A karbi ripityomra volt szedve februárban, és teljesen ki lett takarítva, át lett nézve. Gyertyákat is ugyanekkor cseréltem. Ezek után lehet problémás a karburátor? Most nem szedtem le, mert időm se volt, el kell még mennem és nem voltam benne hogy visznek (idő közben kiderült, hogy de) úgyhogy gyorsan össze is raktam.
Naszóval, kevesebb mint egy óra alatt megjártam azt, hogy tankot le, pipákat le, gyertyákat ki, 1, azaz 1 kábelt tekertem csak ki és néztem bele. Hát én sokmindent nem látok, nem tűnik rossznak.
Végül Obiban vettem egy 18x19es csőkulcsot (1800ér ), de talán nem deformálódik el hamar. Amit láttam, hogy a szélső pipáim 45 fokosak, a belsők egyenesek. De mind lehetne egyenes, annyi hely van. Az egyik képen látszik, hogy azért elég rövidek a kábelek, szerintem össz kevesebb mint 1 méter (ettől függetlenül inkább veszek többet, ha kell). Viszont szinte patentra ki volt számítva a hossza, ezért nem is mertem levágni egyikből sem, még fél centit se :) Ami még furcsa volt, hogy könnyen ki tudtam tekerni a gyertyákat. Szinte ha kézzel fogom a csőkulcsot úgy is ment volna(persze nem, de tényleg nagyon hamar meglazult). Ennél erősebben tekertem vissza őket, de azért nem állat módjára.
Itt vannak a képek, talán ebből Ti kiolvastok valamit.
Ha leszeditek a tankot a gyújtáskábel cseréje miatt nézzetek bele a karbikba is. A karbisort nem nagy dolog levenni, a membránokhoz felülről férsz hozzá ha a karburátorfedél csavarjait kicsavarozod. A fedelet a tolattyú rugója nyomja belülről ezért érdemes egyik szabad ujjaddal rátartani amig mindegyik csavart kiszeded. Ezután kiveszed a rugót majd a membránt a tulattyúval együtt, a membrán anyagát óvatosan húzogasd meg egy kicsit a fény felé fordítva, ha repedt vagy porózus a szerkezete akkor cserélni kell. Idősebb gépeknél nem ritka ez a hiba, a karbisort azért se árt levenni mert úgy a szívócsonkok épségéről is meggyőződhetsz. Ez szintén gumi csak keményebb, viszont ugyanúgy kirepedhet, elöregedhet. Ha nem mersz hozzáfogni akkor várd meg vele Józsit, de akkor is te csináld ő csak felügyeljen, nem bonyolult feladat és legközelebb bátrabban hozzáfogsz.
Én sajnos nem ismerem a Te motorod, de ha mélyen vannak a gyertyák, akkor biztos egyenes pipa kell, amúgy meg ha elfér a másik is ,mindegy milyen. Annyit megtudsz nézni, hogy lecsavarod a pipákat a kábelről és megnézed látszik-e a réz belső, nincs-e esetleg el oxidálódva. Ezt megnézheted a trafóknál is. A biztonság kedvéért annyit lecsíphetsz a kábel végekből, hogy látható legyen teljes keresztmetszetében a réz belső. De ez csak fél centi kb. végenként.
mondjuk meglepő, mert a termékkeresőben lehet motor alapján is keresni, és ott csak egyenes pipát ajánl. Elférni az is elfér, de én úgy emlékszem ferde van benne. Ez mit számít? gondolom csak hely szempontjából. Mind a 4 ugyanolyan általában, vagy lehet az is hogy a középsők egyenesek, szélsők ferdék?
ez lesz. Csak nem volt kedvem leszedni a tankot 2x, de akkor most ezt csinalom. Leszedem a tankot megvizsgálom a gyertyákat (mit kell nézni rajta?), és akkor hazafelé veszek vagy gyertyakulcsot vagy csőkulcsot.
Megnézem milyenek a pipák (úgy emlékszem a szélén tuti 45 fokosak, középen is talán), és kbra megmérem milyen hosszú kábel kell.
Ha a pipa vagy a kábel nem jó, az látszik a gyertyán?
Holnap úgy látom zárva vannak ezek, pénteken pedig megyek túrázni, de utána megcsinálom ezt a cserét. Remélem azért boltban is van náluk, nem kell erre napokat várni.
Húúú B+! Ez lehet pl jeladó tekercs hiba, vagy az elektronika forrasztási hibája, ki van törve a láb a nyomtatott áramkörből. Nekem van egy ilyen gyújtóáramköröm, ezért tettem félre. Van benne egy vastagréteg -IC, és az szarakodik. Hidegen simán beindul, majd kb 1 km múlva durrog csattog 10 -15 másodpercig, aztán beindul, és megy. És nem találom melyik alkatrész a rossz.
Sziasztok! Elnézést, hogy megzavarom a fórumozókat de egy kis segítségre lenne szükségem.
röviden: CB750FII 2002-es gép: Idén elkezdte azt játszani, hogy bemelegszik, megyek vele 5 km-t vagy 500-at teljesen mindegy, leállítom, és utána az istenért sem akar indulni. Gyertya ki, : nincs szikra. egyik hengernél sem. Várok 5-6 percet, valami visszahűl utána pöccre indul.
tegnapi eset: kinn volt a napon, 40 fok árnyékba, gyújtás rá, forgat mint állat de nem indul. betol a garázsba 1-2 óra pihi,utána próba : még mindíg nem akar beindulni. ma reggel gyújtás rá és elsőre indul.
Volt-e esetleg valakinek ilyen problémája?
Hőmérséklet függvénye a hiba!
Itt van elérhetőség. Telefonszám, nyitva tartás, cím. Én a helyedben levenném a tankot és megnézném milyen pipa és mennyi kábel kell. Nem mindegy, hogy egyenes, 45 fokos, vagy 90 fokos pipát veszel. Kábelből is felesleges sokkal többet venni. Persze 2-2 cm ráhagyás nem árt, de több felesleges. 18-as kulcsot akár gyertya kulcsban, akár egyszerű csőkulcsként bármelyik barkács áruház vagy szerszám üzlet árul, nem hiszem, hogy sokba kerül és csak egyszer kell megvenni. Úgyhogy ne habozz Balázs, lóra, aztán meg ügyesen csináld meg. Ha mindent Józsival csináltatsz, úgy eladósodsz mire kész lesz a motorod, hogy egy ital nagykert kell Józsi mellé költöztetned. Bár Ő biztos jól jár, többet nem lesz gondja a frissítőre.
Nem drága, és olyat vegyél amelyikben réz ér van. Ugyanis van olyan amelyiknek a belseje ellenállás, kb 1 Kohm/ 25 cm. No ilyet nem szabad venni. Neked kb 2 méter kell, és akkor még marad is.
a múltkori sok kis alkoholmentes is már 1 sör :)
Jólvan, nem szedtem még szét ilyet. És gondolom ugyanakkorákra kell vágni amekkorák a mostaniak. Addig nem szedem szét, amíg nem veszek újat, épp ezért kéne tudni hogy kb mennyit kéne venni kábelből.
A gyújtókábelt nem kell beforrasztani, a trafóban és a pipában is van egy menetes csúcs , amiről a régit le kell csavarni, az újat pedig rá kell tekerni. Egyszerű , úgy van megcsinálva, hogy a villamos mérnökök is szerelni tudják. De a tanácsadás már eddig egy sör!
Köszi a válaszokat!
Igen Józsi, gondoltam hogy nem a jót mondom, ezeket mindig összekeverem :)
Ezt a gyertyapipás dolgot talán én is meg tudom csinálni.
Ahogy látom, akkor kéne 4 pipa, és mennyi kábel? A kábelt nekem kell beforrasztani a megfelelő helyekre, ugye?
A másik, hogy ahogy néztem, hogy milyen gyertya kell ebbe, annak 18 mm a kulcsnyílása. Nekem pedig gyertyakulcsom csak a simsonhoz van (vagy volt, már nem emlékszem :) ), annek pedig szerintem több. tehát gondolom kéne venni egy 18ast is. Ami nincs fent az oldalon. Ezt akármilyen autósboltban lehet?
Ez a bolt amúgy bolt bolt, vagy csak webáruház és mindenképp kell rendelni? Nem igazán találtam semmit erről. Itt dolgozom a 11.-kerületben, tehát közel is van.
Gyújtókábelt bármelyik robogós boltban , gyertyapipát a "Lakamoto"-nál , vagy Honda boltban lehet.
Te , lehet , nem is beton volt az? Milyen színe volt neki?
Naszóval, kevesebb mint egy óra alatt megjártam azt, hogy tankot le, pipákat le, gyertyákat ki, 1, azaz 1 kábelt tekertem csak ki és néztem bele. Hát én sokmindent nem látok, nem tűnik rossznak.
Végül Obiban vettem egy 18x19es csőkulcsot (1800ér ), de talán nem deformálódik el hamar. Amit láttam, hogy a szélső pipáim 45 fokosak, a belsők egyenesek. De mind lehetne egyenes, annyi hely van. Az egyik képen látszik, hogy azért elég rövidek a kábelek, szerintem össz kevesebb mint 1 méter (ettől függetlenül inkább veszek többet, ha kell). Viszont szinte patentra ki volt számítva a hossza, ezért nem is mertem levágni egyikből sem, még fél centit se :) Ami még furcsa volt, hogy könnyen ki tudtam tekerni a gyertyákat. Szinte ha kézzel fogom a csőkulcsot úgy is ment volna(persze nem, de tényleg nagyon hamar meglazult). Ennél erősebben tekertem vissza őket, de azért nem állat módjára.
Itt vannak a képek, talán ebből Ti kiolvastok valamit.