Itt egy suzuki GSXR 750 periodikus olajcsere intervallum. Csak erdekesseg keppen.
De! En nem mennek 4000 kilometernel tobbet egy olajjal. Plane nem asvanyival. Tudom hogy draga. Olajszurot pedig mindig illik cserelni.
amúgy meg tényleg nem érdemes a szűrőn spórolni ha 1500 ft :) Csak most annyi sincs. És inkább veszek egybe 4 litert, minthogy 3 1literest, plusz még ami van. Jó az ha van tartalék.
igen, azt írtam hogy a manuál szerint 6, és 12ként a szűrő. DE mivel mindenhonnan azt hallottam hogy azt egyszerre szokás, még Józsi is ezt mondta, ezért nem cserélem le.
Menet közben, kb 6ezernél kb fél liter olaj el is ment, azóta kb semmi, de akkor max szintről (0 km) szinte az minimum szintig (kb 6e km). ami azthiszem kb fél liter lehet, lement. Vettem 1 literest, feltöltöttem. Most is töltöttem bele, pedig max és min között volt pont a felénél. Nade. Olajcsere nálam azt jelenti, hogy leeresztem az egészet, és vadonás újat teszek bele. Több mint 3 liter kell úgy tudom, ezért fogok venni egy 4 literest, és egy új olajszűrőt.
Te írtad, olajat 6 ezrenként Egyébként szűrőt nem kell mindíg cserélni, ahogy a manual is írja. Mert az nem szaros gatya, hanem olajszűrő. Ha 2,8 l friss olajad lesz 0,2 l használt mellett, még mindíg sokkal jobb, mint 3 l fáradt olajjal tovább közlekedni.
Eddig a hivatalos verzió, amit mindenképp meg kell csinálni. Erre jön rá a + 0,2 l olaj + a szűrő.
Amúgy van literes olaj is. Én mindíg azt veszek. Minek 4 vagy 5 L, mikor 3 is elég?
Itt a manuál a képen. Ott van h 6ezrenként olajcsere, 12ezrenként olajszűrő, 18ezrenként levegőszűrő. Ezek kilóméterek, nem árak :)
Köztes megoldást jelenthet, ha 10ezrenként cserélek olajat és olajszűrőt is egyben, mert mindenhol azt hallottam, hogy azt egyszerre kell, ahogy Józsi is mondta, ha megfürdök miután beszartam, nem veszem fel a szaros gatyát újra. Vagy valami ilyesmit.
Az olajszűrő 1500 forint, viszont olajból 3 literes kiszerelés nemnagyon van, hanem inkább 4 vagy 5, ami pedig 10ezer ft körül kóstál. És vennék is, ha nem anyámtól kéne 5ezreket kérnem a következő egy hétre, hogy tudjak munkába járni
Szóval mikor jön a fizu, csöpög az olaj is befele.
Olajcsere 6 ezrenként kell. 12000... A levegőszűró meg 6500 Ft körül van mindenhol, nem 12000. Amúgy 3 l olaj kell bele, meg egy 1500 ft os olajszűrő. Én ezen nem spórolnék és nem is teszem.
Szerintem is. Nem is féltem, csak mostanában néztem meg ezt a táblázatot, és elég furcsa volt hogy nem egyezik az olajszűrő az olajcserével. Mivel nemsoká meglesz a 12ezer, ezért a következő hónapban cserélni fogom mindenképp.
Csak azért, mert az logikus , hogy együtt cseréled a szűrőt, és az olajat.
Én legalább is erre emlékszem.
Úgy magyarázták annak idején, hogy lefürdesz, aztán visszaveszed a szaros gatyát?!
Tapasztalatból tudom nagyon nehéz szakmai nyelvet fordítani, nekem portugál nyelven van meg a "service manual" de a portugál-magyar szótárban semmit nem találok a szakmai nyelvből.
Pár éve amikor betörtek hozzánk az 5 ponton záródó ajtót simábban feltörték min egy hagyományosan záródót. A több ponton rögzítő pöckök simán lepattogtak, a zárnyelv is kettétört. Ezeknek az ajtóknak az a gyenge pontja, ha egy helyen befér a feszítővas akkor már nem ellenfél és miért ne férne be, főleg hogy műanyag az egész.
most járok 11ezernél a motorral, mióta szerelőnél volt és csomó mindent cserélt rajta akkor (olaj, olajszűrő, légszűrő, teleszkópszimering és olaj, légszűrő, gyertyák). A motor service manual-jában a rendszeres karbantartási időközöknél azt írja, hogy 6ezrenként olajcsere, de csak 12ezrenként olajszűrő. Van szűrő nélkül értelme olajat cserélni? Ha kapok fizut, akkor szerintem megoldom magamnak a szűrő és olajcserét egyben. De már 11ezernél járok, így nyilván a csak olajscere kimaradt. Meg monda is egy ismerős srác, hogy szerinte is ennél 12ezrenként kell olajat is cserélni. Légszűrő 18e, fékfolyadék is 18e, úgyh az még marad egyenlőre, habár a légszűrőt megnézem hogy néz ki.
Viszont azt írja, a gyertyákat is 12ezrenként cserélni kéne. Egyenlőre nem tapasztalom, hogy ne menne, de megéri cserélni? Az nem egy nagy vaszisztdasz ugye? Mármint, remélhetőleg én is meg tudom csinálni otthon :)
Amire még felfigyeltem, hogy elvileg 6ezrenként a kuplungot szemügyre kéne venni, és tisztítani. Ez mit jelent? Fogalmam sincs h ránézésre mikor rossz egy kuplung, és arról sincs hogy hogy kéne tisztítani.
Egyszer én is vettem egy ilyet. Az építkezés, meg a pénzszűke nagy úr Úgy gondoltam garázs lejáróba jó lesz a praktikeres is. Aztán tavasszal meg egyszer csak eltört a zárnyelvet tartó vas... Kapni persze nem lehet ilyet. Azóta kulcsra zárom, ha nem akorm, hogy kinyiljon magától
Ez úgy van, hogyha nem fogyasztasz, akkor soha nem lendül fel a gazdaság! ( a majom varga - tárca nélküli miniszter - is megmondta ! )
Elképzeltem, hogyha lefényképeztem volna az ajtót, - szétszedve - a következő párbeszéd zajlott volna le a tulaj nő, és én köztem:
- Fiatalember, miért fényképezi le az ajtóm ?
- Azért, mert még ilyen f.s, sz@r ajtót soha életemben nem láttam, de a kollégáim se, és nekik is meg akarom mutatni!
A lényeg? Már írtam: " f.s, sz@r, nulla"!
A helyzet a következő: belül a mechanika végtelenül gyenge, vékony lemezekből készül, kívül látványos, belül viszont semmi!
No meg az ajtó is vékony lemezből van. Tehát parasztvakítás, ahogy mondtad volt. Írtad.....
Le kellett volna fényképezni...... csak úgy meregettem a szemem, mikor szétszedtem......
Hogy van neked hegyed? Honnan szedted? Vetted a zsibin? Hogyé volt párja?
Mellesleg itt ma végig esett, mosladék hideg idő volt. Van.
Ja, tegnapelőtt érdekes élményben volt részem. El kellett mennem 1 helyre, mert a bejárati ajtót nem tudták bezárni, vagyis a kulcsot nem lehetett csak félig elfordítani, és ott elakadt.
Arról az ajtóról beszélek, ami fém biztonsági ajtó, 30-tól indul, és több ponton zár. Panelházba előszeretettel ajánlják, lépcsőházba.
Szét kellett szednem, hogy lássam a probléma lényegét, és így láttam, hogy mit is tud - vagyis nem tud semmit - ez az ajtó.
Vagyis magyarra fordítva, ez 1 f.s, sz@r, nulla! Hihetetlen, hogy mit megvesznek az emberek.
De! En nem mennek 4000 kilometernel tobbet egy olajjal. Plane nem asvanyival. Tudom hogy draga. Olajszurot pedig mindig illik cserelni.