Úgy látom hozzá kell szólnom mert szerintem elég komoly félreértés volt itt az elmúlt beszélgetés! Én építőleg fogalmaztam a Főld-es hasonlatot, hogy nem adta fel a kolléga a kefés dolog után, nem támadásként, tehát ha valki valóban ily érzékeny egy lélek akkor azzal igazán nehéz dűlőre jutni! Én örülök a sokak által kreált dolgoknak amik szebbé, jobbá teszik a környezetet és a szórakozási eszközeinket, ezért sem támadtam, mert örülök, akár annak is, hogy kudarcot vallott az első nekifutás, nem adtad fel, ennek még jobban örülök, de ha te ezt támadásnak vetted akkor valószínű, hogy kicsit más a gondolkodásod mint az enyém, és így ezen oknál fogva örülök is neki, hisz én nyugodtan tudok aludni, sőt nem a rosszat látom abba aki hozzászól a témáimhoz! Mi van veled, nem ismerlek, de mintha elég morcos lennél a reakciókra, ha építő ha nem, minden kritika, kritika és mivel egy nyílt fórum ezért lehet sokan bele is vauuu a dolgokba, de talán ettől megy előre a Világ!
Leírtam, mi történt délután:
"Délután 3 órára már 7 fokos hőség perzselte az aszályosnak egyáltalán nem nevezhető tájat, a vastag felhőkön átsejlő nap meg-megcsillant a belvíz által létrehozott kisebb- nagyobb pocsolyák felszínén. Mivel a locsolkodók hadjárata már az utolsókat rúgta, olyan csend honolt a környéken, hogy még a kutyák is csak félve, rövid vakkantásokkal merték megtörni ezt a hirtelen jött nyugalmat.
És ekkor megtörtént: rövid önindítóhang után a hengerenkénti leömlőkre felhelyezett gixerdob nyers morgása adta a szomszédság tudomására, Petike motorozni készül.
"Hát ez hülye" - gondolták az emberek, mikor a jól fűtött autóból kinézve látták, ahogy a bőrruhám alá húzott számos aláöltözőtől Michelin baba méretűre dagadva kesztyűs kézzel próbálom a maszkot a sisak alatt eligazgatni úgy, hogy az orromból előtörő gőzfelhő közvetlenül a sisakplexire csapódva ne növelje az eufólia miatt a szemem előtt lebegő rózsaszín ködöt.
Lóra fel! Egész testem beleborzong, ahogy megérzem az ülepem alatt az ismerős remegést. Régen találkoztam már a motorommal ebben a "pozícióban"! Kezeim a kormányra simulnak, ismerősek a kezelőszervek, minden ott van, ahol a múltkor volt. Szinte öntudatlanul végzem az indulás előtti rutint: tükörállítás, oldalkitámasztó vissza, világítás, szívató a helyére.
Végre a váltó kukactengelye a helyére csúsztatja az egyes fokozat fogaskerekeit, az üres visszajelzője kialszik, a motor diszkrét rándulással adja tudtomra: "felőlem mehetünk".
Elindulunk. A terelővonal megfakult csíkjai szinte egyenként üdvözölnek. "Ésszel menjél ökör, hideg még az aszfalt, meg poros is"- szólal meg belülről egy hang. Felesleges mondania, látom. A tél által hátrahagyott számtalan kátyú többségében vidáman borzolja az ottmaradt vizet a hűvös északi szél. "Pici egy, óvatos kettő haladós három" az ételhordó újjászületett blokkja óriási magabiztossággal gyorsítja a vasat, vele együtt engem is. "De jó érzés is ez, az istenit neki" fut át az agyamon, miközben elhagytam fatornyos kicsi falum helységjelző tábláját. A fordulatszámmérő bőszen ostromolja a 6000-es fordulatot, nyers még a blokk, nem engedem felé, inkább elváltok. a hideg szél miatt könnybe lábad a szemem, beleüt a hideg az ujjamba, nem baj, megéri, mert éppen MOTOROZOK!
Mellettem nesztelen suhan el a halott táj, száraz fű, kopasz fák, fekete szántók. Valaki szólhatna már, mondhatná már az illetékes szenteknek, hogy tavasz van, lehet, hogy elnézték a naptárat.
Alattam a motorbicikli azt hiszem, élete legjobb formáját hozza. A hangja gyönyörű, teljesítménye fenomenális. Meghozta hát a gyümölcsét az a számtalan munkaóra, melyet főként egyedül, de a segítőtársaim tagadhatatlan érdemei mellett töltöttem a feltámasztásával. Eszembe villan a Cblaci kommentje: "méghogy virágtartó! nem is áll meg a tankján a virág, mert lecsúszik róla!" Mosolyognék, de az arcomra fagyott a vigyor, mióta elindultam. Tényleg kár lett volna ezért a vasért!
Elágazáshoz érek, merre kellene mennem? A műszeregységre pillantva az üzemanyagszint jelző mutatója megnyugtatóan nézegeti az alatta elhelyezkedő skála "F" betűjét, bárhova mehetek. Elindulok balra, hátha arra történik valami. Az országút elhagyatott, szinte egyedül haladok rajta. Egyszercsak egy kanyarból kifelé jövet feltűnik szemből egy szimpla fényszóró. Egyből felismerem: ez nem egy kiégett izzójú Zsiguli, hanem egy SV teljes valóságában. Elgémberedett karokkal intünk egymásnak, és elégedetten konstatáljuk, hogy nem egyedül vagyunk hülyék ebben az országban.
Másfél órai motorozás után a szervezetem jelzései kezdtek felülkerekedni a motorozás miatti katarzisomon, a nap is eltűnt, és érezhetően elkezdett az idő hűlni. "Egy jéghideg koka-kóla, az volna most az igazi" gondoltam, és hangosan röhögtem. hazafelé vettem az irányt. egy piros lámpánál megállva a mellettem álló autó ablaka lehúzódott:" Kemény vagy Öcsém" hangzott egy borízű hang elismerő kurjantása, köszönetképp intettem neki, ami elég sutára sikerült: rendesen el voltam már gémberedve.
Valóban kemény lennék? A barátom motoros postás, ő az XR 125-tel havon, jégen, ónos esőn át közlekedik, hogy az emberek megkapják a küldeményeiket, amit várnak. Na Ő kemény, de én se vagyok gumiból!
Hazaérve bevittem a gépet a vidámszínpadra, 121-et mutat a napi számláló. nem túl sok, győzködöm magam, hogy mennyire jólesett.
Most egy jó nagy bögre forralt bor mellett, egy forró fürdő után még mindig remegő kézzel gépelem ezt a szösszenetet, és arra gondolok, hogy lehet, hogy hülye vagyok, de a mai délután minden pillanata megérte, bármikor megismételném. Sőt, még az írói vénám is előhozta."
Ez olyan Laci, mint amikor nem elégszik meg azzal hogy nem érdeklik másokat pl. a "homokosok", de kötelezővé akarja tenni a devianciát mindenkinek!
Ráadásul minden alkalmat megragad , hogy kötekedhessen.
A többieknek leírom az előzményeket mert rébuszokból nem teljes a történet. Egy másik fórumon motorolaj volt a téma amikor az egyik motoros társunk ezt a kérdést címezte nekem: "mitől függ hogy valaki preferálja a jó kenőanyagokat a motorban, de a spray-t használ a lánc kenésére?"
Válaszom normális volt és még véletlenül se írtam olyat hogy nem lenne jó az olajozó rendszer, sőt leírtam hogy foglalkoztat a dolog és már a mágnesszelepet is beszereztem. Azt is leírtam mi az ami miatt idegenkedek tőle, ugyanis láttam néhány működő rendszert ami bizony csúnyán összekente a hátsó traktust...
A válaszából rögtön kiderült, hogy nem lesz nagy barátság közöttünk, a cimbora tökkelütött hülyeként kezelt mint aki nincs tisztában az alapvető fizikával, sőt valami láncnyúlást is emlegetett amiről szó sem volt addig, meg hogy a lánckenőt vésni kell a felniről...stb
Itt meg is szakítottam bimbózó kapcsolatunkat de még olvastam a további bejegyzéseket, ahol aztán ketté lett választva a motorosok tábora lánckenőt használó sötét középkorban élő motorosokra és felvilágosult láncolajozósokra sőt új faj is született a "piperkőc".
Ezután jöttek a láncolajozós galériák és újra az észosztás, sikerült embereket is összeugrasztani ezzel, főleg amikor már az elején oda volt írva hogy aki fél az olajtól az ne üljön motorra mert a bogarak is összekoszolják... Alapból provokatív stílust hordozott egy két ember hozzászólása amikor szinte erőszakosan próbálta meggyőzni a többieket. Ettől persze kinyílott a bicska azok zsebében is akik addig megelégedéssel használták a láncprayt. Ezekben a vitákban már nem vettem részt de arra sarkalt, hogy megépítsem a saját olajozómat amit csak itt ezen a fórumon mutattam meg. Korábban se mondtam, hogy az olajozó szar és most se mondom, inkább kipróbálom, ha nem sikerül olyanra amilyet elvárok akkor nem használom tovább és visszatérek a láncspray-hez amit évek óta megelégedéssel használtam.
A Xado-nál is mentek a viták, nem lehetett kiigazodni rajta, aztán kipróbáltam és bevált, sokan kerestek is emiatt mert vannak akik adnak a szavamra, de ez felelősséggel is jár! Viszont nehezen tűröm ha olyan támad akivel nem is megyek szembe...
A kefés irány nem volt jó, nem titkoltam a kudarcot, most megpróbáltam mást, eddig minden részletről pontosan beszámoltam, sőt ha normális kritikát kapnék azt szívesen venném.
Majd a tapasztalatok megmutatják akarom-e ezt, ha beválik használom de győzködni senkit nem fogok, mert nem vagyunk egyformák. Jól néznénk ki ha szokásaik alapján osztályoznánk az embereket, hiszen nem is azzal van a baj hanem az alapvető tisztelet hiányzik ebből az elkorcsosodott világból...
Csak annyi, hogy a végén esetleg belátod a haladás útját, de ne legyél már ilyen sarkos, hogy a koszos szalvétát is hajtogatva teszed le :)
Ma 100 km után nem lett olajos a hátam :)
Tegnap este kínomban videót szerkesztettem, nem nagy szám de legalább rájöttem hogyan tudom jobb minőségben feltenni. link
Már nem csak esős de jó hideg is az idő, itt alig van 2°C...
Igen tiszta lett a lánckerék is és a lánc is. Már-már "piperkőcösen" tiszta . Félre a tréfával, valóban szép tiszta. Véleményem szerint egy közepes vagy inkább még picit vékonyabb olaj lenne a jó. A vastagabb olaj egyrészt a vékony csövön nehezebben mozog és valószínű nem is terül olyan jól. De ez csak az én véleményem, nyilván csak egy próba igazolhatná a helyességét.
Ha már beszéltünk róla délután letisztítottam a láncot és környékét. A következő időszak új korszak lesz olajozás terén, bár még nem tudom mennyire tudom egyeztetni "piperkőc" megszokásaimmal... mert bizony nekem úgy tetszik egy motor ha tiszta!
Először megpróbálom a láncfűrész olajat, azt mondják a felvilágosultak azt könnyű letörölni és nem jár annyi piszokkal mint a többi, majd meglátjuk, keddre ígérte egy ismerősöm jó áron. Az adagolás jól működik, jobb mint gondoltam, az olaj szépen terül, bár még mindig lejjebb kell szabályozni a mennyiséget, majd az új olajjal folytatom a teszteket.
Én is petroleummal szoktam lemosni, csak utána-ahogy Te is mondod- szárazra szoktam törölni. Ezután fújom be és ha lehet aznap már nem is megyek vele. Nálam csak minimális mértékben szokta ledobni.
Sokaknak pont emiatt dobja le a láncspray-t! Az se jó ha tisztításkor olyan anyaggal mossák le ami egy olajos filmréteget hagy maga után... mint pl. a petróleum.
A láncspray lényege, hogy tapdjon a felületre, ez akkor is működik ha egy ronggyal elmarkolod és alaposan átcsutakolod a láncot úgy, hogy többször újat fogsz tiszta ruhával.
A kettő együtt nem megy, vagy láncspray vagy olajozó, nekem is várat még egy alapos lánctisztítás mielőtt teljesen átállok az olajra.
Az előrejelzést nézve a szezon kezdet még várat magára néhány napot. Nálunk most nem esik és 12 fok van, de a szél nagyon fúj(böjti szelek?) Egyébként nekem is a fehér Valvoline van, mindig azt használtam, bevált, amíg lehet kapni-és nem lesz láncolajozóm-ezt fogom használni. Lehet hülye ötlet, de mi lenne ha ecsettel beolajoznám a láncot és utána ráfújnám a láncsprayt? Lehet az olajra nem tapadna?
Majd beszámolok, remélhetően lassacskán beindul a szezon. A "fehér" Valvoline nagyon jó, nekem az vált be igazán függetlenül attól, hogy most az olajozóval bohóckodok...
"Délután 3 órára már 7 fokos hőség perzselte az aszályosnak egyáltalán nem nevezhető tájat, a vastag felhőkön átsejlő nap meg-megcsillant a belvíz által létrehozott kisebb- nagyobb pocsolyák felszínén. Mivel a locsolkodók hadjárata már az utolsókat rúgta, olyan csend honolt a környéken, hogy még a kutyák is csak félve, rövid vakkantásokkal merték megtörni ezt a hirtelen jött nyugalmat.
És ekkor megtörtént: rövid önindítóhang után a hengerenkénti leömlőkre felhelyezett gixerdob nyers morgása adta a szomszédság tudomására, Petike motorozni készül.
"Hát ez hülye" - gondolták az emberek, mikor a jól fűtött autóból kinézve látták, ahogy a bőrruhám alá húzott számos aláöltözőtől Michelin baba méretűre dagadva kesztyűs kézzel próbálom a maszkot a sisak alatt eligazgatni úgy, hogy az orromból előtörő gőzfelhő közvetlenül a sisakplexire csapódva ne növelje az eufólia miatt a szemem előtt lebegő rózsaszín ködöt.
Lóra fel! Egész testem beleborzong, ahogy megérzem az ülepem alatt az ismerős remegést. Régen találkoztam már a motorommal ebben a "pozícióban"! Kezeim a kormányra simulnak, ismerősek a kezelőszervek, minden ott van, ahol a múltkor volt. Szinte öntudatlanul végzem az indulás előtti rutint: tükörállítás, oldalkitámasztó vissza, világítás, szívató a helyére.
Végre a váltó kukactengelye a helyére csúsztatja az egyes fokozat fogaskerekeit, az üres visszajelzője kialszik, a motor diszkrét rándulással adja tudtomra: "felőlem mehetünk".
Elindulunk. A terelővonal megfakult csíkjai szinte egyenként üdvözölnek. "Ésszel menjél ökör, hideg még az aszfalt, meg poros is"- szólal meg belülről egy hang. Felesleges mondania, látom. A tél által hátrahagyott számtalan kátyú többségében vidáman borzolja az ottmaradt vizet a hűvös északi szél. "Pici egy, óvatos kettő haladós három" az ételhordó újjászületett blokkja óriási magabiztossággal gyorsítja a vasat, vele együtt engem is. "De jó érzés is ez, az istenit neki" fut át az agyamon, miközben elhagytam fatornyos kicsi falum helységjelző tábláját. A fordulatszámmérő bőszen ostromolja a 6000-es fordulatot, nyers még a blokk, nem engedem felé, inkább elváltok. a hideg szél miatt könnybe lábad a szemem, beleüt a hideg az ujjamba, nem baj, megéri, mert éppen MOTOROZOK!
Mellettem nesztelen suhan el a halott táj, száraz fű, kopasz fák, fekete szántók. Valaki szólhatna már, mondhatná már az illetékes szenteknek, hogy tavasz van, lehet, hogy elnézték a naptárat.
Alattam a motorbicikli azt hiszem, élete legjobb formáját hozza. A hangja gyönyörű, teljesítménye fenomenális. Meghozta hát a gyümölcsét az a számtalan munkaóra, melyet főként egyedül, de a segítőtársaim tagadhatatlan érdemei mellett töltöttem a feltámasztásával. Eszembe villan a Cblaci kommentje: "méghogy virágtartó! nem is áll meg a tankján a virág, mert lecsúszik róla!" Mosolyognék, de az arcomra fagyott a vigyor, mióta elindultam. Tényleg kár lett volna ezért a vasért!
Elágazáshoz érek, merre kellene mennem? A műszeregységre pillantva az üzemanyagszint jelző mutatója megnyugtatóan nézegeti az alatta elhelyezkedő skála "F" betűjét, bárhova mehetek. Elindulok balra, hátha arra történik valami. Az országút elhagyatott, szinte egyedül haladok rajta. Egyszercsak egy kanyarból kifelé jövet feltűnik szemből egy szimpla fényszóró. Egyből felismerem: ez nem egy kiégett izzójú Zsiguli, hanem egy SV teljes valóságában. Elgémberedett karokkal intünk egymásnak, és elégedetten konstatáljuk, hogy nem egyedül vagyunk hülyék ebben az országban.
Másfél órai motorozás után a szervezetem jelzései kezdtek felülkerekedni a motorozás miatti katarzisomon, a nap is eltűnt, és érezhetően elkezdett az idő hűlni. "Egy jéghideg koka-kóla, az volna most az igazi" gondoltam, és hangosan röhögtem. hazafelé vettem az irányt. egy piros lámpánál megállva a mellettem álló autó ablaka lehúzódott:" Kemény vagy Öcsém" hangzott egy borízű hang elismerő kurjantása, köszönetképp intettem neki, ami elég sutára sikerült: rendesen el voltam már gémberedve.
Valóban kemény lennék? A barátom motoros postás, ő az XR 125-tel havon, jégen, ónos esőn át közlekedik, hogy az emberek megkapják a küldeményeiket, amit várnak. Na Ő kemény, de én se vagyok gumiból!
Hazaérve bevittem a gépet a vidámszínpadra, 121-et mutat a napi számláló. nem túl sok, győzködöm magam, hogy mennyire jólesett.
Most egy jó nagy bögre forralt bor mellett, egy forró fürdő után még mindig remegő kézzel gépelem ezt a szösszenetet, és arra gondolok, hogy lehet, hogy hülye vagyok, de a mai délután minden pillanata megérte, bármikor megismételném. Sőt, még az írói vénám is előhozta."
Ráadásul minden alkalmat megragad , hogy kötekedhessen.
Válaszom normális volt és még véletlenül se írtam olyat hogy nem lenne jó az olajozó rendszer, sőt leírtam hogy foglalkoztat a dolog és már a mágnesszelepet is beszereztem. Azt is leírtam mi az ami miatt idegenkedek tőle, ugyanis láttam néhány működő rendszert ami bizony csúnyán összekente a hátsó traktust...
A válaszából rögtön kiderült, hogy nem lesz nagy barátság közöttünk, a cimbora tökkelütött hülyeként kezelt mint aki nincs tisztában az alapvető fizikával, sőt valami láncnyúlást is emlegetett amiről szó sem volt addig, meg hogy a lánckenőt vésni kell a felniről...stb
Itt meg is szakítottam bimbózó kapcsolatunkat de még olvastam a további bejegyzéseket, ahol aztán ketté lett választva a motorosok tábora lánckenőt használó sötét középkorban élő motorosokra és felvilágosult láncolajozósokra sőt új faj is született a "piperkőc".
Ezután jöttek a láncolajozós galériák és újra az észosztás, sikerült embereket is összeugrasztani ezzel, főleg amikor már az elején oda volt írva hogy aki fél az olajtól az ne üljön motorra mert a bogarak is összekoszolják... Alapból provokatív stílust hordozott egy két ember hozzászólása amikor szinte erőszakosan próbálta meggyőzni a többieket. Ettől persze kinyílott a bicska azok zsebében is akik addig megelégedéssel használták a láncprayt. Ezekben a vitákban már nem vettem részt de arra sarkalt, hogy megépítsem a saját olajozómat amit csak itt ezen a fórumon mutattam meg. Korábban se mondtam, hogy az olajozó szar és most se mondom, inkább kipróbálom, ha nem sikerül olyanra amilyet elvárok akkor nem használom tovább és visszatérek a láncspray-hez amit évek óta megelégedéssel használtam.
A Xado-nál is mentek a viták, nem lehetett kiigazodni rajta, aztán kipróbáltam és bevált, sokan kerestek is emiatt mert vannak akik adnak a szavamra, de ez felelősséggel is jár! Viszont nehezen tűröm ha olyan támad akivel nem is megyek szembe...
A kefés irány nem volt jó, nem titkoltam a kudarcot, most megpróbáltam mást, eddig minden részletről pontosan beszámoltam, sőt ha normális kritikát kapnék azt szívesen venném.
Majd a tapasztalatok megmutatják akarom-e ezt, ha beválik használom de győzködni senkit nem fogok, mert nem vagyunk egyformák. Jól néznénk ki ha szokásaik alapján osztályoznánk az embereket, hiszen nem is azzal van a baj hanem az alapvető tisztelet hiányzik ebből az elkorcsosodott világból...
Ma 100 km után nem lett olajos a hátam :)
Vagy tulajdonképpen mi volt a mondandód ezzel?
Kellemesebb Húsvétot Mindenkinek.
link
Már nem csak esős de jó hideg is az idő, itt alig van 2°C...
Először megpróbálom a láncfűrész olajat, azt mondják a felvilágosultak azt könnyű letörölni és nem jár annyi piszokkal mint a többi, majd meglátjuk, keddre ígérte egy ismerősöm jó áron. Az adagolás jól működik, jobb mint gondoltam, az olaj szépen terül, bár még mindig lejjebb kell szabályozni a mennyiséget, majd az új olajjal folytatom a teszteket.
A láncspray lényege, hogy tapdjon a felületre, ez akkor is működik ha egy ronggyal elmarkolod és alaposan átcsutakolod a láncot úgy, hogy többször újat fogsz tiszta ruhával.
A kettő együtt nem megy, vagy láncspray vagy olajozó, nekem is várat még egy alapos lánctisztítás mielőtt teljesen átállok az olajra.