Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok, üdvözlök Mindenkit. Válaszolva Józsi a felvetésedre, Miki beállította, de nem lett jobb, majd aztán a Szakértővel konzultálva, áthajtottunk hozzá, azaz Lacihoz. Laci is megnézte (be is állította), arra jött rá, hogy valószínűleg a hátsó villa deformálódhatott. Hátulról nézve szabad szemmel is látható, hogy a hátsó kerék nincs a helyén. Tehát hétfőn irány a szakműhely és legfeljebb kérünk egy pótszemlét a biztosítótól. Ez van .
Most megyek, mert az aprónép vár mert megyünk biciklivel lovagolni.
Oda biciklivel, ott lóra "pattanunk" és utána megint biciklivel haza! Majd estére leszek!
Itt mi mindannyian tegeződünk! De ha nem laksz messze Badacsonytól, elmegyek és segítek leellenőrizni. Meghallgatod, ne csörögjön, zörögjön, ne füstöljön aztán felülsz és jársz vele!
Pálinkás jó reggelt motorozósok! Nyugodj meg Miklós! Igyál egy "vadászmestert"! Állítsd be pontosan a hátsó kereket, és meglátod nincs abban semmi hiba!
jóreggelt,
úgy tudom Józsinak (elektro-motor, és remélem nem haragszik, ha tegezem) van ilyen, és talán tapasztalata is neki van csak ezzel a típussal.
Amúgy mi a baj avval az 1200es banditával? :) Szerintem elég pöpec.
Jó reggelt uraim.
Egy cbx 750 f vásárlásán gondolkodom, ezért szeretnék tanácsot kérni a típust illető hibákról, illetve egyéb felmerülő problémákról ami egy ilyen öreg gépnél adódhat.Szervizelése, alkatrész ellátottság, gumik, lánc, lánckerék, esetleg motorikus alkatrészek?
Ha jól tudom akkor hidrotőkés blokkja van, van valakinek ezzel kapcsolatban valami tapasztalata ( negatív-pozitív).
A válaszokat előre is köszi: Jani
Ja, hogy a hátsó kerékre gondolunk. Ott ahol csinálták, elvileg be kellett volna tudni állítani, egy lánc feszesség állítás után. Úgy volt, hogy ott mennek is 1 kört vele, de ez elmaradt.
Váztorzulás? Kapni kapott a gép, de ekkorát? Felni? Az lehet.
Mindenesetre, holnap belesasolok a kerekébe, aztán látjuk, vagy nem látjuk. Utána megkonzultáljuk, bár Te elhúzod a csíkot, legfeljebb telón értekezünk.
Gondolkozz úgy ahogy a villástargonca működik... amikor a hátsó kereke balra fordul akkor a targonca jobbra indul el... Ha azt mondod a motor balra húz akkor jó esetben a hátsó kerék nincs középre beállítva hanem egy kicsit jobbra... ezt simán be lehet állítani a hátsó tengely fellazításával és a határolók beállításával.
Most ne is gondoljunk esetleges váztorzulásra a balesetből kifolyólag... ha meg a felniben lenne a hiba akkor inkább rázná a motort mint félre húzná
Nekem szerinted ki állította be középre gumicsere után? Ha kell segítek, ha nagyobb a baj akkor valószínű azt is észre veszem és akkor a következő lépés egy pad ahol bemérik, de erre is van megfelelő emberem, vagy vissza kell vinni reklamálni.
Igen, mert csak délelőtt van "szabadfoglalkozás", délután már a cs. rendezvény dominál. Ma is 2-kor már vége volt a motorozásnak, az előbb említett dolgok miatt. Inni kellett. Szörnyű volt, ne tudd meg!
"Aztán csak be kell lőni" Ez rendben van, de hogy? Ez itt a kérdés!
"keresztbe" áll (nem pedig váll )
Be kéne lőni szemből a kereket, lehet csak be kellene állítani pontosan. Egyikőtök üljön rá, a másik feküdjön le a motor elé kb.5méterre. Aztán állítsa a motoron ülő a kormányt egyenesre, majd aki szemből nézi viszonyítsa a hátsó külső éleihez az elsőét... ha "keresztbe" váll a hátsó az ezzel a módszerrel meglátszik
Aztán csak be kell lőni
Mondjuk még van hátra a hosszú hétvégéból és akár még én is...
bár úgy volt, hogy péntek szombat Nektek felejtős
Az első képet is onnan csináltam, csak kb 30 fokkal fordultam el.
Viszont a Tesóm gépe nem jó, futásilag. Mentem vele, és azt tapasztaltam, hogy menet közben, ha elengedném a kormányt, balra menne el, egészen kis sebességnél meg jobbra húz. El kell vinni valahova, ahol ezt orvosolni tudják, mert így nem jó.
Nahát! Ez meg a Kráter-tó!
Egyszer tavaszal voltam ott és egyszer meg nyár végén Krisztivel, de amikor kizöldülnek körülötte a fák szinte lehetetlen teljes fotót készíteni a tóról
Most látszik csak milyen kicsi, viszont a legenda szerint feneketlen és van benne egy harcsaszörny és egy titokzatos elsüllyedt autó amit valami mérőradarral mértek be olyan mélyen van
Persze ez lehet csak helyi mende-monda, mi is egy ott horgászó fickótól hallottuk, de az interneten is olvastam erre utaló írást
Mutatom a fotót amit a felépcső tetejéről készítettem ahonnan most Te is a másodikat
Mai déli "termés".
Na tessék! Nem vagyok ott, máris majdnem megvan a baj! ( Beleképzelve magam a történetbe, az lett volna, hogy ketten fékeztünk volna, mint a bolond. )
Engem az első "buliban" így vertek le a motorról, és az az érdekes benne, hogy ha szemből kiugranak előzni, én már abban a pillanatban tolom vissza a gázt, de bizony párszor még fékeztem is, mint a hülye, és majdnem "buli" volt! Mi van, ha később reagálok?
Borzalmas a közlekedési morál, főleg itt a határszéli utakon! Persze szeretném elhinni, hogy ezekben a manőverekben nincs semmi szándékosság hiszen én is vezetek 20tonnás teherautót és tudom azzal nem olyan egyszerű egy elnézett előzésből visszatérni az előzendő jármű mögé... de pont emiatt kellene sokkal jobban figyelniük

Valószínűnek tartom, hogy egy alapos karbitisztítás és azok a beállítások amikről beszéltünk rendbehozzák a gépedet, komoly baja biztosan nincs hiszen szépen zajmentesen járt az egész motorblokk A vásárlás előtt is sokat állt és mostanában is, gondolom azok a benzinből kiváló szulfitok és egyéb szennyeződések okozzák a rendellenes motorműködést Lehet ha legközelebb beindítod nem okoz gondot de bármikor mutatkozhat visszatérő hibaként is. legjobb lesz egy hozzáértővel átnézetni és akkor jöhetnek a gondtalan kilóméterek
Végre én most úgy érzem, hogy a motorozástól fáradtam el, mit ne mondjak jó érzés!
Örülök, hogy megúsztad. Sok barommal van tele az út. Tegnap este egy rövid körre elindultam én is, asszonyostul eggyütt. (Cakkpak 10-15 km) Ugyanez történt meg velünk is, csak épp személyautókkal. Én elfértem az út szélső 20 cm-én... Egymás mellett elhaladva mutattam az egyezményes jelet Amiért annyi lett a km amennyi az amiatt van, hogy rendkívül dadógósan indult a gép, mint amikor vettem kb. Gondoltam majd magához tér útközben, de nem. Mikor megálltam a hátsó henger tűzforró volt, az elő meg alig langyos. Szóval egyhengeres mutatvány volt a menet, aminek mielőbb a végére kell járnom, mert így necces használni.
Igen, csak az tőled független...
És a baj az hogy a kamionos volt a fasz...miért előz ha szemben jön egy kivilágított motoros...
Köszi!
Ma egyébként megvolt az idei szezon első necces vészhelyzete! Először gondolkodtam rajta, hogy megírjam-e neked fokozva ezzel az őzikés és defektes félelmeidet, de aztán úgy gondoltam miért is ne, hiszen Te is találkozhatsz ilyesmivel bármikor az utakon aztán még hasznodra is lehet a sztori.
Egy elég idős de még aktív 69-éves motoros barátomat indultam meglátogatni. Biharkeresztes előtt a 47-es főúton viszonylag gyér forgalom volt, egyik kamionos előzni kezdte fajtársát velem szemben amit úgy képzelj el, hogy egyik pillanatról a másikra egy kamionfülke helyett hírtelen kettőt látsz robogni szemből... ráadásul még nyomta is a barma a fénykürtöt, hogy ő már nem fog visszasorolni...
Aki ismeri ezt a szakaszt az tudja, hogy tükörsima aszfalt út amit nem régen újítottak fel, a padka is gyönyörű... fehér zuzottköves kavicságy amin nem éppen életbiztosítás motorral menekülőutat keresni Hírtelen kellett dönteni és vészfékezésre használni azt a távolságot az aszfalton ami a szembejövő kamion és közöttem vészesen fogyatkozott, ugyanis a kavicságyon nem sok eséllyem lett volna manőverezni, pedig nem mentem gyorsan kb.100-as tempóval.
Amit lehetett beleadtam, a kerekek felváltva visongva adták tudtomra, hogy a féktechnikámmal pengeélen motorozok aztán sikerült annyira lelassulni, hogy mielőtt összetalálkoztunk volna a "nagyvasalóval" behúzódtam a kavicságyra olyan sebességgel amivel még biztonságosan tudtam egyenesbe tartani motort és nem továbbszánkázni az útmenti árokba.
Vettem egy nagy levegőt aztán mikor visszatértem az útra próbáltam levonni a tanulságokat. Talán ha nincs fent az új gumi... vagy nem cseréltem volna ki a telószárakban az olajat... vagy ha előzőleg nem motoroztam volna már idén ezzel visszaszerezve némi rutint a tavalyiból... efféle gondolatok keringtek az agyamban. Viszont a lényeg a sebesség mert ha egy kicsit gyorsabban megyek akkor valószínű az útmenti árokban kötöttem volna ki szerencsésebb esetben. Pedig nyílegyenes jól belátható aszfalt út volt csak egy váratlan jó pár tonnás meglepetéssel...
Mindenki nagyon vigyázzon magára!
Gyönyörű :-)
Egy igazi ünnepnap!:link
mégsem megyek, mert annyira azért tényleg nincs meleg, ráadásul inkább spórolok most a benzinnel. Szombaton lenne jó, de akkor átjön haver és simsont szerelünk, festünk, ilyenek. Egyszerre kettőt is :) Szóval akkor jó hogy sütni fog a nap, mert inni is akarunk persze közben. Nincs is annál jobb, mint egy jó simson szerelés sörrel és napsütéssel egybekötve. Esetleg vasárnap...de lehet inkább maradok a közelben.
Szép estét! Pálinkásat ! ma már nagyon jó idő volt, 15 fok!
Itt a tavasz !
Na na na! Itt kell közbeszólnom! Ha már idézgetünk....
Először az hangzott el, hogy: " tök mindegy"!
Erre volt az Általad idézett ominózus kifejezés.
Én kicsit - megvallom - értetlenül néztem ki a fejemből, de hát Te tudod....