Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mivel annyira meg akartam mutatni, hogy nem vagyok béna lementem, és megcsináltam azt a pumpás dolgot. Persze nem sikerült tökéletesen, pumpáltam, néha jött, néha nem, fingom sincs miért, sztem nagyon gyenge az a permetező fej. De egyáltalán nem tartotta meg a vákuumot, ezért csak akkor jött, mikor pumpáltam. De akkor se annyira jól, valószínű mert szar a pumpa. Akkor szájjal szívtam meg, akkor teljesen jól jött. Kinyitva és tartalékon is szépen folyt, amíg szivtam. Viszont nem maradt úgy, mert a vákuumot nem tudtam megtartani. De gondolom ez nem akkora baj. Egész jól jött, fáradtság nélkül leszívtam kb két litert.
Gyorsan visszakötöttem a szivargyújtót is, és kiszedtem a levegőszűrőt. Az előző állításomat visszavonom, hogy annyira nem is genyós :) Érdekes, hogy csak az egyik oldala igazán fos, ami a képeken is látszik. Gondolom ahogy bejön a levegő, oda sodorja fel a koszt. A másik érdekes dolog, hogy fordítva volt berakva. Gondolom ez nem baj, mert szimmetrikus, de van egy kiszedő foggantyúja, és az befele volt, nem kifele. Ebből gondoltam hogy fordíva van. Ez nem is feltétlen baj, mert most rendesen raktam be, gondolom így a másik fele lesz koszosabb, tovább lehet használni. Vagy az is lehet hogy azt a 18e km-t úgy adták meg hogy 9e-nél megfordítja az ember? :)
Meg B+! Nem kicsit! No meg ugye villanyszereléshez értő egyedek vagyunk. Nem azért van a fejünk a nyakunkon hogy a nyakkendő fel ne csússzon!












Hanem legyen mire sapkát tenni!
ja, oké megvan. Megnéztem mégegyszer. Értem én :)
nem merem, mert annyiszor történt már olyan hogy nekiálltam szétszedni valamit, és elrontottam. Csekélyebb értékű dolgoknál ez nem is volt akkora baj. De ezt a motort mindennap használom, nem szívesen viszem szerelőhöz, és ha épp nem tudom összerakni időre, akkor mehetek kocsival, ami nem akkora élvezet...
a pumpás képet meg nem igazán érettem, hogy van...
Látod Józsi, a sokat szidott Riga meg Verhovina mégis csak jók voltak valamire motorozni nem nagyon lehetett velük, de a szerelés alapjait megtanították
Látod ez a baj... nem kell órákig szívogatni, csak egyszer és fenntartani a vákumot, mert a vákum csapnak ez a lényege. Mint amikor mutattam a pumpás fejjel... kétszer háromszor rápumpáltam és már folyt is a benzin.
Addig meg persze, hogy nem tudod mi történik belül amíg szét nem szeded... diplomás ember vagy, csak akarat kérdése lenne, mert eszed az van!
Mondanám, hogy majd nyáron eljössz és elmesélem Neked! De remélem addigra megokosodsz!
"Sokkal könnyebb úgy hibát keresni ha ismered és megérted a problémás rész működését."
Bezony! Ez az értelmes villamos szakemberek alapelve! Megnézem a rajzot, kigondolom mi a baj, és egyből oda nyúlok, ahová kell!
persze h nem látom át, mert még sosem szedtem szét a karbit és a benzincsapot sem :)
Azt ki tudom próbálni, hogy folyik-e, de nem szeretném órákig szivogatni, hogy megnézzem, hogy lejön e egy liter benzin :)
Vagy mondjátok hogy mit csináljak, és megpróbálom.
Egy jó tanács:
Sokkal könnyebb úgy hibát keresni ha ismered a problémás rész működését. Nem vagyok benne biztos, hogy teljesen átlátod az üzemanyagrendszered működését, inkább csak megelégedsz azzal, hogy most működik...
Valamikor én is így kezdtem, csak nekem "szerencsém" volt mert kénytelen voltam rájönni magamtól, ugyanis nem volt segítségem
A későbbiekben a megszerzett tapasztalat mindig visszaköszönt és segített a boldogulásban, motortípustól függetlenül.

Legyél Te az "okos"!
Nincs rá szükséged! Kinek mutogatnád és minek?
Nem mindegy ki mit gondol? Szerintem lényegtelen... nincs tökéletes ítélkező így a megítélés is tökéletlen. Az ember már csak ilyen...
ok, ha lesz lelki erőm, akkor kiszedem megint, és belefényképezek. Az okosok meg eldöntik hogy mennyire milyen
igen, mert úgy emlékszem hogy mikor a fényezőnél raktuk össze a motort akkor simán volt elvezetve ez a két cső. Viszont miután visszajött a szerelőtől, akkor már ilyen furán lett. Át a másik oldalra, és onnan el, így lent a sztendernél nem érte el azt a szorítót, ami tartja. Felül meg kb ott jöt ki, ahol a tanknak vége.Szóval annál a pontnál ahol rácuppan a tankra, egyből derékszögbe ment át a másik oldalra. Nemtudom milyen megfonolásból tette így vissza a szerelő, de valószínűleg azért így, mert ha véletlen leesne a tankról a cső, akkor így nem veszik el, mert beszorul valahova. A mostani állapotban meg sokkal könnyebben veszne el, ha leesik. De annyira szorul az ott, hogy nem tud leesni.
Viszont a napokban mikor mondtátok, hogy lehet hogy az a ludas (nemtudom én miért nem gondoltam erre), akkor leszedtem mégegyszer a tankot, és látszódott hogy pont a csöveken van rajta. Szóval nagyon remélem hogy ez volt a baj.
Meg kell nézni mennyire koszos , és akkor ha szükséges! Képzeld el, ha a sivatagban használnád!
Ha szerencséd van akkor tényleg megoldódott a problémád. Ez is egy jó lecke arra, hogy milyen fontos megfigyelni mi hol van elhelyezve a motoron. Sajnos annyira ki van mérve minden kis hely, hogy semmit sem lehet-büntetlenül-máshol vezetni.
nemrég értem haza. 3kor leléptem melóból, el Szigetszentmártonra, megnéztem ott egy régi tábort ahol minden évben nyaraltunk barátokkal, de sajnos eladták, így 2005ben volt az utolsó. Fater csinálta (mert tesitanár általános iskolában) a tábort, sporttáborként volt aposztrofálva, és elvileg általános iskolában dolgozik, de sok volt diák jött, és mi is barátokkal, szóval kialakult egy olyan társaság ami a fiatalságomat meghatározta. Lehetett focizni, horgászni, és a legjobb az volt, hogy nem volt semmi kötelező. Kb '98tól volt minden évben egy hét tábor ott. 2005ben eladta a 7dik kerületi önkormányzat. Azóta nem adták tovább, nem csináltak vele semmit. Hagyták megrohadni, és elég lehangoló így látni azt, ahol rengeteg dolog történt, és nagyon sok szép emlék köt a helyhez. Ráadásul egy sor faházat már le is bontottak. Gondolom eltüzelték...A téglát nem lehet. Azt inkább hagyják szétesni.

Ezután az m0-son jöttem haza, Kistarcsán megálltam egy hamburgerre is. A motorral semmi baj nem volt, 135 km-t megtett teljsen jól. Ráadásul a 0-son direkt hajtottam, hátha előjön a hiba, de nem. 30 km-en keresztül nyakra feszítettem végig :) És már a nap is ment le, szóval nem izzadtam meg. Az viszont kicsit furcsa volt, hogy nem gyorsult talán annyira jól, mint korábban. Meg a végsebessége is kevesebb volt, de ez lehet h a szél miatt. A gyorsulás viszont lehet, hogy a levegőszűrő miatt nem olyan, mint korábban volt? Nem vészes, kb észrevehetetlen, de azért én úgy emlékszem hogy ennél picit jobb volt. Most mindjárt 60ezernél lesz a motor, 45-rel vettem, akkor tettek bele új levegőszűrőt. Szóval kb 15nél jár a mostani, tegnap megnéztem, nem volt nagyon koszos, és papír szerint is 18ezrenként kell cserélni.
ha ma 100 km erejéig menni fog, akkor nem nézem át. Akkor a levegőző cső volt a hiba, és eléggé úgy tűnt amúgy hogy ott szorul, szóval remélem hogy ez okozta a gondokat, és remélem hogy ma minden működni fog.
Most ne!
Majd ha átnézted a benzinellátó rendszert.
akkor lehet elindulok arrafelé
3 kor lépek innen, és a 7es közel is van.

Á nem, 170 km, most mégse :) Ilyen bizonytalan motorral.
Badacsonyban is kisütött, 13,3 fok van!
itt 7ágra süt a hold! Najó, egykét felhő van, de 16 fokot mérünk árnyékban!
10 éve körül, hogy jártam arra!
óó, az már egy ideje beton. Az visz az Auchanhoz hátulról (egy picsaszar földutas szakaszon).
Nem egy ismerősöm dolgozik ott :)
Csömörön a tampongyárban építettem egyszer ilyen szállító "szalagot". A gyár mellett még földút volt!