Megmeg. Ma volt is egy kis 50 km-es kanyarom Az iskolakezdés óta jóformán nem motoroztam. Melóval is nyakig vagyok öntve. Még a jövő hét rázós kissé, de már lecsengőben vannak a nagyobb iramok, már nem is bánom mert ez az idei nyár minden szempontból nagyon kemény volt.
Az ebay annyiban problémás, hogy a magyaron nem található az ami kell, a németen meg általában nem postázzák. A licit is kissé nehézkes a paypal kényszer miatt. A sevenfifty amúgy nem belpiacos. Európai export volt belőle szép számmal, csak magyarország nem szerepelt ezek között. Bontós nincs, marad a hegesztett egyenlőre.
Viszont a többiek hol vannak Mikit néha látni a 900-as fórumon, Peti is alig ír, Lajosról meg már hónapok óta nem tudunk. Velük semmi nem történik nem találkoznak répaevő lóval vagy nem játszanak betyárosdit a pusztán? meg ilyenek..
Halló emberek! Megvagytok? !
Te Laci?! Miket nem írsz Te nekem?!
Tudod adtam neki répát! Aztán mikor megette, odahúztam az arcát a pofámhoz, beszéltem hozzá megpaskoltam a nyakát! Aztán arrébb ment, és ahogy ott állok, megint visszatette a nagy fejét óvatosan! Pedig mekkora állat! Majdnem mint én!
"Van egy roppant értelmes ló az még engem is szeret" ezt miből gondolod rádmosolygott? Nyugi, csak a répádat akarta
Eszembe jutott egy vicc:
A zebrát befogják és egy nagy farmra kerül. Találkozik a tyúkkal.
-Szia! Téged miért tart a gazda?
-Azért mert én tojom neki a tojást.
Tovább áll a zebra és találkozik a tehénnel.
-Szia! Téged miért tart a gazda?
-Belőlem feji a friss tejet.
Bóklászik tovább a zebra és meglátja a nagy csődört.
-Szia! Neked mi a hasznod itt a farmon?
-Vedd le a pizsamád bébi és megtudod!
Majd a magányos "kovboj" belelovagol az éjszakába! Akarom mondani belemotorozik!
Mi meg ma bicajjal lovagolni mentünk. A kicsi huszárral, és a kicsit nagyobbal!
Van egy roppant értelmes ló az még engem is szeret! Főleg ha sárgarépa is van nálam!
A fényképező mindig nálam van, próbálok nyitott szemmel járni és akkor nagyon sok szép pillanatot haza tudok vinni.
Ma este Szeghalom környékén sötétedett rám, a főúttól kb 2-300méterre megláttam egy gémeskutat, valamikor sok állatot megitathattak belőle de mostanra már beomlott és egy ecetfa csemete nőtt ki a közepéből. Kicsit olyan elmúlás hangulata volt ami beleillett az öszbe hajló természetbe, de ott az a kis fa mégis azt demonstrálta, hogy ahol elmúlik valami ott születik az új is.
Hamar besötétedett de valahogy nem akaródzott hazajönni, úgy döntöttem kerülök még egy nagyot közben mindenfélén járt az agyam, persze az idő ilyenkor rohan..
Visszafelé jövet elértem a már ismerős körforgalmat, de mégis egy lejáróval hamarabb hajtottam ki ezzel nyertem még vagy 40 kilómétert ami barátok között is egy bő félóra pluszt jelentett.
Most nem dolgoztam az elmúlt két napban, mondhatnám pihentem de mégis hiányzott valami... azt hiszem csak ez a néhány pillanat
Jó éjt Urak!
Üdv Urak!
Miki bemószerolt így nincs mit szépíteni a dolgokat de azért szerencsére négykézlábra nem ereszkedtem le így a fehér kesztyűre sem volt szükségem. Mentségemül szolgáljon, hogy azokkal az emberekkel poharazgattam akikkel egyébként a dolgos hétköznapokban a húszezer voltos áramkötések között harcolok, így jól jött most velük ez a kis lazítás egy szép és ráadásul "feszültségmentes" környezetben.
A Tiszán voltunk egy céges üdülőben amely olyan közel volt a parthoz, hogy akár az erkélyről is horgászhattam volna. Ottalvós volt a buli így a napnyugtát és a pitymallatot is megcsodálhattam a Tiszán.
Sokat motoroztam már arra de mindig csak nappal, most megmutatta a másik arcát is ami talán még szebb is mint a nappali. Annyit azért elárulok, hogy ma reggel nem az oxigéndús tiszai levegőtől fájt a fejem.
Viszont most húzok motorozni mert holnap már ügyelet.. de ma még sok idő van estig és az se baj ha rámsötétedik, sőt..
Sajnos Magyarországon teljes hiány van SevenFifty alkatrészekből, főleg ami a fesz.szabályzókat illeti... :D
Nekem az eBay maradt, mert a Sugo és Ricsibontó sem tartott alkatrészt. A CMA Motor pedig olyan árat mondott ( 25ezer ), hogy jobbnak láttam Hannoverből megvenni, szállítással együtt 18ezerért.
Így első körben jó kis tapasztalatszerzés volt, hogy mennyire kihasználják itthon a belpiacos motortulajokat.
Mostantól rögtön eBay. Pedig nemzeti érzelmű vagyok. Inkább fizetnék forintban egy magyar embernek - ha nem akarna lehúzni.
Odakinn a motor elsősorban hobbi, és a cégek talán nem akarják kifosztani az embert. Magyarországon még státusz a motor, de szerencsére az utóbbi 5 év hozott némi változást, mert régebben a Shox volt az egyeduralkodó a középkategóriában ( ha van ilyen ), és a Fokt volt a gazdagok sportja. Most - szerintem - a Bázismotor a legjobb bolt, szakértlemben, kedvességben, és főleg árakban hibátlanok. 6ezerért adnak olyan tanktáskát ( Louis-os ), ami a Shoxban ( Shox márkájú ) 8-10ezer. Mostanában sokat nézegettem a weboldalukat, és sokszor van akciójuk, mert a németek egyetlen hazai Louis márkakereskedése, ha jól tudom.
Ja! A lábtartó! :D
Sugo-nál baromi kedvesek voltak, érdemes velük kezdeni. Aztánb
Ricsibontó, mert Ő nagyon korrekt az árakban.
Elárulom Nektek, hogy a Laci azért nincs net közelben, mert csapatépítő - ivászatos - tréningen van, és mily szörnyűség, nem vitt magával fehér kesztyűt! Mi lesz még itt ma este!
Szia Laci! Én meg csak köszönök, aztán megyek is. Majd holnap írok!
Biztos emlékszel, átpakoltam a szobába, ami elkészült! Aztán egyéb dolog is volt! Elfáradtam . Gargalozálok egyet a "gyógyszeres" üvegből, aztán feksz!
Szia Józsi!
Akkor ezek szerint Te is benne voltál a szakma sűrűjében
Az elmúlt 20-évben itt a Tiszántúli áramszolgáltatói területen már nem igen szereltek "malacot", de attól még sokáig kísértettek ezek a "kedves" kis földalatti jószágok, bár ahogy telt az idő szerintem már ki haltak a meglévők is bármennyire jól voltak megszerelve.
Egy időben a főelosztó hálózati és azok mellett a középfesz. szabadvezetéki üzemzavarok mellett ránk nyomták a kábelhibás készenlétet is, de "hála" a FAM bevezetésének nem maradt kapacitásunk abban is részt venni így jó néhány kábelgödörben átvirrasztott éjszaka után letettük a "zsiguli kilincset" vajon emlékszel-e minek volt ez a beceneve? Olajszigetelésű papírkábelt én is szereltem, ami nem egy leány álom és ráadásul amelyik sérült, vagy berobbant azt 2db vegyes összekötővel szereltük meg. Kivágtuk a sérült szakaszt és műanyag kábellel toldtuk össze, mert már papírkábelt nem forgalmaznak, így aztán a sok térvezérlő meg szigetelő cső mellett még olajzáró csövet is kellet felzsugorítanunk a olajjal átitatott papírszigetelésű kábelerekre. Volt olyan amíg a bemérőskocsi kereste a kábelhibát addigra még kettő felrobbant mert a sérült kábelszakasz terhét átterhelték a többiekre amik a közel 40fokos külső hőmérséklet miatt anélkül is főttek a saját levükben. Az is nagy szám volt amikor Debrecenben fektették a 132kV-os kábelt a belvárosban és egy 4kábeles nyomvanalban a négyből hármat oldalba fúrt az irányított fúró , természetesen az én ügyeletemben. No majd mesélek még ha jössz nem offolom rommá a fórumot, mert még be leszek jelentve és likvidálnak
Valamikor én is elvégeztem a "kábelszerelő " tanfolyamot! És én még dolgoztam "malaccal" is! Meg azzal az ocsmány ragacsos papírszigetelésű kábellel! Na az volt még egy öröm!
Az idomok belsejét a motoromon pedig ilyen kétkomponensű műgyantával, üveg szövetet feltunkolva erősítettem meg! A kritikus helyeken.
Tudom persze hiszen nekem már vagy 6-éve a hosszában elrepedt ásónyelemen is jól szolgál, de a ragasztósnak a kábelszerelésben a vizzárás a lényege és a külső köpenyt szoktuk vele helyreállítani, míg a sima (belső ragasztó nélküli) szigetelő zsugorcsövek érszigetelésre valók, persze attól még azok sem mozognak hiszen teljesen rázsugorodnak az érre vagy összekötő sarura. Van még sok fajta pl. középfesz.-en térvezérlők, félvezetők, szendvics csövek stb.. de ebbe inkább ne menjünk bele, ráadásul azok vaskosabb anyagok nem tükörszárra valók .
Mikinek a vékonyabb falú szigetelő zsugorcsövet gondoltam, eltakarja a javítást a tükörszáron és mechanikai tartást is adna, a felesleget meg szépen körbevágva el lehet távolítani
Azért kérdeztem, mert beindult a morfondir! Biztos sokkal jobban tartana, ha lenne valami ragasztó ami rögzítené a száron.
Gondolom tudod mire gondolok.
Szia Józsi!
A földábel szerelésénél használtunk olyat a külső köpeny helyreállításnál, a ragasztó által lett vízzáró a külső zsugorcső. Amivel én dolgoztam annak elég vaskos volt a falvastagsága és rendesen kellett melegíteni mire összezsugorodott, azt a hőt nem bírná el a tükör szára és a kicsorgó ragasztót sem lehet nyom nélkül eltávolítani. Van olyan is nekem ami kisfeszültségű vagy műszerész technikában használatos vékonyfalú kivitel, de azok nem ragasztósak. Nem tudom van-e ilyen kivitelben ragasztós, ha van akkor az tényleg jobb lenne, feltéve ha nem maszatol mint a nagytestvére.
Az a helyzet, hogy kisebb sz@rban vagyok, Lacival beszéltem, itt most nem írom le, de ha személyesen találkozunk, akkor majd elmesélem mindenkinek, akkora már eredménye is lesz.
Szóval kicsit szét vagyok hullva, a jéger, és sör kombinációja se segített, viszont Laci segítő készsége sokat lökött a helyzeten.
No meg megnéztem a motor jobb oldalát, - kar és végsúly - és mivel nem voltam megelégedve vele, kicsit tekertem rajta. Kínomban.
De most ez se segített.
Arra gondoltam, hogy a javított szárra zsugorcsövet kellene tenni, szétnéztem itthon de vagy sokkal nagyobb vagy jóval kisebb van nekem
Majd megpróbálok szerezni, mert szerintem jobb tartást adna neki, a végét mérd meg (amin a furat van) a legnagyobb átmérőnél.
Viszont a többiek hol vannak Mikit néha látni a 900-as fórumon, Peti is alig ír, Lajosról meg már hónapok óta nem tudunk. Velük semmi nem történik nem találkoznak répaevő lóval vagy nem játszanak betyárosdit a pusztán? meg ilyenek..
Halló emberek! Megvagytok? !
Tudod adtam neki répát! Aztán mikor megette, odahúztam az arcát a pofámhoz, beszéltem hozzá megpaskoltam a nyakát! Aztán arrébb ment, és ahogy ott állok, megint visszatette a nagy fejét óvatosan! Pedig mekkora állat! Majdnem mint én!
Eszembe jutott egy vicc:
A zebrát befogják és egy nagy farmra kerül. Találkozik a tyúkkal.
-Szia! Téged miért tart a gazda?
-Azért mert én tojom neki a tojást.
Tovább áll a zebra és találkozik a tehénnel.
-Szia! Téged miért tart a gazda?
-Belőlem feji a friss tejet.
Bóklászik tovább a zebra és meglátja a nagy csődört.
-Szia! Neked mi a hasznod itt a farmon?
-Vedd le a pizsamád bébi és megtudod!
Mi meg ma bicajjal lovagolni mentünk. A kicsi huszárral, és a kicsit nagyobbal!
Van egy roppant értelmes ló az még engem is szeret! Főleg ha sárgarépa is van nálam!
Ma este Szeghalom környékén sötétedett rám, a főúttól kb 2-300méterre megláttam egy gémeskutat, valamikor sok állatot megitathattak belőle de mostanra már beomlott és egy ecetfa csemete nőtt ki a közepéből. Kicsit olyan elmúlás hangulata volt ami beleillett az öszbe hajló természetbe, de ott az a kis fa mégis azt demonstrálta, hogy ahol elmúlik valami ott születik az új is.
Hamar besötétedett de valahogy nem akaródzott hazajönni, úgy döntöttem kerülök még egy nagyot közben mindenfélén járt az agyam, persze az idő ilyenkor rohan..
Visszafelé jövet elértem a már ismerős körforgalmat, de mégis egy lejáróval hamarabb hajtottam ki ezzel nyertem még vagy 40 kilómétert ami barátok között is egy bő félóra pluszt jelentett.
Most nem dolgoztam az elmúlt két napban, mondhatnám pihentem de mégis hiányzott valami... azt hiszem csak ez a néhány pillanat
Jó éjt Urak!
Szépek a képek!
Miki bemószerolt így nincs mit szépíteni a dolgokat de azért szerencsére négykézlábra nem ereszkedtem le így a fehér kesztyűre sem volt szükségem. Mentségemül szolgáljon, hogy azokkal az emberekkel poharazgattam akikkel egyébként a dolgos hétköznapokban a húszezer voltos áramkötések között harcolok, így jól jött most velük ez a kis lazítás egy szép és ráadásul "feszültségmentes" környezetben.
A Tiszán voltunk egy céges üdülőben amely olyan közel volt a parthoz, hogy akár az erkélyről is horgászhattam volna. Ottalvós volt a buli így a napnyugtát és a pitymallatot is megcsodálhattam a Tiszán.
Sokat motoroztam már arra de mindig csak nappal, most megmutatta a másik arcát is ami talán még szebb is mint a nappali. Annyit azért elárulok, hogy ma reggel nem az oxigéndús tiszai levegőtől fájt a fejem.
Viszont most húzok motorozni mert holnap már ügyelet.. de ma még sok idő van estig és az se baj ha rámsötétedik, sőt..
Sajnos Magyarországon teljes hiány van SevenFifty alkatrészekből, főleg ami a fesz.szabályzókat illeti... :D
Nekem az eBay maradt, mert a Sugo és Ricsibontó sem tartott alkatrészt. A CMA Motor pedig olyan árat mondott ( 25ezer ), hogy jobbnak láttam Hannoverből megvenni, szállítással együtt 18ezerért.
Így első körben jó kis tapasztalatszerzés volt, hogy mennyire kihasználják itthon a belpiacos motortulajokat.
Mostantól rögtön eBay. Pedig nemzeti érzelmű vagyok. Inkább fizetnék forintban egy magyar embernek - ha nem akarna lehúzni.
Odakinn a motor elsősorban hobbi, és a cégek talán nem akarják kifosztani az embert. Magyarországon még státusz a motor, de szerencsére az utóbbi 5 év hozott némi változást, mert régebben a Shox volt az egyeduralkodó a középkategóriában ( ha van ilyen ), és a Fokt volt a gazdagok sportja. Most - szerintem - a Bázismotor a legjobb bolt, szakértlemben, kedvességben, és főleg árakban hibátlanok. 6ezerért adnak olyan tanktáskát ( Louis-os ), ami a Shoxban ( Shox márkájú ) 8-10ezer. Mostanában sokat nézegettem a weboldalukat, és sokszor van akciójuk, mert a németek egyetlen hazai Louis márkakereskedése, ha jól tudom.
Ja! A lábtartó! :D
Sugo-nál baromi kedvesek voltak, érdemes velük kezdeni. Aztánb
Ricsibontó, mert Ő nagyon korrekt az árakban.
Szép napot,
T
Holnap nem leszek netközelben, így mentes lesz a fórum az agyrémeimtől de majd szombaton este jelentkezek , addig is minden jót!
Ég és föld ! Főleg a zsugor csöves kötés!
Biztos emlékszel, átpakoltam a szobába, ami elkészült! Aztán egyéb dolog is volt! Elfáradtam . Gargalozálok egyet a "gyógyszeres" üvegből, aztán feksz!
Akkor ezek szerint Te is benne voltál a szakma sűrűjében
Az elmúlt 20-évben itt a Tiszántúli áramszolgáltatói területen már nem igen szereltek "malacot", de attól még sokáig kísértettek ezek a "kedves" kis földalatti jószágok, bár ahogy telt az idő szerintem már ki haltak a meglévők is bármennyire jól voltak megszerelve.
Egy időben a főelosztó hálózati és azok mellett a középfesz. szabadvezetéki üzemzavarok mellett ránk nyomták a kábelhibás készenlétet is, de "hála" a FAM bevezetésének nem maradt kapacitásunk abban is részt venni így jó néhány kábelgödörben átvirrasztott éjszaka után letettük a "zsiguli kilincset" vajon emlékszel-e minek volt ez a beceneve? Olajszigetelésű papírkábelt én is szereltem, ami nem egy leány álom és ráadásul amelyik sérült, vagy berobbant azt 2db vegyes összekötővel szereltük meg. Kivágtuk a sérült szakaszt és műanyag kábellel toldtuk össze, mert már papírkábelt nem forgalmaznak, így aztán a sok térvezérlő meg szigetelő cső mellett még olajzáró csövet is kellet felzsugorítanunk a olajjal átitatott papírszigetelésű kábelerekre. Volt olyan amíg a bemérőskocsi kereste a kábelhibát addigra még kettő felrobbant mert a sérült kábelszakasz terhét átterhelték a többiekre amik a közel 40fokos külső hőmérséklet miatt anélkül is főttek a saját levükben. Az is nagy szám volt amikor Debrecenben fektették a 132kV-os kábelt a belvárosban és egy 4kábeles nyomvanalban a négyből hármat oldalba fúrt az irányított fúró , természetesen az én ügyeletemben. No majd mesélek még ha jössz nem offolom rommá a fórumot, mert még be leszek jelentve és likvidálnak
Az idomok belsejét a motoromon pedig ilyen kétkomponensű műgyantával, üveg szövetet feltunkolva erősítettem meg! A kritikus helyeken.
Mikinek a vékonyabb falú szigetelő zsugorcsövet gondoltam, eltakarja a javítást a tükörszáron és mechanikai tartást is adna, a felesleget meg szépen körbevágva el lehet távolítani
Gondolom tudod mire gondolok.
A földábel szerelésénél használtunk olyat a külső köpeny helyreállításnál, a ragasztó által lett vízzáró a külső zsugorcső. Amivel én dolgoztam annak elég vaskos volt a falvastagsága és rendesen kellett melegíteni mire összezsugorodott, azt a hőt nem bírná el a tükör szára és a kicsorgó ragasztót sem lehet nyom nélkül eltávolítani. Van olyan is nekem ami kisfeszültségű vagy műszerész technikában használatos vékonyfalú kivitel, de azok nem ragasztósak. Nem tudom van-e ilyen kivitelben ragasztós, ha van akkor az tényleg jobb lenne, feltéve ha nem maszatol mint a nagytestvére.
Szóval kicsit szét vagyok hullva, a jéger, és sör kombinációja se segített, viszont Laci segítő készsége sokat lökött a helyzeten.
No meg megnéztem a motor jobb oldalát, - kar és végsúly - és mivel nem voltam megelégedve vele, kicsit tekertem rajta. Kínomban.
De most ez se segített.
De azért köszönöm!
Majd megpróbálok szerezni, mert szerintem jobb tartást adna neki, a végét mérd meg (amin a furat van) a legnagyobb átmérőnél.
Szép napot Nektek! Itt is süt!