Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Te ne a fára mászásról panaszkodj, hanem mássz, a gyerek meg hadd tanuljon!
Sok szerencsét Neki a továbbiakhoz is!
Okos Anyukája van ez igaz!
A kerítéssel nekem is kezdeni kellene valamit sőt legjobb lenne cserélni
Köszi! A munkahelyi gondok egyelőre elkerülik, úgy döntött tanul még egy keveset és szerencsére fel is vették oda amire vágyott. A sikeres érettségi nagy megkönnyebbülés nekünk is, de azért sokat kell még nekem oszlopra mászni mire mindkét fiú egyenesbe jön.
De nézzünk el a másik irányba:
Nem kicsit sz@r a helyzet.
A kiindulópont:
Tiszta Anyja az a gyerek!
Gratula az ifjabbik Lacinak. Gondolom Ti is megkönnyebbültetek egy kicsit, de az igazi nehézségek még csak most következnek. Munkahely, valami tartós és biztos megélhetési lehetőség. Ebben a világban nagyon nehéz dolgok.
Erre délelőtt napos és borongós idő váltogatta egymást, de meleg volt nagyon. Ebéd után komolyabban elborult, esett is és már csak 23 fok van. A szél viharos. Nem tudom felétek milyen idő van, de lehet, hogy nem fogsz unatkozni.
*szar idő miatt
(örömömbe még írni is elfelejtek... )
Lackó fiam ma sikeresen vette a szóbeli érettségi akadályokat is
legszivesebben jól berúgnék de nem lehet mert megerősített készenlétet vállaltam a szar időre miatt... pedig már alig vártam hogy az előző hét leteljen...
Na de mindegy ettől még én ugyanúgy tudok örülni!
link
Miért olyan drága a benzin!? (Miből tevődik össze a benzin ára!?)

A magyar üzemanyag (benzin) 6 részből áll össze, melyet 3 fő részre lehet bontani...
- Termelői ár (Beszerzési ár)
- Adók (ÁFA & Jövedéki adó)
- Marginális költségek (szállítás, készletezés, finomítás, elosztás és értékesítés)
Megnevezés % Forint
Termelői ár (Beszerzési ár) 42% 178,50 Ft
ÁFA 21% 89,25 Ft
Jövedéki adó 33% 140,25 Ft
Marginális költségek 4% 17,00 Ft
100% 425,00 Ft
A benzin "ára"-nak kevesebb mint 40 %-a a benzin ára! A nagy része adó, haszon + egyéb szar.
Elhiszem, sőt én is tapasztaltam eltérő minőséget benzinkutak között, azt is tudom, hogy Te nem hiszel a Spuriban mert beszéltünk már róla, szerelőd mondta... olvastad valahol...stb
Engem viszont meggyőzött, sőt a használatával a rosszabb minőségű benzin is szinte tünetmentessé vált... lásd román példa!
A honlapját rendszeresen olvasom , voltak nehézségeik mert jogszabályokat gyártottak ellenük (érdemes elolvasni a vendégkönyvet) de szerencsére túlélték. Komoly fejlesztések vannak a háttérben és tényleg jó amit csinálnak, szívből remélem hogy még sokáig elérhető lesz a termékük.
Nem értem! A 400+ Ft.-os benzin árba nem fér bele a belevaló? Ennyi pénzért még meg is lopnak.
" Hallottam olyan érvet is, hogy van már benne épp elég adalék nem hiányzik még egy... "
Egy srác a rokonságból az ömv-nél dolgozik, azt mondja, hogy sokan nem teszik bele......
No meg akik Ausztriában tankolnak, azok is más minőségű benzinről beszélnek....
Én is öntögetem mostanában a géppark minden tagjába. Leginkább az autónál várom a javulást , mert ha nem segít, lehet zsebbe kell nyúlni a probléma megoldásához. Mostmár napi rendszerességgel szarakszik az egr szelep és jó volna ha segítene a Spuri a kitakarításában. Bár állítólag a kék változata volna az igazi, de az nem kapható nálunk. Igyekszek normális minőségű benzint tankolni,+ az adalék. Majd látjuk.
Rossz hasonlat lett volna!
A Csühös még nem olyan öreg ha a gyártási évét vesszük, viszont azt se kell elfelejteni, hogy maga a lég-olajos konstrukció viszont már eléggé öregecske. Nincs ezekkel a gépekkel semmi baj, nem kell nekik teljesítmény növelő mert ha rendben vannak anélkül is hozzák a formájukat. A motorfejlesztések mellett viszont az üzemanyagok is fejlődtek az évtizedek alatt és bizony hiába adalékolják agyon egy fontos alkotórész hiányzik belőle, ez pedig nem más mint az ólom. Környezetvédelmi szempontból ez nagyon helyes lépés, viszont a régebbi gépeknek ettől nem lett jobb, hiszen azt a kenőanyagot vesztették el ami a felső kenésükről gondoskodott, azaz az égéstérrel közvetlenül kapcsolatban lévő alkatrészek kenéséről. Az elején még veszegették az emberek az ólompótló adalékokat, aztán lassan kihaltak a Ladák és keleti társaik, az újabb szabályozott katalizátoros gépekbe meg már nem is szabad akármit töltögetni. A motorok világában viszont még rengeteg olyan gép van ami ugyan régi konstrukció, de ha a gyártási évét nézzük még elég fiatalnak számítanak, főleg Magyarországi viszonylatban. Rengeteg lég-olajos Bandit szaladgál még ami 10éves sincs, de van a Kawának és a Hondának is ilyen motortípusa, ezeknek nincs szükségük vajon felső kenésre? Persze azt mondják hogy nincs, mert így is elmennek elég sokat, nekem viszont meggyőződésem hogy ez a futásteljesítmény mégjobban kitolódna ha a régi ólmozott benzinnel futnának, vagyis azzal amihez tervezték őket anno!
A Spuri a felsőkenésről is gondoskodik ezért nem hagyok ki egyetlen alkalmat sem a Csühösnél amikor tankolom, mert mindig ott van a nyereg alatt a "vitaminja"
Hallottam olyan érvet is, hogy van már benne épp elég adalék nem hiányzik még egy... igaz ez is, csak pont a sok kémiai anyag miatt hagy a benzin lerakódásokat amit viszont a Spuri visszaold vagy nem is engedi kiválni, hogy aztán ezek a kipufogón keresztül távozzanak és ne karbitisztítás során kelljen tőlük megszabadulni.
Nekem többéves tapasztalatom van már a Spurival, sőt ha egyszer lesz egy modernebb gépem akkor se fog megszakadni a spuris történet.
Ja és délután az aprókkal a strandon voltunk, és tömve volt!
Semmi viagra , az alanytól függ minden! Allah növessze hosszúra igazhitű motorozósok! Tömve voltak az utak motorosokkal, meg hülye autóssal majd elfáradt a kezem az integetésbe!
Majdnem azt hittem, hogy a Viagrát hozod hasonlatnak.
Csepegtesd csak türelmsen a Spurit az öreg gépek szeretik, olyan ez nekik mint az idősebb embereknek a Béres Csepp
Szeva!
Eddig még csak egy riasztás volt, az is egy tanyára ahol mint kiderült áramszolgáltatói határon kívülre esett a hiba... nyomott hülye meleg van, remélem nem tartogat több eseményt mára.
Akkor minden szempontból jól sikerült a hétvége.
igen, akartam is írni, hogy semmi baja nem volt a motornak, nagyon meg voltam vele elégedve. A kormánycsapágyat éreztem, hogy húzni kéne rajta, de amibe belenyúltam az tökéletesen működött! :)
Na és a motor hogy viselkedett. Indítás, dadogás? Remélem semmi, mert azt biztos írtad volna.
Szevasztok! Elolvastam a hozzászólásokat miket írtatok mialatt nem voltam itthon.
- Ez a CBX valami kib@szottszép. 6 kipufogóvége van...egy álom. Gyönyörű. Irigyellek hogy felülhettél ilyenre.
- Örülök, hogy Peti szeme jobban van, és jobbulást Neki. Én sosem flexeltem még, de akit láttam, az mindig felvette a munkavédelmi szemüveget. Ami általában ott van a flex mellett gondolom. Sok kellemetlenségtől menthet meg ha felveszi az ember. Mostantól gondolom Te is átértékeled ezt.
- Én kb 8 sörre vagyok "hitelesítve", viszont azt is tegyük hozzá hogy 7 órán keresztül szereltem a karbit. Mondjuk az is igaz, hogy a 4 sör az első 3ban fogyott el :) De izzadtam mint a ló!
Pénteken grilleztünk Demjénben, ott 8sör+3 házipálesz, 2 viszkikóla volt az adag, és teljesen jó volt a másnap is, semmim nem fájt, csak fáradt voltam, de leginkább azért mert keveset aludtam. Hozzá kell tenni, hogy rengeteget ettem, és fürödtünk is a fürdőben hajnali 2ig.

És akkor beszámolnék életem első motorostúrájáról:
Péntek szombaton voltam pár kollégával, összesen 6 motorral Eger környékén a Mátrában, Bükkben. 7-en voltunk, egyikőjük hozta a feleségét is. A pénteki program igazából az volt, hogy főúton, és egy kis hegyi szakaszos kerülővel elmenjünk Demjénbe, ahol grilleztünk, ittunk, majd 11 körül elindultunk az ottani termálfürdőbe, ami szeretncsére nem volt annyira meleg, gondolom az időjárás miatt, ilyenkor direkt hűvösebb.
Szombat reggel fél11 körül tudtunk elindulni. Először felmentünk Lillafüredre. Az a szakasz valami eszméletlen jó volt. 35 km, de ebből kb 100 méter az egyenes :) Kanyar kanyar hátán. Nem vagyok egy kanyarvadász, eddig annyira nem is élveztem, de most kurvajó volt! Persze lassan mentem, de egyáltalán nem lógtam ki, sőt magamhoz képest még szerintem jó is voltam. A túravezető srác nagyon ismerte az útvonalat, mert Salgótarjánban lakik, és sokszor jár erre. Ezért amíg tudtam tartani a tempót, és láttam hogy ő mennyire fékez kanyar előtt, akkor nagyon élveztem. Mikor leszakadtam, akkor ugye fogalmam sem volt mennyire fog kanyarodni az a kanyar, így óvatosabb voltam. Lillafüreden 5 percen múlt h ránk szakadjon az ég, ezért ott megvártuk amíg leszakad. Ömlött fél óráig, aztán kész. Ugyanezen a szakaszon mentünk vissza Egerbe, és mintha nem is esett volna. Annyira megszáradtak az utak. Úgy párolgott az aszfalt, gőzölgött. Az egész országban csak itt volt felhő a radarkép szerint, szóval tudtuk hogy jó időnk lesz. Persze Egernél belementünk ugyanabba a felhőbe , ahol jó szarrá is áztunk, és már kezdtem eléggé fázni, de gyorsan kimentünk alóla, ahol megint sütött a nap, ott pedig még motoron megszáradtunk. Tehát volt itt minden. Ezután egy unalmasabb szakasz jött, felmentünk Cered-ig, ahol ebédeltünk. Ez egy kis falu, a túravezető innen származik, és Cered-Salgótarján közti 18 km-es szakasz, az olyan mint egy versenypálya. Múlt héten pl rally verseny volt ott. És tényleg olyan! Beszarás, olyan minőségű az aszfalt (van 1 km ahol nagyon rossz , de a többi eszméletlen), kanyarban dől az út, hullámzik, iszonyat nagy kanyarok vannak benne. Szóval ez még talán jobb is volt mint az Eger-Lillafüred szakasz, csak hát rövidebb is. Aki tudja, egyszer induljon el Cered-ről Salgótarjánba, nem fogja megbánni. Salgótarjánban elváltunk a túravezetőtől, és iszonyat unalmasan hazajöttünk Hatvanon keresztül a 3-ason. Ez már szevedés volt, de az egész túra fantasztikus volt. A hegyekben nagyon szép volt a táj, nagyon jó volt az útvonal. Minden tökéletes volt.
Egykét hónapja voltak ugyanezek a Fertő tó körül egy napos túrán. Az nekem biztos nem tetszett volna mert nagyon sok az unalmas rész. Ráadásul egy nap alatt majdnem 600 km-t menni...
Most viszont első nap mentünk 160at, második nap majdnem 300-at, de rengeteg lassú kanyargós hegyi szakasz volt benne, ami ugye lassan telik, de nagyon nagyon élvezetes.
2x tankoltam össz, azt is kb 200km-enként, mert előtte teletoltam a tankot. Nagyon meglepő volt az első tankolásnál, mert 4.95-re jött ki a fogyasztás. Másodikra már 5.4-re mert ott ugye kanyarogni is kellett, nem csak az országúton menni. Talán a spurinak is van ehhez köze, meg mondjuk annak is, hogy mikor országuton mentünk akkor se mentünk 110-nél többel igazán. Volt ott egy öreg, egy 535ös Virago-val, aztán az ő tempójában mentünk. A kanyarokat viszont meglepően szépen vette. Képeket nem csináltam, majd elkérem a többiektől, és felteszem őket.