Úgy látszik mire beírtam a blogomat, Hagyma is megemlítette a tankbőr kérdést . Ha nem túl nagy érvágás akkor érdemes egyszerre gyártatni szerintem, mert akkor elég az egyik tankot kivonni a forgalomból egy időre.
Nekem asszem anno 36E körül volt a regadó, az egész procedúra meg 100 e-ben állt meg.
A hétvégi motorozás meg elmaradt, de még az akksitöltés mert, mert a birkáinknál meggindult az ellés iránti vágy , közben meg ágaprító építésbe fogtunk a tesómmal, így motort csak itt a fórumon láttam
én amúgy úgy tudom, hogy elég sok, 30-40e körül csináltatta ismerősöm. Sevenfiftynek ráadásul elég nagy a tanjka, szóval több bőr kell. Már maga a bőr sem olcsó, aztán azt kivágni és úgy megvarrni hogy pöpecen rajta legyen...
Biztos vagyok abban, hogy elég otthagyni a tankot, de tank nélkül hova akarsz menni a motorral? :) Vagy otthon leszeded, és autóval viszed el esetleg. A legjobb lenne, ha lenne pót-tank és elég lenne azt elvinni, én meg motorozhatnák tovább :)
A mai olvasási gyakorlatot befejezvén, örülük neki, hogy nem vagyunk vagy ötvenen ebben topicban :) ! További öröm számomra, hogy Hagyma kolléga sem allergiás az alkoholra, és, hogy Laci Csühöse sikeresen levizsgázott. Apropó vizsga! Én a múlt évben fogtam egy bazi nagy kátyút, ami szépen meggyűrte mindkét felnim, főleg az elsőt. Menet közben nem érzek különösebb rázkódást, de nagysebbeeségnél történő erős első fékezésnél viszont igen. Laci szavaival élve (üt a fék tárcsa) ez igen zavaró tud lenni, sőt belátom nagy felelőtlenség így motorozni. Mivel azonban nem igazán féet bele a pénztárcámba a görgőztetés, ami mellesleg nem biztos hogy teljesen orvosolta volna a problémát, javítás nélkül vittem a KPM-hez vizsgára a vasat. Első vizsgályán ami egyben magyarországi forgalombahelyezését is jelentette nem csináltak vele semmit. Semmit, még csak villany, index, duda próba sem volt, be se kellett indítani. Egy kicsit bíztam benne, hogy most sem viszik túlzásba, de tévedtem, mert a fékpadba csak be kellett tolni. Na mondom bukta, de a műszeren szinte nem is mutatkozott a fékerő ingadozás, így levizsgázott. A felelőségteljes motorozás elkövetése végett pedig azóta nem flangálok indokolatlanul nagy sebességgel, és nem tépem le a fékkart. Persze nem azt mondom, hogy örökre így marad a felnim, de a következő gumizásig tuti.
Más:
Laci! Már annyiszor meg akartam kérdezni, hogy szerinted mennyibe kerülne egy tankbőr a Sevenfifty-re kb., meg ahhoz ott kell hagyni a vasat, vagy elég csak a tankot?
semmi sem változott a motoroknál. A regadó ami köbcentinként és gyártási évvel változik. Mivel enyém nem mai darab, ezért volt ilyen kevés. Ha pl pár éves motort hozol be, 100e felett is lehet a regadó.
Autóknál lett állítólag sokkal olcsóbb, motoroknál nem változott.
Újabb kérdés: tankbőrt csináltattatok (már akinek van), vagy "gyárit" vettetek. Melyik mennyibe került? (saccra)
Nekem anno 125e volt ez a mutatvány. Most jelentősen olcsóbb lett. Viszont úgy látom felesleges volt az év végi tömeghisuztéria is az átírással kapcsolatban, nem lett az sem drágább.
enyém is olasz papíros volt.... amúgy friss vizsgával kb ugyanannyira jön ki.
Enyémhez ez kellett:
regadó: az enyémre 18e volt
egyedi forgalombahelyezés és vizsga: 28e
Törzsköny+forgalmi: 12e
Rendszám: 6e
Össz: 64e akkor még rájönnek járulákos költségek, hogy benzin törökbálintra 2x vagy 3x, okmányirodába is ugyanennyiszer, banknál volt befizetési költség, 1000 ft, meg ilyesmik. Kb 70be kerül és van 2 évre vizsgám (amit nagyokosan december közepére tettem így mindig akkor lesz - tél közepén - évfordulója :)
Ha magyar okmányosat veszel:
eredetvizsga: 17e
vagyonszerzési illeték: 18e
(ezek nem kellenek uniós országból behozott motornál, mint pl nekem sem)
forgalmi+törzskönyv: 12e
össz: 47e
Ha még vizsgáztatni is akarod, és valamikor úgyis kell, az plussz 16-17e ft, nemtudom pontosan mennyi lehet.
Így 63-64e-re jön ki ami majdnem ugyanannyi.
Nekem mondjuk a szerelőm vizsgáztatta, így több volt, mert óradíjba kifizettem neki, hogy elvitte, és levizsgáztatta. Kb 80ból megvolt a forgalomba helyezés, a Lepo kft pedig 120ért csinálta volna meg.
A dupla kipufogó meg űberelhetetlen. Az egész kiömlő rendszer, meg a dupla vég miatt is szerettem bele a motoromba :) Na azt lecserélni viszont nem párezer forint...
A második kép nekem sokkal jobban tetszik Én kihagytam a hétvégi motorozást, biztos ami biztos alapon. Morzsi képes lett volna teljesíteni a hétvégét minden zokszó nélkül, én azonban nem így akarom elkezdeni a motorozást, hogy nem látok a náthától Mondjuk sokat javult a helyzet, de egy héten már semmi nem múlik
Árulták ezt már tavaly is úgy emlékszem. Ez az átdolgozott kipufugó nekem sem jön be. Nem szebb a gyári dupla? Amúgy ezt még forgalomba is kell helyezni, mert külföldi, az is pénz... Viszont mostmár tényleg úgy érzem Balázs jó vásárt csinált az enyémmel
Vadászattal vadgazdálkodással kapcsolatos oldalakon tudsz tájékozódni.
A másik, hogy ott megyek nagy sebességgel, ahol belátom az utat, és tudom, hogy a kanyar után nincs az úton keresztben egy IFA. Vagy az erdészeti Mtz.
Tudod, felesleges sietni a temetőbe, oda mindenki úgyis előbb utóbb odaér!
Aki siet az még hamarabb!
ilyenkor gondolkodom le, hogy jól vásároltam-e :) Írtátok már, hogy Pedro sevenfiftyje nagyon egyben volt, és fél misiért adta el, ami azért olcsóbban kijön, mint az enyém most, ami tele van esztétikai hibákkal. Itt azt írják, hogy van rajta hiba, viszont kép alapján semmit nem látok. A tankja egyben van (nem ugy mint az enyém :) )
3 évvel fiatalabb is, fekete (jobban bejön mint a piros, de már kezdem szokni ) , ülése nem szakadt (mondjuk annyira nem is jó, mint a mostani enyém :) ) belülről viszont ki tudja milyen. Azt írja jó. Talán nem kellene 200ezer ft-ot rákölteni, de valamit biztosan. Egyedül a kipuffja nem tetszik annyira. Enyém legalább dupla, és tölcsérszerű a vége. Amúgy mindig nézem az új motorokat fent, egyrészt magamat akarom igazolni, hogy annyira nem buktam bele, másrészt havernak nézelődök motort, hátha le tud csapni valamire. Azóta mióta vettem, ez volt az első vagy a második sevenfifty amit találtam. Kb fél év óta...
Barátom meg nagyon a fejébe vette a BMW F650-t, úgyhogy ha esetleg akad ismerős, aki eladna egy 97-98 körüli gépet 500ezer körül, akkor szóljon nekem :) Egyelőre annyira nem aktuális neki, nyár vége fele szeretne beruházni rá leghamarabb.
És mikor van párzási időszak? Tudjam, mikor figyeljek jobban. Akkor erről leteszek, hallgatok Józsira , és óvatosabban közlekedem, figyelem a táblákat, biztos nem véletlenül vannak kint a vadakra figyelmeztetőek. Eddig amit hallottam vadbalesetet, mindegyiknek az volt a vége, hogy hazavitték megenni az állatot , ami viszont motorral történt azoknak kb fele halállal végződött (már amit innen onnan hallottam).
Nekem volt öntapadós vadriasztóm de nem sokáig, mert először az egyiket, majd nem sokkal később a másikat is elhagytam A ragasztó elengedte pedig gondosan zsírtalanítottam a lámpa konzolt ahova két oldalon ragasztottam fel a kütyüt.
Nem tudom van-e haszna, én sokat fotózok a természetben és ritka az amikor sikerül jó képet csinálni, mert az állatok sokkal kifinomultabb érzékszervekkel rendelkeznek mint mi emberek és bizony ha a széljárás olyan elég ha a "szagunkat" megérzik
Sajnos volt már nem egy vadbaleset a céges flottán belül is, olyan is ahol volt fent vadriasztó!
Nem játék ez, főleg párzási időszakban amikor inkább az ösztöneik vezetik az állatokat.. akkor a vadriasztó sem biztosíték
Józsinak van igaza, figyelni kell és lassítani főleg erdős vagy beláthatatlan területen, sőt ha gödör van az út mentén akkor is mert egy őznek az nem kihívás és már ott is van előtted!
Egyszer még nagyon fiatalon elütöttem egy 5kilós nyulat, éjszaka barátnőtől hazafelé jövet, ha hiszed ha nem az első villát kapta előbb aztán a lábtartót ami még meg is hajlott egy kicsit.. a lábam idejében felkaptam de az utat bejártam keresztbe és hosszába is, hajszálon múlott Hazavittem mert egyből kimúlt, Apám mérte meg onnan tudom a súlyát
Ha olyan erdős területen haladsz, ahol vadveszély várható, inkább lassabban megyek! Tudod volt olyan, hogy két őz az út közepén keresztben és dudáltam kiabáltam , mire végre hajlandók voltak lemenni! Akkor sem sietve , hanem inkább olyan sértődötten.
Lehet már kérdeztem, de nem emlékszem mik voltak a válaszok: Vadriasztót használtok? Látom azért nagyrészt az anyatermészetben mászkáltok Mert kicsit félek, hogy elémugrik egy tapsifüles vagy vaddisznó, őz, akármi, én meg miatta halok meg. Ha van a motoron valami síp (ezer ft-os nagyságrend) az ér-e valamit, van-e ilyesmi tapasztalatotok. Mert ebből is van soktízezres ultrahangos, aksiról működő hiperszuper riasztó, de azt sem akarom hogy a helyi denevér populáció miattam ne találjon haza. Meg ennyit nem akarok költeni. Igazából lehet felesleges az egész.
Tényleg egész tavaszias volt a mai nap , így utólag azt mondom az a "kis" eső is belefért, amúgy is csak 15-20 percen múlott.. annyival kellett volna hamarabb hazaérni
Jó estét adjon Isten! Látom, Laci motorozott, én meg bicikliztem,Miki meg a fiatal apácákkal volt elfoglalva! Minden szinten, szinte minden! Nagyon szép nap volt, csak fújt a szél! De rohamosan jön a tavasz!
De látom én a sajátjaimat is, amiket sokszor az adott helyzet inspirál.. ha néha egy kicsit nyersebbek akkor annak tutira van előzménye
Ha ugyanott álltam volna meg ahonnan tavaly fotóztam akkor derékig kellett volna a hóba beállni. A motor helyzete volt azonos + - 3méteres eltéréssel, de nem is ez volt a lényeg..
"Mióta Laca feltelepítette a hülyeségszűrőt a lapimra azóta érdekes módon nem tudok elolvasni néhány hozzászólást"
És érdekes módon, nem látod egyes beírásaidat!
De azért a képet köszönöm, örült a szívem, hogy legalább Te motorozol
A két kép pedig azért nem hasonlít egymásra, mert nem ugyanott álltál meg.
Fiatal apácák.......? Fölöttébb érdekel!
Mióta Laca feltelepítette a hülyeségszűrőt a lapimra azóta érdekes módon nem tudok elolvasni néhány hozzászólást
A mai hozzászólások között is van ilyen de ismerve a publikumot magamtól is tudok következtetni és szinte biztos vagyok benne, hogy nagydarab barátomtól megint megkaptam a "csenevész" jelzőt és jó eséllyel megjelent józsi önostorozása is miszerint italpusztításban Ő az elrententő példa
Remélem Miki bíborosi törekvései viszont nem komolyak, ugyanis beengedni Őt a fiatal apácák közé... erre még gondolni is Istenkáromlás! A többletfogyasztásról nem is beszélve ami a misebor készletet érintené
Viszont azt el tudtam olvasni, hogy Zoli valaki mögött akar lenni egy lépéssel! Na ennek már jobban örültem, hiszen nagy valószínűséggel a motoros túrákra gondolt amikor majd valakit követ a sorban Ma sajnos engem nem követett senki és újfent egyedül vágtam neki hű társammal a Csühössel. Igazán kellemes csapatás volt egészen majdnem a végéig, ugyanis az utolsó 30 kilóméteren elkapott a mennyei áldás, sőt ha őszinte akarok lenni akkor konkrétan szarrá áztam! Így aztán megvolt a kordura gatyám első igazi esős tesztje. Meglepően jól vizsgázott hiszen a bőrömig nem jutott el a víz, persze hozzáteszem, hogy ezt a thermo bélésnek is köszönhetem. Amilyen hírtelen jött a zápor olyan hamar el is ment, de ahhoz pont elég volt, hogy úgy nézzek ki utána mint a mocsári disznó aki éppen kedvenc élőhelyén dagonyázik főleg amikor egy kamionsort előzve áthatoltam a szutyokfelhőn amit húztak maguk után...
Most nem is tudom mit kezdjek a kabátommal mert azon már nem segít a vizes szivacs, ráadásul az Asszony is kizavart kabátostól amikor meglátott... így aztán marad az áztatás és kézi öblítés.
Viszont ma is csináltam fotót még mielőtt elvert az eső, mégpedig ott ahol tavaly László napján amikor még javában ződellett a természet Még csak nem is hasonlít a két kép, pedig ugyanott készült egy kis híd után, ott ahol az út felett ha kizöldülnek összeérnek a fák
Nekem asszem anno 36E körül volt a regadó, az egész procedúra meg 100 e-ben állt meg.
A hétvégi motorozás meg elmaradt, de még az akksitöltés mert, mert a birkáinknál meggindult az ellés iránti vágy , közben meg ágaprító építésbe fogtunk a tesómmal, így motort csak itt a fórumon láttam