Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Itt akkora hó van, hogy az csak na! Szombaton vettem egy '97es swiftet, nem egy csilivili kocsika, de egyelőre megy, és ha cserélni kell valamit, harmadannyiba kerül mint a motoron :)
Nyári gumival, ma 10 centi hóban sikerült beérnem 1 óra alatt! Az nem is rossz...
Ettől jóval bonyolultabb dolgokat is megoldanak, Neked is sikerülni fog, a lényeg, hogy ne add fel!
Máról elköszönök, a jövőhét ahogy az időjárást figyelem kihívásokkal lesz tarkítva, ráadásul a hibaelhárítás mellett megkeztük az éveleji bejárásokat is... ami legtöbb esetben kemény off-road!
Jó éjt!
Teljesen egyetértek veled. Egy magára valamit is adó mester ember szereti a kihívásokat. A vezérműlánc feszítőjénél is megbeszéltük, hogy ha nem sikerül elsőre akkor még alakít rajta vagy újra csinálja ha kell. Mivel ott is csak hozzávetőleges méretek voltak, benne volt, hogy nem sikerül. De ott szerencsém volt és sikerült egyből. Remélem itt se kell sokat szenvedni.
Belső azaz tengelyméretnél igen, de a külső -ha kirajzolod- alakítható. Előző munkahelyemen egy bonyolult danfos hajtómű csapágyat cseréltünk, száma sem volt de megtaláltuk a szinonímáját számozott csapágyként a csapágyboltban. Már csak egy hornyot kellet húzni bele mert egy gumigyűrűvel feküdt a fészkébe amiben olajjárat volt, ehhez volt köze a gumigyűrűnek... a lényeg, hogy elvittem az esztergályos cimborámhoz aki először egy szerszámot esztergált amibe belefogta a csapágyat és úgy tudta megmunkálni. Nincs lehetetlen és rájöttem mi a kulcs mondat "figyeljél már ezt eddig minden esztergályos visszaadta, nézd már meg tudsz-e vele kezdeni valamit" ettől kezdve kihívás és megoldja
Egyébként ezeknek a hézagoló alátéteknek álltalában csapágy keménységű az anyaga, úgy hogy ezen bármilyen otthoni alakítás elég körülményes.
Abba szinte biztos vagyok, hogy elsőre nem fog sikerülni. Most még annyira nem izgat, nincs az az igazi motoros idő. Itt éppen el kezdett szállingózni a hó.
Végülis a vastagságot körülményesebb alakítani, a külső és belső méreteket otthon is méretre lehet vágni, mérni sem könnyű... lehet nem ártana plusszos és minuszos sem, úgyis összerakva mutatkozik a végeredmény.
Egyenlőre azt se tudom hogy milyet lehet kapni. Próbáltam keresgélni, más külső méreteknél találtam 0,1 -1mm-ig is. Ha más nem lesz akkor vagy csinálni kell vagy átalakítani. Az esztergályosomnak van köszörűje jó lenne ha azzal meg lehetne oldani.
Ha a belső gyürű fogja akkor rendben!
Viszont nagyon vékonynak kell lennie, azt ki csinálja meg neked? nem lesz könnyű méretet sem megadni...
Zárt olajtérben forog, még ha százados is az illesztés akkor is kell kenésének lennie, nem tudom elképzelni, hogy szárazon forogna
Az úgy nem rossz!
De gondolom Te is eltudod képzelni, hogy ha egymáshoz szorítod, nem árt a kenés.
A tervem szerint a bemenő tengely csapágyának belső futó gyűrűjének támaszkodna a hézagoló. A manualba van nagyon jó robbantott rajz, pdf-ben, de nem tudom ide az oldalra átmásolni.
Traktor váltó.
Ez miben volt? Váltóban?
Láttam ilyet mondjuk nem az aálátét hanem az alaplemezben volt bemarás: Mikor forog, és a ferde fogazás miatt összenyomódik kenése legyen.
Tegyél az oldalára ilyen sugárirányú bemarást. Te tudod mire gondolok,
Olajfürdős kuplung... képben vagy Józsi?
Olajban forog minden, gondolom jut oda is.
Hogy oldod meg a hézagoló gyűrű kenését?
Ahogy hozzám került a gép olaj cserével kezdtem. Akkor még Szegeden vásároltam mindent a motorhoz, ott a Valvoline-t javasolták. Később itt olvastam véleményeket pro és kontra a Motul-ról. Abban az autós boltban ahova járok, motoros a tulaj és árulnak olajat szűrőt és gyertyát is motorokhoz. Ő is dicsérte a Motult ill. Tőletek is általában jókat olvastam, így a következő cserekor az került bele. Elsőre az tünt fel, hogy vaj puha lett a váltó. Ez végig így is maradt. Biztos, hogy ez az amúgy is jó olaj csak jobb lehet a géltől. Köszönöm a felvilágosítást, ha lesz még kérdésem, lehet zaklatlak még.
Nem raktam bele harmadikat, a második is felesleges volt így utólag úgy gondolom... Új autókba is belerakják, de csak egy tubust és aztán olajcserekor az alap Xado olajat (ami gépkönyvi teljesítményszintű) rakják bele. Zsír új Civic váltójába is tettek... azon már én is megdöbbentem! Szóval szerintem egy tubus elég, aztán ha a Motulhoz ragaszkodsz maradhat az is, később meg ha a Motulba adagolod a gélt akkor árban ugyanott vagy mintha az olajat is Xado-ra váltanád. Te tudod, nem akarlak rábeszélni, a Motul egy remek olaj! A Xado is az, megkapta a JasoMa minősítést és teljesítményszintben is tudja bőven ami egy útcai motorba kell.
Helló Laci! Újra itt vagyok. Próbáltam utána olvasni én is ill. végig gondoltam amit Te is írtál. Maradnék a Motul 10-40-nél és tennék bele a gélből. Jól értelmeztem, hogy egy teljes "kúra" 3 tubus használatát írja? Te erre írtad, hogy az első után volt hallható, érezhető változás, majd a második- harmadik után már szinte semmi. Egyet mindenképpen raknék bele, és ha tényleg olyan meggyőző a változás, szerintem bele raknám a másodikat is. Ennyit már igazán kedvezhet az ember szeretett hátasának.
Ma lemértem milyen átmérőjű hézagoló kellene, holnap elmegyek és próbálok keresni valami hasonlót. Ha esetleg alakítani kell rajta megpróbálom befűzni az esztergályosomat. Ha ez a probléma végre megoldódna utána következne a friss olaj és a gél.
Dehogy csinálom ezt Kivitelezők vagyunk, marhára nem foglalkozunk sem statikai számításokkal, sem ábrázoló geometriai szerkesztésekkel, sem függvények deriválásával, sem tervrajzok készítésével. Totál más minden