Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Helyes
fékbetét az egyetlen amit én fogok csinálni :) Mikor megvettem a motort, az volt az első, hogy youtube videó alapján darabokra szedtem mindhárom féket, és kitisztítottam. Elb*sztam vele egy napot, de úgy kitanultam a fékmesterséget ezalatt, hogy ihaj.
Hát ha imbolyog a kanyarban, az szerintem sok minden, csak nem biztonságos Fékbetét nem egy elvetemült összeg, a kicserélése sem nagy mutatvány. Anno az enyémen én cseréltem Na innentől Balu barátunk gyakrabban imádkozik A többi viszont húzós kis kiadás, érdemes nézegetni a tavaszi akciókat. Annyiban szerencsésebb a dolgod, hogy BP-n minden olcsóbb és könynebben elérhető.
ebből csak annyit értek, hogy imbolyogni fog kanyarban :)
Mindegy, meg fogom csináltatni. Fékbetét, és ez lesz az első, aztán láncszett. Szerelő is ezeket javasolja elsőként. De ez már jó tavasz közepe-vége fele lesz. Addig még ruhát is kell vennem, lánybukót, lányruhát, kesztyűt....
Egy kis idézet:
"Túlfeszités esetén azonban a kormányzás nehézkessé válik. Ha pedig túl lazára hagyjuk, akkor a görgők elmozdulhatnak oldalirányban és tönkretehetik a gyűrűket. Amennyiben ez a probléma nincs orvosolva, a nyak felől fékezéskor koppanó hangot hallhatunk, a kormányzás durvává válhat és kanyarodáskor a motor eleje imbolyogni fog."
No, azt hiszem felesleges ezt tovább ecsetelni
de miért? Mikor egyik oldalról a másikra átbillentem középsztenderen, úgy hogy az első kerék levegőben van, akkor érezni, hogy picit akad középen. Motorozás közben én nem veszem észre, főleg hogy nem száguldozom kanyarokban.
Dehogy van, még az első megkezdett szezon közben felhívtam, hogy megvenném Ráadásul más tipusra átalakítva vették meg Egyébként a motor tényleg előbbrevaló. Kormánycsapágy főleg. Azon múlhat akár az életed is.
amúgy itt reggel óta szakad a hó :) Jó, hogy ma nem motorral jöttem.
ha dobozzal adnak el valamit, főleg ha 3mal, az iszonyú nagy könnyebség lesz. Főleg 20-30ért? :) Megvan még a dobozrendszere? mert akkor azonnal kapok utána. Még 50ért se drága. Én is ezt mondtam, illetve utaltam rá, hogy hátulra lehet dobozt kéne vennem, de oldalra elég a nyeregtáska. Ha használtan nézek oldalsó dobozt, az 50-60e ft. Tudom, hogy kell konzol hozzá, a szerelőm tud csinálni viszonylag olcsón (15-20 körül, de az oldalra is lejön). Nyeregtáskát úgyis csak akkor tenném fel, ha hosszú útra megyek, azt pedig 20e-ért lehet már venni, olyat ami elég. 45 l alatt én sem akarok, azért 2 bukó férjen bele legalább . Most amúgy hátsó ülésre sisakhálóval teszem fel a pótbukót, ha asszonyért megyek, ha a zsebembe nem fér be minden, akkor egy kistáskát hálózok fel az utasülésre. Egyenlőre még a motorra is kell költenem mielőtt nagyobb túrába vágnék. Lánccsere, fékbetétcsere mindenképp, aztán ugye a gázbovden és a kormánycsapágy se teljesen okés, viszont engem ezek nem zavarnak egyenlőre.
Általában kis hazánkban mindenki így kezdi, hogy jajj csak a motorra legyen meg a pénz Aztán ha megvan szembesülünk vele, hogy a fene vigye el, ha berakom a tárcsazárat, az eü csomagot, zsebbe a bankkártyán és a papírokon, telefonon kívül (dohányosokat nem is említettem ) más nem fér. Akkor jönnek képbe a különböző táskák, dobozok. Ha táskát rakatsz fel, arra is kell tartókonzol és a dobozra is. Aki táskával kezdi általában mind áttér később a dobozra, mert összehasonlíthatatlanul kényelmesebb Az sem utolsó szempont, hogy a dobozt rajta hagyhatod a motoron le van zárva nem vesznek ki belőle semmit. Míg a táskához elég egy éles kés... Egy topcase szerintem mindenképpen alap minden motorosnak. Ha jól emlékszemolyan 20e körül meg lehet venni a topcase tartót itt az apróhírdetésekben a givi termékek a legjobb áron címmel hírdetve (platnival együtt) Egy jó doboz használtan szintén 20e körül van (Givi, Kappa), ha megelégszel olcsóbb gyártókkal, akkor lehet kevesebb is, vagy újabb. Saját tapasztalat alapján mondom, 40-45l alatt ne legyen a hátsó doboz Ja azt nem is mondtam, hogy másik sisakot elég nehéz ponyvatáskában vinni... Amikor én vettem a Sevenfiftyt ugyanígy álltam, örültem, hogy a motort meg tudtam venni. Leszedettem a wingracket róla, a három monokey dobozzal együtt, mert a + 50e nekem túl sok volt. Aztán még szezon előtt felhívott az eladó, hogy vigyem a cuccot valami 20-30 környékén és arra is azt mondtam, hogy köszönöm, nem Ma már két kézzel kapnék egy ilyen után. Szóval azért gondold át, mielőtt beruházol egy táska rendszerre, mert később ha eladod nem fog visszajönni az ára.
Pontosítanék: Nem a Tiéd nem tetszett, hanem alapból nem vagyok odáig a tankbőrért Így aztán bármilyen kíváló munka legyen is egy elkészült darab, nálam a puszta acél eltakarása bőrrel nem tartozik a követendő példák közé
hű, köszi a kimerítő válaszokat. Én is attól parázom, hogy nálunk a környéken rengeteg őz, nyúl, róka van. Régen, mikor mentem suliba, és vártam a buszra, vicces volt nézni a hajnalban simsonon elinduló vadászokat puskával a hátukon. Puska+simson, elég gyilkos kombó
És pont azon a szakaszon szoktak lenni - M0 és a bevezetője között - ahol a legjobban lehet gyorsulni, kipróbálni a motort :) Nemtudom hogy nem zavarja őket a zaj....
Néztem én is riasztót, annyira nem is drága, de be kell kötni :) Én meg lusta vagyok, és félek hogy valamit elrontok. RIasztós féktárcsazárat is néztem, az meg olyan drága hogy nemigaz (30e körül). Ráadásul ha egy hangszigetelő dobozzal lefedik, vagy valamivel, akkor tökmindegy.
Az U lakatban még bízom, arra fogok költeni majd.
A dobozra nekem azt mondták hogy zörög. De nekem inkább az a bajom, hogy drága. Nagyon. Tartókonzolt tudok csináltatni, a táskákat meg ha jól odakötöm, akkor azt se fogja dobálni a szél remélhetőleg. És azt is át lehet tenni másik motorra. Igazából viszonylag hamar szeretnék túrázni, és addig dobozrendszerre nem lesz pénzem. Táskarendszert meg elég olcsón lehet kapni (25-30ért nyereg-,hátsó-,tanktáska).
Tankbőr lehet, hogy nekem az lesz amit belinkeltem, onnan a piros. 26ért házhoz szállítják. Rajta van hogy sevenfifty :)
Hú, hol is kezdjem..
Vadak: azt hiszem a bambik a legveszélyesebbek a motorosok szempontjából hiszen az akár 30kg-os súlyuk is komoly bajt csinálhat egy nem várt találkozásnál, főleg ha az én 5kilós nyulas sztorimból indulok ki ami még a 250-es ETZ-vel történt Az őzek, főleg a bakok viselkedése nagyban függ az élőhelyük minőségétől és ez főleg igaz a párzási időszakra ami a nyár közepén a legintenzívebb de már kora tavasztól akár novemberig is aktív lehet. Nem jellemzőek vadregényes területeken, inkább a művelt területeken találják meg a territóriumukat, sokszor látom őket pl.kukorica földön csapatosan megpihenni vagy nádas területeken a nagyfesz távvezetékek oszloptövében ahol akár a kis gidájaikat is biztonságban ellik meg és nevelik fel Tavaly a Nyírerdő erdőirtásainál is rengeteget lehetett látni, a környező utak kimondottan veszélyesek voltak nem véletlen táblázták ki. Itt az Alföldön egyébként mindenhol okozhatnak meglepetést.
Tankbőr: régi vágyam volt, viszont túlzónak tartottam a 40ezer körüli árat érte ezért különösebben nem is gondolkodtam rajta Aztán úgy hozta a helyzet, hogy az egyik cimborám lakásfelújításba fogott és a villamos átalakítás részét én csináltam meg, nyilván barátnál nem beszélünk fizetségről de persze ő sem akart adós maradni és kitűnő bőrműves mester lévén cserébe megcsinálta nekem a tankbőrt Nem kellett le se vennem a tankot, sőt csak egyszer mérte meg és készítette el az egyik oldaláról a szabásmintát ami az ívek miatt jó pár darabból állt össze. Ez alapján csinálta meg a másik oldal tökörképét, aztán egyszer felhívott, hogy menjek és próbáljuk fel a motorra. Egyből passzolt minden, gyönyörű munkát végzett eddig még mindenkinek tetszett, azt hiszem Peti kivételével
Azóta is amikor ráülök a motorra mindig lenyűgöz ahogy felülről is látszik a kivart Suzuki felirat vagy a tanksapkát körülvevő dupla szabályos varrás és ahogy az egész követi a tank formáját Árat nem akarok mondani, viszont az egyik inazumás cimbora érdeklődött mennyiért csinálná meg.. akkor nagyon baráti árat mondott a mester ami szerintem bőven megéri..
Csomagtartó: volt régen oldaltáskám, de legjobb a dobozrendszer és még akkor sem árt a tanktáska, főleg ha több napra kell pakolni és utassal. A dobozokat egyszer kell megvenni és azok átrakhatóak a következő motorra is, ha régit meguntuk. Konzolt egy kis ügyességgel minden tevő ember tud csinálni, nem nagy kunszt
Gazember elleni védelem: nekem riasztóm van ami indításgátlós is, a motorral vettem, tárcsa záram nincs de jónak tartom, persze nem szabad megfeledkezni róla. Romániában az egyik cimbora elindult vele és jól odaba..ta a tárcsazárat a féknyereghez... csoda, hogy nem lett baja.
Ja! kísérletezni fogok! Áttétel módosításon töröm a fejem 1-2 nap múlva jön a fogaskerék, ma küldték Nagyvasék a visszaigazolást. Amúgy pamut sisakmaszk van most náluk 800Ft-ért! Rendeltem azt is mert az enyém szétmálott...
Máról ennyi, de szerintem bőséggel válaszoltam mindenkinek, főleg hogy nemrég értem haza Remélem holnap korábban bekapcsolódhatok a beszélgetésbe.
Minden jót nektek Urak!
Én most erősen gondolkodok 1 riasztón, amit persze én szerelnék be, de ha olyan helyre megyek, mindig van nálam 1 ilyen vastagabb zárható cucc, amivel kikötöm a biciglit. Ülés alá épp befér.
Szerencsére erre nem jutott még eszébe ez senkinek. Talán erre még nincs ennyi rosszindulat az emberekben. Viszont ahogy ez az ország vezetve van, lehet, hogy puszta irigységből eljutunk odáig is. Egyébként nem eletszerű a karcolgatás. Én ha motorban akarnék kárt tenni simán lerugnám a sztenderről oszt csókolom. Mondjuk az meg feltűnő ha vannak járókelők. Legbiztosabb, hogy ha úgy parkolsz, hogy:
1. Őrzik
2. Rálatsz
3. Mélygarázst kerülöd
4. Lehetőleg nem a lopási statisztika vezető helyét valasztod
5. Sosem felejted el a.kormány és tárcsafék zárat
Dióhéjban ennyi jut eszembe:)
Azért minimum 2 de inkább 3 ember kell ahhoz is.az meg már szervezett rablás :) én a városi parasztoktól féltem inkább aki heccből megkarcolja a tankot, netan a vadi új ülésem felvágja.persze ez ellen nincs védelem.
Nekem is féktárcsazár van. Illetve a bulldogban van immo is. Ennél több nem hiszem, hogy kell, platós rablás ellen úgysem véd ez sem.
újabb kérdés: (remélem nem unjátok). Nem is tudom, eddig miért nem kérdeztem meg. Ti mivel véditek a motort a GAZemberektől?
Nekem egyenlőre csak féktárcsazár van, esetleg még egy U lakatot fogok venni, ami befér az ülés alá, ha lesz felesleges pénzem. Én azt hallottam hogy a féktárcsazár azért elég, de ha nagyon el akarják lopni, el fogják.
Amúgy nézem az időjárásjelentéseket neten, és hihetetlen hogy most teljesen más van fent a koponyeg.hu-n mint délután. Hirtelen egész jövőhéten esni fog, holnap is 3 fokkal hidegebb lesz, hóesés, fagy. Közben meg azt írják hogy itt a tavasz...
Ott a pont. Mindkét meglátasod helytálló.
Ennyi pénzért komplett motort lehet venni!
Nem hiszem, hogy normális a faszi!
Én néztem a gyári tank sevenfiftyhez 150e ft, de az festetlen, matricázatlan. Ez azért már tényleg pofátlanság...
Dobozhoz kell tartórendszer, és drága is. Azért akarok majd tanktáskát, és hátra is nyereg, illetve hátsótáskát, hogy ha túrázok akkor legyen mibe pakolni. Mivel elég magas vagyok, egyáltalán nem lesz szerintem kényelmetlen a tanktáska. Valami vas így is kell hátra a nyeregtáskákhoz, de a doboz még pluszba elég drága. Max leghátulra vennék dobozt, hátsótáska helyett. A tankbőr meg amúgy is kell, hogy elfedje a karcokat .
Ja és csak enyhén karcos... Mellesleg amit ennyiért akarok eladni én azt azért letörölném a portól...
Miért nem teszel rá inkább dobozt? Kényelmesebb mint a tanktáska.
Egyébként én is láttam ma egy tankot...
Azt hittem lefordulok a székről: link
Majd ha lesz rá pénzem, kb 2 hónap múlva, akkor rákérdezek, hogy pontosan mennyi. Megéri Neked onnan elküldeni a tankot? Szerintem addig kibírom, de ha szeretnéd akkor felőlem.

http://www.enbe.topsellerie.co...

itt alul vannak amúgy olcsóbban tankvédők. Lehet, hogy ez műbőr, de biztos olcsóbb. 20e körül van, szerintem házhozszállítással 25 fölé nem megy. Csak ugye ha csináltatod, akkor egyedibb. Viszont ehhez nem kell kölcsönadni a tankod :)
Nekem igazából túrára kéne, tanktáskához, mert hallottam hogy ha simán rárakod a táskát, akkor a fényezést szétb@assza. Meg amúgy is meg van nyomva a tank, így nem kell drágáért új tankot vennem, a bőr eltakarja a karcokat :)
Ebayen is érdemes nézelődni, 14e-ért veszetegettek kb 2 hete egy szinte hibátlan piros tankot angliából. Gondolkodtam rajta, nem ártana egy pót....de hát mégiscsak pénz. 2 nap alatt el is kelt.
Ezt szoktam frissítgetni, hátha van valami új:
http://search.eim.ebay.hu/?en=...
Hagyma megint beelőzött! 30-40-et nem hiszem, hogy beáldozok, annyit még egy puncibőr sem ér meg Ha mondjuk felében megállna a dolog, akkor én szívesen eljuttatom az én tankom a szabásmintáért, Te meg motorozhatsz kedvedre, míg elkészül