Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Pedig a hétköznapi életben is ezt csinálod, mint ahogy nekem is mondták már, hogy nem típusidegen a téma akkor meg minek fosok tőle... ja, csak a felét se használjuk a mindennapokban, főleg nem ilyen szinten.
Na de majd alakul az, úgy még nem volt, hogy ne lett volna valahogy
Kényszeresen elrakok mindent ezzel kapcsolatban, még a kinyomott géles tubusokat is... kilóméterre, fogyasztásra pontosan tesztelek mindent egy olyan motorral amit jól ismerek. Viszont nem ugrottam bele csak úgy, előzőleg mindent elolvastam róla amit találtam a neten, az eredetétől a felhasználói tapasztalatokig mindent, mert bizalmatlan voltam. Általában negatív kritika olyanoktól származott akik ki sem próbálták de kellően "okosak" voltak ahhoz, hogy levezessék miért nem működhet és szerintük miért rossz... nagyjából mint a spuri, vannak elégedett használók és vannak kételkedők akik szerint szar, de még nem próbálták ki A gél nagyobb koncentrációban tartalmazza a ceramic-ot mint az olaj, viszont aki csak az olajat próbálta ki az is beszámolt a pozitívumokról. Nekem csak és kizárólag az állagmegóvás a cél, kevesebb fogyasztás vagy a nagyobb motorerő nem érdekelt annyira, csak a Csühös életének meghosszabbítása Egyébként lényegesebben nem is fogyaszt kevesebbet, ha csak azt nem számolnám mennyivel hamarabb el tudok vele indulni hidegen, hiszen hamarabb kap életre. Az árral kapcsolatban félre vezettelek, de nem szándékosan -feledékeny vagyok- most láttam meg a dobozon a 3515Ft-os árat, remélem azóta nem kerül még többe... bár én akkor is megveszem ha még tesznek rá egy kicsit. Viszont ettől tartottam, ha egyre többen veszik az ára is felkúszik hiszen Magyarországon élünk...
Hát arra én is szeretnék rájönni, hogy mi a titok Itt nem kérdés a folyamatos tanulás. Minden 3. alkalom zárthelyi. Ha nincs meg a 2-es zárthelyi (mindegyikből!) nincs aláírás és vizsgalehetőség. Lehet újrakezdeni az adott tárgyból a félévet szeptemberben, mert keresztfélév az ugye nincs. Tehát aki tárgyat bukik, az kapásból egy évet veszít nem csak félévet. Meg ugye a tanulás az egy dolog csak, amellett a 7 tanult tárgyból 5-ből beadandó feladatok vannak. Abból egy modellezés, négy rajz, alkalomról-alkalomra. Amit most nyűvök (épületszerkezetek) 90 perc a vizsga. Sajnos az elsőt elpasszoltam belőle...
A következő volt a kérdéssor:
1. Pincefal kialakításával kapcsolatos szabályok
2. Lábazati csomópont (M=1:10) szerkesztése: 40 cm lábazat; negatív kialakítás; 37.5 cm felfutó falazat; 30 cm beton zsalukő lábazati fal, további szerkezetek szabadon megválaszthatók, (helyesen alkalmazva!)
3. Középfelnyíló beltéri ajtó rajza 210x240 (M=1:200; M=1:100; M=1:50)
4. Teljesítmény-elvű rétegrendtervezés lépései
5. Pajzs-elv & Városfal-elv különbsége, ábrákkal magyarázva
6. PTH födémek felsorolása, alkalmazási szabályok, ábrák (két nézetével, léptékhelyesen mérnöki ábrázolással)
7. PTH áthidalókat felsorolni + jellemzői; ábrái léptékhelyesen mérnöki ábrázolással; egy csomópont ábrázolása nyomott öves áthidalóval (M=1:10)
8. Elemkiosztás (M=1:50): Ytong falazat; parapet magasság 90 cm; teljes falmagasság:
289.50 (talán); szélesség: 780 (talán); padlóvastagság 14 cm (talán); ablakméret 120*150
Az egyik csoporttársam (okl. gépészmérnök!) szerint is kb. lehetetlen volt a rendelkezésre álló idő alatt. De nem adjuk fel, mert ami nem öl meg az ugy talán megerősít...
Viszont ahogy a későbbi vizsgák következnek egyre nehezzebbeket adnak... Zh-nál is az volt. A pót zh sokkal nehezebb mint az első.
Mindenképpen érdekel a véleményed hiszen nálad már gyakorlati tapasztalat van. Ezek szerint ha jól értelmezem, a gélben nagyobb koncentrációban van a kerámia részecske ami gyorsabb beépülést biztosít. Később az olaj amiben nyilván kisebb a kerámia szemcsék aránya már inkább a szinten tartást biztosítja. A kopottságról annyit, hogy olajból -szemre- egy cseppet sem fogyasztott, a kuplung hangján kívül más zaj szerencsére nincs. Most 43000 km van benne, hozzám 30000-nél került, 2007 májusában. Tegnap átmértem a kuplung alkatrészeit is és a lamellák új méreten vannak míg a rugók a beépítési határ és az új között pont félúton állnak. Most tavasszal műszakis lesz a gép, addigra szeretném csúcs formába hozni.
A gimit is meló mellett csináltam és nálam úgy tudott csak működni a dolog, hogy folyamatosan tanultam. Mindig csináltam puskákat de ezeket egyszer se mertem elővenni, mert iszonyatosan szégyeltem volna magam ha észreveszik... ráadásul 6-7 ember járt rendszeresen úgyhogy nem is volt esély használni... Félelmetes az emberi elme, negyedéves írásbeli vizsgák voltak és egy ilyen alkalmával történt velem a következő dolog. Történelemből kétrészes volt a témazáró, volt egy teszt kifejtős kérdésekkel, másik lap üres volt csak egy cím volt rajta egyetlen témáról amit esszé formájában kértek felvázolni. Aki mindig járt nagyjából sejtette mi lesz az esszé, de ez kb.5 esélyes témakört érintett és legalább ezeket rendesen át kellett rágni vizsgák előtt. Most viszont ez nem jött be, egy olyan tételt kértek amit csak egyszer olvastam el otthon... na gondoltam most meglesz a karó (az egész gimi alatt talán 5-öt ha kaptam, azt is matekból...) de nem úgy lett. A sztresszhelyzet kiváltott valamit és elkezdtem írni arról ami csak egyszer olvastam el... Amerikai polgárháború észak és dél viszonya, valamint a gazdasági következmények... 4-est kaptam! Legközelebb érettségikor jött ilyen ihlet, de azóta se tudom hogyan működik, viszont működik de csak stresszes helyzetben...
Rá kéne jönni a titokra!
Ilyesmiben nem igazán szeretek tanácsot adni, mert ugye ami nekem meggyőző volt az nem biztos, hogy másnak is a várt eredményt hozza. A motorod állapotát Te ismered, ha nincs olajfogyasztása, vagy a kuplung "lógásán" kívűl egyéb zöreje akkor szerintem elég egy tubus gél. Új motorokhoz is egyet adagolnak, nagyon kopottakhoz hármat. Mivel nálam sem volt olyan tünet ami indokolta volna a háromlépcsős kezelést ezért egy tubussal kezdtem, aztán vettem még egyet ami felesleges volt így utólag... A tubust adagolhatod az eddig használt olajtípushoz, majd eztán áttérhetsz a Xado 10w-40-es olajra, ami nem tartalmaz annyi Ceramic-ot mint a tubusos megoldás de a benne lévő felületnemesítő szintentartja a fémfelületekbe beépülő kemény réteget. Most nem tudom mennyibe kerül a gél, tavaly 4ezer alatt volt/tubus, szerintem érdemes lagalább egyet beletenni. Olcsóbban is láttam már a neten, de nekem lényeges volt bemenni az üzletbe és ott vásárolni, így kérdéseket is tehettem fel amire megnyugtató válaszokat kaptam és szerencsére a gyakorlat is igazolta a hallottakat. Ha van kérdésed szívesen segítek, vagy megkérdezem, úgyis megyek be nemsoká az üzletbe a következő olajadagomért
Hát igen, kellenek célok Van amikor több is kijut mint kellene. Valószínűleg én akkor dőlhetek hátra kicsit, amikor Te kezded, viszont addig még van két igen kemény vizsgám, ahol főleg nem is csak a tudás számít, hanem az is, hogy milyen gyorsan írod le, amit tudsz
Irigykedve hallgattam a géped. Tényleg gyönyörűen muzsikál. Amikor írtad, hogy itt nálunk hol lehet kapni ezt az olajat elmentem érdeklődni. Itt sajnos nem igazán tudott a srác felvilágosítani, hogy mi is kellene nekem. Az olajat vegyem vagy gélezzem én is először. Erről érdekelne majd a véleményed. Más. A kuplunggal kapcsolatosan van még ötletem, majd kifejtem, de előbb holnap még kipróbálok valamit. No jó éjszakát, majd holnap jelentkezek.
Szevasz Zsolt!
A Xado már ki van próbálva, először géleztem amit még a Motulhoz adagoltam, ezután az előírásnak megfelelő lefutott kilómétereket követően a következő olajcsere már Xado 10W-40-re történt a szintentartás érdekében. Igazából a géles kezelés 3lépcsős, új motorokhoz egy lépcsőt ajánlanak, kopottabbakhoz hármat. Amikor benne volt az első tubus már érezhető változások voltak, főleg csendesebb hidegjárási üzem és könnyebb indíthatóság. Úgy indult hidegen mintha már járattam volna előtte, azaz ténylegesen történt belül valami amitől könnyebben forgott a motor Felesleges volt ugyan de még egy tubust vettem, elég lett volna az első mert a második már nem hozott komolyabb változást. A kuplungot féltettem, mert mi van ha azt is nemesíti a ceramit... semmi baja nincs azóta sem így hihetőnek tűnik, hogy csak a fémek felületeire épül. Most újra Xadot kap a gép, itt Debrecenben 3300Ft/liter, viszont a legutóbbi járatás is meggyőzött amikor közel két hónap után gyönyörűen muzsikált a gép. Lég-olajos létére büszke vagyok a hangjára, pedig itt nem hidrotőkék vannak hanem a jó öreg himbás morgós szelepmechanizmus, ami se hidegen, melegen, vagy akár a felmelegedési időszakban sem produkál abnormális mechanikai zajokat és veszi a lapot gondolkodás nélkül és a váltó is olyan mint amilyennek lennie kell. Mondjuk szerencsés is vagyok a motorral, mert még a gyári láncszettet én cseréltem és elől is még a gyári Tokico fékpofák voltak... nem egy visszatekert sok kilóméteres motor a Csühös
Sajnálom, hogy még mindig küszködsz a kuplungal, ha nincs mérhető kopás és a csapágycsere sem segít akkor már tényleg nem értem a dolgot...
Szia Miki!
Az élet szép, de küzdelmes is egyben... annyit azért hozzátennék, ha én csúnyákat mondanék a kenyéradó gazdámnak rövid időn belül a Szabó Kálmán utca irányából nézegethetném a kijáratot... Neked sem könnyű én tudom, de még mindig biztosabb a családi oltalom alatt.
Helló Laci! Állítólag a szőlő cukor is jó az agyműködés serkentésére. Milyen olajat raksz a gépbe? A gélezés után gondolom Xado-t. Hol ill.mennyiért sikerült beszerezni? Itt 3000 ft/l körüli áron mondták az autós boltban. Hát ma iszonyú csalódás ért. A héten többször is írtam a fejleményeket a kuplunggal és már örültem hogy jól sikerült. Ma nézegettem és feltünt hogy a külső lamelláknál nagy a hézag. Az egyik belső felvolt akadva és emiatt kíjebb volt az egész szerkezet. Persze a rögzítő csavart meghúzva össze feszült az egész és így lógás se volt. Szétszedtem újra,- akkor már átmértem a lamellákat, rugókat-és mindent helyre raktam. Csavar meghúz újra és sajnos a lógás megjött újra. Úgy hogy lehet agyalkodni tovább. Most már nem nyugszok, valami megoldásnak lenni kell.
Hello Laci !
Igazad van, én pld csak hétvégén érek rá, esetleg valami csoda folytán - ami nem valószínű - egyszer, max kétszer hét közben is. / év. Épp a napokban mondtam a sógoromnak, - egyben főnököm - hogy májusban elmegyek 1 hétre, motorozni, a Tesómmal, mert a tavalyi is igen sikeres volt. Erre rögtön mondta, hogy hétvégén, amire én csúnyákat mondtam, ő közölte, hogy pld ő is csüt, péntek, szombat, vasárnap megy. És ő ezt komolyan is gondolta!
Na de ez engem nem zavar, és akkor is el fogok menni, ha a fene fenét eszik!
Arról nem is beszélve, hogy tavaly is benn maradt vagy 15 nap szabim!
Amúgy igazatok van, hol van még a tavasz... viszont célokra szüksége van az embernek, hiszen ez viszi tovább... mondjuk március 15. az már olyan tavasz közeli, persze csak naptár szerint, de még addig is van 2hónap... sőt azt se tudom az milyen napra esik, persze már amúgy is mindegy hiszen elcsesztem két szezonra is a hétvégéimet... így hát akkor megyek amikor éppen szabad leszek és nagy a valószínűsége, hogy majd magam... mert ugye a többség általában hétvégén ér rá Január 25.-én megkezdődik a suli, addig kicserélem az olajat, szűrőket, gyertyát, fékbetéteket, rajtra kész állapotban hagyom a Csühöst, keresgélek még néhány lepukkant kúriát és elmentek néhány tervet Spontán születő lehetőségeket kihasználva fogok útnak indulni, hiszen rá leszek kényszerítve a szegényes szabadidő miatt a lopott órák kihasználására... na meg iszok (vagy eszek) szójalecitin olajat vagy mi a francot... Józsi javalta merhogy attól majd jobban forog az agyam... vagy valami ilyesmi...
Elmélkedések a jövőről című rovatomat olvashatták csókoltatom az olvasókört!
Azok... viszont van ami hülyeség de nem minden az kérem! Neked se keltette fel az érdeklődésed a Szirmay kastély? Pedig ott van tőled alig 40kilóméterre Tarcal után, még Tokajig se kell elmenned... vagy már voltál ott? Ha jön a tavasz a Főnix nevű madár bejáratásához gondoltam mint szárnypróbálgató útvonal
Ennyit találtam róla:Szirmay kastély
Majd még Tantóbának is szólok
Rendkívüliek!
Milyen gépészek vagytok ti? Nem hallottatok a jó kenés lényegéről? Pl: Vazelin!
Ez viszont igaz. lehet, hogy fel se rakom vissza, így bárhová elmehetek vele, egy decit se fog fogyasztani
A reklám is úgy szól: "A pöttyös az igazi"
Azt viszont nem tisztáztad Józsi, hogy a cserénél nehezen ment be melegen, vagy nehezen jött ki hidegen.
Az Úr szóljon belőled! Csak az a baj, könnyen törzsvendég lehet a delikvens !

A nemigondozóban
Próbálj ki egy harmadik csajt is hátha mégsem veled van a baj...
Képzeld el, ha nem melegíted fel, és nem hűtöd a csapágyat, akkor milyen nehezen ment volna össze?! Mondtam én Neked, hogy cseréld ki, és jó lesz! Én most cseréltem le a barátnőmet, és ugyanaz az eredmény!
De nem is fogyasztja a drága benzint!
Helló Urak! Reggel ahogy kiürült a ház bekapcsoltam a sütőt betettem a kuplung kosarat melegedni. (nincs vas hiányom) 150 fokra állítottam és vártam hogy átmelegedjen rendesen. Mikor már jónak gondoltam kivittem, addigra már összeszedtem a szerszámokat, hogy ne kelljen sokat időzni. Kivettem a fagyasztóból a csapágyat. Én naiv módon azt hittem hogy majd beleesik. Hát nem. Pont olyan nehezen ment végig mint kifelé(még így felmelegítve és lehűtve is). De azért sikerült behúzatni. Én most ha kicsivel is, de kijjebb húzattam mint volt. Egész pontosan most teljesen egy szintben van a csapágy fészek külső síkjával. Mivel utána el kellett mennem összecsomagoltam a cuccot és elraktam. Mivel a vártnál hamarabb végeztem így nem bírtam ki és bele próbáltam a motorba a kuplungot. Még nyomaték kulcs hiányában csak jó erősen meghúztam és láss csodát nem lógott egyik irányba sem. Elkiabálni nem akarom de talán még hézagolni sem kell. Ma már nem lesz időm többet foglalkozni vele de holnap biztos folytatom. Majd jelentkezek. Szép napot mindenkinek!