Kollégám most jött vissza a Balcsiról és ő is az alacsony vizszintre panaszkodott... én meg a sok melóra amit helyette is csinálnom kellett, amíg ő áztatta a pöcsét!
Na de letelt az ügyeletem, megvolt a céges buli is, holnap főzőcskézek itthon, vasárnap meg motorozunk!
Ilyen kilátások mellett mindjárt jobb az ember életkedve!
Nem csak zajos lesz de rendellenes motorműködést is eredményez, valamint intenzívebb lesz a kopás. Zajos ha a hidrotőke elereszti a támasztó nyomást és csattog, olyan mint pl. a csavaros beállítású mechanizmusnál a túl nagy szelephézag, vagy a lapkásnál amikor már ideje nagyobb lapkával kompenzálni a szelepmechanizmus kopását. Persze lapkásnál az is előfordulhat, hogy csökken a szelephézag szelepülés miatt... de az már más tészta.
Szóval a hidrotőke hibája hallható és érezni is lehet, hiszen a szelep nem nyit az előírt értékre. Ha pedig a hidrotőkés szelepmechanizmus elveszti az előnyét (ami abban rejlik, hogy olajnyomás segítségével automatikusan állítja a szelephézagot és azt minimálisra csökkenti) akkor a vezértengely és a szeleptőke érintkező felülete is jobban kopik
Nem véletlenül szajkózom, hogy az előírt teljesítményszintű olajat kell használni, főleg hidrotőkés motoroknál nagyon fontos!
Nem tudom mikor kell a Sevenfiftyben hidrotőkét cserélni de tuti nem 60ezernél hanem a töbszörösénél...
Ha sokat állt a motor, esetleg az előző gazdi rossz olajat választott, vagy leszarta a kötelező olajcseréket még akkor is van esély egy kis szerencsével visszaállítani az eredeti állapotot tisztító adalékkal. Persze ennek vannak hallható jelei amik erre utalhatnak, indításkor az elején néhány másodpercig jelentkezhet a kopogás (csattogás), de azután amikor az olajnyomás eléri a megfelelő értéket a motornak csendesen kell járnia, ellenkező esetben utána kell járni a dolgoknak.
A fogyasztásról pedig továbbra is az a véleményem, hogy 5-6km városi utakat összaadva és úgy kiszámolni 100km-re a fogyasztást teljesen felesleges, sohasem fog hasonlítani a gyári megadott értékekhez mert tesztelni sem így szoktak pl.egy új motort.
Én ma teljesen eláztam! Átmentünk az aprónéppel hajóval, Fonyódra , mint vén "tengeri medvék", és a térdig érő vízben, "fürödtünk"! Majd vissza! Csak azt nem értem miért fáradtam el?! De ez a tó utánozhatatlan! Nyugodtan lehet hagyni pancsolni a gyerekeket, igaz a vízszint jó 60 centivel alacsonyabb mint kellene!
Nem tudom mikor mi volt mert nemrégen vettem azóta csak hajtom fimoman, tanuljuk egymást, de tudom ráférne egy nagy átnézés, de ha ideki elviszem szerelőhöz, már ha beállok az udvarába 50 €, ha ránéz + ennyi... kb. Na jó ha nem is, de ha nekiesne akkor meglesetném a hidrotőkét is, mert azt tán 60 E nél nézetni kell, pucoltatni vagy cserélni. Vagy nagy baromságot mondtam?
A 4-5-6 km nem valami sok. Mire bemelegszik megállsz. Mondjuk a 7,1 akkor is soknak tűnik Gyertyacsere, karbiszinkron mikor volt? A km szerintem nem mérvadó. Nekem a Sevenfifty és a Bulldog is 50e+ és 5-6 között járok, jártam velük.
Elindulás előtt 1-2-3 percet melegitem kis szivatóval ameddig nem megy szivató nélköl is, utána max 3-4E-s fordulatig használom de alapból nem pörgetem 6E fölé, tehát borzalmasan tatásan vezetek. Ezért nem értem miért ilyen sok.
Amugy igy megyek egyben 4-5-6 km-et aztán pár óra mulva ugyanez vissza, bár akkor ha nem itthonrol indulok kevesebbet melegítek. Ja ugye 50-60-70 el mozgok városban ami a megengedett mert rettegek a trafitól. Mások azt mondták nem vagyunk még összeszokva, de szerintem meg már igen. Az egy dolog, hogy néha keresem a 6.-at de már egyre ritkábban. Lehet meg kellene nézetnem, de ezen kívül nincs más baja. Az belejátszhat, hogy közeledek a bűvös 60 E km fele? 55 van benne már.
Reggelig még ügyelek, úgyhogy most mellé lőttél! Holnap délig meló aztán irány Tiszacsege, egy komoly projekten vagyunk túl jóval határidő előtt így a cég vendégei vagyunk egy halászleves ebéddel. Na majd ott... persze még a kollégámat kell megfűzzem, hogy vezesse hazafelé az autót
A sörrel valahogy hadilábon állok, mondjuk egy-kettő még elmegy de több már nem nagyon, viszont ez nem azt jelenti, hogy ne tudnék becsodálkozni ha a helyzet úgy hozná
Akkor biztos, hogy magadról beszélsz, ugyanis akár hogy erőltetem a szemem, itt az asztalomon se, de még a környékén sincs 1 megveszekedett árva sör se!
Sőt a hűtőbe se!
Amúgy meg most ültem ide, mert 1 hosszú, ritka sz@r nap volt!
Te zugivó!
Borzalmatos és fertelmetes, hogy megint mit "szenvedsz"?!
Na de letelt az ügyeletem, megvolt a céges buli is, holnap főzőcskézek itthon, vasárnap meg motorozunk!
Ilyen kilátások mellett mindjárt jobb az ember életkedve!
Szóval a hidrotőke hibája hallható és érezni is lehet, hiszen a szelep nem nyit az előírt értékre. Ha pedig a hidrotőkés szelepmechanizmus elveszti az előnyét (ami abban rejlik, hogy olajnyomás segítségével automatikusan állítja a szelephézagot és azt minimálisra csökkenti) akkor a vezértengely és a szeleptőke érintkező felülete is jobban kopik
Nem véletlenül szajkózom, hogy az előírt teljesítményszintű olajat kell használni, főleg hidrotőkés motoroknál nagyon fontos!
Nem tudom mikor kell a Sevenfiftyben hidrotőkét cserélni de tuti nem 60ezernél hanem a töbszörösénél...
Ha sokat állt a motor, esetleg az előző gazdi rossz olajat választott, vagy leszarta a kötelező olajcseréket még akkor is van esély egy kis szerencsével visszaállítani az eredeti állapotot tisztító adalékkal. Persze ennek vannak hallható jelei amik erre utalhatnak, indításkor az elején néhány másodpercig jelentkezhet a kopogás (csattogás), de azután amikor az olajnyomás eléri a megfelelő értéket a motornak csendesen kell járnia, ellenkező esetben utána kell járni a dolgoknak.
A fogyasztásról pedig továbbra is az a véleményem, hogy 5-6km városi utakat összaadva és úgy kiszámolni 100km-re a fogyasztást teljesen felesleges, sohasem fog hasonlítani a gyári megadott értékekhez mert tesztelni sem így szoktak pl.egy új motort.
Amugy igy megyek egyben 4-5-6 km-et aztán pár óra mulva ugyanez vissza, bár akkor ha nem itthonrol indulok kevesebbet melegítek. Ja ugye 50-60-70 el mozgok városban ami a megengedett mert rettegek a trafitól. Mások azt mondták nem vagyunk még összeszokva, de szerintem meg már igen. Az egy dolog, hogy néha keresem a 6.-at de már egyre ritkábban. Lehet meg kellene nézetnem, de ezen kívül nincs más baja. Az belejátszhat, hogy közeledek a bűvös 60 E km fele? 55 van benne már.
Sőt a hűtőbe se!
Amúgy meg most ültem ide, mert 1 hosszú, ritka sz@r nap volt!
Te zugivó!