" Ezeknél a megoldásoknál egy vékony vákumcső a szívócsonktól fut a vákumcsaphoz ami a vákum hatására nyit."
Én ősszel kijáratom a karburátorokból a benzint, ezért indítás előtt megszívom azt a vákumcsövet, hogy nyisson a vákumszelep! (Vettem mezőgazdasági szaküzletben szilikoncsövet sárga áttetsző benzincső.) Jó alaposan kb 20-30 sec.-ig. És most is indult második berrentésre.
Van itt egy ilyen robbantott ábra amin 5-ös számmal van valami szentszar amit nem ismerek fel olyan mint egy vákum csap... de nem biztos
Van rá ötleted? link
Nincsen még, a tantóbá kerget egy 100 km-t futott BT021-t, de még nincsen konkrétum. Annyi volt a mai motorozás, hogy odébbtoltam a gépet, mert útban volt, amikor takarítottam a vidámszínpadot.
Hondáéknál előfordulhat, hogy ötvözték a kettőt... bár még nem hallottam róla, mint ahogy a gyári lánckenőről sem, pedig az is létezett a szintén CB 750-en a hetvenes években.
Ha lehúzod a tankról a benzincsövet, és kinyitod a benzincsapot, annak fosni kell a benzint magától, vastagon . Ha nyitott csapnál lehúzott csőnél nem jön belőle benya, akkor ott van a kutya elásva, vagy az előszűrő dugult el, vagy a levegőztető. a tünetek alapján én is a levegőztetőre gyanakszom
Szerintem mechanikus csapja van, mert régebben mesélte, hogy mikor vált tartalékba. Így leírás alapján tényleg nehéz kibogozni, hogy most mi is a helyzet. a tankról két csőnek kéne lejönni, az egyik a levegőztető, a másik a tanksapka túlfolyója. Én is belekeveredtem, hogy mikor jön a benzin, meg mikor nem.
Nem igazán értem...
Ha a csapról lehúzod a benzincsövet ott a benzinnek folynia kell (ha a csap nyitva van) manuális csap esetén. Van viszont vákumos benzincsap is amit a motor szívóhatása működtet, de attól még ezeken is van levegőztető cső is. Ezeknél a megoldásoknál egy vékony vákumcső a szívócsonktól fut a vákumcsaphoz ami a vákum hatására nyit. Az Inazuma is ilyen, tehát van egy vákumcső, egy levegőztető cső és a van a csap után a benzincső ami a karbikhoz megy.
Nálad hány cső van? ill. mihez csatlakoznak azok a csövek?
sehogy sem tudtam arra bírni, hogy folyjon a benzin :) valószínű kicsi vastagabb benzincsövet tettem a csapra, és ezért nem jött. A karbiból nem akartam kihúzni, mert nem tudnám visszarakni, csak ha darabokra szedek ott mindent. De ennek magától kéne jönnie? Akárhogy állítottam, nem jött. Mindegy, a két csövet teljesen kiszedtem, és máshol vezettem el, szerintem az eredeti helyén, mert most sokkal jobban elfér, és semmi nem nyomja. Valószínű nyomta valami mindig. De furcsa, mert a másikat, a vastagabbikat szerintem semmi nem nyomta, és ha a levegőztető el van dugulva, végülis ez is levegőzteti, szóval a kettőből egy ha megy, akkor folynia kéne szerintem a benzinnek. Na mindegy, most szépen elvezettem a helyére, ha holnap délután időben érek haza, akkor kipróbálom. Remélem nem jelentkezik ez a probléma többet.
És most hogy teljesen leszedtem a tankot, sokkal jobban el tudtam vezetni a szivargyújtó kábelét. Egyenlőre kikötve marad, de azért ott van ha kéne :)
hú köszi ezt a soksok lehetőséget!
Igen, két cső megy bele pluszban a tankba, egyik a levegőztető, másik meg azthiszem leeresztő? Ebben nem vagyok biztos, de a levegőztető a vékonyabb az tuti. Lehet valahol megtörik, és ezért egy idő után nem megy. Kipróbálom azt amit írtál, hogy leeresztek egy liter benzint legalább.
Ezekkel a csövekkel elég sokat szívtam mire visszavezettem a helyükre, és lehet hogy azok mégse a helyük voltak.
Festés előtt után nem volt takarítva a tank (?) nem értem miért, ez dugította el a karbit. Én kimostam, és ezután vittem szerelőhöz, szóval elvileg a tank tiszta, és a karbik is azok.
Szerelő azt írta a leírtak alapján, hogy esetleg fesszabályzó lehet még, vagy a generátorral valami.
Ötletes a megoldás, bár a vizzárás nem a legtutibb, de gondolom van gumi kupak amit ráteszel amikor nincs az aljzat használatban, még akkor is ha befordítod a fejidom alá.
Próbáljuk tervszerűen keresni a hibát és gondolatban szedjük részekre a motort
Kezdjük az üzemanyag ellátással. Először nézz bele a tankba egy zseblámpával, ha nincs benne oldott lepedékes rozsda akkor elvileg nem kell hozzányulni az előtét szűrőhöz, hiszen nemrég (a festésnél) remélhetőleg kitakarítottad amikor levetted a tankot és a csapot, azóta meg nem motoroztál annyit amitől elkoszolódhatott volna. A karbikat kitakarította a szerelőd, így elvileg ott se lehet baj, főleg ha a tank belsejét is tisztának látod. Viszont a tank és a karbik között van a benzincső és kell lennie egy olyan csőnek is ami a levegőztetést biztosítja, ez is a tankról fut a motor alja felé és valahol a sztender körül végződik. Ezek a csövek a szivargyujtó vezetékelésénél háborgatva voltak mivel levetted a tankot, sőt elmondásod szerint nehezen is tudtad visszarakni. Van rá esély, hogy megtörted a benzincsövet, vagy odaszorítottad valahova. Ez akkor is gáz ha a levegőztetővel történt ugyanez. Mielőtt leszeded a tankot érdemes a benzincsövet lehúzni a karbiról és egy pikli felett a csapot kinyitva ellenőrízni a benzin szabad átfolyását, legalább engedj ki egy litert! Ha elakad hamar vagy alig folyik akkor a benzincsőnél történt keresztmetszet csökkenés, ha egy darabig folyik de aztán egyre kevésbé akkor a levegőztető csövet nézd át.
Ha ez megvan és mindet rendben találtál akkor átbeszéljük a gyújtás primer és szekunder oldalát is.
Ha van egy olyan kontakt -hiba , ami rázkódásra ellenállás változással jár akkor az elektromos körben bármi lehet.
De lehet kosz is a karburátorban. De azt nem értem, hogy akkor utána hogy megy. Én még villamos hibára gyanakszom. Nincs "engine stop"-gomb a jobb kormányon?
és ha leállok, tehát nem rázkódik vissza a motor akkor hogy tudom újra beindítani? Meg ha már beindul akkor nem kéne a gázmarkolatot tartanom gondolom ha a gyújtás a hibás. Ha az megy akkor mennie kell rendesen nem?
Nincs is Sevenfifty-m mégis én oldom meg a rejtélyt?