Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

az mondjuk beb@szna, ha pont tank és karbitisztítás után tankolnék be valami genyát...
A Csömöri kúton tankolok már egy ideje, még sosem volt gondom vele. Viszont az ára jó, most épp 420 a benya literje!
Benzinkútnál, ilyen roppant finom vörös-barna porszerű anyag! Szét kellett szedni a karburátorsort és a tankot, és kitisztítani.
ű
Miért, mit tankoltal be?
"Elég egyszer megszívni? Nem úgy megy ez, hogy amíg szívom addig folyik?" Addig biztos folyik, mert ma is be tudtam jönni valahogy :)
Egy olyan 20 másodpercre, elég megszívni. Attól feltöltődnek az úszóházak. De szerintem a csapot, illetve a vákumszelepet ki is kell majd venni, mert betankolhattál valamit! Mint én elmúlt év tavaszán!
Hát igen. Azért több liternyi benzint nem fogok szájjal leszivni :)
Folyamatosan kell szívni! Addig folyik csak. Próbáltam vissza keresni de nem találtam Laci képét.
elég egyszer megszívni? Nem úgy megy ez, hogy amíg szívom addig folyik? Addig biztos folyik, mert ma is be tudtam jönni valahogy :)

Itt is lehet sok helyen venni simson dugót, csak mindig elfelejtem a méretet :)
Szerintem a sarki boltba is árulnak simson dugót! Legalább is mifelénk nem gond a beszerzés. Mondasz egy méretet megveszem és elküldöm.
Amit Józsi is írt! A benzincsapra megy egy cső amin jön a vákuum, ami nyitja a membránt. De csak ha jár a motor. Ennek a csőnek a motor felöli végét levéve a száddal megszívod és folyni kell a benzinnek. A karburátorhoz menő csövet húzd le a csapról tegyél rá egy másikat azt dugd bele egy üres flakonba és próba. Ha folyik teljes keresztmetszeten akkor valószínűleg nincs dugulás a csapnál. De korábban Laci is rakott fel képet, amin egy virágpermetező segítségével nyitotta ki a benzincsap vákuum membránját.
neeeem. a Simsonnal sosem volt hiba. Azóta van mióta elzranyáltam vele az erdőben a sárban Eső után kimenni az erdő közepére egy ösvényre.... Nagyon király volt. Azután valami elmászott, meg idegesítően csörgött az utángyártott henger, szóval vissza akartam cserélni az eredetire, de ahhoz meg nincs dugóm. Szóval mostanában szeretnék dugót venni, visszarakni az eredeti 50es hengert, és beállítani a gyújtást. Azután megyek ki megint az erdőbe :)
nahát igen, ez az amit nem tudtam tesztelni. Azt szerettem volna megcsinálni, amit Laci mondott, hogy leeresztek legalább egy liter benzint, hogy folyik-e. De nem tudtam, a vákuumcső miatt. Aztán mindenki írt mindenfélét, de pontosan nem tudom hogy kéne. Meg eddig időm sem volt rá.
Mondjuk furcsa, hogy ha nem jut elég benzin, akkor utána miért megy ismét rendesen egy darabig. Akkor megint jut? De mitől?
Simsonod volt előzőleg. Azzal nem jártál úgy hogy a tanksapkán lévő pici lyuk bedugult? Egy idő után nem tudott elég benzin folyni a karburátorba.
Erre nem gondoltam. Le ne szedd a tanksapkát. Ha kinyitod és jut be levegő, majd utána megy gond nélkül, akkor jó eséllyel a szellőzésével van baj. Azért azt is jó volna tudni, hogy elég benzin jut-e a karburátorba. Magyarul, hogy a csapon átfolyik-e elég üzemanyag.
tanksapka kilazításához.
Ja, hogy úgy értetted, hogy teljesen nyitva hagyjam.
Az a baj, hogy nem lehet kiszedni a kulcsot a tanksapkából, ha nyitva van. És azzal indul a motor.
Minek kell az imbuszkulcs?
oks, gondolok erre. Szóval vinnem kéne magammal egy imbuszkulacsot!
A párolgó, majd esetleg lecsapódó benzin ne taknyoljon össze mindent. De szerintem a zárnál kap annyi levegőt, hogy ott kiegyenlítődik a nyomás különbség. Ha ne adj isten véletlenül csinálná még egyszer, csak nyisd ki a tanksapkát és próbáld úgy indítani.
Ja, amúgy vicces volt így teletankkal pakolászni ide oda a tankot, meg visszarakni a helyére. Amúgy is jó nehéz fém cucc az egész, de majdnem 20 liter benzinnel.... :)
tele van a tank.
Korábban már írtam, hogy mikor visszahoztam festőtől és produkálta a hibákat, akkor leszedtem a tankot és kimostam. Ezután ment szerelőhöz aki darabokra szedte a karbit, és kipucolta. Elvileg sem a tankban sem a karbiban nem lehet hiba.
Ha véletlenül produkálja a hibát, akkor azért szeretnék 100km-t menni, mert ha annyit tud, akkor merek majd messzebre is. LEgrosszabb esetben 10 újraindítással érek haza :)
Szerencséd volt! A hibára visszatérve szerintem az csak véletlen volt, hogy 30 km után produkálta a tüneteket. Én biztos leengedtem volna a benzint és még a csapot is leszedtem volna. A festőnél véletlenül belekerülhetett egy ragasztószalag darab, vagy rozsda. Bármi ami eldugíthatja. Ha a karburátor lenne, akkor ma se tudtál volna menni vele. Ha nincs sok benzin a tankban inkább engedd le szerintem megérné ott kezdeni.
kérdés:

Mi szerepe van ezeknek a csöveknek? Pl levegőztető cső.
Ha nem lenne ott a cső, csak a luk a tankon, az miért nem elég? Akkor is levegőzik, nem? Minek kell levezetni a sztenderhez?
persze, de mivel mikor előjött ez az eset, akkor is 30 km után produkálta a hibát. Most pl reggel tökjól beértem munkába, de ez csak 22 km. Több, mint 30at kéne menni, legalább 50-et hogy megnyugodjak. Csak úgy akarom számolni, hogy mikor 30 körül vagyok, akkor közel legyek az otthonhoz :) Kb 10 kmes körzetben, mert akkor egy újrainditással talán hazaérek.
Amúgy meg ma valami FASZ, kis híján elgázolt. Eddig még ennyire közel nem voltam. Estem már el, illetve csúszott ki alólam a motor, de szinte álló helyzetben, úgyhogy én nem, csak az egyik tükör bánta. Viszont olyan hogy majdnem elütöttek még nem volt. Nagy szerencse hogy csak majdnem.
Fogarasi tesco után a Fogarasi úton mindkét sávban állnak az autók, de van egy buszsáv ami ott kezdődik. Végre kijutok az autók közül a buszsávba, és megyek. Mivel álló helyzetből indultam, 50 méter alatt jóval kevesebb mint 50re tudtam felgyorsulni, szóval semmi szabályt nem szegtem meg. Gyorsultam (persze nem csutka gázzal) és az álló autók közül az egyik a szembesávból balra kanyarodott, amivel semmi baj nincs, kivéve az hogy nem vette figyelembe a buszsávot, hogy esetleg ott is jöhet akárki. kb egy ezred másodperc alatt elmentem mellette, és amint észrevettem még jó, hogy nem fékeztem rá, hanem inkább el akartam iszkolni, és picit több gázt adtam. Ha 5 centire lehettünk egymástól akkor sokat mondok szerintem. Ilyenkor abba gondolok bele, hogy mi van ha a sáv bal oldalán megyek, és nem középen. Akkor tuti elkap én meg repülök egyenesen a buszmegállóba. Ráadásul ez egy nagyon szar szakasz, a megállóban a busz olyan vályatokat csinált, hogy ha eszembe jut, és előre gondolkozom, akkor általában a sáv bal oldalán megyek, mert ott épp nincs vályu. Iszonyatosan nagy mákom volt.
Óvatosan azzal kerülővel! Én egy ilyen malőr után nem mernék messzire elindulni. Csak apránként mindig picit messzebbre és közben próbálni terhelni, figyelni a motor reakcióit.
elfelejtettem írni, mert este 7re értem haza, addig próbáltunk zenekarral....
Szóval a teszt elhalasztódik mára, ha kegyes az időjárás. Munkába is motorral megyek, azután lehet hogy onnan valami jó nagy (100 km körüli) kerülőúton jövök haza. Persze ha minden menni fog :)
Majd erről a felnövős részről csinálj már nekem egy bizonyítványt, mert egy-két helyen be kellene mutatnom
Nagyon nehéz összetartani az embereket, pedig én mindig igyekeztem, hogy aztán mi volt a baj... nem tudom, de sajnos nem igazán sikerült egyik fórumon sem...
Ez még működik, pedig itt is voltak mélypontok. Egyszer egy másik fórumon azt mondták félreérthető vagyok... meg hogy nem áll nekem jól... szerintem meg az a baj, hogy megmaradtam 18-éves szinten, viszont a többiek meg felnőttek körülöttem...
Akárhogy is van nehéz lenne megváltozni, ráadásul az nem is én lennék.
Amit poénosan megfogalmaztam annak jelentése is volt és elérte célját mert itt vagy és én ennek örülök! Sokszor nekem is csak ennyi kellett volna, mert jól esik azt érezni, hogy valahol helyünk van...