Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Gondoltam megyek egy kört a galaxisban! Vagy kettőt
Szép estét Neked is! Megy, a magnóban a mechanika stabilizátora zárlatos volt, tegnap megcsináltam. Még az ajtót kell kiegészítenem.
Mi van Józsi? Vettél egy űrhajót?

Minek az Neked
Szia Bátya...sikerült valamit kezdeni az orion cuccal?
"De ha beletérdelsz, és a fejed lejjebb kerül,mint a blokk fedél, akkor látszik a történet igazán! "

Na majd a nyáron!
Mi van tezsvííírek? Nincsen színesfím, és bodza , hogy itt erkölcstelenkedtek? Itt már zöldül a tarhonya!
Egy jó fotós csodákra képes
Az enyém fekete blokkos volt gyárilag is, így aztán a 10-év mattulását eredeti állapotra igyekeztem visszaállítani. Egyébként nekem is az ezüst színű blokkok tetszenek, de persze vannak olyan szinek amivel a fekete jobban harmonizál, ilyen pl. a haverom CB 750-es Nighthawk-ja ami sárga színű és valami eszméletlen szép fekete blokkal.
Használd egészséggel a bukót!
" A fotón meg lehet nem minden látszik."
Ez bizony így van. Mert ha simán felülről nézed, akkor nem látod. De ha beletérdelsz, és a fejed lejjebb kerül,mint a blokk fedél, akkor látszik a történet igazán!
szép nagyon!
De nekem a festetlen blokk jobban tetszik :D Ettől függetlenül hibátlanul néz ki (nem úgy mint az enyém :) )
Remélhetőleg ma kész lesz a nyergem, ha nem ma akkor még a héten valamikor. Most már annyi képet csináltam, erről csak egyet fogok, ne legyen túl sok ugyanolyan kép a galériámban :)
Bukósisak is megoldódott, ma vettem meg azt, amit belinkeltem ide. Egyelőre nagyon kényelmes, szellőzik is rendesen, és vettem rá egy tükrös, kicsit kék színű plexit, ami belülről sárgásbarnás árnyalatot ad. Élvezem, és az idő is egyre jobb. Péntek, szombatra, akár 17 fokot is mondanak!
A blokk és a leömlők a csupasz motorok olyan meghatározó elemei amelyeket nem szabad elhanyagolni, ilyen a műszeregység vagy a krómos alkatrészek látványa is. Tulajdonképpen az apró részletek összessége teszi széppé ezeket a gépeket. Nem hiszem, hogy valaha is kiszeretek ebből a klasszikus irányzatból...
Szerintem ne vastagítsd feleslegesen a festékréteget, ez már kiadja az egyenetlenségeket. Itt már csak a teljes blokkfél környezetét kell kitakarni aztán tilibe csiszolni és fújni, persze Te látod élőben, én csak a fotó alapján gondolkodok. A fotón meg lehet nem minden látszik
gyönyörű. Nekem a króm jobban tetszik, de ez így tökéletes, egy porszem sem látszik sehol :) Azt nem szeretem, amikor elkezd rozsdásodni a krómozott kipufogó. Ezeknél a mociknál (sevenfifty, meg ezis) annyira szép, ahogy jönnek ki a csöveg a hengerekből :)
Igen,erre gondoltam én is, hogy az az idő amit vártam, az kevés volt száradásilag. De ha várok vele, akkor lehet, hogy csiszolás után még adok neki 1 kis gittet, aztán újra csiszolok, várok, és aztán fújok. És akkor (!) esetleg jó lesz. Vagy csak jobb, mint most.
Túlértékelsz Józsi, de ha már szóba került a precizitás akkor mesélek egy kicsit. Amikor egész fiatalon beköszöntött az életembe a motorozósdi nem várhattam el a szüleimtől, hogy új motort vegyenek nekem. Hogyan is vártam volna el amikor így is erejük felett azon voltak, hogy mindenünk meglegyen. Sokszor feküdtünk le úgy este, hogy még Apám nem volt otthon mert valahol plussz munkát vállalt és reggel sem találkozhattunk hiszen ő már régen úton volt amikor mi az iskolába készülődtünk. Első motorom egy "nagytankos" Simson volt amit Apám használt sok éven keresztűl. Ismertem a motort hiszen évek óta a család tulajdona volt, régebben rendszáma is volt és sokat vitt vele az Öreg, persze ezek nem örömtúrák voltak hanem néhány kilóméteres utak a TSZ földekre amit akkoriban a dolgozókra mértek ki, ahol aztán sokszor reggeltől estig kapáltunk vagy szedtük a kukoricát, vagy aminek éppen szezonja volt. Nem felejtem el azt a pillanatot soha amikor Apám a kezembe nyomta az öreg csataló kulcsát, még nem mehettem vele mert csak készülőben volt a jogsi viszont egész este rajta ültem és először éreztem azt, hogy végre birtokolhatok egy motort ami csak az enyém. Nálam akkor senki nem volt boldogabb de bizony tudatában voltam azzal is, hogy lesz vele dolgom, mert ugye az évek során került horpadás a tankon.. látszott a felkötött szerszámok helye.. rozsdamarta küllők rontották az összhatást és bizony a motorja sem volt már az igazi. Volt egy nagyon meghatározó dolog akkoriban ami szerintem nagyban kihatott a későbbiekre. Egy karosszérialakatos műhely üzemelt a szomszédunkban ahol festőműhely is volt. Állandóan ott lógtam a mesterek körül és láttam hogyan állítanak talpra törött autókat, vagy cserélnek elrohadt küszöböket és kapnak gyönyörű festéseket a lepukkant verdák. Imádtam amikor elkészült egy kocsi és örömmel segédkeztem pl.festés utáni kicsomagolásnál Aztán azokat a fogásokat otthon a magam módján gyakorolgattam és az öreg Simson is elkezdte a fiatalodást. Persze akkoriban is voltak tehetősebb gyerekek akiknek nem kellett ilyesmivel foglalkozni, hiszen ráültek az újra amivel nem volt ilyen gond, viszont én sem akartam lemaradni vagy kilógni a sorból és tudtam az idő is nekem dolgozik mert azok az új motorok csak amortizálódtak míg az enyém napról napra szebb lett Megláttam a Vasműszaki boltban az új 4sebes Endúró típusokat.. hetek kérdése volt és az enyémen is ott figyelt a magas kipufogó a hővédő ráccsal.. vagy a magas kormány az ETZ rövidre vágott palacsintasütő méretű visszapillantóival.. persze csak módjával és nem egyszerre, ahogy a zsebpénz engedte, a tükröket is csak egyenként... Aztán amikor összeverődött a banda mindig lefagyott az olyan vagányok arcáról a mosoly akik korábban még a felemás tükreimen röhögtek, főleg amikor sikerült egy törött új motorról szereznem egy "banán" tankot is aminek fél oldalát egy hétig gitteltem meg csiszoltam... viszont a végeredmény olyan lett amire a szomszéd mesterek is elismerően bólintottak. 14-15 éves voltam akkor de már megismertem azt az örömet ami egy jól sikerült munka okoz és kialakult bennem, hogy bátrabban hozzányultam akármihez. Amikor az első munkahelyemre jelentkeztem 17-évesen azt hazudtam, hogy tudok hegeszteni.. nem vagyok rá büszke, de úgy gondoltam ezzel több esélyem lesz a felvételre. Felvettek és bizony az elején azon rettegtem, hogy mi lesz ha meg kell villantanom a hegesztő tudományom... akkoriban nagyon nagy tekintélye volt a Mestereknek, az se volt mindegy hogyan szólítottuk meg őket és bizony ha nem mutattott az újonc kellő tiszteletet vége volt mint a botnak. Voltak nagydumás piások is de volt olyan is akitől sokat lehetett tanulni, nekem sikerült egy ilyen halk szavú de szigorú nagy tudással bíró öreg szakival összebarátkoznom aki azt is megengedte, hogy egy másik pajzsal nézzem ahogy hegeszt Aztán eljött a pillanat amikor élesben is kellett bizonyítanom, ez is bevésődött rendesen mert nem voltam biztos benne, hogy sikerül megcsinálnom... egy takarmánybehordó törött ketté közvetlen egy 7,5kW-os motor tengelyénél ami 100m hosszú csigát hajtott...
Sikerült úgy meghegesztenem, hogy nem volt vele azután gond, akkor azt mondtam ha ez sikerült akkor ezután bármi más is.
Kicsit hosszú lett az esti mese... de van ennek üzenete is, mindenki képes ezekre a dolgokra csak akarni kell és nem szabad feladni. Sok valaki kért tőlem tanácsot itt az oldalon is, csak olyat szoktam javasolni ami nekem már sikerült de amellett ki is állok. Voltak is emiatt konfliktusaim, de remélem nem hagyott ez senkiben szálkát és állított be rólam okoskodó rossz képet.
Miki közben láttam a blokkról a fotót, szép egyenletes, de azt Te is látod, hogy kontúrja van a szórógittnek, ez azért van mert nem száradt meg eléggé és úgy fújtál rá. A felület már jó, várj egy hetet és vizpapírral borzold fel egy kicsi, aztán ha átködölöd egy réteggel eltünnek a foltok és akkor tökéletes lesz.
Jó párat megcsináltam már, persze voltak kudarcok is de addig csináltam amíg jó nem lett
A Csühös blokkját már nem volt nagy kihívás lefesteni, de kellettek hozzá azok az előzmények amiket leírtam Nektek
Igyon vizet akinek nem tetszik! Nőjjön béka a hasába !
"Innen" fényképezve egész jó!
Tudományos cikkben olvastam, hogy a legrégebbi kövületek szivacsokra hasonlítanak. Neeeem kocsmapulti szivacsra !
Te honnan szeded ezeket? Még hogy szivacs! Na de milyen szivacs? Mosogatószivacs? Brrrrr, fúj! Inkább az a szivacs, amivel a kocsma pultján törlik fel a kiöntött piát!
Vagy az a szivacs, amivel a félmeztelen csajok simogatják magukat motor mosás közben!
Most állapították meg tudományos vizsgálatok, hogy a földön minden élőlény a szivacsoktól származik! Következik, hogy ezért vagyunk szomjasak! Na de ennyire?!
Kifolyólag! ! Inkább befolyólag legyen!
Józsi! Te beteg vagy? Ennél is kevesebbet? ? ?
Azt akarod, hogy az örök józanság vadászmezején múljak ki, krónikus szomjúság esete fennforgásából?
Én meg előveszem a távcsövemet, aztán megnézem!
Nem baj, nem vagyunk olyan precízek mint a Laci! De majd kevesebbet iszunk!
Háááát....... épp most néztem meg alaposan, - közben már festem - és bizony, bizony, lehetett volna kicsit glettelni még.
Viszont bizonyos távolságról nézve - no nem a látóhatár szélétől - elfogadható.
De már nem kezdem újra. Igazából akkor lehetett volna szépen megcsinálni, ha le van véve. De nem volt. A hőmérséklet se az igazi a garázsban. Na, elég volt a kifogások kereséséből, lehet egyszer majd megcsinálom rendesen. Majd teszek fel 1 távoli képet, csak előbb átmegyek az utca túloldalára.