Az első a váci Kőkapu, Magyarország egyetlen diadalíve, nem hiszem, hogy nem ismerted fel Váci diadalív
Az 5. képet mint írtam a szálláshelyünkről készítettem Zebegényben, egyébként ajánlani tudom Nektek is ha családi kirándulást szerveztek. Saját konyha teljes felszereléssel, igényes fürdőszoba és gyönyörű panoráma az erkélyről, az ára is elfogadható. Zebegény, szállás
Lerajzolod neki krétával?
Egyébként a CB-1 kormánycsapágy cseréje le van dokumentálva képekkel, ha arra kerül a sor elküldöm neki mail-ben, itt már félek okoskodni...
"Indulás előtt csináltan néhány fotót (legalább az idő is melegedik addig), így érthetőbb lesz a sok okoskodás."
Ha már Te is beismered.......
Amúgy meg irigykedek, mert motoroztál, én meg itt szoptam a brokit, idegesítettem magam, emeltem a vérnyomásom, és a vércukor szintemet. Így most muszáj bevennem a "gyógyszerem"!
A Józsi prof által előírt adagokban!
A Duna másik oldalán jártunk a nyáron, az is gyönyörű volt! Családi kirándulás volt nem motoros, de azért motorosszemmel is figyeltem a helyet, egészen Váctól a 12-esen, Verőce, Nagymaros, Zebegény, Szob útvonalon jó minőségű az aszfalt és csodálatos rálátás van a Dunára, jó kis motorozós szakasz. Javaslom oda is vidd el az asszonyt -mármint a sajátodat- nem fogja megbánni
album
múlt héten voltam asszonnyal Eobogókőnél, Esztergomban, majd a 4 napos hétvégén szülőkkel Szarvason wellnesseztünk (ott voltunk kenuzni), amint hazaértünk vasárnap, a környéken akartam motorozni, mert már nagyon hiányzott. És találtam a gödöllői dombságban egy Margita kilátó nevű helyet, ami sajnos az én motorommal nem megközelíthető, viszont arrafelé volt egy Trianon emlékmű, amiről itt közzé tettem egykét képet. Ködös volt az idő, de nagyon tetszik az a hely. Jó a kilátás, van egy kis kunyhó Mária-képpel, egy nagy kereszt, és az emlékmű soksok motoros nemzeti színű szalagjával.
Az egészben az a lényeg, hogy még tök közel 40-50 km-es körzetben is annyi olyan hely van ahol még nem jártam, és szépek. A Pilis, főleg Dobogókőtől Esztergomig gyönyörű, ez a kis emlékmű Szadán is nagyon szép, és biztos van még ilyen. Ha van ötletetek, szóljatok!
Köszi az ötleteket, így már minden érthető :)
Teló szimeringet és olajat februárban cseréltek, gondolom az nemannyira lehet baj. Gumit két hónapja, igaz használt de abnormális kopás nincs rajta, és mikor cserélték a gumis a felni közepére kis súlyt rögzített, hogy kiegyenlítse az előre hátra mozgást. A 8as gondolom ott is kijött volna, és remélem azóta nem tettem bele.
Kormánycsapágy biztos ludas valamennyire, azt megnézem. Viszont észrevettem, hogy a hátsó kerék minimálisan (kb fél mm-t vagy kevesebbet) mozgatható oldalra. Mármint ha kicsit erőltetem akkor tud mozogni. Mikor lecserélték a gumit, akkor elvileg az is jó volt. Szóval nem tudom mi történhetett vele azóta.
Indulás előtt csináltan néhány fotót (legalább az idő is melegedik addig ), így érthetőbb lesz a sok okoskodás. Azért írtam, hogy bakkolj alá a motornak mert akkor magad is el tudod végezni az ellenőrzéseket, ill. ha netán cserélni kell valamit ezzel a megoldással az is kivitelezhető. Kell egy megfelelő méretű fatönk, tudom a városi ember garázsa nem feltétlenül tartalmazza ezt kiegészítő opcióként de ha egyszer erdőírtás közelében jársz egy üveg sörért bármelyik derék jómunkásember méretre vág neked egy ilyen segédeszközt
Ne félj ettől a leömlődnek nem lesz baja, hiszen a blokk alatt is rögzítve van, szereléskor különben sem 5kilós kalapáccsal operálunk ami esetleg károsan hatna rá. Szóval egy megfelelő méretű fatönk tehermentesíti a motor elejét, ezután (minél lejjebb fogod a telószárat annál nagyobb az erőkar) -ahogy Gyula is írta- előre hátra mozgatod a szárakat... ha nem érzel lötyögést akkor ellenörzöd a kormánycsapágy ellenállás vagy döcögésmentes útját. Sajnos gyárilag golyóscsapággyal vannak szerelve és a golyók a csapágyfészekbe hajlamosak egy idő után krátereket ütni, általában egyenes kormányállásnál érződik amikor elfordításnál egy kicsit több erő kell mint egyéb más pozicióban. Ekkor elkerülhetetlen a csere, a csapágyak szettben vannak porvédővel együtt kb. 9-10ezer Ft-os áron Ha csak utánállítás szükséges akkor ahhoz speciális kulcs kell, de ha van körmös bringakulcsod az is jó lehet. Úgy húzd meg hogy egy kicsit se szoruljon, de ne is legyen holtjáték. A Józsi krétás megoldása akkor lenne jó, ha levennéd a féknyergeket mert egy minimális surlódása van a betéteknek az úszónyereg jellege miatt, így nem fog a csapágyhiba egyértelműen kiderülni ezzel a gravitációra épülő megoldással. Viszont ha megfogod külön a villát és a kereket ha van lógás azt érezni fogod, vagy ha forgatod a szabad kereket hallható ha esetleg kopott vagy "szárazon" jár a csapágy. A felni sérülés vagy esetleg a "8-as" kizárását is említettem már, ez úgy néz ki hogy valamit rögzítesz egy fix ponthoz (pl. telószár) és ahhoz képest ha forgatod a kereket látszani fog hogy a teljes körben egyforma marad-e a távolság a felni és a jelző között. Most csak a szemléltetés érdekében gyorsan egy sima drótból hajtottam egy ilyen szerkezetet amit kötegelővel rögzítettem, de bármi jó lehet csak az a lényeg minél közelebb legyen a felnihez és akkor kevésbé csapja be a szemedet. Ha a telóolaj elöregedett és nincs a helyzet magaslatán a csillapítás a gumi is kagylósra kophatott, ami aztán kormányszitáláshoz vezet, nézd meg a teljes futófelületet nincs-e abnormális kopás. Egyelőre ennyi, süt a nap megyek...
Ellenőrzés:
Sztenderre fel, megkérsz valakit, hogy nyomja le a motor hátulját, Te meg előre hátra próbálod mozgatni az első villát a telócsizma aljánál fogva. Ha érzel kottyanást, lóg a nyakcsapágyad. Elsőre meg kell próbálni húzni rajta, ha meg lehet szüntetni úgy a lógást, hogy nem kottyan, de a kormány még szabadon mozog, akadás nélkül, akkor nyertél egy kis időt. Ha nem, akkor csere.
Köszi Neked is és Lacinak is a gyors választ. Ellenőrizni fogom. Szerintem amúgy kormánycsapágy lesz, mert az korábban sem volt okés. Amúgy ma reggel nem mindig jött elő ez, és amikor előjön akkor is csak lassabb sebességnél.
Amúgy itt pontosan nem értettem h hova húzok vonalat?
Azt hogy lóg a kormánycsapágy mit jelent, és hogy ellenőrzöm?
Jobb ez így, így is mardosott a lelkifurka... mert talán ha nem megyek fel arra a dombra nem jössz utánam és akkor nem ott szakad... jó tudom az aszfalton se lett volna jobb ha 100-nál szakad...
Az a lényeg feltámad! Amúgy a Főnixmadarak ilyenek... egyszer már feltámadott hamvaiból és akkor szebb lett! Most megint újjászületik most pedig keveset futott lesz
A lényeg, hogy ezután már több szerencséd legyen hozzá!
Váci diadalív
Az 5. képet mint írtam a szálláshelyünkről készítettem Zebegényben, egyébként ajánlani tudom Nektek is ha családi kirándulást szerveztek. Saját konyha teljes felszereléssel, igényes fürdőszoba és gyönyörű panoráma az erkélyről, az ára is elfogadható.
Zebegény, szállás