Találtam olyat mint az enyém, viszont tévedtem, az a kis tekerőgomb nem az átfolyást szabályozza hanem egy direkt átfolyást biztosít ha elektromosan nem nyitna a szelep... végülis arra is szükség lehet
Szétszedtem és úgy működik, hogy a forgatógomb végén egy kúp feltámasztja a szelepet.
Viszont meg lehet csinálni szabályzósra is, a direkt szabályzó másik oldalán ki kell fúrni menetesre és egy 5-ös csavart belehajtva máris szabályozható a kimenő oldali nyílás. Na de hátha jó lesz így is, elég kicsire hagytam a fúvóka végét.
Itt találsz ilyen mágnesszelepet:link
Holnap úgy is megyek lakkot meg csiszoló papírt venni és majd érdeklődök ilyen szelep iránt is. Próbáltam keresgélni, de egész más fajtákat és sokkal nagyobbakat találtam csak.
Szabályozható mágnesszelep vagy valami ilyesmi, legalább 2éve megvan és akkor se volt új, akkoriban foglalkoztatott legelsőnek ez a dolog, de aztán mindig elmaradt...
Fűtéstechnikai boltban szerintem lehet hasonlót kapni
Igen, az egy toll betét, ahol gyárilag meg van nyomva az van a kefe műanyag fejében, előfúrtam és melegen toltam bele aztán gyorsan lehűtöttem, így bizosan áll a kefe műanyag fejében. Még gyerekcipőben jár a dolog, de majd kialakul, ha meg nem akkor kuka... nincs nekem bajom a láncspray-vel sem!
A réz cső az toll betét? Nekem a vákuumos csap azért szimpatikusabb mert én teljesen analfabéta vagyok ezekhez az elektromos vezérlésekhez. Ha jár a motor nyit a csap, folyik az olaj. Egy finoman állítható kicsi szelep kellene és kikísérletezni a szükséges mennyiséget. Ez a kefés megoldás nem rossz, finoman ráállítani a görgő sorra és már ott is az olaj ahol lennie kell.
Az enyém se lesz űrtechnika, simán egyszerű dolgokból ki lehet hozni, szerintem bárki képes rá, ezért nem értem miért van túllihegve...
Az én elvem az lenne, hogy ne a lánckerékre csepegjen a szmötyi és a centrifugális erő vigye fel a láncra, hanem egy köztes valami ami nem csöpög, de állandóan olajnedves Először filcre gondoltam vagy szivacsra, de az olaj átfolyása azokon az anyagokon elég bizonytalan... aztán egyik este fogmosás közben kipattant a szikra! A kefét zsugorcsővel rögzítettem, mágnesszelepem nyitja zárja az kenőanyag útját, veszek valami kisebb féktartályt és ejtőtartályos elven fog működni, esetleg a mágnesszelepet megbolondítom egy relével amit az üresjelzővel működtetek, üresben ha jár a motor akkor is zárjon a szelep... a gyakorlat majd megmutatja. Ha nem lesz megfelelő akkor kuka és marad a láncspray... ha látok benne fantáziát akkor marad. No meg a kenőanyag kérdése... de azt még magam se tudom, vagy valami sűrűbb kenőcs, vagy egy palack láncspray-t áldozok fel és annak töltetét teszem a tartályba... majd a teszt megmutatja ha végre jó idő lesz.
A Tasi féle rendszer azért tetszik, mert egyszerű. Vákuumos csap, nincs elektronika, fordulat meg távolság figyelés. Egy ilyen egyszerű rendszer engem is érdekelne. Csak nem tudom hol lehet venni olyan finoman szabályozó átfolyó szelepet, ill. vékony csövet vagy tűt a kifolyáshoz.
Többen is raktak fel mostanában... nekem is van elképzelésem ezzel kapcsolatban, ami miatt kétségeim vannak azt le is írtam egy másik fórumon. Csak az a baj, hogy egyesek úgy vannak ezzel, hogy a "ha nem velem akkor ellenem" és még ráadásul cinikusan ilyenek is írogatnak a galériájukban mint pl. "aki fél az olajtól az ne motorozzon mert a bogár is összekeni" meg ilyenek. aztán aki meg mást gondol az mind hülye meg sötét középkorban él és piperkőc meg tudom is én még mi... egy vicc az egész!
Megpróbálom én is, ha nem lesz olyan amit elvárok, akkor eldobom, ha jó akkor használom, ilyen egyszerű! Viszont nem akarok meggyőzni senkit és főleg tiszteletlenül nagyképűen hírdetni az igét!
Köszönöm! Kerestem én, csak itt. Emlékeztem, hogy volt róla szó valahol. Holnap megyek veszek lakkot meg papírt és megcsinálom azt is. Olyan lesz mint új korában. Megyek és keresgélek talán megtalálom. Még egyszer köszi! Jut eszembe! A napokban rakott fel képeket a fotók közé Taschner, ő is csinált egy láncolajzót. Itt megtalálod, talán van benne hasznos. Nincs túl bonyolítva.
Már nem pihenek, elkezdtem olajozó fejet csinálni a lánchoz...
Szóval 600-as vízpapírral csiszold le és azután lakkozd Motip vagy Very Well lakkal, arra készülj, hogy az első sor lakk száradása után újra kell csiszolni mert a karbon "szálkás" lesz! Viszont a lakk megkeményíti ezeket a csiszolás során kelettkezett "szálkákat" száradás után, így a következő vízes csiszolás (szintén 600-as papírral) szép felületet ad. Ezt ha még két sorral lelakkozod olyan lesz mint az új. A lakk nem ég le, hiszen a külső felület a gyapot tömés miatt nem több max 50°C-nál.
Keresgélni a CB 500 fórumon mert leírtam ezt Csaszinak és fénykép is készült a végeredményről.
Micsoda felfordulást csinált az időjárás! Lassan csak vége lesz már és elfogynak a hibák. De hagy legyek önző egy kicsit. Segítség kellene. A héten vásárolt robogó kipufogóját raktam rendbe tegnap és ma. Fémig lecsiszoltam rozsdátlanítottam és ma lefestettem. De a végdob része egy karbon cső. Azt szeretném még valahogy felújítani. Lehet rosszul emlékszek de Te csináltál hasonlót a motorodon. Apró karcok vannak rajta és elég matt. Arra gondoltam, hogy finom vízpapírral megcsiszolnám és lelakkoznám, csak nem tudom, hogy ezzel lehet-e ezt csinálni. Ebben kellene a tanácsod. Köszi! Jó pihit!
Momentán most éppen nem, valamikor 11körül tértem magamhoz, telóm folyamatosan be van kapcsolva de még eddig nem szóltak, valószínű bírja még az első sor, vagy beállítottak olyanokat akik tegnap nem voltak elérhetők.
Majd holnap többet tudok, mert ahányan annyi fele voltunk, azt se tudom ki pihenős és ki nem, én idegen területen dolgoztam így nem tudok a többiekről, hívkálni meg nem akarok senkit mert lehet pont pihen. Majd az irányítók intézik a többit, ha szólnak indulok
Van behívási pénz+túlóra, ez volt tegnap mert előre nem voltam beosztva, pénteken meg az órák után kaptam a lét, nem panaszkodok ilyen téren, na persze dolgoztunk is érte rendesen!
Sok sok pénztet!
Mint a klasszikus Markos Nádas humorjában: és mennyit igértek? Huszon-.... huszon-..... harmincezer forintot!
És mennyit adtak?
Ötven forintot.....
Hello, LackóMackó!
Azt hittem már, hogy eltévedtél abban a nagy hóban sárban. De mint kiderült, "rossz píz" nem vész el. Épp az jutott eszembe, hogy hány órát szoptok a hidegben, eszméletlen körülmények közt, és vajon utána hogy kárpótol a cég benneteket emberfeletti munkátok végett. És míg Te ott tolod "lelkesen", mi meg pihizünk, iszunk, eszünk, szánkózgatunk, és általában jól érezzük magunkat. Hála Nektek!
Jó kis domb, amikor kisgyerek voltam nekem 7km-t kellet gyalogolni a főcsatorna partjáig ahonnan jó hosszan lehetett lesuhanni... Örülök, hogy jól szórakoztatok, legalább volt haszna is ennek a kései havazásnak. Na de megyek aludni, mert bár még tegnap bőszen üzentem, hogy birom, de mostanra már rendesen rottyon vagyok...
Akkor már értem! Azért volt vihar és hagyott maga után csatateret, mert én egy szép napos hosszú hétvégét vártam...
Egyébként nekem -aki bár kevesebb tapasztalattal rendelkezek mint Te- ma megint azzal kellett szembesülnöm, hogy bizony a természet az úr! Lehet nekünk fullos szupermodern terepjáró autónk ha a határban a sár és a víz uralkodik...
Viszont a bajban működik az összetartás is. Ma is a koordinátor ébresztett... alapból a pénteket mérték rám és a vasárnapot megerősített ügyelet címén, elvileg ma pihenő lett volna viszont most amikor tényleg annyi baj van valahogy nem tud nemet mondani az ember, merthogy minket is leváltottak tegnap és ők is mennének haza... De ez van a külső területeken is, mert segítenek! Most hogy hazaértem láttam a neten, hogy még lánctalpasokkal is dolgoztak... mondjuk nekünk nem volt ilyen szerencsénk, viszont utaztam JohnDeer-on, Rábán, Beloruszon... A lakossági vonalak nagyjából tegnap estére rendbe lettek szedve, de sok állattartó telepen még nem volt villany és bizony közös volt az érdek, gazdáktól, TSZ-ektől kaptunk segítséget mivel mi ketten voltunk egy jóformán tehetetlen terepjáróval egy olyan területen ahol fénylett a szántóföld a víztől. Egyik helyen a Rába is beleveszett a szántásba úgyhogy gyalogosan közelítettük meg a hibahelyet, de ott is volt segítség akik bár nem másztak fel mellénk az oszlopra de legalább becuccolni segítettek meg a felhúzókötélbe belekötni a szerszámokat... mert bizony nagy segítség az is! Az egyik telepen még pontonhidat is építettek a csatorna fölé hogy átjussunk... szóval ma nagyon sok emberrel ráztam kezet és haladt is munka. Holnap -talán már hajnalban- folytatjuk, de ma bebizonyosodott hogy nem vagyunk egyedül!
Szétszedtem és úgy működik, hogy a forgatógomb végén egy kúp feltámasztja a szelepet.
Viszont meg lehet csinálni szabályzósra is, a direkt szabályzó másik oldalán ki kell fúrni menetesre és egy 5-ös csavart belehajtva máris szabályozható a kimenő oldali nyílás. Na de hátha jó lesz így is, elég kicsire hagytam a fúvóka végét.
Itt találsz ilyen mágnesszelepet:link