Mint kiderült egy régebbi videóm hozzászólásaiból nem csak én csinálom így, persze nem minden motornál van erre lehetőség, viszont ha van rá lehetőség nem árt élni vele. Van mondjuk 10-15 fok és mondjuk beülsz kólázni valahova, lehül a motor de nem annyira, hogy kell neki szivató, viszont szivató nélkül nagyon alacsony a fordulat... ilyenkor is jó ez a dolog.
Érteni értem, de magam részéről nem látom szükségességét. Jegesmedvék között inkább nem motorozom, 10-15 fok az elviselhetőség hátára:) Ott meg bőven elég a szivató is, sőt az sem sokáig kell.
A szivató dúsít is, míg az alapjárat állítóval olyan mint ha húznék egy pici gázt, ezt nem tudod megoldani csak simán a szivatóval!
A határolást meg azért találtam ki mert üzemmeleg motornál nem kell menetközben az alapjáratot beparittyázni csak simán koppanásig (határolóig) letekerem és az tuti biztos, hogy ha pl. a lámpánál megállok 800-900 körül duruzsol.
Csak hidegen jó az a kicsit magasabb fordulat, mert ha nincs nagyon hideg lehet csak ez önmagában is elég, szivató nélkül.
Érted amúgy mi a lényeg?
Csináltam rá egy határolót, alsó határ 800-900 rpm üzemmeleg állapotban, felső határ hidegindításkor 1300-1400 rpm! Könnyebben indul, nem szalad el a fordulat csak simán a szivató miatt. Csak lenyúlok és egy mozdulat, nyilván én is be tudnék állítani egy köztes állást, de ez igy sokkal ideálisabb állapotot eredményez.
Nem kell gyakran piszkálni!
Félúton ott a Tisza! Annál nem kell szebb hely tavasszal, én pl. azzal kezdek!
Sasold a fórumot, általában leírom ha készülök valahova aztán aki bújt aki nem...
Nem keveset nevettem a társaság bemutatásán
Na de, köszönöm a soksok információt. Az a baj, hogy ahhoz hogy túrázhassak még jó soksok mindent kéne vennem. Táskákat, a fékbetét is cserés és a láncszett is lassan :( Azért nyárra szeretnék megoldani ebből a lehető legtöbbet. Amint néztem, nekem az hogy arrafele eljussak, ahol laktok, azis egy kisebb (nagyobb) túra :) Innen Pest környékéről azért nincs közel. És akkor onnan még...Fiatal vagyok, csak kibírom valahogy :)
Laci, a sevenfifty állító csavarja a 2-3 henger között van. Lehetetlen menet közben állítani. Sőt inkább még álló helyzetben is letérdeltet aztán meg a vékony sebész kéz sem hátrány... A Suzuki ebben sokkal jobb mint a Honda. A GSXF is állíthato volt menet közben is.
Nekem két éve még karbon dobom volt, bár nem volt hangos de tutira többet tudott mint 90 dB.
Kicsit hümmögtek de olyan fékdiagrammot produkált a Csühös, amilyennél rajzolni se lehet szebbet!
Tavaly előre lebeszéltem a 12-t. Mikor odavittem körbejárta a tag és kérdezte, hogy van-e rajta valami átalakítás, mivel ő nem vett észre semmit. Láttad az indexeim, abszolút nem tuning indexem voltak, csak éppen nem e betűs gyáriak, mert azt egy vagyon lett volna pótolni és ez mellesleg jobban is nézett ki. Tehát mondom, hogy index nem gyári és nem e betűs. Erre elkezdte csoválni a fejét, hogy akkor most hogy is fenykepezze le, hogy nem latszodjon, hogy nem e betűs. Aztán nagy hümmögve mondta, hogy akkor 15. Kifizettem, de többet oda nem megyek...
Tulajdonképpen a távolság a lényeg, mert lejárt a vizsga így odafelé mindenképpen szálítanom kell. Berettyóban drágább mint pl. Hajdúszoboszlón... nem félek a KPM-es vizsgától sem, hiszen rendben van a gép és mindene "e" bötűs!
Kedves Hagyma!
Hozzád szólnék főleg, hiszen szépen kezdesz beállni a sorba és volt is néhány kérdésed
Hidegindítás: Peti már leírta a lényeget mindössze annyival egészíteném ki, hogy arra figyelj ne pörögjön nagyon hidegen, főleg most a minuszokban. Először húzd rá a szivatót teljesen aztán ahogy beindult fokozatosan told vissza a szivató kart. Hidegidításkor sokkal nagyobb az igénybevétel mint amikor melegen pörgeted. A hideg olaj nem jut el mindenhova csak egy bizonyos idő után és bizony a motor kopása ilyenkor jóval intenzívebb mint üzemmeleg állapotban.
Nem tudom mennyire esik kézre a Sevenfifty alapjárat állító tekerentyűje, ha könnyen akkor javaslom tekerd egy kicsit feljebb hidegen és akkor a szivatót hamarabb vissza tudod tolni. A Suzunál ez jól működik és ezzel a módszerrel (a szivatóval és az alapjárati csavarral játszva) 2ezres fordulatnál nem pörgetem jobban a motort hidegen, aztán minél hamarabb indulok is vele, persze továbbra is alacsony fordulatszámon óvatos gázadással.
Kordura: Nekem az tetszik a legjobban és végre már van nadrágom is, elején bőr szerkóban motoroztam és először csak a bőrkabátot cseréltem kordurára és a bőrgatya maradt, de tavaly évvégén már a bőrgatyeszt is kicseréltem. Nekem sokkal kényelmesebb a kordura mint a bőr, nincs hidegebb időben olyan merev és nyáron is jobban szellőzik. Már a második ilyen kabátot nyövöm de ezen már vannak Air Vent zsebek is, így nyáron ezek nyitásával elviselhetőbb a nagy meleg Tisztítása szigorúan nedves szivaccsal mert én úgy jártam az előzővel, hogy 40fokon kimostuk géppel és egy mérettel lett kisebb... szerencsére kicsit passzosan de még jó volt rám ezután is, most a nagyobbik fiam használja.
Szóbakerült a fórumozók életkora, eddig Lajos volt a legfiatalabb de ettől a kitüntető címtől most megfosztottad. Lajosról még annyit, hogy megunhatatlan ugyanis alig ír, viszont olvas, úgyhogy vigyázz mert figyel!
Peti és én 73-ban születtünk, mi képviseljük az arany középutat mi már érettek vagyunk, de nem túlérettek mint pl.Miklós tudod az aki tegnap csenevésznek és Anorexiásnak nevezett engem. Egyébként Ő a legöregebb köztünk mármint a Miki és azért vett nagyteljesítményű sportmotort, hogy fiatalabbnak látszódjon, erre utal egyébként a sokat takaró sötétített bukóplexije is, ami becsapós és így jobban felfigyelnek rá a szűz puncik
Persze majd látni fogod ha eljössz velünk motorozni, hogy olyan 200-300km-es túra után úgy kell lesegíteni a pengéről hiszen nem neki való már a guggolós pozitúra.
Mielőtt azt hinnéd tévedek a korokat illetően elmondom, hogy nem hagytam ki a Józsit! Józsi nem öregszik egy állapotban van, igazi hegylakó, pontosan nem ismert a kora, ha tippelni kellene a lexikális tudása miatt olyan 350-400 évesnek gondolnám, de a kondija az egy húszévenek is becsületére válna Iszonyatosan bír hegyet mászni és sokan a magyar Chuck Norrisként emlegetik, szerintem halhatatlan ha csak nem veszti el a fejét.
Amúgy kifejezetten jó csapat ez majd meglátod ha velünk tartasz, persze muszáj egy kicsit néha felrázni és egybe terelni őket mert hajlamosak szanaszét szaladni a fejük után... de ilyenkor jövök képbe én
Hát bizony. A kpm 5000 alatt van. Ott viszont mindennek klappolni kell. A Penge tavaly vizsgázott, hátul nem E betűs indexek, nyilván nem kpm, 9- ből megúsztam, - hol mennyit kérnek - de nem volt "extra" költség az E betű hiánya!
Többfelé kell érdeklődni, vagy minden klappol, és kpm.
Laci, KPM vizsga lesz, vagy maszek vizsgabázisra viszed? Áprilisban nekem is esedékes lesz és talán érdemes lenne a KPM-et megpróbálni. Tavaly a maszek 12-t kért + 3-at a nem gyári indexekért. Morzsin viszont minden gyári és ha jól tudom a KPM 4 körül lehet...
Az enyém egyszer volt még csak mosva. Viszont az előzőek rengetegszer Viszont ha csak tehetem kerülöm az esőben motorozást. Meg majd akkor veszek fújkálót is
A határolást meg azért találtam ki mert üzemmeleg motornál nem kell menetközben az alapjáratot beparittyázni csak simán koppanásig (határolóig) letekerem és az tuti biztos, hogy ha pl. a lámpánál megállok 800-900 körül duruzsol.
Csak hidegen jó az a kicsit magasabb fordulat, mert ha nincs nagyon hideg lehet csak ez önmagában is elég, szivató nélkül.
Érted amúgy mi a lényeg?
Nem kell gyakran piszkálni!
Sasold a fórumot, általában leírom ha készülök valahova aztán aki bújt aki nem...
Na de, köszönöm a soksok információt. Az a baj, hogy ahhoz hogy túrázhassak még jó soksok mindent kéne vennem. Táskákat, a fékbetét is cserés és a láncszett is lassan :( Azért nyárra szeretnék megoldani ebből a lehető legtöbbet. Amint néztem, nekem az hogy arrafele eljussak, ahol laktok, azis egy kisebb (nagyobb) túra :) Innen Pest környékéről azért nincs közel. És akkor onnan még...Fiatal vagyok, csak kibírom valahogy :)
szerintem ugyanúgy kivezethető egy toldalék segítségével, nekem az lenne a első ha Sevenfiftym lenne.
Kicsit hümmögtek de olyan fékdiagrammot produkált a Csühös, amilyennél rajzolni se lehet szebbet!
Hozzád szólnék főleg, hiszen szépen kezdesz beállni a sorba és volt is néhány kérdésed
Hidegindítás: Peti már leírta a lényeget mindössze annyival egészíteném ki, hogy arra figyelj ne pörögjön nagyon hidegen, főleg most a minuszokban. Először húzd rá a szivatót teljesen aztán ahogy beindult fokozatosan told vissza a szivató kart. Hidegidításkor sokkal nagyobb az igénybevétel mint amikor melegen pörgeted. A hideg olaj nem jut el mindenhova csak egy bizonyos idő után és bizony a motor kopása ilyenkor jóval intenzívebb mint üzemmeleg állapotban.
Nem tudom mennyire esik kézre a Sevenfifty alapjárat állító tekerentyűje, ha könnyen akkor javaslom tekerd egy kicsit feljebb hidegen és akkor a szivatót hamarabb vissza tudod tolni. A Suzunál ez jól működik és ezzel a módszerrel (a szivatóval és az alapjárati csavarral játszva) 2ezres fordulatnál nem pörgetem jobban a motort hidegen, aztán minél hamarabb indulok is vele, persze továbbra is alacsony fordulatszámon óvatos gázadással.
Kordura: Nekem az tetszik a legjobban és végre már van nadrágom is, elején bőr szerkóban motoroztam és először csak a bőrkabátot cseréltem kordurára és a bőrgatya maradt, de tavaly évvégén már a bőrgatyeszt is kicseréltem. Nekem sokkal kényelmesebb a kordura mint a bőr, nincs hidegebb időben olyan merev és nyáron is jobban szellőzik. Már a második ilyen kabátot nyövöm de ezen már vannak Air Vent zsebek is, így nyáron ezek nyitásával elviselhetőbb a nagy meleg Tisztítása szigorúan nedves szivaccsal mert én úgy jártam az előzővel, hogy 40fokon kimostuk géppel és egy mérettel lett kisebb... szerencsére kicsit passzosan de még jó volt rám ezután is, most a nagyobbik fiam használja.
Szóbakerült a fórumozók életkora, eddig Lajos volt a legfiatalabb de ettől a kitüntető címtől most megfosztottad. Lajosról még annyit, hogy megunhatatlan ugyanis alig ír, viszont olvas, úgyhogy vigyázz mert figyel!
Peti és én 73-ban születtünk, mi képviseljük az arany középutat mi már érettek vagyunk, de nem túlérettek mint pl.Miklós tudod az aki tegnap csenevésznek és Anorexiásnak nevezett engem. Egyébként Ő a legöregebb köztünk mármint a Miki és azért vett nagyteljesítményű sportmotort, hogy fiatalabbnak látszódjon, erre utal egyébként a sokat takaró sötétített bukóplexije is, ami becsapós és így jobban felfigyelnek rá a szűz puncik
Persze majd látni fogod ha eljössz velünk motorozni, hogy olyan 200-300km-es túra után úgy kell lesegíteni a pengéről hiszen nem neki való már a guggolós pozitúra.
Mielőtt azt hinnéd tévedek a korokat illetően elmondom, hogy nem hagytam ki a Józsit! Józsi nem öregszik egy állapotban van, igazi hegylakó, pontosan nem ismert a kora, ha tippelni kellene a lexikális tudása miatt olyan 350-400 évesnek gondolnám, de a kondija az egy húszévenek is becsületére válna Iszonyatosan bír hegyet mászni és sokan a magyar Chuck Norrisként emlegetik, szerintem halhatatlan ha csak nem veszti el a fejét.
Amúgy kifejezetten jó csapat ez majd meglátod ha velünk tartasz, persze muszáj egy kicsit néha felrázni és egybe terelni őket mert hajlamosak szanaszét szaladni a fejük után... de ilyenkor jövök képbe én
Többfelé kell érdeklődni, vagy minden klappol, és kpm.