nem sok hely lehet Nálad a lámpatestben, és a műszerfalon sem :)
Én is néztem olajhőmérőt, viszont nekem ahhoz ez elég sok macera. Majd ha lesz felesleges pénz, lehet veszek olyat amit a nívópálca helyére lehet tenni, nekem az is elég. Néha lenézek nagymelegben, vagy piros lámpánál rá tudok pillantani. Nem kell nekem hogy folyamatosan lássam. Pedig nyilván ez az elegáns megoldás, amit Te is csináltál. Szép :)
Szeretem ha technikai dolgokkal is foglalkozik a fórum, még akkor is ha a szimó fékjéről van szó. Azért túlságosan nem gyötörted magad, inkább az volt a lényeg működjön...
A gyári megoldás sem igazán megbízható, ezért mi úgy oldottuk meg ezt anno, hogy a lábpedál visszahúzó rugó mellé felszereltünk egy mikrokapcsolót ami működéskor zárta az érintkezőit
Ma én is barkácsoltam egy olajhőfokmérőt a Csühösre, már tegnap is akartam de a motorozhatnékom legyőzte az alkotási vágyamat... meg aztán volt hátsó gondolatom is mert azon spekuláltam, ha ma elkészül a mérő akkor az jó indok lesz a próbakörre így aztán jó kedvvel kezdtem hozzá reggel a feladathoz.
Eddig nem hiányzott nekem ez a kütyü, viszont legutóbb a hegyi-múrvás megmérettetésen Peti cimborámnak volt a motorján és amikor kilómétereken keresztűl komoly emelkedős szakaszok jöttek és 1-es, max 2-es fokozatban tudtunk csak haladni bizony 125°C-ig is felment az olajhőfok a motorján... le is álltunk pihenni. Aki motorozott ETZ-vel az tudja, hogy akármilyen jó volt a motor a nyári dögmelegben bizony nem mentek úgy az etkók mint máskor, viszont az Inazuma (bár tudom hülyeség összehasonlítani) ugyanúgy ment mint előtte, ezért úgy döntöttem kell nekem is hőfokmérő mert tudni akarom hanyadán állunk hőfokilag még akkor is ha nagyon ritka az ilyen extrém túra.
Még pénteken megvettem Debrecenben a Dr tunning-nál, elektromos, kék háttérvilágítás és 150°C-ig mér. Volt vele leírás csak éppen a rajzot felejtették ki belőle úgyhogy kis idő eltelt amíg rájöttem hogyan is kössem be az 5 vezetéket. Először a konzolt csináltam meg majd a vezetékelést a lámpafejben, gyújtáskapcsoló vezérli, kétvezetékes a szenzora és a világításra kötöttem be a háttérvilágítását. Már csak egy problémát kellet megoldani, bejutni a szenzorral az olajtérbe A hengerfejen több csavar is van ami "O" gyűrűs, nincs funkciója de mindegyik vége az olajtérben van, ezek közül valamelyik lett volna a legjobb, de sajnos a közdarabok amik a készletben voltak nem illeszkedtek egyikbe sem. Végül eszembe jutott, hogy vannak olyanok amelyeket az olajbetöltő csavar helyére kell becsavarni... ezen felbuzdulba átalakítottam az olajbetöltő csavart úgy, hogy beleépítettem a szenzort és tettem rá egy csatlakozót, így olajcserénél csak széthúzom és már könnyen ki is csavarom a csavart nem kell a vezetékre vigyáznom. Jól működik, nincs útban semminek és még jól is néz ki, ledes a világítása árnyékosabb helyen még nappal is jól látszik.
Egy kicsit hosszúra sikeredett de a Hagyma a hibás Ő kezdte!
na megcsináltam ma a mosást mindkét motorra! Ime a végeredmény. Hondán láncot is tisztítottam rendesen.
Utolsó előtti képen a tegnapi munkám eredménye, mert a féklámpa nem ment a szimón, az oldaldekni alatt volt egy kis nyomi kapcsoló, amit egy fémlemezke kapcsolt, ami szigszalaggal (!) volt odarögzítve, így mindig leesett. Meg ugye a fékpedálra volt ráerősítve dróttal (!) így rendszeresen kiesett a helyéről.
Na most hogy havernak is kéne majd féklámpa, így utánanéztem hogy hogy van ez. Van ott egy saru (amit eddig észre sem vettem ) amit testre kell kötni, mert mikor nyílnak a fékdobok, belül testre zárja ezt a sarut egy pöcek. Szétszedtem, mert nem nagyon akart kontaktolni, és kiderült hogy egy alkatrész hiányzik, az a kis fül ami zárná a kört. Próbáltam dróttal megoldani, de nem jártam sikerrel, így ezt a megoldást választottam ami a képen látható, és egyenlőre tökéletesen működik. A saruról egy kábelen bevezettem a dekni alá, ahova bemegy a féklámpa, azokat összeforrasztottam, és fékbehúzáskor a képen látható kis fémnyelv zárja testre azt az anyát, ami fogja a sarut. Véletlenül pont úgy egyenesítettem ki a nyelvet, hogy folyamatosan meglegyen a kontakt, és ne másszon el. Remélem leesni nem fog :)
Az utsó képen meg látható, hogy mennyire védem a portól a kicsiket :)
Akkor lesz pöttyös a felület ha nem törlöd le időben és cseppekben szárad meg a víz de nem ám kivinni a kinyúlt nyakú pólót amit már nem veszel fel... tessék venni törlőkendőt és azzal törölgetni, majd meglátod mekkora különbség van a kettő között!
"Valahol olvastam, hogy a láncnak az a jó, ha tiszta kosz." Ha ez így lenne akkor a román hegyitúra után az én láncomnak nagyon jó lett volna... de persze ez nem így van Azt aláírom, hogy a sűrű oldószeres mosás nem használ a gumigyűrűknek, viszont a lánckenő olaj egy idő után összegyüjti és beágyazza a finomszemcsés port ami igen ártalmas a fogaskerekeknek is nem csak a láncnak. Időnként le kell tisztítani és kiszárítani majd friss lánckenővel lekezelni. Nálam ez max 2alkalom évente
Ha színváltozás történik akkor azt papírozni kell (forgalmi, törzskönyv) ami azt hiszem 12 ezer környékén mozog, de lehet már az is feljebb ment. Jó az a bordó szín fújasd át ugyanarra és feleslegesen ne add az okmányirodának, inkább tankold el
sajna már nincs nálam, és tegnap este 10kor fejeztük be, azért ilyen szar a kép. Pedig gyönyörű csokibarna, az ember legszívesebben beleharapna :) ÉS olyan vidám hangja van...
hát az 50 és ami a csövön kifér között kb 10-15 km/óra lehet a különbség :)
A drag simson amúgy rohadt kényelmetlen, kb 5 percig lehetett rajta ülni, és már amúgy is megcsináltam rendesen.
Korábban én is rendszeresen mostam a motort, kb minden hétvégén, de most hogy ilyen kusza az időjárás, nem akarom eső előtt lemosni, mert tiszta gány lesz. Meg mikor lemostam, mindig políroztam a színezett és a krómozott részeket is, mert pöttyös lett a víztől. Van erre valami olyan megoldás, hogy ne kelljen polírozni mindig? Főleg a krómtisztító tart sokáig.
Valahol olvastam, hogy a láncnak az a jó, ha tiszta kosz. Mármint nem jó állandóan ilyen szépre tisztítani. Nekem is ez tetszik, én is szoktam, utána láncsprézem is, de egy hét alatt olyan lesz mint most, fekete, barna. Viszont láncsprézés után érezhetően jobb.
A másik, hogy most vettem észre hogy a tanktáska mennyire összekarcolja a tankomat. Mivel csúszott nyomott tankról van szó, valamikor úgyis meg szeretném csináltatni, és újrafényeztetni, festetni esetleg. Ekkor viszont a forgalmit is át kéne írni meg a biztosítást is?
ÉS itt van arról, hogy milyen lett, és mégegy kép a drag sámsonról
Üdv uraim! A héttel túl vagyok az írásbeliken, így már lazul a gyeplő Inen már "csak" a szóbelik és a felvételi van hátra Egyszóval innentől gyakrabban kell engem is elviselni itt
Hát az biztos, hogy hétköznapi harcok vannak dögivel, vagyis csak azok vannak. Ha találkozunk, kifejtem.
De 1 ilyen szép, tiszta motorral öröm a motorozás! Tehát csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy: hajrá!
Én már csomag próbát fogok tartani, ugyanis nincs semmiféle tartóm, tehát föl kell tennem a hátizsákot a hátsó ülésre, - mivel a hátamra nem akarom - és nem szeretném, ha menet közben leesne! Tehát megpakolom, mintha már indulnék, és ebben az állapotában megpróbálom úgy megrögzíteni hátul, hogy le ne essen. 3 db gumipókra gondoltam, szerintem jó lesz.
Jó estét mindenkinek!
Kedves Hagyma! Mindegy ha rövid de legalább motoros történet volt ez is, gondolom nem a simson drag-al történt, bár az 50 es tempó és a "csövön kifér" kifejezések utalhatnának arra is
Most valahogy nehezebben jött el a péntek sok volt a túlóra amit nehezített az időjárás, a motor "wellnes" is csak húzódott... nem maradt rá energiám
Ma viszont időben érkeztem haza és bepótoltam mindent! A Csühös újra a régi fényében ragyog. A hét végére szép időt jósolnak így teret nyerhet a motorozás a vég nélküli hajsza boldogság szigete ami erőt ad ahhoz, hogy feltöltődjünk a hétköznapi harcok folytatására... tudjátok amikor a kulcs elfordul, felgyulnak a fények a műszerfalon és megszólal az önindító...
Mindenkinek kellemes motorozást kívánok!
este voltam a városban, 3ra értem haza. azt hittem ráfagyok a motorra. mikor hazaértem megnéztem a hőmérőt, 5-6 fok. Délután pedig olyan meleg volt, estére iszonyatosan lehűl. 50nél nem is mentem többel, mert fáztam. Csak a körgyűrűn. De ott ami a csövön kifér, rákuporodtam a motorra, hogy ami meleg árad belőle az jöjjön, ne kapjam be a szelet. Meg h gyorsan itthon legyek a melegbe :)
Most viszont elég jónak tűnik.
Sziasztok Gyerekik!
Épp nézegettem a cseresznye, valamint körtefákat, úgy a semmi, és az alig valami közt lesz a termés az idén.
Amúgy meg hiába használtok tudatmódosító szereket, förtelmesen csúnyák maradtok!
"Az alkoholra azért van szüksége az embernek , hogy így a tények ellenére jó véleménnyel lehessen önmagáról."
Ez mekkora igazság! Most lecsendesedett, de lehet pár helyen fagyni fog.
Üdv Józsi!
Nekem a sárgabarack és a szílva sínylette meg a legjobban itt is piszok idő volt, az előbb értem haza Az a szerencse, hogy nem vagyok gyümölcsfa... most nagyon csúnyán néznék ki.
Mondjuk így is! viszont nem vagyok készenlétes úgyhogy némi alkohol most megengedett
"Az alkoholra azért van szüksége az embernek , hogy így a tények ellenére jó véleménnyel lehessen önmagáról."
Most értem haza, és alig tudtam a motort az úton tartani! Megbolondult az idő! Még van pár gyümölcs a fán, addig bassza amíg mindet leveri!
"Éééén Rééégi motoros vagyok", de ilyet?!
Én is néztem olajhőmérőt, viszont nekem ahhoz ez elég sok macera. Majd ha lesz felesleges pénz, lehet veszek olyat amit a nívópálca helyére lehet tenni, nekem az is elég. Néha lenézek nagymelegben, vagy piros lámpánál rá tudok pillantani. Nem kell nekem hogy folyamatosan lássam. Pedig nyilván ez az elegáns megoldás, amit Te is csináltál. Szép :)