Hova csepegtet? A lánckerék tetejére?
Nem jobb az oldalára a lánchoz közel, hogy minél kisebb úton érje el a lánc alsó részét ahol a lánckereket fogadja?
Nekem most csak a görgőkre csepegtet egy csőből, mert a mostani vasnál nem fért el ez a "duálfej"-es megoldás, tehát ha a lánc terhelésváltásnál fel is csap, laza ág, akkor is közel van a kicseppenő csőhöz, tehát ez nem nagyon megy mellé.
Jó estét!
Nem akartam papírkutya lenni, meg a motorszerelő barátom is itt ment el a kapu előtt délelőtt, én is kivittem mindkét gépet, az ina prüszkölt, nem esett neki jól ( nekem se ) az öreg füstösnek mindegy volt, egykedvűen tette a dolgát. . legközelebb mindkettőt megtankolom, és viheted isten hírével Lacikám!
Tettem fel videót, de úgy látszik, a tecső is le van fagyva ilyen időben
Örülök a lánckenővel kapcsolatos eredményeknek, én ma falhoz baszt@m a dimmer-relé kombinációt, visszatérek az ellenállás- egyenirányító megoldáshoz, hátha úgy sikerül.
Láttam a Yamahás galériát is, viszont láttam olyat is amit úgy csináltak meg, hogy csak egyik felől csöpögteti az olajat a lánckerék oldalára és mégis a fogak ahogy szétnyomják az olajat ugyanúgy olajnedvessé teszik az egész görgőt.
Valami ilyesmire gondolok következő lépésként, talán könnyebb beállítani 1 csöpögő fejjel az arányt hiszen az olaj ugyanúgy terül a centrifugális erő hatására...
http://www.sportmotor.hu/motor...
Ez a Yamahán volt még, ez mindkét oldalra a kislánc kereket szorongatta és így kente rá a "csöppenő" olajat, a mostanit nem fotografáltam csak ennyire, mert ezek nálam autómatikus dolgok és nem a terjesztés a lényege, de egy minimális szinten megosztom, vagy dolgozom vagy fotózok, ilyen melós vagyok én ezért van olyan kevés kép.
Itt a hídnál még kb. 70-et, de mire hazaértem se lett a lánc oldala sokkal olajosabb. Ez tetszik egyébként a kefében, a görgőkön fut a láncszemek között, azaz csak ott ken ahol arra szükség van, nem csupa maszat az egész. Ha egyenletesen futna a lánc tökéletes megoldás lenne...
A galériádban az olajzófejről keveset mutatsz, érdekelne mi van a dekni alatt a lánckeréknél...
Szia Laci!
Mennyit mentél ezzel a kefés megoldással, és mennyit kopott a kefe, a láncszemek belső oldala is olajos, mert a képen azért elég száraznak tűnik a lánc?Az ecsetet szerintem max 300 alatt megenné a lánc utána pedig minden lenne csak nem a megálmodott funkció.
Kitartást a témához!
Gondoltam rá, de ha a lánckerékre ültetném lehet azonnal le is csapná az olajat (ahogy fordul a lánc) még mielőtt közzé folyna... most kb. 20cm-re van a lánckeréktől, a vezető gumi felett és így tökéletes, de csak állandó fordulaton sajnos. Kénytelen leszek fejet hajtani a korábban kipróbált és állítólag bevált megoldás felett.
Elvileg ideális lenne, de mégsem az...
Ma a hideg ellenére elmentem tesztelni és bár állítható a kefetartó híd magassága de (a lánc mozgása miatt) mégsem tudom úgy beállítani, hogy mindig érintőleges legyen. Pedig állandó fordulaton szépen ken, viszont a terhelésváltásokat nem tudja követni, legalábbis nem olyan mértékben mint ahogy az ideális lenne. Egyébként jól működik, ha leállok és üresbe kapcsolok az olajozás is leáll, sőt nem is csapkodja szét az olajat. A kefés megoldás viszont nem tökéletes így kénytelen leszek én is a kislánckeréknél olajozni és a centrifugális erőt kihasználni...
A kefés elgondolás jónak tűnt... na de nem ez volt életem első kudarca, sajnos a tapasztalatok nem csak sikerekből épülnek fel.
Tulajdonképpen a legideálisabb a történet. Ha a sörték olajjal telítődve folyamatosan súrolják a görgőket, akkor a funkcióját tökéletesen betölti. Az elektromos rész megbontása nekem hozzá nem értőnek nem tűnik veszélyesnek. Nagyon várom a próbát.Kíváncsi leszek a tapasztalatokra, illetve egy kiadósabb motorozás után a láncra. Ez a kialakítás talán tökéletesebb mintha csak rá lenne csöpögtetve.
Egy háromeres korbácsot kellett szétvágnom amit puhafalú zsugorral szépen visszajavítottam, más egyéb módosítást nem követtem el. A kefét kifordítottam és azt láttam, hogy szépen telítődnek a sörték és csak azután cseppen le, a lánc viszont érintőlegesen fut rajta így elvileg működés közben nem lesz ideje csöpögni mert folyamatosan hordja fel a kenőanyagot. Persze ez csak találgatás addig amig nem lesz élesben is kipróbálva
Szép és igényes munka! Két kérdésem volna. Nagyon meg kellett bolygatni az elektromos rendszert? Illetve az olaj lefolyva hogy oszlik szét a kefe sörtéin.
link
a végén a zsebem látható belülről , azt hittem, kikapcsoltam, de nem.
Nem jobb az oldalára a lánchoz közel, hogy minél kisebb úton érje el a lánc alsó részét ahol a lánckereket fogadja?
Nem akartam papírkutya lenni, meg a motorszerelő barátom is itt ment el a kapu előtt délelőtt, én is kivittem mindkét gépet, az ina prüszkölt, nem esett neki jól ( nekem se ) az öreg füstösnek mindegy volt, egykedvűen tette a dolgát. . legközelebb mindkettőt megtankolom, és viheted isten hírével Lacikám!
Tettem fel videót, de úgy látszik, a tecső is le van fagyva ilyen időben
Örülök a lánckenővel kapcsolatos eredményeknek, én ma falhoz baszt@m a dimmer-relé kombinációt, visszatérek az ellenállás- egyenirányító megoldáshoz, hátha úgy sikerül.
Valami ilyesmire gondolok következő lépésként, talán könnyebb beállítani 1 csöpögő fejjel az arányt hiszen az olaj ugyanúgy terül a centrifugális erő hatására...
Ez a Yamahán volt még, ez mindkét oldalra a kislánc kereket szorongatta és így kente rá a "csöppenő" olajat, a mostanit nem fotografáltam csak ennyire, mert ezek nálam autómatikus dolgok és nem a terjesztés a lényege, de egy minimális szinten megosztom, vagy dolgozom vagy fotózok, ilyen melós vagyok én ezért van olyan kevés kép.
Muszáj vót...
A galériádban az olajzófejről keveset mutatsz, érdekelne mi van a dekni alatt a lánckeréknél...
Látod, látod? "Kényszerből" motoroztál.
Mennyit mentél ezzel a kefés megoldással, és mennyit kopott a kefe, a láncszemek belső oldala is olajos, mert a képen azért elég száraznak tűnik a lánc?Az ecsetet szerintem max 300 alatt megenné a lánc utána pedig minden lenne csak nem a megálmodott funkció.
Kitartást a témához!
Ma a hideg ellenére elmentem tesztelni és bár állítható a kefetartó híd magassága de (a lánc mozgása miatt) mégsem tudom úgy beállítani, hogy mindig érintőleges legyen. Pedig állandó fordulaton szépen ken, viszont a terhelésváltásokat nem tudja követni, legalábbis nem olyan mértékben mint ahogy az ideális lenne. Egyébként jól működik, ha leállok és üresbe kapcsolok az olajozás is leáll, sőt nem is csapkodja szét az olajat. A kefés megoldás viszont nem tökéletes így kénytelen leszek én is a kislánckeréknél olajozni és a centrifugális erőt kihasználni...
A kefés elgondolás jónak tűnt... na de nem ez volt életem első kudarca, sajnos a tapasztalatok nem csak sikerekből épülnek fel.