel a tárcsák, két első féktárcsa jóval drágább mint egy láncszett! Munkahengerek ne folyjanak, ha gondosan letörölték akkor is látszik ha alaposan megnézed.
-világító berendezés... végülis persze
-gumi állapota: ez nálam nem volt kritérium ha egyébként a motor rendben volt.
-kormánycsapágy, teleszkóp: ezt már tudod, elejét tehermentesíted és megfogva a villa alját megérzed ha "lóg" vagy "darabos" a csapágy a kormány teljes elfordulásának tartományában.
Nézd át a blokk csavarjait, ha sokat volt babrálva meglátszik a csavarokon, nézd meg alaposan a blokk alját is keresve az olajfolyás nyomait. Nézd meg milyen benne az olaj, ha túl sűrű akkor lehet eladásra adalékolták azért hogy halkabb legyen és ne füstöljön...
Nagyjából most ennyi jutott eszembe, bár ettől voltam már összedettebb is... dögfáradt vagyok az at igazság
Mekkora felületre oszlik el az adott súly/ cm2, gondolom, hogy a mérnökök nem ok nélkül számoltak akkora gumit amekkorát!
Ahol pedig akkora a repedés, oda nem motor kell hanem helikopter.
valaki tudna segíteni egy lista összeállításában amit motorvásárláskor figyelni kell. Nem biztos hogy minden eszembe jut, de azért elkezdem:
- induljon hidegen, melegen
- ne csörögjön, zörögjön, ne füstöljön
- csúszásnyomok (amúgy ez volt dőlve telefonba már mondta az ember, valószínű ezért is olcsóbb)
- fékek állapota, lánc állapota
- papírok megvannak-e
- világító berendezések működnek-e rendesen
- gumi állapota
- kormánycsapágy, teleszkóp vizsgálata
Szia, szép motor megnéztem, és jó hogy a hátsó kerék vastagabb, de egyenlőre most a suzukit nézzük meg. Ha úgy döntünk hogy megnéznénk, mindenképp szólok, viszont most nem így áll a dolog.
Üdv! Az én xj-m pont eladó, a hátulja meg van variálva a virsli 130-as gumi helyett 160 széles feszül benne. A gyári 3.5 col széles felnit 4 col szélesre cseréltem, amire vígan felmegy a 160-as gumi. Igény szerint adom hozzá a gyári felnit is. Láncszettben, fékbetétekben 5.000km van, tavasszal kapott 10w40-es motul olajat, olajszűrőt, gyertyasort, akkumulátort, karbiszinkront, szelephézag állítást. Gumik 80%-ak. 2009 óta van nálam a motor, 46.000-rel vettem, most 79.000 km-t mutat az óra. Friss műszakival rendelkezik! Kezdő motornak tökéletes, mivel nem túl magas hölgyeknek is teljesen ideális. Ha érdekli a dolog összefuthatunk valahol!
Háááát,..... én messze nem vagyok annyira megelégedve a képekkel, - már a magaméival - mindig azt nézem utólagosan, hogy még igazíthattam volna a gépen 1 kicsit, és akkor még jobb lett volna. Már elméletileg sejtem, hogy hogy is kellene a témát megfogni, de ez nem mindig jön át a képeken.
De igyekezek.
Kedves Miklós!
Végig néztem a galériát oda-vissza többször is. Véleményem szerint-bár én nem vagyok szakértő, sőt inkább csak laikus- nagyon jó képeket válogattál be. Nem csak hogy jók, ezek szerintem már művészi értékkel bíró fotók. Az kastély pusztulását elnézve pedig elgondolkodtam azon, hogy vajon ez is úgy végzi majd mint a Lacival együtt felkeresett Návay kastély? Én nagyon remélem hogy nem.
Dezső úr biztonságban van, még akkor is ha netán betévedne valamelyik macsek a garázsba. Volt már rá példa, de akkor olyan lármát csap, hogy nincs az az élőlény aki kibírná 10másodpercnél tovább
Az első gondolat ami eszembe jutott olvasva a történetet és látva a képeket, hogy egy kicsi menhely, vagy túlélő sziget az otthonotok. Ha jól emlékszem macskából már nem is az első a kis szelíd vadmacska. Biztos vagyok benne, hogy ő is pont olyan békében és megelégedésben fogja leélni hátra lévő életét, mint a többi állat Nálatok. Az egyre vigyázz, hogy Dezső közelébe ne tudjon kerülni, nehogy előjöjjön a vadállati ösztön.
szombaton ráérsz? Lehet úgy alakul a hétvége, hogy szombaton le tudnék menni egyedül, akkor szerelhetnénk. Ha lehet ott aludnék és vasárnap napközben valiamkor lépnék máshová. Ez még csak terv, de ha jó Neked ez a hétvége egy kis sörözés + szereléshez, akkor szólj!
Egyébként benzincsap tisztítás óta 2x próbáltam gyorsan menni, és nem igazán jelentkezett ez a ledadogós jelenség. Tegnap talán a legvégén, mikor lassítottam vissza, akkor talán minimálisat mintha éreztem volna, de lehet hogy azért volt mert engedtem vissza a gázt. Nemtudom. Mindenesetre jobbank tűnik.
Nem azt állítom hogy jobb lesz ha szélesebb, de korábban egy olyan kérdésről indultunk, hogy miért szélesebbek az újabb motorokon a gumik... Debrecenben rengeteg CBF500-ast látok motoros iskoláknak, pont az a motor a legjobb példa, hiszen a futóműve szinte csak annyiban változott, hogy kapott hátra egy szélesebb felnit ill. gumit. Abban én is biztos vagyok, hogy aki szélesebb felnit rak hátra nem azért teszi mert jobb stabilitásra vágyik, hanem a látvány miatt. Itt az a lényeg, hogy ésszel kell csinálni azaz felnivel együtt kell cserélni,
ami inkább gáz, hogy sokan a gyári felnire rakják a szélesebb gumit ami tényleg nem jó húzás.
OK, igazad van, de szerintem ebben a helyzetben, amikor egy kezdő motoros nő ideális hátsó gumijáról beszélünk, akkor szerintem semmilyen előnyt nem jelent a szélesebb gumi, mert lehet, hogy a 150 LE-t kimotorozva jelent vmit a széles gumi, de közúton, óvatosan, eleinte bizonytalanul mozogva igenis hátrány. Sokkal labilisabb a motor lassú tempóban, mert megvezeti a nyomvályú, nehezebb dönteni (az motoros iskolában nem igazán tanítják az ellenkormányzást- idő kell amíg ráérez). Moderált tempóval sokkal jobban kormányozható a keskenyebb hátsó. Ezt akartam csak leírni és hogy Józsinak van szerintem ebben a kérdésben igaza.(hogy mi kell egy nőnek :))
De az úton levő repedések sokkal jobban megvezetnek egy keskeny gumit mint egy széleset. Az útburkolati jelek dudorodásai is jobban hatnak talán egy keskenyre. A dönthetőséget nem tudom, de amit láttam motort eddig, inkább a széles kerekűeket döntötték lábtartóig, mint a keskenyeket. Valószínű mert a mai motorok inkább szélesek, és ezeket látni leginkább. Szerintem a 150-160as gumi teljesen középszéles. Pont elég.
Szóval akkor szerinted a tervezők feláldozzák a szépség oltárán a kezelhetőséget és a menetbiztonságot?
Nem egészen így van, fejlődtek a motorok és a fékek is, kinőtte a technika a régi tappancsokat
Balázsnak írtam ezzel kapcsolatban, szerintem erre a hozzászólásra gondolt:
"A motorgyártók folyamatosan a lóerőnövelésben versenyeztek és ezzel párhuzamosan a súlycsökkentés is elvárás volt. Ma már a 750-es motorok is könnyen teljesítik a 150 lóerőt, ezzel szemben az ősöreg vasak (pl. a 80-as évek elején) ennek jóformán csak a felét tudták. A mai motorokhoz képest már csekélynek számító erőt tökéletesen átvitték az útra a 130-140-es "virsli"-nek is csúfolt abroncsok is, viszont a megnövekedett lóerőhöz a futóművel is fel kellett nőni, sőt komolyabb fékeket kellett kifejleszteni ami semmit nem ért volna ha még mindig a régi gépeknél elfogadott tapadási felületre bíznánk fékerejük felemésztését.
Szerintem nagyjából ennyi a lényeg, vagyis a lóerők magabiztosabb átvitele az útra, valamint a komolyabb fékerő lekezelése a nagyobb tapadási felületnek köszönhetően. Persze ma már alkalmazzák a kettős gumikeveréket meg még számtalan technikai megoldásokat a futóműnél vagy a fékeknél (pl.ABS) de ettől még nagyon sok múlik azon a két tenyérnyi felületen is amin a tappancsok érintkeznek az úttal. Emellett természetesen a dizájn is lényeges hiszen mennyivel szebb egy szélesebb hátsó mint egy keskeny... ennél a dolognál viszont óvatosnak kell lenni mert nem elég csak abroncsot cserélni, mint ahogy pl. a CBF500-nál a gyártó a felni méreteket is növelte és úgy kaphatott tekintélyesebb méretű abroncsot a gép."
Bocs, hogy beleszólok, de a keskenyebb hátsó gumival sokkal egyszerűbben lehet motorozni, nem vezetik meg annyira a nyomvályúk. Sokkal könnyebben fordul, könnyebb dönteni. Tudod miért raknak ilyen széles gumikat elsősorban? Mert az emberek azt hiszik, hogy a nagyobb az jobb és jobban néz ki. De sok hátulütője is van. A régi sportmotorokon sem voltak nagyon széles gumik, persze a maiakhoz képest. :)
-meg kell várni az üzemmeleg állapotot és bő gáznál sem füstölhet kéket! a fekete füst sem öröm, de az inkább karburálási hiba ami nem akkora baj mint amikor olaj kerül az égéstérbe és folytós szagú kékes füstöt ereget a gép...
-természetesen ne csörögjön, főleg a fordulatra erősödő hangok nem kívánatosak!
-csúszásnyomok: nem szépek de javíthatók, sokkal veszélyesebb egy vázsérülés ami nem látszik. Egyenesfutás ellenörzése: a próbakör során ne húzzon félre, ill. mindkét irányban azonos legyen a kanyarodási hajlam és ne "szitáljon" a kormány. Valaki üljön a motorra és szemből nézz bele a kerekek vonalába, ha van hozzá szemed meglátszik ha a középvonalhoz képest eltérés van a kerekek között. Pedrónak néztünk régebben egy motort amin szemre is látszott az egyenesfutási probléma, próbakörnél ráadásul a jobb kanyarokba szinte beesett a gép... ott is hagytuk!
-fékek: ha szegecselt a tárcsa ne lötyögjön az agyhoz képest a szegecsekkel illesztett külső féktárcsa rész. Körömmel megérzik az is mekkora "válla" van a tárcsának amiből látszik mennyire vannak kopáshatárhoz közel a tárcsák, két első féktárcsa jóval drágább mint egy láncszett! Munkahengerek ne folyjanak, ha gondosan letörölték akkor is látszik ha alaposan megnézed.
-világító berendezés... végülis persze
-gumi állapota: ez nálam nem volt kritérium ha egyébként a motor rendben volt.
-kormánycsapágy, teleszkóp: ezt már tudod, elejét tehermentesíted és megfogva a villa alját megérzed ha "lóg" vagy "darabos" a csapágy a kormány teljes elfordulásának tartományában.
Nézd át a blokk csavarjait, ha sokat volt babrálva meglátszik a csavarokon, nézd meg alaposan a blokk alját is keresve az olajfolyás nyomait. Nézd meg milyen benne az olaj, ha túl sűrű akkor lehet eladásra adalékolták azért hogy halkabb legyen és ne füstöljön...
Nagyjából most ennyi jutott eszembe, bár ettől voltam már összedettebb is... dögfáradt vagyok az at igazság
Ahol pedig akkora a repedés, oda nem motor kell hanem helikopter.
- induljon hidegen, melegen
- ne csörögjön, zörögjön, ne füstöljön
- csúszásnyomok (amúgy ez volt dőlve telefonba már mondta az ember, valószínű ezért is olcsóbb)
- fékek állapota, lánc állapota
- papírok megvannak-e
- világító berendezések működnek-e rendesen
- gumi állapota
- kormánycsapágy, teleszkóp vizsgálata
ha van még ötletetek egészítsétek ki légyszi!
De igyekezek.
link
Végig néztem a galériát oda-vissza többször is. Véleményem szerint-bár én nem vagyok szakértő, sőt inkább csak laikus- nagyon jó képeket válogattál be. Nem csak hogy jók, ezek szerintem már művészi értékkel bíró fotók. Az kastély pusztulását elnézve pedig elgondolkodtam azon, hogy vajon ez is úgy végzi majd mint a Lacival együtt felkeresett Návay kastély? Én nagyon remélem hogy nem.