Viszont ki is nyomathattad volna hidraulikusan pl., akkor semmi sérülés sehol.én pl. csak kinyomattam rendesen,nem teljesen, majd megtisztítottam és vissza. Az én motorom dugattyúi elég vékonyak, viszont savállóból vannak. Mert nem rozsdásak hanem a letisztítás után fényesek.
Amúgy azt elfelejtettem írni, hogy 1 hibát vétettem a féknyergek szétszedésekor, ami akár nagyobb gubancot is okozhatott volna. A dugattyúk ugye eléggé be vannak ragadva, azokat elég nehéz kiszedni. Én pedig fogóval szedtem végül ki. Mivel 5 dugattyú van, ezért mondjuk legyen ez 5 hiba.
Utána egykét nappal ment szerelőhöz, neki mondtam hogy a fékeket átnéztem, és mondta hogy oké, de reméli nem fogóval szedtem ki a dugókat, mert az olyan karcolásokat tud okozni, ami mellett kifolyhat a fékfolyadék. Hát mondtam de, de egyenlőre nem folyik
Legközelebb valami rongyot teszek a fogó és a dugó közé, hogy ne karcolja meg. Minimális karcok biztos lettek rajta, de egyáltalán nem folyik a fékfolyadék, nem kell ett még utánatölteni sem. Szóval végül mázlim volt.
Amúgy úgy tűnt, hogy nem egy bonyolult szerkezet a fék. Sokkal kevésbé mint a karburátor. Azt mégis mindenki piszkálgatja, ezt meg nem?
Boldog névnapot a Lászlóknak. Nagyon tudnám értékelni ha nem rúgnátok be rettenetesen, mint egyszer én! De csakis balesetvédelmi okból! Még valami részeg disznó a kezetekre találna lépni!
váhóóó! Szép lett a kép!
Én is remélem mindenkinek motorozós hétvégéje lesz. Szóba került, hogy a múlt heti túra egy részét megtesszük szívem választottjával is vasránap-hétfőn. Salgótarjánig mondjuk nem mennék fel, de a Mátrában, Bükkben szívesen szétnéznék, nem csak motorozni, hanem megállni az érdekesebb helyeken körbenézni. Az egyetlen gond, hogy mondanak záporokat, és erős szelet is!
a fékbetétek hátulját egy szezonban kb 2x be szoktam kenni rézpasztával. Ekkor nagyjából megtisztogatom az egészet. Nagyjából...
Ilyenkor én is annyira visszanyomom a dugattyúkat, hogy ki tudjam emelni a betétek egyik felét és könnyen vissza tudjam tenni. Leszívni nem kellett még a folyadékból, elég volt hogy középre állítottam a kormányt és figyeltem, nehogy elforduljon, mert akkor dőlt volna ki a folyadék :) Szóval szinte színültig feljön a folyadék, de mindig nézem, hogy ne nyomjam be túlságosan. Sajna fecskendőm nincs itthon, azzal egyszerűbb lenne.
Ha rendszeres a folyadékcsere akkor belül nem koszolódhat el, a dugattyúkat pedig anélkül is le lehet takarítani, hogy teljesen kiszednéd. Ahogy kopik a betét úgy jön kifelé a dugattyú addig a határig amig csereéretté válik a betét, ekkor érdemes még egy picit kijjebb nyomni és letisztítani alaposan (pl. egy rongyal körbefogva) és csak tiszta állapotában szabad visszanyomni addig amíg tudja fogadni a betétet. Az olajtartályban viszont nem biztos hogy lesz helye a visszanyomott fékfolyadéknak, nekem is venni kellett ki belőle.
3 részes azthiszem. Ez alapján csináltam az egészet.
IGazából nem motorozhattam, mert még blokkhibás volt, papírjai sem voltak, csak állt a garázsban. Valamit nagyon akartam csinálni vele. Csak később lett annyi pénzem,, hogy szerelőhöz vigyem, akkor lette papírozva és megszerelve. Szóval túl sokat nem kockáztattam.
maga a nyereg nagyon koszos volt, betéteket amúgy is kellett cserélni lassan, és folyadékot is. Amúgy ritka undorítóak voltak a dugattyúk. Nincs semmi baja azóta, nem folyik az olaj, fog a fék is rendesen.
Akkor (és most is), sokszor amit nem tudom hogy hogy van, azért nekivágok, majd lesz valami. Lehet hogy 3x annyi időt fektetek bele mint más, de elsőre 1x tart sokáig, utána már sokkal gyorsabban megy. A karbival is így volt. Igazából csak azért szedtem szét, és szerelmte 7 órán át hogy megnézzem a membránokat. Legközelebb tuti sokkal gyorsabb leszek. Legelőször a tank leszedése is kb 1 óra volt. Most már kevesebb mint 5 perc.
de. viszont ez másfél éve volt. A dugattyúkat is kiszedtem, minden kis szar alkatrészt. Azóta is működik a fék. Szerintem anno, mikor idekerültem írtam is ezeket.
Teljes szétszedésére? Kivetted a betéteket gondolom, de a dugattyúkat remélem nem? Amikor írtam, hogy a féknyergek szétszedéséhez nem szerencsés otthon hozzáfogni, akkor magára az olajtér alkatrészeinek szétszedésére gondoltam, a betétek kiszedésén túl én sem vállalkozok további bontásra. Otthoni körülmények között nem szabad belenyúlni jobban, legalábbis mindenütt azt olvastam.
de csináltam, ahogy megvettem a motort egy napot szántam az összes féknyereg teljes szétszedésére, tisztítására. Azt tudom, hogy kell szétszedni, csak olyan még nem volt hogy csak fékolajat cseréljek. De most hagyni fogom szerintem télre, vagy következő szezon elejére ezt a dolgot.
igen, azt mondták hogy ne érje a tankot vagy a sárvédőt mert leoldja ami rajta van
Sőt, a galambürülékről is hasonlókat hallottam. Mondjuk a motor nem szokott olyan lenni, de az autók igen, szóval érdemes letakarítani minél hamarabb.
Szerintem hagyhatod erre a szezonra nyugodtan, a fékolajat kétévente kell cserélni, kilométerkorlátozás nélkül. Plusz ha még nem csináltál, meg nem is láttál ilyet, akkor lehet, hogy jó lenne egy szakértő segítség, mert első fék nélkül egy kicsivel nehezebb megállni. Lehet, hogy az lesz a legjobb, ha ezt is hozzáírod a -Józsival együtt megcsináljuk-listához
Szivesen!
Nekem is DOT4 az előírás és én is nemrég cseréltem, 2 évente elég lecserélni. Óvatosan bánj vele mert lakkoldó, kárt tehet a fényezett felületeken, de ezt gondolom tudtad
köszi.
én azért DOT4-et vettem mert mikor megnéztem a kezelési útmutatóban, ott ezt írták. Kb másfél éve csináltam, akkor nem érdemes egyenlőre? És lényegében tökmindegy hogy milyet veszek, a lényeg hogy DOT4 legyen gondolom.
DOT 3: polietilén-glikol
DOT 4: polietilén-glikol
DOT 5: szilikon (ezekről lehet azt olvasni, hogy oldják az egyes gumi alkatrészeket amelyek a DOT4-re lettek kifejlesztve))
DOT 5.1: polietilén-glikol (A legmodernebb fékfolyadékok, mivel ezek már nem tartalmaznak szilikont sem)
Mindig azt kell venni ami a féktartály kupakján van!
Amúgy azt elfelejtettem írni, hogy 1 hibát vétettem a féknyergek szétszedésekor, ami akár nagyobb gubancot is okozhatott volna. A dugattyúk ugye eléggé be vannak ragadva, azokat elég nehéz kiszedni. Én pedig fogóval szedtem végül ki. Mivel 5 dugattyú van, ezért mondjuk legyen ez 5 hiba.
Utána egykét nappal ment szerelőhöz, neki mondtam hogy a fékeket átnéztem, és mondta hogy oké, de reméli nem fogóval szedtem ki a dugókat, mert az olyan karcolásokat tud okozni, ami mellett kifolyhat a fékfolyadék. Hát mondtam de, de egyenlőre nem folyik
Legközelebb valami rongyot teszek a fogó és a dugó közé, hogy ne karcolja meg. Minimális karcok biztos lettek rajta, de egyáltalán nem folyik a fékfolyadék, nem kell ett még utánatölteni sem. Szóval végül mázlim volt.
Amúgy úgy tűnt, hogy nem egy bonyolult szerkezet a fék. Sokkal kevésbé mint a karburátor. Azt mégis mindenki piszkálgatja, ezt meg nem?
Én is remélem mindenkinek motorozós hétvégéje lesz. Szóba került, hogy a múlt heti túra egy részét megtesszük szívem választottjával is vasránap-hétfőn. Salgótarjánig mondjuk nem mennék fel, de a Mátrában, Bükkben szívesen szétnéznék, nem csak motorozni, hanem megállni az érdekesebb helyeken körbenézni. Az egyetlen gond, hogy mondanak záporokat, és erős szelet is!
Köszönöm szépen az üdvözlést és a művészi fotót, még a napom is jobban indul!
Ilyenkor én is annyira visszanyomom a dugattyúkat, hogy ki tudjam emelni a betétek egyik felét és könnyen vissza tudjam tenni. Leszívni nem kellett még a folyadékból, elég volt hogy középre állítottam a kormányt és figyeltem, nehogy elforduljon, mert akkor dőlt volna ki a folyadék :) Szóval szinte színültig feljön a folyadék, de mindig nézem, hogy ne nyomjam be túlságosan. Sajna fecskendőm nincs itthon, azzal egyszerűbb lenne.
http://youtu.be/_6Hphm1bMPM
3 részes azthiszem. Ez alapján csináltam az egészet.
IGazából nem motorozhattam, mert még blokkhibás volt, papírjai sem voltak, csak állt a garázsban. Valamit nagyon akartam csinálni vele. Csak később lett annyi pénzem,, hogy szerelőhöz vigyem, akkor lette papírozva és megszerelve. Szóval túl sokat nem kockáztattam.
Akkor (és most is), sokszor amit nem tudom hogy hogy van, azért nekivágok, majd lesz valami. Lehet hogy 3x annyi időt fektetek bele mint más, de elsőre 1x tart sokáig, utána már sokkal gyorsabban megy. A karbival is így volt. Igazából csak azért szedtem szét, és szerelmte 7 órán át hogy megnézzem a membránokat. Legközelebb tuti sokkal gyorsabb leszek. Legelőször a tank leszedése is kb 1 óra volt. Most már kevesebb mint 5 perc.
Sőt, a galambürülékről is hasonlókat hallottam. Mondjuk a motor nem szokott olyan lenni, de az autók igen, szóval érdemes letakarítani minél hamarabb.
Nem Te voltál, de ez nem von le semmit a köszöntés értékéből!
Remélem, én voltam az első
Nekem is DOT4 az előírás és én is nemrég cseréltem, 2 évente elég lecserélni. Óvatosan bánj vele mert lakkoldó, kárt tehet a fényezett felületeken, de ezt gondolom tudtad
én azért DOT4-et vettem mert mikor megnéztem a kezelési útmutatóban, ott ezt írták. Kb másfél éve csináltam, akkor nem érdemes egyenlőre? És lényegében tökmindegy hogy milyet veszek, a lényeg hogy DOT4 legyen gondolom.
DOT 4: polietilén-glikol
DOT 5: szilikon (ezekről lehet azt olvasni, hogy oldják az egyes gumi alkatrészeket amelyek a DOT4-re lettek kifejlesztve))
DOT 5.1: polietilén-glikol (A legmodernebb fékfolyadékok, mivel ezek már nem tartalmaznak szilikont sem)
Mindig azt kell venni ami a féktartály kupakján van!
A fékfolyadék viszont nem tök mindegy, a sima DOT5 nem jó!