Nem is értem Miki ! Netán akadémiai értekezést vártál tőlük?! Amikor még a kis unokám oviba járt ott volt csoporttársa
a kisrajkó szavajárása: "szopkiacsipám".
Beltenyészet hosszútávú hatása.
Szia Miki!
Ne lepődj meg, ezeknek ez a szakmai nyelvük, nekik természetes az ami nekünk gyomorforgató alpáriság Néha bele lehet futni -nevezzük csak finoman- eltérő értékrendű emberekbe, itt nem akarom elmesélni azt amit neked elmondtam a telefonban amikor az embereimnek is volt szerencséjük átélni egy olyan szituációt amit egy szellemi toprongy produkált. Azóta is áldom az eget, hogy egy olyan helyzetben történt az inzultus ami során nem volt mód személyes "elbeszélgetésre"
Az általad említett részt jól ismerem és mivel nem egy lepukkant városszéli telepről van szó csak azon csodálkozom, hogy miért nem lehet onnan kiseperni a szemetet, legalább ott lenne rend ahol egyetemek és orvostudományi centrum van, a frekventált szállodákról vagy gyógyfürdőről nem is beszélve...
Meséltem amikor belefutottam a trafiba? Előtte párszáz méterre végig kint voltak a "pillangók", érdekes volt hogy inkább trafiznak a derék legények ahelyett hogy összeszednék volna őket. Könnyebb préda voltam én aki üzemzavart elhárítani siettem...
Sziasztok Gyerekik!
Nem motoros, de megosztom.
A következő a sztori:
Valamelyik nap mentünk a klinikára - dolgozni - és a gyalogos átkelőhelyen átlibegett előttünk 1 nő a bodzaszedők közül, igen rövid miniben, a csecsei 3/4 részben kivigyorogtak a cuccból. Mondtam is a kollégámnak, hogy ez is 1 a szociális otthon melletti szolgáltatók közül. Ott van a felállítási helyük ugyanis.
Nem is foglalkoztunk tovább a dologgal, bementünk a klinikára, kicuccoltunk, utána viszont az autóval ki kellett állni, mert 1/2 óra után fizetős, lehúzós jelleggel. Ki is hajtottam a géppel, és a szocotthon mellett meg is álltam, mert csak ott nem fizetős még. Utána ballagok vissza gyalogosan a szocotthon mellett, az út szélén meg ballag a csaj a felállítási helye felé, az út mellett meg jön a "munkaadója" (futtatója). A kettőjük IQ-ja együttesen nem hiszem, hogy meghaladta volna az ötös szintet.
A következő, magas röptű társalgás zajlott le köztük:
Futtató:
- Hééééj, f@sszopó! ! ! Ott sétálgassál fel,le...... hallod f@sszopó...... ott sétálgassál fel, le! ! !
F@sszopó - akarom mondani alkalmazott - :
- Ne ugassál már majom, köcsög! !
Lógó orr esetén nem tudom mennyi a tarifa... az enyém nem lóg -mint írtam- bár volna rá oka... A nagy orr viszont fizetős, fagyiskanállal mérik tele és köbméterre kártalanítanak de az olyanoknak akik mindenbe beleütik egy fillér se jár...
Ebmerek, valaki nem tud beszerezni egy 2010-es Motorkatalógust?
Egyik ismerősömnek megvan az összes, és nagyon kéne neki. Találtam netes boltban, megrendeltem, de kiderült h nem rendelhető már...
én mondjuk erősen a benzincsapra gyanakszom h ott valami nem stimmel, mert tartalékban nem ment, nyitott állásban pedig viszonylag jól. De néha ott is erőtlen alacsony fordulaton, szóval azis lehet hogy a karbiba is ment valami.
Tegnap pl már alig volt benne benzin, nem ment nyitott állásban, tartalékra váltottam, ami kb olyan volt, mintha lezártam volna a csapot. Rettenetes rezdő hangja lett a motornak, befulladt, csak szivatóval tudott menni. Pirosnál levettem mindig a szivatót, aztán ahogy gyorsultam toltam felfele, hogy azért 40nel menjek. Szóval így elég szívás. Tankoltam, 5 perc után jó is lett, aztán mikor már majdnem otthon voltam, megint szarakodott, pedig már nyitott állásban volt a benzincsap. Kb egy éve volt gyertyacsere, karbitisztítás, és szinkron. mivel a 12ezer km lejárt, egy gyertyacsere érik, és lehet a többi is. A héten még jó idő lesz, jövőhéttől pedig már nem, szóval akkor leteszem szerelőnek, úgyis kormánycsapágy csere is kell, meg felniszinter, és akkkor ezt is megoldatom vele. De azért idegesít. Nagyon :)
Persze hogy van, a benzinsapka alját és az oldalát köti össze a levegőző nyílás, az oldalában a záró gumigyűrű felett kell keresni. Nem olyan könnyen tömődik az el, ha csak nem bemártásos módszerrel kézült a festés de lehet a tanksapkát nem is festették
Ha szereléskor nem történt változás akkor a festékköd gyült össze valahol, szerintem a benzin útját kell kitakarítani tanktól a karbik-ig, én mondjuk a köztes szűrővel kezdeném.
uh, mos nem tudom hogy az enyémen van-e de szerinem nincs. Csak a tanksapka alatt a tankon van egy kicsi lyuk, hogy a mellément benzin lefolyjon. Meg jobb oldal alul van két cső ami jön ki a tankból, az egyik leeresztő cső ( nem tudom mire van, és hogy kell leereszteni), a másik a levegőztető cső. De biztos jön belőle benzin rendesen, mert kipróbáltam hogy a vákuumcső (vagy mi, a másik ami a karbiba megy, a vékonyabb) helyére egy benzincsövet tettem, és mikor megszívtam, csak akkor jött. Szerintem simán lehet hogy a benzincsap eldugaszolódott, és a karbiba is lehet rakódott valami.Ez a nagyobb szívás, mert azt nem szívesen szedetném most szét.
A régi tanksapkákon középen volt egy kb:0,5-ös luk, a tank szellőzése miatt. Ezt a tanksapkát levéve és szájjal megfújva vagy szívva észre lehet venni, az-e a baj.
ezt most nem egészen értem. A tanksapka ugyanolyan mint eddig, max alatta a tank lett átfestve. De a likai megvannak ugyanúgy, nem lettek befestve.
De ha pontosan leírod mi lehet a baj, és hogy ellenőrizzem, akkor megcsinálnám...
Az a "valaki" a fojtott verzió légszűrőjét vette meg és ez okozta a problémát. Sok minden lehet, az is pl. hogy a tankot nem mostad ki egyből és a kosz bejutott a karbikba ahol lerakódott valahol.
biztos h korábbi sérülés, mert be is van nyomva. ÉS ha jól emlékszem nem olyan rég garázsba leálláskor leért az alja. Szóval lehet hogy az itt a probléma. Felhívtam szerelőt, azt mondja h biztos h nem amiatt van ez az alacsony fordulaton nincs ereje a gépnek. Azóta vettem észre, hogy festették. A luk pedig gondolom korábban keletkezett.
Arra gyanakodtam, hogy a benzincsap eldugult mert a tankban benne hagytak vmi szennyt, felhívtam a festőt, ő azt mondta h a tankot nem ő húzta ki, ő csak elvitte annak aki megcsinálta, lehet h ott nem mosták ki, ő pedig ne törődött evvel, és lefestette. Ma reggel kimostam a tankot, de még mindig megvan. Arra gondoltam hátha a tank alján maradt ott valami, mert ha tartalékon van a benzincsap, akkor sokkal kevésbé erős, ha rendesen nyitva van, akkor csak alacsony fordulaton nem húz úgy, aztán megy. Szóval benzincsapban is lehet valami. Meg ott a festőműhelyben jó nagy port volt, a motor pedig másfél hétig ott állt. lehet ment a légszűrőbe is? Az mennyire befolyásolja ezt az alacsony fordulaton gyenge teljesítményt? Mert mintha úgy emlékeznék, nemrég írt ide valaki, aki arra panaszkodott hogy alacsony fordulaton nem húz a motor, és már mindent kipróbált, és a megoldás egy új levegőszűrő volt végül. Jól emlékszem? :)
A négyütemű motorok nem annyira érzékenyek a megváltozott gázlengési viszonyokra mint kétütemű társaik, de nyilván jótékonyan sem hat a szinkronra ha egy henger öblítése valamelyest megváltozik a "repedtfazék" hangról nem is beszélve...
Legegyszerűbb ha egy awab bilincs segítségével rászorítasz ideiglenesen egy klingerit darabot a lyukra és kipróbálod van-e változás. Csinálhatnál egy képet arról a leömlőről, érdekes lehet az a lyuk, én még nem láttam ilyet egészséges leömlőn ha csak nem egy korábbi sérülés következménye...
a kisrajkó szavajárása: "szopkiacsipám".
Beltenyészet hosszútávú hatása.