Tegnap, meg ma én is mentem egy keveset, összesen vagy kétszáz km-t. Igen jól viselte magát az ételhordó, lehet, a végén még motor lesz belőle.
Bár, ha huzamosabban 100 felett megyek vele, az olaj is felmelegszik 100 fok felé. lehet, hogy le kell szedni a hűtőmaszkot.
Azt tudod hogy leleplezted a Józsit? Eddig még nem volt fent róla fotó, sőt annak idején amikor én ott jártam is vigyáztam arra hogy ne sérüljön az anonimitása...
Egyébként nagyon szép fotókat csináltál bármivel is sikerült
Allah növessze hosszúra igazhitű motoros! Legalább ma este nem kell Neked altatódalt énekelni! Lehet kiégett a szennyeződés a kipuffból, és minden ilyen helyről ahol szűkítette a keresztmetszetet !
Ma voltam Józsinál, amint azt a mellékelt képek is mutatják: http://www.sportmotor.hu/motor...
sajnos csak mobilosak, meg amúgy sem vagyok én fényép-ész!
Nagyon jól éreztem magam, jót ebédeltem és jópár kilátóhelyet néztünk meg. Sajnos mivel 10kor indultam, csak fél1 körül értem oda, és 5kor kellett visszaindulnom, így is fél8ra értem haza. Mellesleg elég nagy dugók voltak a Balatonnál, meg aztán Pesten is a 6oson. Szóval egy tartalmas nap volt, aminek a végére eléggé lefáradtam, mentem kb 450 km-t ma, amihez nem vagyok hozzászokva, így elfáradtam nagyon.
Amúgy Józsi, emlékszel hogy mondtam hogy odafele az a hiba hogy behal 150 környékén, előjött mindig, sőt egy idő után már 130 környékén is. Visszafele egyszer sem! Mehettem akárhánnyal, nem jött elő! Szóval annak a környéknek gyógyító hatása van a motorokra, ezért más is menjen arrafelé! :)
Mégegyszer köszönöm a vendéglátást Józsi, örülök hogy megismertelek, és találkoztunk, legközelebb több napos lesz : ivás+motorszerelés az egyik; és a környék maradék felfedezése a másik napon!
Akartam én jégert is inni, de azt már megittuk! Így az én akaratom helyett már csak "akarattya" maradt. De aki ettől messze lakik, - mint Te - annak már "akaratja" sincs, hogy ezt a térképen - pld - megnézze.
( Ma már többet "idjál", vagy "iggyál" ! Mert ha már oda az "akaratjatya", vagy miafene, akkor már vakarhattya! )
Köszönöm Laci a kimerítő hsz-odat, az lesz , hogy veszek bele 10-40-es olajat, mert elég sokára hagyja abba a ketyegést a hidro-tőke, mire felmentünk a Badacsonyra abbahagyta , és én is erre a megállapításra jutottam. Valahogy nem visz rá a lélek, hogy most kicseréljem a hibásat ,majd a télen !
Minden év augusztusának utolsó szombatján rendezik, most lesz az 5. (jubileumi) és olyat is hallottam hogy 2napos lesz. Valószínű csak a felvonulásra megyek ami a Gyöngyösi Tesco-tól a Kékestetőig tart, mint ahogy minden évben. Eddig mindegyikre elmentem, mert sajnos van kikre emlékeznem ott. A 3. Kék túrán végig vert bennünket az eső, a létszámon ez mégsem látszott annyira.
Nagyon megható ez a rendezvény, pedig több mint 20éves emlékeket idéz.
Szia Józsi!
Olvastam a történetedet a motortisztítóval kapcsolatban de nem volt időm válaszolni rá, ezért későbbre hagytam amikor több mint két mondatban leírhatom a véleményemet, még akkor is ha korábban már kiderült, hogy egy kicsit eltérő az olajokkal kapcsolatos álláspontunk Nem fogok linkelgetni mindenféle netes leírásokat mert ott is sok a humbug, csak saját tapasztalataimat írom le és próbállak meggyőzni arról, hogy a gyári ajánlás a legjobb, vagyis nem az alternatíva hanem a tényleges, vagyis amit annak idején a Honda mérnökei kitaláltak. A 20W-50 es olaj nagyon "vastag" a motorodhoz, írja ugyan a gépkönyv de csak viszonylag szűk hőmérsékleti tartományban, 10W-40-es a gyári ajánlás ami egyben az arany középút is. Tudom a motor kopását sűrűbb olajjal próbálják sokan kompenzálni, ez hallásra (szebben jár a motor) jónak tűnhet de hosszútávon csak ront a helyzeten, főleg a hidraulikus szelepemelő rendszernél ahol az olaj folyóssága igen erőteljesen beleszól a precíz működésbe. A lerakódás nem természetes hiszen valami okozza, lehet ez hanyagság ami az olajcserék elmaradása miatt következik be (ez nálad nem áll fenn), továbbá lehet ez nem megfelelő olajválasztás akár minőségben vagy teljesítményszintben is.
A hidraulikus szelepmechanizmus nem megfelelő működése (pl. túl sűrű olaj miatt) is okozhat nem megfelelő égést ami idővel lerakódásokhoz vezethet. Érdekes volt amit írtál, hogy miután felhígítottad 4dl motortisztítóval az olajat szebben szólt a motor és nem hallottad a szelepemelő csörgését... nem gondolod hogy esetleg egy belevaló másabb (jobb) folyósságú 10W-40-es olajjal ez magától is rendeződne? A CB-be régen én próbáltam sűrűbb olajat önteni mert hallottam a szelepeket egy kicsit, amit persze a szelepbeállítás oldott meg csak, viszont a sűrűbb olajjal előjöttek más hangok is amelyek addig nem voltak hallhatóak. Sokféle tulajdonsága van egy olajnak, hőt szállít, nyomásnak áll ellen...stb sőt még azonos teljesítményszinteken belül is vannak különbségek ezért van az, hogy mindenki másra esküszik. A gyári ajánlás nagyon fontos, mert ahhoz vannak kitalálva a gyári paraméterek is, főleg egy olyan szerkezetnél mint a tied ahol az olajnak fontos szerepe van a szelepbeállításnál is. Az ásványi vs. szintetikus is érdekes kérdés, sokan esküdnek régebbi gépeknél az ásványira... merthogy csendesebb tőle... van benne valami de attól még az nem biztos hogy amelyik elsímítja a hangokat ugyanúgy ken is mint a modernebb szintetikus, ami viszont tutira nem hagy maga után annyi mocskot mint a megégésre hajlamosabb ásványi technológia. Enyém is régi lég-olajos konstrukció és full szintetikus olajjal járok, szinte alig változik egy csereciklus alatt az olaj minősége és látom szelepellenörzéskor (12ezrenként) a motor belső olajterét ami olyan tiszta mintha új lenne...
Szerintem egyszer próbáld ki a 10W-40-es belevaló olajat (akár szintetikust is) és figyeld a változásokat, rosszabb nem lesz az biztos és talán nem lesz szükséged a motortisztító adalékokra a későbbiekben, bár nem tudom milyen állapotban van a motorod, de ha már kopott akkor egy sűrűbb olajjal nem tudod regenerálni, viszont amennyit javítasz rajta hallásra legalább annyit ártasz egyéb más szempontból.
Mondandóm csak mint jótanács íródott, nem vitaindítónak szántam
Egy alkalommal mi is voltunk arra, motorral, de akkor nem volt idő, így kimaradt. Ellenben bementünk Pannonhalmán az apátságba, ahol egy kisebb motoros banda nem kis feltünést keltett. Néztek is minket a motoros ruhás "huligánokat", mit keresnek ilyen helyen. Ahogy eljöttünk, az autópálya felé tartva egy rendőr autót értünk utol. Egy fiatal-lehet motoros srác- vezette. Ahogy észre vett minket a tükörben, felkapcsolta a villogót, beállt az út közepére, ráállt egy bő százas tempóra és "felvezetett" minket a pályáig. Érdekes volt ez a hozzáállás részükről, de mindenképp szimpatikus.
Gondolkoztam már rajta, hogy jó lenne egyszer motorral is elmenni a Kékesre, de nekünk elég messze van. Mondjuk elhatározás kérdése az egész. Mikor szokott lenni, és Te szándékozol menni?
Még annyi, hogy azért a mi felvonulásonkon is volt olyan motoros aki tovább fokozta viselkedésével az autós-motoros ellentétet. Ez a része nem annyira tetszett.
Tegnap volt a TV-ben a Valahol Európában, legalább 10X láttam már de megnéztem most is. Eszembe jutottatok mivel ti ott vagytok a Cseszneki várhoz közel, ott forgatták a film egy részét. Tudom van saját tervetek de ezt ne hagyjátok ki, megnéztem a térképet jó út vezet oda, ha leteszitek a motort nem kell sokat gyalogolni. Cseszneken a Vár úton találjátok, de már messziről meglátszik. Ha tudjátok illesszétek be a programok közé, nem bánjátok meg Cseszneki vár
Örülök hogy jól szórakoztatok, a felvonulás jó dolog, mindössze két tenyérnyi aszfalt jut mindenkinek de amikor körbenézel látod azt a hatalmas erőt amit az a sok vas demonstrál.
Az első Kék túrán ezer motor gyűlt össze, felejthetetlen volt és megható, idén lesz az 5. alkalom gyertek el oda is.
Köszi Laci!
Tegnap este itt - Veszprém - esett, de minket ez nem zavart, nyugodtan fogyasztottunk egy kis jégert.
Most pedig süt a nap. Tehát mehetünk.
Helló Laci! Nekem kevésbé volt mozgalmas a hétvégém, de egy kicsi motorozás azért bele fért. Pici városunkban most volt a motoros találkozó. Bár én nem vagyok egy bulizós, bandázós fajta, azért a fiam rábeszélt hogy a motoros felvonulásra menjünk el. Egész pontosan "megzsarolt", ezt kérte névnapi "ajándéknak". Na szóval elmentünk. Rengetegen voltunk, szerintem százas nagyságrendű volt a résztvevő. Volt egy sajátos hangulata a dolognak. Az idő pont jó volt, a gyerek élvezte nagyon, sőt utána elmentünk egyet gurultunk is. Jó volt. Ma sütögettünk egy kis grilles husit, utána meg be kocsikáztunk Szegedre. Vadaspark, borfesztivál, Tisza part. Ez is jól sikerült. Holnap még dolgozgatok itthon, utána meg robot.
Bár, ha huzamosabban 100 felett megyek vele, az olaj is felmelegszik 100 fok felé. lehet, hogy le kell szedni a hűtőmaszkot.