Igazán nemes felajánlás de én most betáraztam Valvoline-ból, ugyanis nagyon jó áron (2600Ft) jutottam hozzá, így aztán lemondok az ajándékról olyan motoros társam javára akinek nagyobb szüksége van rá.
Szegény embert még a rendőr is meghúzza! A napokban melegben majdnem ráasztam a motorral. A blokkból az olaj a hűtőbe a vázban megy fel. Van ehhez egy elaszott egy csavarral féloldalról rögzített cső a blokk mellett, és a csatlakozásnál egy gumigyűrűvel. Az a tömítés. No nekem az a gumigyűrű elszakadt, és mert gondolom elég meleg volt, az olajamnak a fele elfojt! Tiszta szerencse , hogy a fénysorompónál az égett olaj szagról észrevettem , hogy gubanc van, és már csak 500 méter volt hátra hazáig. Javítás: A félpicsás elhajlott "fül" kiegyenesítése, sőt , hogy a csővéget benyomja a helyére, és a teherautó alkatrész boltban vettem hozzá olajálló gyűrűket egy marékkal, és kicseréltem. Meg olajat is és megint feltöltöttem.
Ha nem lenne motorom akkor ilyen gondom nem lenne!
Mennyivel könnyebben van a hajléktalan, csak annyi a gondja, hogy a lába ne lógjon ki éjjel a hullámpapír alól!
Ha valakinek kell egy alig (1 vagy 2 fújás volt vele talán) megkezdett MOL lánckenő, annak szívesen odaadom A Honda hagyatékából maradt, nekem kardánhajtáshoz nem igazán szükséges Az én véleményem egyébként az, hogy a Laci hátsó felnije jobb állapotban volt a Valvoline spray után, mint az enyém ez után Viszont a semminél mindenképpen jobb.
Én meg ezt használom, mer nem ragad bele a ganyé, meg a szóródása kisfogaskeréknél elenyésző. bővebb leírás: HSS Drylube
Kicsit húzós az ára, de cefetül lehet alkudni belőle a würth-ös shopban
Nagy nehezen megtaláltam egy jó régi hozzászólásomat a CB 500 fórumon ill. azt a képet amit mellékeltem hozzá. Ezeket a lánckenőket próbáltam és tartósságra magasan a Valvoline nyert, ugyanis ennek használatával hallottam meg legkésőbb a lánc csörgését és ezt szórta le legkevésbé a lánc. Még amit jónak mondanak az a Mol-os spray, de azzal nincs tapasztalatom. Ezer km nekem soknak tűnik, én már 4-500km-es túrákra is viszem magammal a spray-t. Sokat agyaltam automata lánckenőn és láttam is már párat, jó dolog, de mondhat nekem bárki bármit a lánc környezete mindegyiknél dzsuvás volt, úgy a felni, vagy a hátsó traktus lánc körül lévő részei is, nálam ez kizáró ok.
A lánclazulást mondta a szerelő is, de mivel hétfőn megyek gumicserére, ezért ott megoldja. Én is megcsinálnám, de akkor már inkább egy profi. Azt mondta 100-200 km után. Addig meglesz az simán.
Én CRC chain lube-ot használtam eddig, szerintem az jó lesz. Ahogy olvastam a motor leírásában 1000 km-enként kell lesprézni. Általában érzésre csináltam eddig, de kb 2-3 hetente. Mondjuk az előző láncnál nagyon lehetett érezni hogy mikor van frissen sprézve, és mikor kéne már rá. Az se jó mondjuk ha agyon sprézem állítólag, mert összegyűlik a sok mocsok az első lánckeréknél.
A fékbetétekről azthittem sokkal szarabb állapotban vannak. Majd teszek fel képet, de mondjuk a két elsőn még valahol látszott a barázda ami mutatja, hogy mennyire van elkopva. Viszont érdekes, hogy sréhen kopott le. Mondjuk az egyik barázda majdnem teljesen látszik, a másik már egyáltalán nem. A hátsót viszont kellett cserélni, mert jó ha volt rajta fél miliméter :)
Az új lánc az első néhány száz km után egy kicsit majd lazulni fog, nem kell megijedni mert ez természetes a bejáratás időszakában, miután utánállítod sokáig nem kell majd hozzányulni. A gyári kenőanyagot hamar szétszórja de a gondos olajzás főleg jó minőségű lánckenővel rendkívűl meghosszabbítja az élettartamát. Nekem a Valvoline "fehér" bizonyult arany középútnak, jó kenőképességű és csak minimális koszt hagy a lánc környezetében. Az új fékbetéted valószínű még nem kopott be a tárcsához és lehet azért nyikorog, a régi meg már valószínű üvegesre keményedett és azért hallatta a hangját. Lassan nekem is cserélnem kell az egész garnitúrát elől hátul egyaránt.
Megvolt a lánccsere. Nagyon profi munkát csinált a szerelő Gödöllőn. És vettem végre kormányvéget. Igaz, hogy csak alu, de legalább nem fa :) Kiderült, hogy ferde a kormányom, szerintem mikor eldőlt, akkor ferdült el. Engem egyáltalán nem zavart eddig, úgyh az még ráér. Hétfőn viszont kap új gumikat, mert az első szögletesre van kopva :) Mivel most nem dől a pénz, a hátsó lesz szinte új, az első viszont valamennyire használt, viszont a barázdája legalább mindenhol megvan, és nem szögletes. Másfél-két évig kibírja, de amúgy is most váltok munkát kétszer annyi pénzért mint eddig, szóval remélhetőleg lesz majd rá pénzem két év múlva :)
A gumicserék után már csak visszapellantó kell, amit már ki is néztem: Tükör
És így egy darabig nem fogok költeni rá remélem.
Nemtudom mondtam-e, a fékbetéteket is kicseréltem új Ferodo betétekre. Előtte niykorgott, és most ezis nyikorog. Azt olvastam, illetve mondták is, hogy ez elég gyakori. Le lehet reszelni az élét a betétnek, illetve valami rézpasztával bekenni a hátát, hogy a rezgéseket elnyelje. Rézpasztám nincs egyelőre, így csak a betétek szélén az élt reszeltem le, talán kevésbé nyikorog, de azért nyikorog rendesen. Kipróbálom majd a pasztát is, max úgy marad ahogy most van.
Ha szeretnéd megspórolni a szerszám árát és a szerelés költségét akkor választhatod az EK láncot is. A csavaros toldószem könnyebben szerelhető mint a nittelős szemek. Nem tudom van-e olyan minőségű mint a DID elvileg a Kawasaki gyári beszállítója úgyhogy nem lehet rossz. EKchain
Ja és letudtam a nyaralásomat ezen hétvégén Nem mentem messzire, mert Eminek elég volt a két héttel ezelőtti lagzi több mint 3 órás útja, ezért Hajdúszoboszló volt a végcél, ami épphogy 1 óra út tőlünk. Nagyon jó fedett fürdő van ott, ami kisgyerekkel valóságos főnyeremény. Viszont nektek (Józsi kivételével) ez még közelebb van mint nekem, nyilván ismeritek
Amikor tehetem én látogatom az egyházi intézményt. Igaz nem lelkésznek híják a prédikátrot, hanem papnak. Mivel én katolikus volnék, ezért azt a felekezetet látogatom. Nagyon értelmes gondolatok hangzanak el ott, érdemes megszívlelni. Kicsit helyreteszi a média által súlykolt értéktelen világnézeti képeket. Persze mindenki maga dönti el, hogy ez érdekli-e, vagy sem, ezért is nem emlegettem eddig. Örülök viszont, hogy szóba hoztad és pozitív élményként élted meg.
A hétvége igazán mozgalmasan telt, de élménybeszámoló helyett egy kicsit másabb témával szeretnék előhozakodni. A szombati napot egy olyan táborban kezdtük ahol a gyerek nyaralt a nagymamákkal az itthoni gyülekezet szervezésében. Korán indultunk de az volt a terv, hogy a reggelit és az azt követő áhitatot nem zavarjuk meg ezért úgy intéztük, hogy 9 után érkezzünk meg. Csúszott egy kicsit a programjuk ezért pontosan az áhitat elejére futottunk be, nagyon kedvesen fogadtak bennünket, úgy motoros ruhába ültünk be közéjük ami kicsit kínos volt, de ami azután következett az viszont mélyen elgondolkodtatott és hatása alatt voltam egész hétvégén. A lelkész egy rövid dallal indított amit együtt énekelt az egész gyülekezet, ekkor még erősen a végét vártam az egésznek ami valamennyire érthető hiszen ez nem igazán az én világom Aztán a segédlelkész arról kezdett beszélni, hogy mit jelent a gazdagság? Mitől is vagyunk gazdagok? Vagy ki számít szegénynek? Azt mondaná nekünk a vak, hogy mi vagyunk a leggazdagabbak hiszen látunk, látjuk a színeket az égboltot a madarakat és még csomó mindent ami csak nekünk természetes, de neki a világ minden kincsét megérné. Vagy mit érez az akinek hiányzik a keze, vagy a lába... ő mit mond ránk? Komoly üzenete volt a beszédnek és éreztem, hogy ez bizony nekünk szól. Mi akik itt panaszkodunk a nehéz hétköznapok miatt, vagy nem panaszkodunk csak hallgatunk napokig, mi vajon hova tartozunk? Velem is előfordult, hogy egy egy nehezebb nap után síró bohócként írtam hozzászólást és talán ez látszott is az erőltetett poénokon... pedig ha arról közelíteném meg a dolgot, hogy akármilyen nehéz is volt az a nap de kibírtam, hiszen "épkézláb" vagyok, így mindjárt nem kudarcként számolnék el azzal a nappal. Vagy ott a cimbora aki 80kilós ajtókat emelget... végül a helyére került az az ajtó is mert képes volt rá, mégha sérült is kicsit a térde de a dicsőség mégis csak az övé. Most hétvégén sokat motoroztam, ma teljesen magam és ilyenkor a gondolataim is szárnyalnak, a lelkész szavai és hazaúton a már régi ismerős tiszai táj -vagyis az a "gazdagság" ami nem anyagi értelemben értendő- tette helyre a gondolataimat. Azért is hagytam ilyen későre ezt a hozzászólást mert nem várok rá választ, elég csak az ha kicsit elgondolkodunk rajta a nehéz időszakokban és megtanuljuk észrevenni azokat az igazi értékeket amik mellett úgy megyünk el, hogy észre sem vesszük.
Elkóvályogtak valamerre, komolytalan népség, az biztos! Mi is tegnap ezt a jéger sör felállást gyakoroltuk, természetesen nagyon óvatosan, disztingváltan, visszafogottan!
Olyan meleg van itt erre fele, hogy már csak farmert vettem fel, mert a bőr rohasztóan meleg. De nem is nagyon erőltettem a motorozás részét, mert rövid gatyában, pólóban nem szeretem, nem érzem magam biztonságban. Viszont úgy egész jó! Lenne!
Semmi baj, kell egy kalasnyikov, aztán lehet "pénzt keresni"! Ha sikerül , jó, ha nem sikerül, akkor kaja, pia, lakás biztosítva , az ablakon meg rács , nehogy bemásszon valaki!
Ha nem lenne motorom akkor ilyen gondom nem lenne!
Mennyivel könnyebben van a hajléktalan, csak annyi a gondja, hogy a lába ne lógjon ki éjjel a hullámpapír alól!
HSS Drylube
Kicsit húzós az ára, de cefetül lehet alkudni belőle a würth-ös shopban
Én CRC chain lube-ot használtam eddig, szerintem az jó lesz. Ahogy olvastam a motor leírásában 1000 km-enként kell lesprézni. Általában érzésre csináltam eddig, de kb 2-3 hetente. Mondjuk az előző láncnál nagyon lehetett érezni hogy mikor van frissen sprézve, és mikor kéne már rá. Az se jó mondjuk ha agyon sprézem állítólag, mert összegyűlik a sok mocsok az első lánckeréknél.
A fékbetétekről azthittem sokkal szarabb állapotban vannak. Majd teszek fel képet, de mondjuk a két elsőn még valahol látszott a barázda ami mutatja, hogy mennyire van elkopva. Viszont érdekes, hogy sréhen kopott le. Mondjuk az egyik barázda majdnem teljesen látszik, a másik már egyáltalán nem. A hátsót viszont kellett cserélni, mert jó ha volt rajta fél miliméter :)
A gumicserék után már csak visszapellantó kell, amit már ki is néztem: Tükör
És így egy darabig nem fogok költeni rá remélem.
Nemtudom mondtam-e, a fékbetéteket is kicseréltem új Ferodo betétekre. Előtte niykorgott, és most ezis nyikorog. Azt olvastam, illetve mondták is, hogy ez elég gyakori. Le lehet reszelni az élét a betétnek, illetve valami rézpasztával bekenni a hátát, hogy a rezgéseket elnyelje. Rézpasztám nincs egyelőre, így csak a betétek szélén az élt reszeltem le, talán kevésbé nyikorog, de azért nyikorog rendesen. Kipróbálom majd a pasztát is, max úgy marad ahogy most van.
EKchain
Ma kicseréltem végre a fékbetéteket. Hát, nem néztek ki jól a régiek :)
Szerintetek egy ilyennel össze lehet rakni új láncot?
Olyan meleg van itt erre fele, hogy már csak farmert vettem fel, mert a bőr rohasztóan meleg. De nem is nagyon erőltettem a motorozás részét, mert rövid gatyában, pólóban nem szeretem, nem érzem magam biztonságban. Viszont úgy egész jó! Lenne!