Aki villanymotort látott működni az tudja , hogy a 2980-as fordulat, is igencsak forgós! Szerintem 5000 is igen szép! Lehet is haladni vele! És nekünk nem áll ott a szervizkamion, ha szétmegy a főtengely! Tiltásig azok forgatják akik nem műszaki előképzettségűek! (gépész elektromos stb .)
A tiltás és az eszetlen rángatás véleményem szerint nem más mint motor kínzás. Én még soha nem forgattam ki tiltásig. Egy alkalommal autópályán két személlyel rövid távon mentünk 165-tel(óra szerint), de már nem emlékszem mennyi volt a fordulat. Általános használatban max. 5000-ig forgatom, egyszerűen sajnálom. Én ezért is cseréltem ki az első lánc kereket nagyobbra ahogy hozzám került. Az is biztos hogy ezt, ha még lesz másik motorom, annál is meg fogom tenni. Nem azért, hogy gyorsabb legyen, vagy kevesebbet fogyasszon, hanem hogy kíméljem.
Most, hogy a feszítőt felraktam, természetesen elindítottam a motort. Szépen ment semmi probléma nem volt. De ahogy írod Te is legjobb megelőzni a bajt. Én most kezdem, remélem nem késő. Józsi módszere szerint szoktam én is kijáratni, annyi különbséggel, hogy én még a benzincsap vákum csövét is leszoktam húzni. Én most a 125ml-est vettem, ez 60 literhez elegendő. Nem tudom az idén mennyit fogok gurulni, de pl. 2011-ben jó ha három tank benzint elmotoroztam. Akkor éppen fürdőszoba építésben felújításban voltunk, így alig volt idő motorozni. Tavaly a konyhát robbantottuk szét, és az idénre is vannak terveink. De azért jó volna minél többet gurulni.
Az szép, a nálam jóval fiatalabbak a felét se mennek... én értem a szisztémát amúgy a benzin útját illetően, de a fúvókákat csak úgy tudod rendben tartani ha ott is van átömlés, ezért kell észel járatni télen is és ha meleg a motor egy egy nagyobb gázfröccs (nem tíltás vagy eszetlen rángatás) átmozgatja a benzint. Nálam meg ez vált be, bár szó se róla jobb vele menni... nem is tudom mikor volt ilyen, hogy ilyen régen motoroztam
Időzerű lenne már, de erre még várnom kell...
Ettől még az is jobb ha leengeded, bár szerintem nem jó kiszárítani a karbit... a motor amúgy sem üríti ki teljesen ha elzárod a csapot, a koszos trutyi benne marad, a szilárd sószerű anyagok kicsapódnak és dugulás lesz a vége, előbb vagy utóbb.
Tulajdonképpen nem a mennyiség számít, nem úgy dolgozik mint a karbitisztító, tiszta kémia, igazából én sem értem, de a lényeg a kosz távozása természetes úton szétszedés nélkül A belpiacos kényes kis CB-m miatt kezdtem el, elég volt egy minimális víz ahhoz, hogy megbolonduljon, évente egy-két alkalommal szét kellett kapni a karbit, spuri után egyszer sem... Folyamatos használat a legjobb prevenció, csak az a baj, hogy sokan akkor próbálják ki amikor már baj van. 500ml-est szoktam venni az elég 250liter benyához, télire duplázom az adagot, így a tankban és a karbikban pangó üzemanyagban az esetleges párolgást figyelembe véve is megmarad a koncentráció. Pöc-röf 2hónap elteltével is
Van nekem egy korszakos javaslatom! Leálláskor elzárod a benzincsapot alapjáraton ketyegő motornál, aztán hagyod hadd ketyegjen. Aztán ha leállt lekapcsolod és sztenderre állítod! Ha van benzincsapod És mikor indítani akarod, akkor benzincsap kinyit, és a friss benzin befolyása felhigítja a trutyit! Én évek óta ezt teszem.
Nincs még tapasztalat. Erre is azután lettem kíváncsi, hogy itt olvastam értekezéseteket(csak úgy mint a Xado). Engem meggyőz, ha már másoknak-köztük neked- van pozitív tapasztalata. Két éve tavasszal nagyon sokat kínlódtam a téli állás miatti lerakódással, de akkor még nem tudtam, hogy lehet kapni nálunk is. Akkor STP karburátor tisztítót használtam de két tank benzint el kellett használni mire beállt rendesen az alapjárat. Dugulás lehetett mert alapjáraton ki-ki hagyott durrogott az egyik henger. Kicsi gáznál már nem csinálta. Akkor jó volt az is de most majd indítás előtt teszek a tankba ill. töltök a karburátorba is a Spuriból és lehet hagyom egy-két napig dolgozni. Talán úgy könnyebben indul majd. Ha van javaslatod keverési arány ügyében, szívesen veszem és egyben meg is köszönöm.
Tudom van olcsóbb hely, de itt már ismernek, nincs postaköltség és úgy gondolom az a kevés kis árrés megér annyit, hogy plussz információkhoz jussak... bár már ez nekem pont elég amit eddig megtudtam. Van 10W-60-as teljesítményszintű is, gondolom rakétába való... 5300Ft/liter az már azért zsebbenyúlós
Szóval spurizol? Most kezded vagy van már tapasztalatod?
Szia Laci! Őszintén szólva Motul árban nem vagyok napra kész mert amikor a Xado-ról érdeklődtem ezt nem kérdeztem. Valamiért úgy rémlik, hogy nem nagy különbség van köztük árban. Most kíváncsiságból ránéztem és az olajwebshop olcsóbban adja a Xado-t! Lehet, hogy ha itt is olcsóbb olyat veszek+egy gélt és az biztos elég is lenne. Képzeld kaptam hézagoló alátétet abban a méretben amiben kerestem. Vettem még mellé egy flakon Spurit is. Mindezt azon a helyen amit Te írtál mikor még egyszer régen érdeklődtem. Ma sajnos nem volt időm foglalkozni vele de nagyon kíváncsi vagyok, hogy végre megoldja-e a problémát.
Nehogy egyszer nagy meglepetés legyen, mikor sürgősen indulni kellene. Bár a mi autónkon van téli gumi, de a múltkorában egyik reggel én is nagyot néztem mikor pizsamában kibotorkáltam az újságért és bokáig érő hó fogadott az udvaron. Előző este egy ismerős volt nálunk, őt kikísérve még semmi nem volt. Persze borult az egész reggeli program, anyukát vinni dolgozni, utána haza hó takarítás. Az egészbe az volt a poén, hogy a hó előtt valószínű eső esett és úgy le volt fagyva hogy alig lehetett elkotorni. Hogy ebből mi a tanulság azt ne kérdezd, de jó volt leírni. Egyébként erre felé most 4 fok van és épp semmi sem esik, de még reggelre akármi is lehet.
Zsolt!
Megvettem ma a 4L olajat az ár nem változott, annyi szerencsém volt, hogy most kaptam raktárról és nem kellett megrendelni. A Motult mennyiért veszed?
Időzerű lenne már, de erre még várnom kell...
Már akartam kérdezni korábban is, mióta van meg Neked a CBX?
Szóval spurizol? Most kezded vagy van már tapasztalatod?
Megvettem ma a 4L olajat az ár nem változott, annyi szerencsém volt, hogy most kaptam raktárról és nem kellett megrendelni. A Motult mennyiért veszed?