Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ahogy látom kurvadrága, és mindenhol per darabra írnak elképesztő árakat...
tényleg, ha kiderül hogy az egyik membrán rossz, akkor? Hol tudnék venni leggyorsabban, milyet kell, és ezek mennyibe fájnak kb?
Egy a lényeg. Ha csinálod figyeld meg mindennek a helyét. Azért is javasoltam, hogy egyszerre csak egy karbit bonts szét. Ha elakadsz még három ott van ami alapján biztos sikerül összerakni. Legyenek jó szerszámok, nehogy a csavarok tönkre menjenek. És ne kapkodj, sőt akár még készíthetsz fotókat is segítségként. Én is szoktam, biztos ami biztos.
igen, erre én is gondoltam, de ha nem sikerül ma akkor hnap otthon maradok, és valahogy megcsinálom! :)
Ha fáradt leszek ma akkor hagyom a fenébe.
Egy javaslat. Gondold át, hogy kibírja-e ilyen állapotban a motor a hétvégi túrát. Ez a szerelés nem bonyolult, de elég hosszadalmas és ha nincs gyakorlatod nehogy rosszabb legyen és ott maradj az úton. A tegnap említett segítő személy jelenléte biztos megnyugtatóbb lenne. Ha megy a gép csak zavaró egy kicsit a viselkedése, inkább egyeztess Józsival biztos szívesen segít. Őt meglátogatni egy újabb túra lenne, és készülnének megint a múltkorihoz hasonló jó fotók. (akár Józsiról is, de csak titokban)
No szóval még délutánig gondold át.
hát nem tudom. A légszűrő házra úgy hivatkozik hogy "air cleaner case", ez meg a "breather tank". A kép alapján nem tudom beazonosítani, de szerintem ez egy kisebb cucc, amit ki kell szedni hogy elférjen a karbi kifele. De majd kiderül.
Ami nagyon rossz lesz, hogy tegnap is tűzforró motornál csináltam, egy óra alatt semmit sem hűlt, és a nap is egész nap sütötte, tehát miután leszedtem a tankot, alatta a váz is tűz forró volt. Nembaj, ma nekiállok, megnézem. Ami ilyenkor idegesíteni szokott, hogy a casvarok nem mozdulnak, és rengeteg időt elb@szok azzal hogy egyegy csavart meglazítsak.
Nem a légszűrő házat kell kivenni, hogy a karburátorokat hátrahúzva le tudd venni?
Mostmár szinte mindent értek akkor! köszi!
A karburátorokat nem szabad egymástól elválasztani. A tolattyú tulajdonképpen a Simson síberjének a megfelelője. Csak itt nem bowden mozgatja, hanem vákum. Ezért fontos, hogy a rajta lévő membrán ép legyen, mert annak sérülésekor a vákum egy része elszökik a repedésnél, így a síbert nem emeli egyformán a többivel. Az úszóházat azért vedd le, hogy lásd nincs-e benne valami kosz ami részleges dugulást tud okozni. Laci a szívócsonk gumiknál szerintem a henger felöli oldalra gondolt. Azok elöregedésekor megrepednek és fals (többlet) levegőt tud beszívni, ami felborítja az egész keverék képzést. Magyarul nem hiányzik az a plusz levegő. Ha lent van a karburátor sor, feszegesd meg kézzel, van-e rajta repedezés ahol falsot szívhat.
persze, elállítani nem szeretnék semmit! :)
Szóval nem kell egyesével szétszedni, hanem ahogy van egybe a 4, egynek leszedem a fedelét, megvizsgálom, vissza a rugó, fedél, következőnél ugyanez, stb....Így érted ugye?
Azt hittem hogy a 4-es egybe a membrán és gumi az egész, de így már világos! Nem tűnik bonyolultnak. A membránt fény felé megnézem, végigtapogatom, megvizsgálom nem repedt-e valahol.

Az 1es képen jobb alsó sarokban levő "breather tank"-ot is ki kell szedni mindenképp? Akkor ahogy értem, a második kép lépéseit egy az egyben hagyjam ki, ugye?

Még Laciéra, amit elfelejtettem: a szívócsonk a levegőszűrő felőli része a karbinak, ahol gumicsővel csatlakozik, ugye? Ezt a gumicsövet érdemes megvizsgálni, hogy repedt-e, szivárog-e valahol a levegő, illetve bejön valahonnan a tisztítatlan?
Azt néztem a karbinál is (és a hengerfejnél is), hogy ilyen fekete tömítőanyag van sok helyen. Az micsoda? Olyan részt most szét kell szednem, mert nekem olyan anyagom nincs, nem tudom pótolni.

És mégegy Zsoltnak: Úszóházakat miért szedjem le? Csak a tisztítás miatt?

Minden karbiszétszedési, beállítási gyakorlatom csak Simsonon van, úgyhogy így kezeljetek!

Mégegyszer köszönöm a soksok részletes leírást!
A rugó kivétele után a 4-5-6-7-es alkatrészek egyben jönnek ki. Nem kell szétszedni őket, csak a 4-es tolattyún lévő gumi membránt ellenőrizd, hogy jó-e. A karburátor sor(4db) elméletileg egyben le kell hogy jöjjön. Nehogy szétszedd darabokra! Az úszóházak le kell hogy jöjjenek. A legjobb egyet szétszedni kitakarítani, kifújkálni, majd összerakni. Utána a többi ugyanígy. A karburátoron lévő csavarokat persze nem el tekergetni.
Amúgy most nem fogok szerintem gyújtáskábelt cserélni, jövőhéten talán, de nekem ezek jónak tűnnek. Ha normális égésre utal a gyertya, attól még lehet baja a pipának? Érdemes cserélni? Kb ezer/db, és most nem szívesen adnék ki 5-6e ft-ot kábellel együtt, ha nem szükséges.

Megnéztem manuálba hogy kell kiszedni a karbit, és azért nem tűnik olyan egyszerűnek.
Előszőr le kell szedni valami levegőztető tartályt (Breather tank), aztán külön kell választani az összes karbit, azután lehet csak szétszedegetni. Ezt az egészet nem lehet úgy, hogy nem választom külön?
Ahogy értettem, a karbifedelet nyomja kifelé a rugó, tehát ha nem tartanám ellen, ahogy csavarozom, jönne le magától. Ezért kell ellentartani amíg, ki nem csavarom mind a 4 csavart.
A 3dik képen, melyik a tolattyú, amiről beszélsz? (az angol-magyar fordítás ilyen esetben elég szabad )
Ha kiszámolnám hány liter benzin folyt keresztül a Csühös torkán amióta nálam van és hányszor szikkadt ki a karbi lelke a melegebb napokon... lehet mégis csak jó az a Spuri?
A ledadogásnak lehet a karbi is az oka, meg még sok más, hibát próbálunk keresni amit így nagyon nehéz neten keresztül. A membrán repedése vagy anyagritkulása is felboríthatja a karburálást magasabb fordulatszámon... meg még egy csomó minden pl. a gyertyapipa hibája stb... igazából mindenkinek igaza van. Ha már láttad szétszedve a karbit akkor magad is megoldod, de figyelj nagyon oda nehogy nagyobb bajt csinálj mint ami van, főleg a túra előtt.
A spuri miatt engem már nevettek ki olyanok akik parasztvakításnak tartják... én használom rendszeresen és tudom hogy jó, olvasd el ha lesz időd:Spuri
Ezt olvasd el és megtudod mi az.
Az, hogy a tankból a szűrő miatt nem kerül durva szennyeződés oké, de néha elég pár meleg nap és a karburátorból kipárolgó benzin maradékaként olyan beazonosíthatatlan anyagok maradnak az úszóházban amit alig lehet kitakarítani. Nálam még nem volt szétszedve a karburátor, mert a fűtőcsövek csavarját nem bírtam kilazítani, addig meg nem lehet az úszóházak egyik csavarját kivenni. Nagyon félek tőle de egyszer neki kell majd fogni.
most értem haza, köszi a soksok választ. Igen, én is azt néztem, hogy a kábel mindkét oldala rezes volt, tisztán látszódott.
Akkor amit Laci írt, megpróbálom holnap megcsinálni. Most nem emlékszem hogy pontosan mit, holnap melóban jó alaposan elolvasom, és felteszem a kérdéseim hogy pontosan mit hogy, mert ha tényleg nem áll semmiből, és alap szerszámokkal meg lehet csinálni akkor inkább próbálkozom vele egyedül.
Amúgy mi az a spuri?
És lehet hogy a nagy sebességnél való ledadogásnak is a karbi az oka?
Több mint 4éve van nálam a Csühös, az első héten szedtem szét a karbit, nem azért mert baja volt hanem hogy megelőzzem a bajt. Azóta én nem nyúltam hozzá, most télen -mivel a gyertya csere miatt le kellett venni a tankot- kitakarítottam a szűrőt is.
Sokan nem hiszik el pedig a Spuri egy csodaszer (lebontja a vizet) a szilárd anyagot pedig kötelessége megfogni a szűrőnek.
Sokfele tankolok, Romániában olyan benzinhez is volt szerencsém aminek gyógyfürdősen kénes volt a szaga... kicsivel több spurit tettem hozzá és ugyanúgy ment mint az itthoni benzinnel, míg a többiek motorja úgy durrogot mint a háborodás
Még szerencse, hogy a benzin jobban "nedvesít" mint a víz!
Így van ahogy mondod, elég egy rossz tankolás és sz..r az egész. Én a robogónál jártam úgy, hogy egy kimondottan óvatos mosás utáni nap alig bírtam a munkahelyig elkínlódni, meg utána haza. Másnap szétszedtem és az úszóház alja egy nagy vízcsepp volt. Az volt a csoda, hogy ment. Mi lett volna ha nagy gázzal nyomtam volna vizet mindenhova.
Lehet -e? Mi az, hogy! Télen kitakarítottam a sort, majd az első tankoláskor a kúttól alig pár száz méterre tüsszögni durrogni kezdett, alig tudtam visszajönni, takarításkor valami vörös iszapot szedtem ki belőlük.
Méregesd meg a pipák ellenállását. 5 kOhm körüli értéket kell mérned . Ezzel tudod mennyi a pipa hideg ellenállása. Azt viszont nem, mennyi a meleg. Tehát nem szakad -e meg.
Ha már villamos ember vagy! Úgy néz ki , a kábel rezes.
De szerintem ne sajnáld azt az 1200 Ft-ot újra.
A gyertyák valóban jónak tünnek és a kábel se látszik rossznak. A karbi viszont hiába volt februárban szétszedve, kosz, víz bármikor kerülhetett bele. Sőt, mivel elég finom furatok és járatok vannak benne, nem kell hogy egy fél tégla vagy egy deci víz legyen benne. Amit Laci írt szintén valós lehetőség, sokáig nem tart ellenőrizni. Gyertya pipát pedig egyszerű multiméterrel is lehet ellenőrizni. 5 kohm körüli értéknék hibátlan.
Szépek a gyertyák, a viszont javaslom, hogy amikor a gyertyát csavarnád vissza előtte a menetből a kokszot drótkefézd ki, és vékonyan kend be szilikonzsírral.
A gyertyák normális égésre utalnak, látszik hogy nem került olaj az égéstérbe (nem eszi) és a karburálás is jónak tünik. A membránok a karbitisztítástól függetlenül bármikor tönkremehetnek, akár máról holnapra, a tisztítást azért nem javasoltam mert emlékeztem rá, hogy rendbe lett téve. A membránt és a szívócsonkot ellenőrizni nem nagy dolog és nem kerül pénzbe, de a hibakeresésben nem szabad elfelejtkezni róluk.