Szerintem ami jól működik és megfelelő időközönként van benne olaj cserélve azt felesleges szétszedni, sőt ha olvasol ezzel kapcsolatos leírásokat szinte sehol sem javasolják a féknyergek szétszedését otthoni körülmények között!
Két évente cserélem a fékfolyadékot, hasonló módszerrel mint ahogy alább írták, annyi különbséggel, hogy én a tartályból kiborítom a régi olajat és az újjal légtelenítettem, mindaddig amíg tutira cserélődött a teljes rendszer bubimentesen. Csak DOT4-es folyadékot vegyél! a DOT5 másabb összetétel és kajálja a gumi alkatrészeket!
Köszönöm szépen!
Ilyenkor tartom, vagyis ez a hivatalos, de ugyanúgy elfelejtettem... névnapokkal hadilábon állok. Ma mikor lejöttem a kosárból volt vagy 8 üzenet meg ugyanannyi nem fogadott hívás... el se tudtam képzelni mi a baj... aztán rájöttem hogy névnapom van.
okés, már tudom hogy kell. Egyszer szétszedtem darabokra, utána töltöttem újat bele, aztán légtelenítettem az egészet. Azóta az úgy működik. Folyadékot tudtok ajánlani, vagy igazából tökmindegy (gondolom azért nem)?
Amúgy ha nem lesz még motorja, akkor is valószínű ketten mennénk, legalább előre tanulni egykét dolgot, mert most kb semmivel nincs tisztában. Kb mint ahogy én voltam mikor ide sodort a sors :)
Pontosan , ha így tudtad volna akkor nekem semmit sem kellett volna firkálni! Allah növessze hosszúra ( az életedet, és nem azt amire te gondolsz) igazhitű motoros!
ja és Józsi, lehet hogy a közös ottalvós ivásos motorszerelés eltolódik augusztus közepe-vége felé, viszont lehet nem egyedül megyek, és lehet nem 1 motorral .
Hanem kedvesemmel együtt, ha addigra lesz motorja, és akkor közösen tanulunk a mesterembertől
áháá. tehát mondjuk benzincső a légtelenítőre, aminek a másik vége megy egy edénybe amibe le fog menni a fáradt fékfolyadék.
||: légtelenítő nyit - - fékkar behúz -- légtelenítő zár -- fékkar elenged -- felül új folyadékot tölt :||
és ezt kell ismételni, ha jól értem addig amíg látszik, hogy a friss folyadék jön már kifelé (ekkora a különbség a használt és az új között? Nem keveredik? )
Isten ments! Szét ne szedj mindent! Alul teszel a légtelenítő csavarra egy átlátszó tömlőt, és az alsó végét fékfolyadékba teszed.
Majd nyitod a légtelenítőt, behúzod a fékkart- bent tartod -és közben zárod a légtelenítőt. majd vissza engeded a fékkart, és újra nyitod a légtelenítő csavart. Ezt kell folytatni.
Közben utána öntöd felül a frisset, mielőtt lelevegősödne. Aztán mikor alul már a tiszta jön kifelé akkor zárod és kész.
úgy emlékszem hogy benzincsapot valamikor tavasszal szétszedtem, lehet nem teljesen, majd most dirib darabokra fogom szedni.
Annak az a szűrője ami benyúlik a tankba ugye? Azt úgy emlékszem kitakarítottam. A csap és a karbi között is van egy szűrő? Nagyon nem vagyok most képben...
sziasztok, lenne egy kérdésem (megint).
fékfolyadék cserét Ti hogy végzitek? Szétszeditek teljesen a féket, és úgy? Mikor vettem a motort, akkor cseréltem folyadékot, ez 19e km-rel ezelőtt volt. Gondolom lassan ideje. Milyen folyadékot ajánlotok? Mert én tescoba vettem akkor valamilyen DOT4-et, csak az volt a lényeg hogy legyen. Fél liter gondolom elég kell hogy legyen az összes fékre, nem?
Amúgy miről lehet felismerni hogy cserére érett a folyadék? Én nem veszek észre semmi különbséget egyenlőre...
Sziasztok. Lelkes "olvasóként" én sem bírtam, és gondoltam hozzászólok! :D
Pont ilyen tüneteket produkált ( ledadog, mintha kihagyna 1 henger, nem indul, csak másnap, stb. ) a gépem, mikor a közbeiktatott benzinszűrő megolvadt. Azért nem gyanakodtam rá, mert szemrevételezésnél semmi nem utalt rá, csak mikor szétkaptam. Pont annyira olvadt meg, hogy a keresztmetszete nem engedett át elegendő benzint komolyabb terhelésnél. Gondolkoztam fém változaton, de inkább kiiktattam a fenébe, és jól kitisztítottam a tankot, csapot, és a csapban (!) lévő szűrőt is. Volt ott cucc rendesen. Angol motor átka: kapott vizet eleget... :D
Egy szó mint száz, nem up-to-date technika ez a gép, ha nem megy, megtanultam, hogy mindig a legalapabb probléma áll a háttérben. Pl.: nincs benzin, úgy maradt a szívató vagy az oldaltámasz... Úristen. Ezek a kamuproblémák mennyit szívattak, és hányszor röhögtem magamon... :D :D :D
Olyat szívtam mint egy V12-es... főleg szombaton, vasárnap meg egy trafószekrényből megtámadtak a darazsak, az arcomat is megcsípték, rendesen elzsibbadt... de a kollégám szerint jót tett nekem mert utána nem beszéltem annyit...
Szerintem a Főnix van olyan intelligens, hogy tudná az igazodást de azért inkább legközelebb ne verd ki a szemed, egy túra úgy az igazi ha lát is valamit az ember
Két évente cserélem a fékfolyadékot, hasonló módszerrel mint ahogy alább írták, annyi különbséggel, hogy én a tartályból kiborítom a régi olajat és az újjal légtelenítettem, mindaddig amíg tutira cserélődött a teljes rendszer bubimentesen. Csak DOT4-es folyadékot vegyél! a DOT5 másabb összetétel és kajálja a gumi alkatrészeket!
Ilyenkor tartom, vagyis ez a hivatalos, de ugyanúgy elfelejtettem... névnapokkal hadilábon állok. Ma mikor lejöttem a kosárból volt vagy 8 üzenet meg ugyanannyi nem fogadott hívás... el se tudtam képzelni mi a baj... aztán rájöttem hogy névnapom van.
Egyébként igaz, Boldog névnapot Lacinak!
Egyébként pedig fékfolyadékot kérj.
Amúgy ha nem lesz még motorja, akkor is valószínű ketten mennénk, legalább előre tanulni egykét dolgot, mert most kb semmivel nincs tisztában. Kb mint ahogy én voltam mikor ide sodort a sors :)
Hanem kedvesemmel együtt, ha addigra lesz motorja, és akkor közösen tanulunk a mesterembertől
||: légtelenítő nyit - - fékkar behúz -- légtelenítő zár -- fékkar elenged -- felül új folyadékot tölt :||
és ezt kell ismételni, ha jól értem addig amíg látszik, hogy a friss folyadék jön már kifelé (ekkora a különbség a használt és az új között? Nem keveredik? )
Majd nyitod a légtelenítőt, behúzod a fékkart- bent tartod -és közben zárod a légtelenítőt. majd vissza engeded a fékkart, és újra nyitod a légtelenítő csavart. Ezt kell folytatni.
Közben utána öntöd felül a frisset, mielőtt lelevegősödne. Aztán mikor alul már a tiszta jön kifelé akkor zárod és kész.
Annak az a szűrője ami benyúlik a tankba ugye? Azt úgy emlékszem kitakarítottam. A csap és a karbi között is van egy szűrő? Nagyon nem vagyok most képben...
fékfolyadék cserét Ti hogy végzitek? Szétszeditek teljesen a féket, és úgy? Mikor vettem a motort, akkor cseréltem folyadékot, ez 19e km-rel ezelőtt volt. Gondolom lassan ideje. Milyen folyadékot ajánlotok? Mert én tescoba vettem akkor valamilyen DOT4-et, csak az volt a lényeg hogy legyen. Fél liter gondolom elég kell hogy legyen az összes fékre, nem?
Amúgy miről lehet felismerni hogy cserére érett a folyadék? Én nem veszek észre semmi különbséget egyenlőre...
Pont ilyen tüneteket produkált ( ledadog, mintha kihagyna 1 henger, nem indul, csak másnap, stb. ) a gépem, mikor a közbeiktatott benzinszűrő megolvadt. Azért nem gyanakodtam rá, mert szemrevételezésnél semmi nem utalt rá, csak mikor szétkaptam. Pont annyira olvadt meg, hogy a keresztmetszete nem engedett át elegendő benzint komolyabb terhelésnél. Gondolkoztam fém változaton, de inkább kiiktattam a fenébe, és jól kitisztítottam a tankot, csapot, és a csapban (!) lévő szűrőt is. Volt ott cucc rendesen. Angol motor átka: kapott vizet eleget... :D
Egy szó mint száz, nem up-to-date technika ez a gép, ha nem megy, megtanultam, hogy mindig a legalapabb probléma áll a háttérben. Pl.: nincs benzin, úgy maradt a szívató vagy az oldaltámasz... Úristen. Ezek a kamuproblémák mennyit szívattak, és hányszor röhögtem magamon... :D :D :D