Megvettem a motort! Elhoztam és "szeretgetem", tanulom! Meglepő dolgokat találok rajta. Bal első villa alján csillapítás állítás, jobb felül előfeszítés (?) állítás, és sorolhatnám az érdekességek sorát. (Számomra!) Csak egy akku csere és lehetne indulni is vele, akár! A generátorból jön egy csörgő hang, de töltés van normálisan. Fordulatszám emelkedésnél megszűnik. Azt is megnézem belülről. Létezik magyar nyelvű kezelési leírás hozzá?
Az ülésének a váza viseletes, javítható, de szerezni próbálok majd egy jobb állapotút. Bármilyen ötletet, tanácsot szívesen fogadok!
Hétfőn rakok fel még képet. Előre is KÖszönöm!
Örülök, hogy az irónia mögött megláttad a dolog nehezét is. Ha legközelebb ne adj Isten "elmegy a villany" nálatok, akkor jusson majd eszedbe, hogy valakinek otthonról indulnia kell...
Azonban ennyire pontosan leírni még Jókai Mór se lett volna képes a megpróbáltatásait, és én is sajnálom a friss gulyást, a hideg megmelegítve, az nemugyanaz
tisztelet a kitartásért
Ez tényleg rettentő romantikus. Most már tényleg bánom, hogy annakidején a szüleim nem engedtek hálózati villanyszerelőnek, mert a gépipariba volt protekció
Kifelejtetted az éjjeli bagoly huhogását, a keresztútnál a éjféli szél langyos simítását ahogy vízszintesen hordja a havas esőt!
Miközben simogathatod a törött szigetelő szoknyáját! Fuj Te perverz.
Már régi nagy vágyam volt egy törött szigetelő, a helye is megvolt az ágyam mellett a polcon, de az élet nem ilyen egyszerű. Pedig mennyivel szebbek lennének a reggelek amikor kinyitnám a szemem és ott látnám a polcon... vagy este, mielőtt álomra hajtanám a fejem még egyszer rápillanthatnék és gyönyörködhetnék benne, ahogy a holdvilág végigfut sötétbarna porcelán szoknyáin Aztán egy gyönyörű (ködös párás szeles) őszi nap késő délutánján végre rám mosolygott a szerencse. Fáradtan hazafelé tartottam az egésznapos munka után erősen a vacsorára koncentrálva, hiszen tudtam, hogy finom gulyáslevessel készült az Asszony. Még 5 kilóméter és hazaérek... ekkor csörög a telefon "végleges kioldás történt kiesett a vonal..." Éljen! Talán most végre lesz egy törött szigetelőm és már nem is érdekel a gulyásleves. Irány a kolléga kezdődhet a hiba behatárolása a kb.25km-es távvezeték szakaszon. Az üzemirányító mondja a tutit, mi kapcsolunk és szerencsénk van mert a mi területünkre esik a hiba! Hurrá kereshetjük, talán lesz egy törött szigetelőm! Újabb kapcsolásokat végzünk, mindenki el lett látva, kivéve egy tanya, de ott valószínű nincs már élet mert nem jelentettek hibát. A határoló kapcsolásokkal leszűkült a kör, kb.5km-es szakasz maradt amit gyalogosan kell bejárni mert azt még terepjáróval sem lehet tele van csatornával és mélyszántással... de kit érdekel mikor minden esélyem megvan arra, hogy lesz saját törött szigetelőm. A hold közben elindult az égbolton és fényes udvarával titokzatossá teszi a vadregényes tájat. Kollégával megbeszéljük, hogy én kezdem a bejárást ő pedig keres bejáróutat valahol arrébb a vonal alatt az autóval. Keresőlámpával a kezemben elindulok... ez egy csodálatos éjszaka kezdete, a szemem hamar megszokja a sötétséget és a lámpát is csak az oszlopok alatt használom a szigetelők vizsgálatához, az oszlopok közötti bolyongáshoz az öreg hold mutatja nekem az utat a gyönyörű őszi nyírkos esti csöndben amit néha csak a gyomrom korgása tör meg... de kit érdekel hiszen nemsoká lesz egy törött szigetelőm
Telefonál a kolléga, gáz van, mélyszántás az egész és egy jó darabon nádas... egészen el kell botorkálnom a Kálló csatornáig aminek partján leteszi az autót. Sebaj én bírom hiszen nemes a cél és még az sem szegi a kedvem, hogy a nádas összevagdossa a képem. Aztán találkozunk, de egyikőnk se talált hibát, egy darabon tarló föld, autóval folytatjuk a hibakeresést. Kicsit jobb a helyzet, kezdek fáradni de már nem vagyok éhes, csak szomjas... ez egy csodálatos lelki állapot senkivel sem cserélnék. Letekerem az ablakot és úgy lámpázom az oszlopfejeket, javult a helyzet már nem szurkálja az arcom a leszáló ködös csapadék. Aztán hirtelen nem hiszek a szememnek! Vezeték a keresztkaron és rajta omegában a gyönyörű törött barna szigetelő! Elfelejtem minden bajom, a hold még szebben világít mint eddig és áttörve a ködös párán -aminek hozadékában még fényesebben csillog a törött szigetelő- gyönyörűen megvilágítja a munkaterületünket. Üzemirányitónak jelentés, feszkémlelés, rövidzárak fel és kezdhetjük a munkát. Kosaras autónak esélye sincs bejutni, de mi képzett szerelők vagyunk és megfelelő biztonsági eszközeinkel képesek vagyunk a lehetetlenre is! Szinte felkiáltok, hadd én menjek elől hiszen én akarom elsőnek megérinteni! Régen kiemelt fogyasztót látott el a "drót", 120-as vezeték, rohadt nehéz visszahúzni... de kit érdekel mikor megvan az álmom egy TÖRÖTT SZIGETELŐ! Későn érek haza, hideg a gulyás és hiába melegítem nem annyira esik már jól... viszont van egy törött szigetelőm! Aztán gondoltam majd reggel tovább alszok... de reggel is a telefon ébresztett "hibát jelentettek a ..." aztán kezdődött egy újabb romantika...
Jó van mán, na! Hát nekem sincs meg az ára!
De viszont megint inni kell, sógoroméknál vagyunk, unikumozunk.
Rettenetesen nehéz!
Mentségemre legyen mondva, délelőtt dolgoztam, tehát megérdemlem!
Ja, ma elhoztuk Zoli motorját, az enyém még parkoló pályán.
Tegnap este, éjszaka, kicsit elhajlásos volt, tele nehézségekkel!
De megoldottuk.
Viszont most szép motoros idő van, így hát dolgozom.
Igaz, hogy ugy sincs most mire ülni.
Az elektronika a B-kingnél sem avatkozik bele a vezetési stílusodba, Te választasz 2 injektortérkép közül a motorvezérlő pedig gyújtási időpontot és a befecskendezett benzinmennyiséget állít és valami kipufogó csappantyús kütyü is beavatkozik
Viszont ha a teljes tüzet akarod akkor rendelkezésedre áll mind a 184 paci
Nem ismerem én sem annyira Béla urat -mert nem az én világom- de gyorsan elolvastam egy tesztet és legjobban a záró sorok tetszettek:
"Hogy kinek ajánlanám? Hátőőőő... Erős, erőszakos, teljesítménymániás, az az őrült japán karakter. Túrázáshoz talán, korzóra mindenképp, pályán gumizabáló lehet, viszont ott szépen muzsikálhatna, de nincs neki szpoilere... Minden esetre erős egyéniségeknek, akik tudnak motorozni is, mert a királyon bizony uralkodni tudni kell."
Azt nem tudom, hogy a Vmax-nál a fedélzeti számítógép mit tud, de pld a Béla királynál lehet választani az erő mértékéből mennyi is áll rendelkezésedre, vagy az 1000 RR esetében is van 3 vagy 4 lehetőséged van állításilag, mennyit vesz el az erőből, ami amúgy ott van, és tudja a masina. Mondjuk azt, hogy segít a kisebb tudás esetén.
Persze én amikor mentem vele, a legerősebb fokozatban haladtam, mert nekem az való.
A fedélzeti számítógép egy elektronikus információs rendszer ami tájékoztat téged fogyasztási adatokról, vagy hőmérsékleti értékekről stb... ez nem gátol semmibe és kedvedre uralhatod a gépet, erre itt lenne neked 200 paci és közel 170 Nm-es nyomaték Engem inkább a 310kg-os menetkész tömeg gondolkodtatott el egy kicsit no meg az se előny, hogy az amúgy is brutális hátsó (200/50/18) helyett most egy 240-es figyel rajta... mondjuk gyorsulási versenyen előny lehet, de egy jó kis kanyargós motorozáshoz -vagy túrázáshoz- nem hiszem hogy ez a jó választás
A Billig meg csak álmodozzon nagyokat...
Köszi, hogy gondoltál rám, de ezeket a fedélzeti komputeres masinákat nem szeretem, mert jobb ha csak én uralom az erőt!
Amúgy nagyon brutálisos, állatos, disznó masina!
Az ülésének a váza viseletes, javítható, de szerezni próbálok majd egy jobb állapotút. Bármilyen ötletet, tanácsot szívesen fogadok!
Hétfőn rakok fel még képet. Előre is KÖszönöm!