Valahol olvastam olyat, hogy az első Sevenfifty széria a 92-es ami nekem is van, az csak 69 LE. Nekem a forgalmiban is 51 kW van (68,4 LE) Az újabbak viszont 53 kW-osak azthiszem.
Én bejárok munkába is, mert addig is motorozok, igaz csak 20 km oda-vissza, de az is valami. Sőt, szeptembertől indul az egyetem, tehát megyek vele BP-re is, mikor jó idő van. Nekem ezeket az alkalmakat túl nagy luxus lenne elengedni, mert egyébként nagyon kevés az idő rá.
oké ezt értem, de engem nem zavar a váltogatás (a sportmotorok zaja viszont annál inkább, hogy 120nál váltanak fel kettőbe ).
Viszont azon nem változtat, ami nekem pl fontos. Gyorsuljon annyira amennyire elég, és menjen annyival amennyi elég. 5 mp, és 200 körüli végsebesség szerintem BŐVEN elég. Ha lenne olyan motorom ami 4 vagy még kevesebb mp alatt menne fel 100-ra, hát annyira nem használnám ki. Most sem használom. Egyszer mértem le egy telefonos alkalmazással, akkor jött ki az 5 mp. Amúgy piros lámpánál is nyugodtan indulok. Sportmotorral meg hülyén néznék ki ilyen nyugodtan
Na, itt kapcsolódok bele a beszélgetésbe, bár ugye nekem, - mint tudjuk - 900 RR van.
Lehet érezni a 16 lóerő különbséget, - nyilván erősebb - de nem annyira, mint amikor én átültem a GSXF 750 - ről (93 LE) a CBR 900 RR -re. Addig úgy indultam a városba, hogy 1-2-3-4 . Na, a Pengénél ez úgy működik, hogy 1, aztán még 1, majd csak aztán 2, és még 2, majd kicsit odébb esetleg 3. És ha akarsz nagyon menni, - de nagyon - akkor ez olyat is tud.
Na itt a különbség. Igaz, hogy ez 1 sportmotor.
Azért nem értem, hogy minek kell több ló, mert:
1. Ez is épp megy 200 körül, és azis leviszi a fejed egy ilyen meztelen motoron, tehát senki sem megy vele annyival hosszú távon.
2. Az 5mp-es gyorsulás 100-ra nekem például bőven elég.
Igaz nem próbáltam más motort, de nemtudom elképzelni, hogy mondjuk Laci 86 lóerős Inazumája merőben más lenne az én 70 lóerőmhöz képest. Vagy ennyire lehet ezt érezni?
Én azért vettem meg anno a Sevenfiftyt, mert motornak néz ki, igazi klasszikus. Tekintélyt parancsoló a súlya, mérete. Lóerőben igaz vannak ennél a motornál hasonló köbcentivel jóval erősebb gépek is, de egy nyugodt túramotorosnak úgy gondolom ez is épp elég. Sőt, kevesebb is. Az erdő illata, a fák árnyéka, a kanyarok élvezete nem függ lóerőtől. A mire cserélném le kérdés is jól példázza, mennyire vettem a teljesítményt figyelembe. A jelenlegi motorom (Yamah Bulldog) lóerőben gyengébb mint a Sevenfifty volt. Amiért az eladás mellett döntöttem, az a Sevenfifty 20 éves kora volt. Bár minden hibátlanul működött, úgy gondoltam 4 év tulajdonlás után fiatalítani kell. A sors fintora, hogy a 7 éves motor 2 hónapig állt a szervízben alkatrész árak miatt, mert inkább felújíttattam a jelenlegit, mint a gyárit megvegyem horror összegekért. Most viszont rendben van már ez is és a legutóbbi mátrai kanyarvadászatot nagyon élveztem a nyergében Egyébként a motor karakterisztikája más, abban a Sevenfifty kedvem szerint valóbb volt. Itt ugye 1100 cm van két V hengerre, ezért jóval nyersebb a járása. Van akinek ez előny, nekem a sima járás jobban tetszett. Viszont a hangja fantasztikus...
Igen. Igazad van. Használni kell, másképp semmi értelme. Nem számít, ha kicsit kopott a festés, vagy be van nyomódva a tank. A motor azért van, hogy motorozzunk vele. Vigyázni kell: amit birtokolsz, az birtokba vesz. Könnyen átesik az ember ( ahogyan a kezdetekkor én is! ) a ló másik oldalára, és fényesíti a szablyát, de mivel nem használja, előbb utóbb berozsdásodik az idő miatt. Ez van.
Motort nem a birtoklási vágy miatt vettem, hanem a tájak szépsége és illata miatt. A sebesség néha másodlagos, ráadásul ÉN úgysem látom min ülök, mikor haladok a gépsárkánnyal! :D
Van egy videó a neten, amiben benne van a motorozás kvintesszenciája - persze NEKEM! :D
Ezért nem járok melóba vagy Pestre motorral, nem akarom megmérgezni a saját magam gyermekkori képzelgéseit, és vágyait, amit a motorozásról elképzeltem. Igazi hétvégi élménymotoros vagyok - és büszke rá! :D
Bazeg, te aztán küszködtél vele rendesen.
Én letettema motorjogsit CB500-ason, az megtetszett, havernak CB400 SuperFour-ja van, azt mondta nem is venne másmilyet. Hát gondoltam akkor nekem is hasonló legyen. Néztem Hornetet, de azok drágák voltak. Mindenképp nagy motort akartam (méretre főleg) a magasságom miatt. Még ez is Simsonnak tűnik alattam :)
300-ért láttam képesmotoron egy hirdetést, minden baja volt, generátorlánc, tank megnyomva, viszont cserébe nem volt annyira drága. Megnéztem, beleszerettem, kurvanagynak tűnt. Simsonnal mentem a helyre, és egymás melllé tettem a kettőt :) Ott volt egy eladó Hornet is, az viszont kicsi nagyon. Szóval akkor eldöntöttem, hogy ezt meg fogom venni, és megcsináltatom. Most van esély viszonylag olcsón nagy motort venni, még ha egyelőre szar is , és akksi sincs benne :) Azért próbáltuk másik aksival h milyen a hangja, hogy megy.
Ja bocs, elfelejtettem. Pont ezelőtt egy héttel találtam szintén itt egy kurvajó állapotú sevenfiftyt, csak Angliából kellett volna hozatni. Egy héttel később, mikor már majdnem ment volna az üzlet, rákerestem az emberkére, és kiderült hogy kamu lett volna az egész. Azóta ha találok ilyen hirdetést a képesmotoron, jelentem is. Elég egyértelműen látszik, hogy google fordítóval fordítják a szöveget, a km óra állását sosem kerekítik, és egyéb felismerhető jelei vannak ugyanannak a csoportnak akik ezt csinálják. Szóval akkor azt hagytama picsába, persze eszméletlen idegesen. Másnap tették fel ezt a sevenfiftyt ami most van, itt Pesten ráadásul. Akkor egyből meg akartam nézni. Azt is kifelejtettem hogy olasz papíros volt, szóval a forgalomba helyezéssel is megvoltak a gondjaim. Főleg az okmányirodával....
Meg persze a blokkot szét kellett szedni, generátorlánc és feszítő csere, telószimering és olajcsere, meg még rengeteg minden volt, pl ülés kárpitozás, így az egészre azóta többet költöttem kb fél év alatt, mint amennyiért vetttem. De azt mondom megérte. Simsonommal is így volt, vettem viszonylag olcsóért, még másfélszer annyit költöttem rá, és azóta semmi baja nem volt, 8ezer kilómétert tettem bele kb 4 év alatt.
Ez ugyanez nagyban. Mióta megvettem és a szerelő megcsinálta a szükséges javításokat, azóta mindjárt elérem a 10ezret. Január óta használom, most vagyok kb 9500km-nél. Persze lenne mit csinálni rajta, pl a tank benyomódását kihúzni, lefesteni, a kormány is picit ferde, meg aztán a kormánycsapágy se százas (én nem érzem), és a gázbovden sem teljesen állítólag. Ezt a szerelők mondták, akik értenek hozzá, én ezt szoktam meg, nekem egyelőre semmi bajom nincs vele. Viszont viszonyítási alapom sincs, mert nem ültem még másik motoron. Csak CB500-on, mikor a jogsit csináltam. De ott ugye nem lehet 50nél többel menni, így nem is éreztem annyira hogy milyen a motor.
Megvettem 2 db ládában, teljesen szétszedve; az elejétől építettük fel, csavarok, csapágyak, alátétek, csillapítók, teleszkópok, szimeringek, gumik, stb. :) Na ezek nem voltak hozzá! :D
A galériámban látszik pár kép a fázisokról. Iszonyat mennyiségű meló volt vele, árban ugyanannyira jöttem ki, mintha megvettem volna egyet a hasznaltauto.hu-n, cserébe viszont tudom, hogy a lán tényleg új, a csapágyak minőségi darabok, a teleszkópok frissen vannak felújítva. Amivel viszont nem lehet mit tenni, mert szerintem szerencse kérdése: az elektronika. Az már párszor megviccelt. Ettől függetlenül nem adom fel. :)
A másik balhé a tankkal volt ( óóóó, a tank! ) mert Angliában az eső nem kegyelmezett neki a 20 év alatt, és a rozsda erősen kikezdte. A végén sokat állhatott, mert még belülről is. Volt azzal is meló, rendesen. Rozsdátlanítás, tisztítás, szétnyitás, visszaheggesztés, újrafestés, ééééééés: még mindig nem tökéletes. A belső szűrő a csapnál elég girhes, ráadásul a kezdetekkor leváltak kedves kis ajándékok a tank belső faláról, és valahyogy eljutottak a karburátorig, szépen felakasztva azt.... Benzin, benzin mindenhol. Akkor nem szerettem a motoromat.... :)
Most per pillanat minden jó, leszámítva valami feszkó ingadozást, de a fesz.szabályzó úgy néz ki ép. Nem tudom. Ez is valami triviális dolog lesz, csak nem fedi fel magát, hogy legyen min gondolkoznom napközben a melóhelyemen! :D Egyébként már gyerekkoromban is azokat a játékokat szerettem ami kihívásokkal volt tele, egyébként meguntam. Szerintem ez alapvető férfitulajdonság. A bütykölés, a gondoskodás. Fura lenne felülni egy vízhűtéses 2 éves vadiúj motorra, és kigurulni vele a fűtött garázsból... :D
Tényleg, még sosem kérdeztem meg - ki miért vette a SevenFifty-t?
Ár/érték arány, minőség, gyermekkori fixáció ( mint nálam a CB sorozat )?
Volt -e valaha, hogy el akartátok adni? Mire cserélnétek le, ha lecserélnétek? És miért?
Bocs a sok kérdésért, de a reggeli kávé már csak ilyen....
Szép napot mindenkinek!
Sztem minden motornak ilyen a tankja.A vázon vhogy meg kell állnia.Viszont amíg a simsont fejreallitottam h menjen a tartalékhoz is benya,addig ezt mar nemtudom :)
tenyleg,mit csinaltal pontosan,mikor felújítottad a sevenffiftyt?
Épp az jutott eszembe, - ha már politizálunk - hogy ezek a rohadtak a legnagyobb luxusban élnek, üdülnek, utaznak, stb, a legzsírosabb lóvés munkákat kapják meg cégeik, no meg lopnak, csalnak, és ennek ellenére nyílt nemzet, hazaárulás az összes "munkásságuk"!
És még egyesek tapsolnak is!
Nekem is volt már negatív tapasztalatom a "tartalék" üzemanyaggal...
:D
Szerintem a tank formája a ludas, ugyanis az alján kettéválik a formája, és az üzemanyag kétfelé áramolhat a nagy tehetetlenségében. Erre akkor eszméltem rá, mikor levettem a felújításnál a tankot, és ki akartam engedni belőle a benzint! :D
Mókás volt! Olyan voltam, mint Tom Cruise a "Coctail" c. filmben. :D
Azóta én lenullázom a kilóméter(mérföld)mutatót a tankolásnál, és kb. 300km-el számolok; sosem váltok át tartalékra.
most nekem is ennyi szokott. Nem tudom mi van....
Habár tegnap mikor 260km-nél járt a mutató, és volt vissza még kb 60 km, nem mertem tovább menni, hátha nem lesz az erdőben kút :) Így Esztergomban az otthoni 430 helyett 447-ért tankoltam literjét. A tartalékban meg annyira nem bízom, volt már h átbaszott. 50km-re számoltam a tartalékot és 25nél már leköhögött a motor...
Most utánaszámoltam mennyit tankoltam. A legutóbbira nekem 5,6 jött ki. De az is jobb, mint a kezdeti 6,25!
Azért csak óvatosan, mert minél lejjebb annál kisebb hiba kell és kis hibából is lehet nagy baj. Bár a minél jobban megy annál több kéne ismerős effektus. Hazafelé én is peremig koptattam a gumit, igaz a bal oldalán maradt pár mm, a jobb kopott csak csíkig. úgy néz ki a balosoktól jobban tartok, pedig ha belegondulunk ott max árok van, míg a jobbos csúszásnál szembe is jöhetnek. A sört meg egészségedre, lassan olcsóbb kikapcsolódás, mint tankolni
most, hogy jobb gumik vannak fent, annyira élvezem a kanyarodást. Eddig paráztam, mert csúszott és kockásan dőlt, de most érzem hogy bírja, és amíg szeretném szinte addig döntöm. Persze nem szeretném olyan sokáig, meg a foltoktól, homokos résztől, kavicsoktól félek is, de sokkal biztosabban veszem, és sokkal jobban élvezem! :)
most pedig ez megy:
Viszont azon nem változtat, ami nekem pl fontos. Gyorsuljon annyira amennyire elég, és menjen annyival amennyi elég. 5 mp, és 200 körüli végsebesség szerintem BŐVEN elég. Ha lenne olyan motorom ami 4 vagy még kevesebb mp alatt menne fel 100-ra, hát annyira nem használnám ki. Most sem használom. Egyszer mértem le egy telefonos alkalmazással, akkor jött ki az 5 mp. Amúgy piros lámpánál is nyugodtan indulok. Sportmotorral meg hülyén néznék ki ilyen nyugodtan
Lehet érezni a 16 lóerő különbséget, - nyilván erősebb - de nem annyira, mint amikor én átültem a GSXF 750 - ről (93 LE) a CBR 900 RR -re. Addig úgy indultam a városba, hogy 1-2-3-4 . Na, a Pengénél ez úgy működik, hogy 1, aztán még 1, majd csak aztán 2, és még 2, majd kicsit odébb esetleg 3. És ha akarsz nagyon menni, - de nagyon - akkor ez olyat is tud.
Na itt a különbség. Igaz, hogy ez 1 sportmotor.
1. Ez is épp megy 200 körül, és azis leviszi a fejed egy ilyen meztelen motoron, tehát senki sem megy vele annyival hosszú távon.
2. Az 5mp-es gyorsulás 100-ra nekem például bőven elég.
Igaz nem próbáltam más motort, de nemtudom elképzelni, hogy mondjuk Laci 86 lóerős Inazumája merőben más lenne az én 70 lóerőmhöz képest. Vagy ennyire lehet ezt érezni?
Motort nem a birtoklási vágy miatt vettem, hanem a tájak szépsége és illata miatt. A sebesség néha másodlagos, ráadásul ÉN úgysem látom min ülök, mikor haladok a gépsárkánnyal! :D
Van egy videó a neten, amiben benne van a motorozás kvintesszenciája - persze NEKEM! :D
Íme: http://vimeo.com/19061363
Ezért nem járok melóba vagy Pestre motorral, nem akarom megmérgezni a saját magam gyermekkori képzelgéseit, és vágyait, amit a motorozásról elképzeltem. Igazi hétvégi élménymotoros vagyok - és büszke rá! :D
Én letettema motorjogsit CB500-ason, az megtetszett, havernak CB400 SuperFour-ja van, azt mondta nem is venne másmilyet. Hát gondoltam akkor nekem is hasonló legyen. Néztem Hornetet, de azok drágák voltak. Mindenképp nagy motort akartam (méretre főleg) a magasságom miatt. Még ez is Simsonnak tűnik alattam :)
300-ért láttam képesmotoron egy hirdetést, minden baja volt, generátorlánc, tank megnyomva, viszont cserébe nem volt annyira drága. Megnéztem, beleszerettem, kurvanagynak tűnt. Simsonnal mentem a helyre, és egymás melllé tettem a kettőt :) Ott volt egy eladó Hornet is, az viszont kicsi nagyon. Szóval akkor eldöntöttem, hogy ezt meg fogom venni, és megcsináltatom. Most van esély viszonylag olcsón nagy motort venni, még ha egyelőre szar is , és akksi sincs benne :) Azért próbáltuk másik aksival h milyen a hangja, hogy megy.
Ja bocs, elfelejtettem. Pont ezelőtt egy héttel találtam szintén itt egy kurvajó állapotú sevenfiftyt, csak Angliából kellett volna hozatni. Egy héttel később, mikor már majdnem ment volna az üzlet, rákerestem az emberkére, és kiderült hogy kamu lett volna az egész. Azóta ha találok ilyen hirdetést a képesmotoron, jelentem is. Elég egyértelműen látszik, hogy google fordítóval fordítják a szöveget, a km óra állását sosem kerekítik, és egyéb felismerhető jelei vannak ugyanannak a csoportnak akik ezt csinálják. Szóval akkor azt hagytama picsába, persze eszméletlen idegesen. Másnap tették fel ezt a sevenfiftyt ami most van, itt Pesten ráadásul. Akkor egyből meg akartam nézni. Azt is kifelejtettem hogy olasz papíros volt, szóval a forgalomba helyezéssel is megvoltak a gondjaim. Főleg az okmányirodával....
Meg persze a blokkot szét kellett szedni, generátorlánc és feszítő csere, telószimering és olajcsere, meg még rengeteg minden volt, pl ülés kárpitozás, így az egészre azóta többet költöttem kb fél év alatt, mint amennyiért vetttem. De azt mondom megérte. Simsonommal is így volt, vettem viszonylag olcsóért, még másfélszer annyit költöttem rá, és azóta semmi baja nem volt, 8ezer kilómétert tettem bele kb 4 év alatt.
Ez ugyanez nagyban. Mióta megvettem és a szerelő megcsinálta a szükséges javításokat, azóta mindjárt elérem a 10ezret. Január óta használom, most vagyok kb 9500km-nél. Persze lenne mit csinálni rajta, pl a tank benyomódását kihúzni, lefesteni, a kormány is picit ferde, meg aztán a kormánycsapágy se százas (én nem érzem), és a gázbovden sem teljesen állítólag. Ezt a szerelők mondták, akik értenek hozzá, én ezt szoktam meg, nekem egyelőre semmi bajom nincs vele. Viszont viszonyítási alapom sincs, mert nem ültem még másik motoron. Csak CB500-on, mikor a jogsit csináltam. De ott ugye nem lehet 50nél többel menni, így nem is éreztem annyira hogy milyen a motor.
A galériámban látszik pár kép a fázisokról. Iszonyat mennyiségű meló volt vele, árban ugyanannyira jöttem ki, mintha megvettem volna egyet a hasznaltauto.hu-n, cserébe viszont tudom, hogy a lán tényleg új, a csapágyak minőségi darabok, a teleszkópok frissen vannak felújítva. Amivel viszont nem lehet mit tenni, mert szerintem szerencse kérdése: az elektronika. Az már párszor megviccelt. Ettől függetlenül nem adom fel. :)
A másik balhé a tankkal volt ( óóóó, a tank! ) mert Angliában az eső nem kegyelmezett neki a 20 év alatt, és a rozsda erősen kikezdte. A végén sokat állhatott, mert még belülről is. Volt azzal is meló, rendesen. Rozsdátlanítás, tisztítás, szétnyitás, visszaheggesztés, újrafestés, ééééééés: még mindig nem tökéletes. A belső szűrő a csapnál elég girhes, ráadásul a kezdetekkor leváltak kedves kis ajándékok a tank belső faláról, és valahyogy eljutottak a karburátorig, szépen felakasztva azt.... Benzin, benzin mindenhol. Akkor nem szerettem a motoromat.... :)
Most per pillanat minden jó, leszámítva valami feszkó ingadozást, de a fesz.szabályzó úgy néz ki ép. Nem tudom. Ez is valami triviális dolog lesz, csak nem fedi fel magát, hogy legyen min gondolkoznom napközben a melóhelyemen! :D Egyébként már gyerekkoromban is azokat a játékokat szerettem ami kihívásokkal volt tele, egyébként meguntam. Szerintem ez alapvető férfitulajdonság. A bütykölés, a gondoskodás. Fura lenne felülni egy vízhűtéses 2 éves vadiúj motorra, és kigurulni vele a fűtött garázsból... :D
Tényleg, még sosem kérdeztem meg - ki miért vette a SevenFifty-t?
Ár/érték arány, minőség, gyermekkori fixáció ( mint nálam a CB sorozat )?
Volt -e valaha, hogy el akartátok adni? Mire cserélnétek le, ha lecserélnétek? És miért?
Bocs a sok kérdésért, de a reggeli kávé már csak ilyen....
Szép napot mindenkinek!
ui: egy kis néznivaló a márkatársaknak
http://youtu.be/XiBX8MkFkd4
tenyleg,mit csinaltal pontosan,mikor felújítottad a sevenffiftyt?
És még egyesek tapsolnak is!
:D
Szerintem a tank formája a ludas, ugyanis az alján kettéválik a formája, és az üzemanyag kétfelé áramolhat a nagy tehetetlenségében. Erre akkor eszméltem rá, mikor levettem a felújításnál a tankot, és ki akartam engedni belőle a benzint! :D
Mókás volt! Olyan voltam, mint Tom Cruise a "Coctail" c. filmben. :D
Azóta én lenullázom a kilóméter(mérföld)mutatót a tankolásnál, és kb. 300km-el számolok; sosem váltok át tartalékra.
A sörökkel együtt, vagy azok nélkül jött ki ennyire a "fogyasztás"?!
Habár tegnap mikor 260km-nél járt a mutató, és volt vissza még kb 60 km, nem mertem tovább menni, hátha nem lesz az erdőben kút :) Így Esztergomban az otthoni 430 helyett 447-ért tankoltam literjét. A tartalékban meg annyira nem bízom, volt már h átbaszott. 50km-re számoltam a tartalékot és 25nél már leköhögött a motor...
Most utánaszámoltam mennyit tankoltam. A legutóbbira nekem 5,6 jött ki. De az is jobb, mint a kezdeti 6,25!
Nincs sörös smiley? Na mindegy, sörözöm egymagamban...
most pedig ez megy: