Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Úgy tünik sikerült életem első videó feltöltése ide. Itt megtekinthető. Minden vélemény észrevétel érdekel.
Az imént próbáltam feltölteni a videót talán látható lesz az a bizonyos billegés. Természetesen mindent átmérek és majd elválik mi lesz cserés mi marad. Majd kikeresem a beépítési méreteket ill. határokat és utána látom mit kell cserélni.
Szerintem cserés lesz a tűgörgős, de ezt úgyis meglátod, de csak ha szétveszed. Próbáld a tengelyen forgatva nézni , mert lehet, hogy egy helyen már jobban lötyög. Ha meg már szétveszed akkor cserélgesd ki ami kophat. Biztos nem új állagú!
Hát ha csak 10 évet bír akkor ez már csere érett alaposan hiszen 96-os a motor. A hüvelyen látható a futás nyoma de mérhető különbség nincs. Ami ellenben feltünt úgy látszik mintha a tűgörgő mehetne még egy kicsit beljebb a kosárban. Persze csak 0,1-0,2 tizedről beszélek, de hátul pont a tűgörgő kosarán támaszkodik fel, ami nyilván kicsi felület. Még kérek erről is véleményt a motorszerelés topicban talán lesz valami okos ötlet. Arról nem beszélve mivel elég masszívan áll a helyén valószínűleg préssel lehetne csak beljebb nyomni.
Erre az esetre tökéletesen illik a régi mondás, miszerint minden rosszban van valami jó. A könyv felett görnyedve nyilván kevesebb boldogság hormon fog termelődni mint motorozás közben, de ez pótolható állítólag csokiból és akkor még az alkohol tartalmú italokról nem is szóltam. Bár ez utóbbi még orvosilag nincs igazolva, de elnézve a sok vigyorgó, nótázó részeg embert sugárzik róluk a jókedv.
Akkor mi a szár zöröghet ott? Hiszen egy tűgörgős csapágy simán elfut 10 évet! Én a lengővillában múlt télen cseréltem ki, és állítom, még a gyári volt benne! A kuplungkosárban szinte nem is forog! (persze ez sem a legjobb)
Jó sokáig elég lesz az új láncszett...
Biztos nem lesz könnyű, de talán meg lesz a jutalma a mostani nehézségeknek, a motor meg biztos meg fog várni.
Ismertem azt a srácot aki eladta a motort annak aki felrakta a kuplungkosárról készült képeket... mentségére legyen, hogy nem ő barmolta össze. Viszont rendesen zsebbenyúlós volt a történet annak aki helyrehozatta.
Még nem írtam alá a szerződést, de úgy döntöttem belevágok, 70%-át fizeti a cég a több mint félmilliós tandíjnak, 3 évfolyam megy le 2-év alatt nyáriszünet nélkül, így rendesen elrendeztem az idei és a jóvőévi motorozásomat, minden péntek-szombat kilőve és még mellette (közben) a szokásos ügyeletes hetek... azt hiszem kilóméterek tekintetében negatív rekordot fogok felállítani
Régebben valaki rakott fel képeket is az össze kókányolt kosárról, hát elég sz...rul nézett ki. Ő nála ha jól emlékszem a csillapító rugók körül volt valami gond de már nem vagyok benne biztos. Más!
Látom átgondoltad a tovább képzést vagy beiskolázást. Olvastam az érveket ellenérveket, de bármilyen nehéz is sajnos ez tünik a legjobb megoldásnak. Egyszerűen az ember rá van kényszerítve, hogy képezze magát, nem lehet sajnos tudni mit hoz a holnap és épp milyen képesítés jön jól.
Helló Józsi úr! A kosár belsejében tűgörgő van, de az egy perselyre van felhúzva. Igazából még nem derült ki hogy mi lóg min, de holnap remélem meg lesz.
A kuplungkosár csörgése állandóan visszatérő probléma volt a CB 500 fórumon. Sokat meghallgattam én is a közös túrákon, volt egy srác Békéscsabán annak úgy csörgött hogy valami elképesztő, az már dúrva volt, mint kiderült összekókányolták... Egyébként ártalmatlan dolog okozza és attól még tetemes kilómétereket lefut úgy is. Viszont tudom magamról én is utána járnék hogyan lehet kihézagolni.
Ha sikerül megoldanod azzal sokaknak szerzel örömet a CB 500-asok táborában
Az élet kiszámíthatatlan forgatókönyvíró, én még elcsíptem a TSZ-es világ legvégét és az átalakulás után is maradtam, arra elég volt az alap villanyszerelő szakma. Aztán megvette a Hajdú-Bét a telephelyet ami néhány év múlva tönkre is ment... Ekkor pályáztam meg a mostani munkahelyemet és mikor felvettek bizony rá kellett jönnöm mennyire kevés a tudásom ahhoz, hogy a szakmában maradjak és meg is éljek belőle. Az első évek rengeteg tanulással teltek, leérettségiztem és az erősáramú szakmán belül amit lehetett minden képesítést megszereztem. Most februártól jön egy nagyobb falat, ha azt kibírom az ügyelet és az itthoni teendők mellett, akkor talán egyszer lemászhatok végleg az oszlopokról. Persze ennek is megvan a szépsége amíg persze az egészség is megvan hozzá... de úgy vagyok vele ha több lábon állok, akkor talán öregebb koromban is szükség lehet rám valahol...
Én sem értem miért nem tűgörgős csapágy van a kuplungkosár belsejében? Mennyivel biztosabb és időtállóbb lenne?!
Egyébként a feszítővel már nagyon régen kinlódtam de mostanra meguntam. Nem vagyok egy zsugori alkat de évekkel ezelőtt 25 ezret mondtak az újra, én bizony sokaltam. Ez az ötlet már tavaly is fejben volt de akkor éppen nem zörgött, most ősszel újra kezdte úgy hogy a végére kellett járni. Szerintem megérte azt a 2000 Ft-ot amit kért az esztergályos és most már valószínű nem kell többet idegeskedni. Ma szétszedtem a kuplungot, és valószínű meg van a baja. A kosár billeg a tengelyen, és valószínű emiatt adta azt a dübögő hangot. Majd meglátom még mi lesz a megoldás, ma rám esteledett és befejeztem.
A tanult szakmám mezőgép szerelő karbantartó. A szakmában egy percet sem sikerült dolgoznom mert ahogy végeztem már haldokoltak a tsz.-ek. Érettségi után már nyáron MHSZ.-es tanfolyamon a jogsira gyúrtam. Ahogy meglett gyakorlatilag 2002-ig sofőr voltam. Gyors egymás után volt két kisebb balesetem és akkor leszálltam. Be szoktam még néha néha ugrani de csak rövid utakra, illetve ha hívnak. Azóta itt dolgozok.
Van egy 15 éves fiam Erik(innen a nick név) és a feleségem akivel már találkoztál a túra alkalmával. Gyakorlatilag gyerek korom óta szeretek bütykölni de a Te precizitásod sajnos hiányzik belőlem.
Abból a vezérműlánc feszítő megoldásból amit kreáltál arra gondoltam, hogy az autóiparhoz fűződő végzettséged van. Végülis nem feltétele annak, hogy átlásd a működését, részemről emelem kalapom, nagyon nagy ötletnek tartom!
Helló Laci! A munkaszerződésemben az szerepel, hogy betanított gumimunkás. Nem röhögni! Ez a megfogalmazás nem sokat árul el a konkrét munkáról. Itt Makón a világ legnagyobb autó ipari beszállítójának( Conti..tál direkt nem írom le, sose tudni ki olvas minket) üzemében dolgozok, már 11. éve. Autókhoz, sőt még motorokhoz(BMW) is gyártunk hűtő fűtő és klima csöveket. A Te Fiatodba mi sajnos nem készítünk semmit de a VW csoport a Merci BMW a cég vevői közé tartozik. Ez a munka teljes kézi munka, nyáron a nagy meleg miatt nem is mondhatnám könnyűnek. De jelen helyzetben nem nagyon lehet válogatni hiszen ebben a kis városban sok lehetőség nincs. Próbáltam képeket keresni hogy könnyebb legyen elképzelni de sajnos nem sikerült. Ha felnyitod az autód motorház tetejét az ott található különböző vastagságú és alakú gumicsövekhez hasonlókat gyártunk mi. Ha van még kérdésed szívesen válaszolok.
Zsolt, már akartam kérdezni, Te mit melózol?
Köszi az erkölcsi támogatást, anyagit senkitől sem várok :-)
Én is 13ezer körül vagyok, és mikor kis kihagyás után felulok a motorra, akkor bizonytalan vagyok nagyon. Még mindig nem érzem teljesen, hogy kell kanyarodni, milyen sebességgel. De mivel kiszámíthatatlan hogy mi jön elém, ezért inkább lassan kanyarodom.
Erről jut eszembe, kocsival mentem fel ma m3asra Pesten ,gyorsítok 80ra, mikor kijovok a kanyarbol, előttem egy ukrán rendszamu autó megáll a belső sávban, mert akkor jön rá hogy ki akar menni a kijáraton. 80rol meg kellett állni, satufékkel, mert az előttem lévő balfasznak a gps későn mondta hogy merre menjen.
Nem szomorkodok, elfoglalom magam, ez a hét már így múlik el... de jön a tavasz és akkor majd...
Szia Laci! Ne szomorkodj azon, hogy Te nem motorozhattál. Én minden nap motorozok,-amennyiben a robogó motornak számít- és néha bizony hüsi van rajta. Pl. kedd reggel -4 volt és az az 5km hazáig nagyon lassan telt. Máskor ez a táv valahogy rövidebbnek tünt. Azért sajnálni nem kell mert ennyi kellemetlenséget inkább vállalok mint az autót gyötörjem ilyen rövid távon. Mondjuk pont kedden mire levakarták az autósok a jeget a szélvédőről én már fél úton voltam haza felé.
Nem 13ezer, de még 113ezer km után sem szabad elbizakodottnak lenni, sőt a legjobbakat is érheti baj. Benne van a pakliba...
Jó nektek, megint motoroztatok. Nekem egyéb elfoglaltságom volt, nekifogtam barkácsolni egy olyan eszközt ami tulajdonképpen saját újítás, de egyelőre nem is árulok el többet, félig lett kész mert sajnos volt egy hiba amire mozdulni kellett. Ha kész lesz megmutatom, kíváncsi leszek mit néztek majd ki belőle
Közben már egy ideje az eső is esik. Tehát időzíteni tudni kell.
Ja, az áldomást is megittuk már a sikeres motorozásra, és közben Zoli az alábbi kijelentést tette, kint a garázsban: - miközben a motorokat a helyére tettük - azért így, 13 ezer lefutott kilométer után már kezdi sejteni a motorozás lényegét. Erre mondtam én, hogy az egyenesfutás (!) lényegét kezdi kapiskálni!
Természetesen az igazsághoz hozzátartozik, hogy nekem is igazából az egyenesfutás az erősségem. De az nagyon!