Jól van! Akkor megpróbálom beadagolni a történetet anyukának. Csak nehogy az legyen a vége, hogy pizsamába ráültet a motorra és elküld egy körre. Ebbe a hidegbe nem tudom mi maradna belőle?
Nem olyan nagy fa ez, legalábbis összerakni nem nagy kaland, inkább a beállítástól félek... Amúgy kész a cucc, csak azért kinlódtam késő esténként mert nem jó a közérzetem ha nem menetkész a motor. Most 70mp szünetekkel csepegtet, vagyis olajozza a kefét. Úgy működik, hogy a gyújtást ráadva kap jelet a mágnesszelep egy lengő biztin és egy relé (működéskor nyitó) érintkezőjén keresztül. A relét az üresjelző működteti, akkor húz meg ha üresben van a motor és a segédérintkezői ekkor szakítják meg a mágnesszelep betápját, vagyis ekkor leáll az olajzás. Szerencsére a mágnesszelep, segédrelé és a lengő bizti, szépen belefértek a deknibe (1.kép), az űlés tárolórekesze adott helyet a tartálynak és a szabályzónak. A szabályzót két helyen jelöltem meg (2.kép), extrém esős, vagy tartósan trutyis idő esetére át lehet állítani egy intenzív olajozásra Amiben még bizonytalan vagyok az a kefés fej (3.kép) ahogy nézegettem és forgattam a kereket elvileg a görgők is megfordulnak a láncon a lánc forgásirányának megfelelően, csak remélni tudom, hogy legalább egyszer körbefordul a görgő mielőtt eléri a kislánckereket... ha nem akkor átállok a már mások által kipróbált megoldásra. A láncfűrészhez való olaj is ki lesz próbálva, de tervezek még valami sűrűbb sok W-s olajjal is próbát, nyilván ehhez majd a szabályzót is állítanom kell. Szóval a lényeg, hogy egyben van a rendszer és amit beköszönt az első motorozható nap beindulhat végre a tesztüzem is.
Ebben lehet valami! Nem ittam előtte, előfordulhat, hogy az elvonási tünetek ilyet okoznak! Majd megéred te is ha addig meg nem esz a fene! De aki nem motorozott a héten annak nőjön akkorára a farka, mint a szamárcsikónak!
Ja, nem is említettem, hogy a műszaki vizsgán kiszúrták, hogy a forgalmiban a jármű kategória - J - nem jól van kitöltve. Ebben az az érdekes, hogy 2 évvel ezelőtt ugyanitt, ugyanezzel a forgalmival, ugyanezzel a bejegyzéssel simán levizsgázott a motor.
Tehát a helyzet a következő. El kell menni az ocsmányirodába az összes papírral, rendszámmal. Ott pedig adnak 1 másik forgalmit - ingyen - és tesznek rá egy érvényességi matrickát - nem ingyen - is. Ezt 15 napon belül kell abszolválni. Az új forgalmiba pedig beírják a "J" jelzés mögé, hogy L3E, az L5E helyett, mert olyan jármű kategória már van! Az ingyenesség pedig azért van, mert ott hibáztak, a kitöltésnél. Elméletileg.
Aki ma nem dolgozott az vagy a maga ura, vagy szabad napos volt. Én rabszolga voltam ma(is). Itt elég hűvös volt napközben, mondhatni nem volt igazi motorozós idő. De Te kemény t..kű legény vagy. Vagy inkább már nagyon hiányzott?
Nagy fába vágtad a fejszédet! Sok szerencsét hozzá!
Javaslom fontold meg motorfűrész láncolaj alkalmazását! Az olyan tapadós! Én is ezt teszem! Csak én ecsettel hordom fel!
Jó estét kívánok!
Ha aggódott volna valaki miattam akkor megnyugodhat mert nem vitt el az ördög, egyébként hülye is lenne utánam jönni oda ahol normális embernek nincs is keresnivalója... mint láthattátok a hiradásokban újabb támadást indított a tél és rendesen álcsúcson ba..ta a hálózatainkat, így ott folytatjuk ahol abbahagytuk...
Sajnos a láncolajzó projekt is áll pedig az agyamban már kirajzolódott a végeredmény ami bár fapadosnak indult, de napról napra gazdagodik újabb ötletekkel. Legnagyobb fejtörést a beállítás okozta hiába csináltam frankó kis csapot nem sikerült tökéletesre (1kép.).
A terv az volt, hogy a mimimum beállítás kevesebb legyen mint percenként 1csepp kenőanyag ami viszont annyira kis keresztmetszetet igényel, hogy hiába zártam el a kis saját készítésű csapom kúpját teljesen (pedig többet is készítettem) a menetes szár mellett annyi olaj átszivárgott ami 30másodpercenként cseppent egyet
Úgy gondoltam ez a dolog lelke ezért vettem egy univerzális benzincsapot (2.kép) amit átalakítottam olyanra amit csak csavarhúzóval lehet állítani (3.kép). Erre azért volt szükség mert a nyereg alatt kapott helyet az olajtartály mellett, ahol viszont a maradék tárolórekeszt is ki akarom használni pl. égőkészletnek, EÜ csomagnak stb... ezek viszont menetközben elmozdíthatják a csap karját ami elállítódhat. Így viszont ha egyszer beállítom akkor nem fog eltekeredni
A mostani szababályzóval sikerült 1perc 40 másodperces ciklust is beállítani. Igaz most még a 10w-40-es fáradtolajjal kísérletezek, viszont élesben majd jóval sűrűbbet használok. Gyújtásra kapcsol a mágnesszelep de reteszelve az üresjelző gombájával, vagyis ha üresbe kapcsolom a váltót az olajozás is leáll (pl. lámpánál).
Sajnos a költséget egy kicsit megemelte a csap (3200FT) de mivel relém volt, egyéb "nagyobb" költség nem várható, viszont ha mindent meg kellett volna vennem kb. egy tizesbe lenne...
Szeretnék a végére járni és mindenképpen kipróbálni egy ilyen olajozós történetet, lehetőleg saját ötletekkel tarkítva, aztán hogy mi lesz a végeredmény, vagyis sikerül-e egy olyat összehozni ami arany középút a hatékonyság és a maszatolás között... az csak a Jóisten tudja. Ha lesz idő folytatom és beszámolok róla itt a fórumon egy kis képregény formájában a kezdetektől a végeredményig, lehetőleg tárgyszerűen és őszintén, még akkor is ha egy fabatkát sem ér a kinlódásom...
Tehát a helyzet a következő. El kell menni az ocsmányirodába az összes papírral, rendszámmal. Ott pedig adnak 1 másik forgalmit - ingyen - és tesznek rá egy érvényességi matrickát - nem ingyen - is. Ezt 15 napon belül kell abszolválni. Az új forgalmiba pedig beírják a "J" jelzés mögé, hogy L3E, az L5E helyett, mert olyan jármű kategória már van! Az ingyenesség pedig azért van, mert ott hibáztak, a kitöltésnél. Elméletileg.
Javaslom fontold meg motorfűrész láncolaj alkalmazását! Az olyan tapadós! Én is ezt teszem! Csak én ecsettel hordom fel!
Ha aggódott volna valaki miattam akkor megnyugodhat mert nem vitt el az ördög, egyébként hülye is lenne utánam jönni oda ahol normális embernek nincs is keresnivalója... mint láthattátok a hiradásokban újabb támadást indított a tél és rendesen álcsúcson ba..ta a hálózatainkat, így ott folytatjuk ahol abbahagytuk...
Sajnos a láncolajzó projekt is áll pedig az agyamban már kirajzolódott a végeredmény ami bár fapadosnak indult, de napról napra gazdagodik újabb ötletekkel. Legnagyobb fejtörést a beállítás okozta hiába csináltam frankó kis csapot nem sikerült tökéletesre (1kép.).
A terv az volt, hogy a mimimum beállítás kevesebb legyen mint percenként 1csepp kenőanyag ami viszont annyira kis keresztmetszetet igényel, hogy hiába zártam el a kis saját készítésű csapom kúpját teljesen (pedig többet is készítettem) a menetes szár mellett annyi olaj átszivárgott ami 30másodpercenként cseppent egyet
Úgy gondoltam ez a dolog lelke ezért vettem egy univerzális benzincsapot (2.kép) amit átalakítottam olyanra amit csak csavarhúzóval lehet állítani (3.kép). Erre azért volt szükség mert a nyereg alatt kapott helyet az olajtartály mellett, ahol viszont a maradék tárolórekeszt is ki akarom használni pl. égőkészletnek, EÜ csomagnak stb... ezek viszont menetközben elmozdíthatják a csap karját ami elállítódhat. Így viszont ha egyszer beállítom akkor nem fog eltekeredni
A mostani szababályzóval sikerült 1perc 40 másodperces ciklust is beállítani. Igaz most még a 10w-40-es fáradtolajjal kísérletezek, viszont élesben majd jóval sűrűbbet használok. Gyújtásra kapcsol a mágnesszelep de reteszelve az üresjelző gombájával, vagyis ha üresbe kapcsolom a váltót az olajozás is leáll (pl. lámpánál).
Sajnos a költséget egy kicsit megemelte a csap (3200FT) de mivel relém volt, egyéb "nagyobb" költség nem várható, viszont ha mindent meg kellett volna vennem kb. egy tizesbe lenne...
Szeretnék a végére járni és mindenképpen kipróbálni egy ilyen olajozós történetet, lehetőleg saját ötletekkel tarkítva, aztán hogy mi lesz a végeredmény, vagyis sikerül-e egy olyat összehozni ami arany középút a hatékonyság és a maszatolás között... az csak a Jóisten tudja. Ha lesz idő folytatom és beszámolok róla itt a fórumon egy kis képregény formájában a kezdetektől a végeredményig, lehetőleg tárgyszerűen és őszintén, még akkor is ha egy fabatkát sem ér a kinlódásom...
minek kell visszadugni? Ha egyszer megnyitom, el kell fogyjon!