Bocs hogy belevau de Sv-n simán elfelejtettem a hátsó féket.
Ami szar is volt.
Pedig fémre cseréltem.
Adagolhatatlan tésztás mintha két kő között egy vasalót fogtam volna.
Egyszerűbb és viccesebb volt visszalökni egy fokozatot.
Nekem eddig a napi max 500 km volt, autpályamentesen, ez egész napos motorozást jelent. 1,5 max 2 óránként igénylem a megállást. Nekem ki van szedva az ülésből, szóval még engem is nyom, pedig van belső párnázás bőven Viszont nekem sokkal inkább megfájdul a hátam és a kezeim. Előbbi talán azért, mert mélynövésű vagyok, így elég "hasalós" még a Hornet is a szélesebb kormánnyal. Utóbbi meg izületi gyengeség, örökletes+8 év versenysport megtette a hatását. És végül a térdem, szintén ezen okból kifolyólag. Szóval a fenekem bírja a legjobban. 1 óra után lezsibbad és kész
A fékes témához csak annyit tennék hozzá, hogy van különbség a gyári gumi és a fémhálós között. Kis túlzással nekem majdnem olyan lett csere után a hátsó, mint előtte az első volt. Szerelő nem is cserélte volna a hátsót. Első megállás meg majdnem pofára esés volt (tapostam megszokásból, oszt kicsit nagyon jobban fogott) Igaz nekem elöl is csak egy tárcsám van meg a gép is 15 volt, amikor megejtettem ezt a műveletet, meg produkált is érdekeset.
Én is ótvarnak érzem a hátsó féket, 2008-as ABS-es a gép. Még a Suzuki SV-nél mindenki fémhálós fékcsőrendszerrel jött elő, lehet itt is használna. Majd meglátjuk mit mond a szervíz..
Nos én mindig írom mihez viszonyítok, nekem egy husqvarna sm610-em volt, hátul 2dugattyús brembo nyereg 240-es tárcsával.
Ahhoz képest a hornet pite, nagyon ótvarnak érzem a hátsó féket, fog fog de ahhoz képest semmi. mondjuk nyilván a súly miatt is, meg mert kisebb minden hátul.. gondolom én, de engem sem győzött meg a hátulja.(2008-as ABS-es verzióról beszélek)
Persze beszámolok, kedden délután megyek.
Tetetek fel még bukócsövet. (Givi)
Még az is lehet átállok fémhálós fékcsőre.
A zselés ülésprojektet is indítom, 27.-én indul a 2000km Horvát-Montenegró-Bosznia túra.
Nekem szerencsém volt, mert viszonylag pályafutásom elején mentem el, így nem volt rossz berögződés Viszont többször fékeztem már akkorát, hogy a gázt is húztam. Sőt, amikor álló helyben dőltem el eddig 2-ből 2-szer a gázba kapaszkodtam reflexből, mert az volt a legközelebb és tiltásig felpörgettem a motort. Mondjuk asszem nekem kicsi a kezem, még legközelebb állítva a karokat sincs ott a kar, ahol kéne minden ujjamnál.
A blokkolás csak iránymutató Majd meséld el, mire jutottak. Amúgy melyik szerviz?
Más..
2009-es 600RR-en ki kellett kötni az ABS-t, mert kétszer kiszaladt az ember a pályáról, mert egyszerűen nem akart megállni a motor, markolatig tépett fékkel...
Vágom, vágom, én is a kétujjas dolgot nyomtam a tanfolyamig...
A legszebb az volt, amikor első nap végén átállítottam (közelebb hoztam) a féket a teljes tenyérre, azaz hogy könnyű legyen megmarkolni (ezzel időt nyersz, na nem annyit, mintha eleve rajta lenne az ujjad. de nyersz... ), majd a pályától 100m-re levő lámpánál reflexből a fék alatt hagytam 2ujjam, majdnem eltörtem... Másnap átbeszéltük a dolgot, és úgy állítottam be a féket pár hétig, hogy ne lapítsa ki az ujjaim, ha alatta hagyom. 2hét alatt átszoktam...
Tegnap volt egy vészfékezésem, (általában átgondolom a szituk után a dolgokat, mit kellett volna másképp), lakott területen kívül, kb 120-130nál elém jött egy nő, majd megállt és nézett... Megálltam, de fékezés alatt végig a nő szemét néztem. Óriási hiba volt. Ki kellett volna találnom fékezés közben előtte, vagy mögötte menekülök, ha nem tudok megállni...
Ezt most nem vágom annyira. Engem eddig a féken tartott kezem többször húzott ki a csávából - amikor vészfékeznem kellett, és igen, közben néha felbőgött a motor mert rosszúl csinálom - de a kuplungot is behúztam így nem volt gond és meg tudtam állni. Akkor nem hiszem hogy lett volna arra időm, lélekjelenlétem, hogy ijedtemben elengedjem a markolatot amit úgy szorítottam hogy azóta lapos :)
De ha majd eljutok, akkor tuti megmutatják hogy miért nem így van.
A motoros rendőr meg a fékezésben nekem nem mérvadó, mert egészen pontosan ismeri azt a pályát, így hirtelen neki semmit sem kellett csinálnia. Nem úgy mint nekem, amikor nézelődtem szétfele és elém ugrott hirtelen egy busz
Én is ezt nyomtam. Safetynél elmondták, nem jó, van olyan szitu (illetve lehet), hogy gázt adsz, miközben fékeznél. Ilyenből elég 1x, rossz helyen , rossz időben.
Ha rendesen fogod a kormányt , és minden ujjad vége a kormányon, iszonyat érzékeny leszel minden visszajelzésre, amit a kormányon keresztül az útról kapsz. Nekem megérte.
Ezt ajánlom, nem Safety-s video, de irigylem az arcot, nem biztos, hogy kb. fele ilyen súlyú Hornettel jobb időt futnék. Efféléket tanítottak, hova pl. nézz... Sosem oda, amit csinálsz, hanem amit fogsz...
Hát remélem, hogy fékerőt. Szerintem nudli, amit az enyém fékerőben tud, ABS-es így nem a blokkolás a mértékegység....
Fékbetét még van jócskán, egyszerűen taposom, mint állat, és alig lassul... Azt várnám, ha 120 körül bbelelépek, fogjon, max az ABS szabályozzon... De alig fog. komolyan. Majd meglátjuk mi lesz...
"2-2 ujjam állandóan a féken és kuplungon" ezt mivel magyarazzak hogy rossz? Nekem mondhatna barmit nekem akkor is ott lesz a feken a kezem varosban, de kivancsi vagyok mi a magyarazata.
Én is voltam tavaly. Hornettel csináltam végig, aztán idén vettem is egyet...
Volt lehetőség próbálni CBF600-at, és NC700X-et is.
Sokat tanultam, még sikerült leszoknom olyan rossz beidegződésekről, hogy pl. 2-2 ujjam állandóan a féken és kuplungon. Az éles kanyarokban (útkerszteződés befordulás) is leálltam a terhelésváltásokról, és kisgáz plusz hátsófékkel nyomatom. Jó dolog.
Tényleg, kedden megy a motor szervízbe (nemrég vettem, és lesz egy 2000km-es túra), egy panaszom van, a hátsó fék mintha alig fogna. Így távolról aztmondta a szervízes, hogy megmérik majd, de lehet, hogy nem is kell annak hűdejól fognia...
Én aktív hátsó fékező vagyok (pl eső, sorok közötti bújkálás), a Suzuki SV után ez az egyetlen dolog, amiben gyengébbnek érzem a Hornetet...
Nálatok is gyengén fog a hátsó fék?
Én amikor voltam pár éve, akkor 20 főben volt maximalizálva a létszám. Az elmélet talán sok volt. Volt benne egy ebéd is mindkét nap (az induláskor a srácok kentek pár vajas zsömlét) Nekem sokat számított, hogy nem a saját vasamat vertem oda többször is, hanem a bukókeretet. A pálya nyilván nem olyan mint a Spanyoloknál, de a motorozásnak sincs akkora múltja és hagyománya mint lent délen. Ha elmész egy pályanapra, ami nem a Kakucsring és ne adj isten nem kell fizetnem sem, elég ha egyszer nézed meg a kavicságyat. Mellesleg ez vezetéstechnikai képzés, aminek csak egy része a kanyarodás. Másról is van szó. Én nem bántam meg, hogy annó elmentem, sőt mennék még, ha lenne rá időm, mert ártani nem ártana. Nyilván a saját motorjával kell tudni boldogulni az embernek. Sőt azt is aláírom, hogy soha a büdös életbe nem fogok úgy leszállni a motorról, ahogyan ott mutatták, még ha van is benne ráció. Szerintem ez is ér annyit, mint a Kakucsi tréning. Mindenki mérlegel, hogy neki mik a prioritások. Amúgy meg a terepes része lehet még izgi.
safety..safety..nem rossz..én is voltam pár éve...és így visszagondolva is azt mondom , hogy tanultam vmit ...de...ha belegondolok, hogy milyen fapados lószar akkor már kicsit árnyaltam a képet... ....mert ha belegondolok, hogy kb 30-unkról leakasztottak kb 1 millát és ebből 2 ember kb 12 órai munkáját kellett állnunk illetve egy "szar" 30m x 100m betonplaccon folyt a műa. bólyák közt az oktatás...hát...elég gáz szerintem és az persze nem az oktatók hibája....vagy pld azt mutogatták, hogyan kenjük a láncot vagy hogyan állísd fel a motort..stb...sok felesleges dolog a pénzedért...láttam a múltkor a Honda, hogy is csinálja ezt a spanyoloknál vagy az angoloknál....csak egy kicsit volt komolyabb...mint a trabi a bmw-hez képest.....és a díj kb hasonló árképzésű volt arányosan.....pld. itt a safetyn abból állt a meddig tudod dönteni a vasat opció, hogy megfogták a kormányodat kézzel és dőlj , így érezz rá ..lol...kint volt egy keret kerékkel a vasra szerelve ami engedte maximálisan dönteni, úgy hogy nem estél el..nagyon okos dolog volt....vagy a pályán mentek és ott oktatták őket a döntögetésről...illetve az egész oktatópálya kicsit volt csak komolyabb....tudom ez MO, de ha már elkérik vastagon az árát akkor legalább adjanak is érte vmit illetve a körülményekre is figyelhetnének....ez így über fapados.... ...én pld pályanapon többet tanultam a kanyarokról, döntésről mint bárhol...
nah mind1 ez is csak egy vélemény amit senki nem kérdezett...
Megérkezett a válasz. Sajnos féláras verzió nincs a Safetyre, de 30.000-ért lehetne menni. Szerintem ez is barátibb, mint az eredeti ár.
Ha valakit érdekelne, akkor jelezze egy privát mailben és továbbítom az illetékes felé.
Ami szar is volt.
Pedig fémre cseréltem.
Adagolhatatlan tésztás mintha két kő között egy vasalót fogtam volna.
Egyszerűbb és viccesebb volt visszalökni egy fokozatot.