Heló. Azt szeretném kérdezni hogy a Honda Hornet 250-ben van olajszűrő? Mert kívülről semmi nem látszik rajta viszont olvastam fórumokon hogy kell benne lennie. Ha van akkor az hol? És honnan lehet hozzá olajszűrőt szerezni?
Először a 2000-res évjáratot adtam el, nem azért mert nem volt jó vagy nem tetszett, hanem mert szerettem volna egy fiatalabbat. Sikerült is egy 2006-ost venni szép kolbászzsír színt.
Aztán később bízva hogy tudok ismét eggyel fiatalabbat venni eladtam azt is.
És nem jött össze a zsé :(
Ismét egy 2006-ost vettem csak most feketét.
Most ott tartok hogy nagyon szeretnék egy CB 1000 R-re felülni.
Ezért árulom. Persze nem akarom elkótyavetyélni mivel mostanra a magam stílusára alakítottam és hihetetlen élmény motor szerintem igazi naked.
Szezonkezdetkor szoktam cserélni, ami azt jelenti, hogy 6000km-nél nem szokott több lenni az olajban.
Baráttal beszélgettünk, akinek már az új dobozos került bele (igaz az Racing 10W-50) és máshonnan is rendelte, de azt mondja, hogy neki szép "világos" barnás. Neki is ugyanennyi van az olajban +- pár 100-200km. A túrán is együtt voltunk. Az övé egy CBR600F 04. A vezetési stílus hasonló.
Szerintem olaja válogatja, hogy mennyi idő után színeződik el. Amúgy meg az a jó, ha az olaj színeződik, mert akkor teszi a dolgát. Vagy nem? Az én motorom nem szokott 3000 km-nél többet elmenni egy cserével, mert letelik az egy év. És eddig mindig sötét színű lett a végeredmény. Sőt, emlékeim szerint pont a repsol volt az, ami egy párszáz km után már sötétbarna volt (ugyebár a sorozatos lamellaszett égetgetés okán elég sűrűn volt szétszedve, szóval láttam a végeredményt) Félreértés ne essék, inkább egy plusz olajcsere, mint hogy valamit gajra vágjon a blokkban, váltóban a nem megfelelő kenés miatt. De talán ha ezt a 6000 km-ert megvárod még nem csinál nagy galibát. De majd az okosok megmondják a frankót
Hát... lehet beleszaladtam hamisított olajba.
Repsol Moto Racing 10W-40 Még a zöld dobozos volt és az alján hibádzott a gyártási időre való utalás, konkrétan nem volt.
Tavasszal cseréltem, azóta 3500km ment bele, amiben volt egy 2300km-es túra is normál tempóval még autópályán is. Nincs agyonforgatva a motor, de konkrétan már most sötétbarna, ha nem fekete (majd garázsból kitolva is megnézem, hátha csak a fényviszonyok...) az olaj.
Járt már így valaki?
Erősen gondolkodom, hogy bevállalok egy plussz olajcserét+szűrőt.
http://www.taiwanrider.com/hor...