Autóval példálóztam. Azoknál a max feletti rész általában a gumicsövön távozik, hogy ne legyen baj. Ahogy néztem a sajátomnál (Hornet) a kiegyenlítőt, több hely van a max felett, de ha pl túltöltve, melegen, csirkelábra rakod, lehet kifolyik a cucc.
Jah, és bocsi a hejlyjesíratlanságosság miatt.: nállad = nálad :)
E46-os bmw-nél is tapasztalható ez, hidegen maxra töltöd, melegen is maxon van, utána ha hagyod lehűlni teljesen akkor a minimum szintnél van a hűtővíz újra.
és ahogy írtad te is, én is gyanakodtam hogy rossz valami, de próbáltam mindig kb ugyanolyan melegen vagy hidegen nézni a folyadék szintet és nem változott.
Te ezek nem úgy vannak kitalálva, hogy ha max-ra töltöd hidegen, akkor melegen még elfér a rendszerbe a kitágult cucc? Általában nem szokott sok különbség lenni a max és min között, max 1-2 deci
Közben kiderült, hogy nem a motorból való a folyadék , több helyen találtuk a garázsban egyforma színű foltokat. Csak egyszerűen nem vettem észre, amikor beálltam. Viszont kiderült, a minimum alatt van a hűtőfolyadék szintem, így majd jól rátöltök...
Hát Igen, én nem polírozom hetente a gépet, de azért próbálom megadni neki azt ami jár. Idén májusban vettem, azóta 10.000km-et mentem vele, imádom a gépet, főleg, hogy bármikor számíthatok rá, hogy nem hagy ott. Még Montenegróban sem, amikor hóakadály miatt nem tudtunk átmenni egy hágón...
Ez csak egy olyan hozzászólás, amire nem kell feltétlen "támaszkodni"
Autóknál (Honda) találkozni olyannal, hogy valaki/valahol észleli, hogy a hűtőfolyadék tartájba minimum alatt van a szint. Ezt általában kíváncsiságból teszik az emberek, törődni akarnak azzal az értékkel, amit megvettek és nem akarják lelakni, elrontani. Naszóval.: belekukk a "motortérbe" és hopp látja, hogy a hűtőfolyadék minimum közelébe, vagy alatta van. Rátölt. Aztán beindítja, és elmegy vele, bemelegíti a motort. Ezzel együtt melegszik a hűtőfolyadék is, és tágul. Na már most ekkor szokott az következni, hogy a minimumból lesz maximum feletti szint, és a kis gumicsövön kifolyik a fölös cucc a tartájból a földre. Ez csak egy példa, nem azt írom/mondom hogy nállad is ez történt. Sokan elkövetik ezt a hibát, és arra gyanakodnak, hogy biztos van valami baj a szerkezettel. Esetek 99,9% nincs, max a felhasználó nem volt körültekintő.
Nem az olaj, az tutter... Jó az olajszint...
Hát igen, ha hűtővíz, akkor hengerfejes simán lehet...
Beindítom, járatom, nézem, jön-e buborék a hűtőtartályba, nemjön...
Sétálok vissza, erre látok egy CB1300S-t , azalatt is van pont ilyen zöld folyadék... Azt tudom, hogy a kollégával egyfelől érkezünk.
Na mind1, egyre rejtélyesebb az ügy...
Holnapra kiderül... Hazafelé erősen nézem majd a hűtő hőmérsékletét...
valoszinuleg hutofolyadek, de hogy mitol folyt pass. Lehet hogy tul van toltve, ules alatt van a tolto nyilas hatulrol a kerek folott meg latod mennyi van benne van egy min. max. jeloles. Probald megfejteni honnan folyt ki. Ha nincs tul toltve akkor eleg nagy gond lehet ha folyik valahol meg kell nezetni es ne hasznald addig. Nem igazan szokott a motor olaj zold lenni de biztonsag kedveert ellenorizd az olajszintet is szerintem.
Dear Fórumozók,
hál istennek A 600-as Hornetemhez műszaki analfabéta vagyok (anno a 250 ETZ-n még egy főtengelyről lepörgött kuplungot megcsináltam túra közben, de ennél azt se tudom hol az aksi...). Ma reggel szitáló ködben érkeztem a céghez 30km vezetés után, és ahogy oldaltámaszra raktam a motort, majd kipakoltam a hátsó dobozból. Mire végeztem kb fél deci zöld színű folyadékot találtam alatta.
Mi ez, a hűtőfolyadék?
Nagy gáz, hogy ennyi kifolyt?
Vigyem szervízbe? Feleslegesen persze nincs kedvem, mindennap ezzel járok, amíg lehet.
Tejföl köd volt a Pilisben ma reggel, csak páran viseltünk Láthatósági cuccot, ajánlom mindenkinek, aki ilyenkor is motorozik, megdobja a láthatóságot, szerintem rohadt fontos...
Nekem sincs, de az esőruhám ilyen, így felvettem azt...
Nekem kb 8-9000km van most a Pilot Road2 2ct-ben, és alig látszik még rajta vmi kopás. Mondjuk az is kiderült, hogy a gyárilag megadott nyomásérték nagyon sok ennek. Jövőre lehet lepályázom aztán PilotPower lesz.
Az egyik nem egy kolbászzsír volt? Azt hiszem az egyik barátnőm valami ilyesmi indokkal vette pár éve az övét...
Az a jubileumi engem is megmosolyogtatott. Biztos azért mert kék
Lehetséges. Én is tudtam 2 db 2006-ost. Az egyikben talán 3000, a másikban 1700km volt. Ha 2009-ben nem adják el, akkor talán most lenne bennük 3-5000km. Két vállalkozó-társ meglepte magát 1-1 motorral, de nem igazán használták őket.
Viszont bármilyen reális a motor, az ára irreális. No meg mitől jubileumi?
Minden esetre elgondolkodtató...
A gumira nem lehet adni, néztem 2007-es motort 6500 km-el az órában, tuti sokkal több volt benne, de visszarakták rá a gyári 2007-es gumikat, full lekopva hátul.
Ha a kis Hornet a 600-as akkor 10W40, mondjuk Motul 5100 vagy 7100.
Nekem most 7100 van benne, márkaszervizben azt mondták, hogy csörgősebb lesz, mert "túl jó olaj" bele. Nem lett az. Előtte Repsol Racing volt benne, azzal szerintem rosszabb volt a váltó.
Egy elég hülye kérdést teszek fel 10W30 vagy 10W40-es olaj kell a kis Hornetba?Neten azt olvastam,hogy a gyári előírt az 10W30.Friss Hornet tulaj vagyok,és ő az első motorom is egyben
Jah, és bocsi a hejlyjesíratlanságosság miatt.: nállad = nálad :)