Szia!
Erre a kérdésre csak te tudod a választ mivel te tudod hogy hogyan motorozol, és aszerint válassz gumiit!
Én tavaly nagy reményekkel megvettem a sport attack-ot az egyes szériát! És bíztam benne egészen addig míg a hortobágyi 33-as szakaszon egy nagy ívű kanyarban olyan 150-nél utassal mögöttem elindult az eleje miközben húztam lefelé! Hála Istennek egy pár század másodperc múlva meg is tapadt. Mondanom sem kell hogy az ütő megállt egy pillára. Azóta átértékeltem az olcsóbb sport gumikat!
Ha csak lazán túrázgatsz szerintem maradj a túraguminál mivel kétszer háromszor annyit bír mint egy sport gumi!
Sziasztok!
Hamarosan megérik egy hátsó gumi csere a mocimon, és időben el szeretnék kezdeni infókat és tapasztalatokat gyűjteni. Jelenleg RoadAttack van fent, amivel teljesen meg vagyok elégedve, de hátha van jobb.
Ki mit javasol?
A szénhidrogének vízzé és széndioxiddá égnek el. Télen azért a garázsban is hidegebb van, gondolom az ajtót is kinyitottad csak vízgőz volt amit láttál.
ugyanezt csinalja az enyem is, inditas utan kb 7-9 mp-el kezdi el tolni feher fustot/gozt, melegedes kozben elmulik. Valoszinu hogy viz parolog azert kezd el kesobb jonni mert akkor kezd parologni mikor kicsit meleg mar.
Két hete, motoroztam, azóta állt a gép. Ma megpróbáltam beindítani, sikerült, elsőre indult, szívató ráhúzásával. Amíg fel nem melegedett üzemi hőfokra (megvártam, hogy a hűtő is bekapcsoljon), elég szépen nyomott ilyen világos színű füstöt. Garázsban tartom, kipu is be volt dugva. Lehetett ez a füst a párás idő miatt (havas genyás idő), vagy esetleg valami nem jól van beállítva? Többet / kevesebbet kap benzinbő/levegőből?
Egyetertek azzal, hogy egy jo beallitashoz kepest valtozik valami kornyezeti tenyezo vagy egy rosszhoz, az egyaltalan nem mindegy... sot! A foldrajzos dolgon azt ertettem, amit te is mondtal, hogy a gyartok adott piacra szant motorokat keszitenek. Termeszetesen ez nem jelenti azt, hogy minden egyes piacra kulon hangoljak a gepeket. Szerintem igy erthetobb amit gondoltam. Kalifornia az egy "mas" vilag ott a szigorubb kornyezetvedelmi eloirasok miatt masok altalaban az adott modellek.
Ha nem volt változás, akkor az azt jelenti, hogy a motoros alapból, azaz feleslegesen több üzemanyagot kapott és a rárakott cuccok pedig eltudták "dolgozni". Azaz a motorod alapból nem volt jó...
2005-600-hoz sima "viper" dob lett feltéve+k&n légszűrő és mondhatjuk úgy is, hogy nem tűnt fel semmi változás...de sztem fürgébb lett anno a vas, mert tuti jobban húztam a gázt a hang miatt.... ...sztem sima dobcserével nem sok minden változik..ofc más a szitu a komplett szett cserével...szál aki a hangja miatt akarja lecserélni a gyárit(megértem) , nyugodtan tegye meg...
más....jó lenne, ha hallgatnátok itt Chubby szavára és nem pofázna be mindenféle műmájer gyerek aki hallott vmi oltári nagy baromságot és terjeszti itt a hitet (ago motornál is ott a pont , ő sem a fellegekbe beszél) ...na ő az a gyerek aki tudja is miről beszél ha vasról van szó...van pár 10 év szerelői gyakorlata...
Arra is. De igazándiból szerintem (és kiemelném hogy szerintem) csak egy alapbeállítást kapunk bármelyik szalon géphez az adott földrajzi zónának megfelelően. A baj ott kezdődik, hogy akár 100 km arréb haladva is hiába vagyunk ugyanabban a régióban a megváltozott geológiai, időjárási paraméterek úgy megváltozhatnak, hogy semmit nem ér az adott, akár már finomított beállítás sem. Gondolom nem véletlen az, hogy mennyit szenvednek a versenyzők (szerelők!) a motor jó beállításával. Tegnap még sütött a nap ma már 10 fokkal hűvősebb az idő és más a páratartalom szb. Ebből a szempontból talán előnyösebb a befecskendezős rendszer, mivel egy adott térkép alapján az érzékelőktől kapott jelszinthez igazítja (bizonyos tartományban) a befecskendezett űzemanyagot. Gondolom én.
Eleve sorozat-termék a motor is. A karburátort egy null szériás motoro találták ki, ami nem feltétlenül az "európai" , de főként nem a "magyar" körülményekre van optimalizálva.
A nagyobb gond igazándiból az, hogy amikor még karburátoros motorok voltak, akkor más "elképzelésük" volt megfelelő üzemanyag/keverék arányáról, illetve úgy gondolták, hoyg jó megoldás ha a motor jó sok üzemanyagot kap, mert az is hűti legalább a blokkot.
Azóta már más az "elképzelés"
Elhiszem. Ezt cs ugy fel fullel hallottam. Es mint irtam elozoekben azert is irtam mert en kurvara nem ertek hozza majd megmondja az aki ert hozza
Viszont nem okoskodok cs kerdezek, egy gyari karburatoros motor alapbol miert lenne rossz? Masik dob miatt megértem, mert azt tapasztaltam a volt motoromon h a nyitott dobtól 3000 alatt nagyon csukladozott. (Husqvarna sm 610)
Gondolom a kérdésed a karburátor fúvókázására vonatkozik.....
Az a gond, hogy az emberek csak abban az esetben csinálják meg, mint amit te is leírsz (légszűrő csere,kipufogó, stb...). Pedig a karburátoros motorok alapból is rosszak, tehát érdemes lenne alapból is megcsináltatni.
Ja ok, az más tészta. Ha eltalálják a színt akkor szép eredményt adhat.
Szerintem egyébként eszetlen jól néz ki a motoron. Nemtom miért de baromira bejön. Talán a textúrája miatt. Meg nincs 20 deka az egész
Hát volt már itt sok "hülyeség", de azért ez über ám.... Főleg, ha igaz hogy egy "szerelő" mondta ezt.
Csak pár dolog, amin érdemes elgondolkodni, ha iylen "értelmes" dolgot mondanak neked, hogy az elektronika beálljtja magát:
1. mi alapján állítja be magát?! Van benne egy "KIS SZÁVSZÉLESSÉGŰ" lambdaszonda, ami a közepes fordulatszám tartománytól már nem tudja lekövetni a gázelemzést. Elméletileg az ECU 20% gázállás alatt és max 4000rpm-ig "korrigálni" tud, de....
2. A kipufogóva friss levegő van belevezetve (PAIR System), hogy segítse pl. a katalízátor működésést, stb... Na már most ha levegő van a kipufogóba engedve, akkor a szpnda hogyan tudja elemezni a blokkból kijővő gázt ?!
3. Motor jó működését a lambdaszondával lehet ellenőrizni, viszont ez a motorokon nem "működik"
4. más érzékelő nincs, amivel lehetne ellenőrizni
5. van egyébb érzékelő (MAP, Hőmérséklet, nyomés, stb..), amikkel csak korrigálni lehet a gyári térképét egy gyárilag beállított értékkel
6. Ha tudná magát állítani a kipufogó csere után, akkor a vezérműtengely után is, meg nagyobb dugattyú után is, meg bármikor
Erre a kérdésre csak te tudod a választ mivel te tudod hogy hogyan motorozol, és aszerint válassz gumiit!
Én tavaly nagy reményekkel megvettem a sport attack-ot az egyes szériát! És bíztam benne egészen addig míg a hortobágyi 33-as szakaszon egy nagy ívű kanyarban olyan 150-nél utassal mögöttem elindult az eleje miközben húztam lefelé! Hála Istennek egy pár század másodperc múlva meg is tapadt. Mondanom sem kell hogy az ütő megállt egy pillára. Azóta átértékeltem az olcsóbb sport gumikat!
Ha csak lazán túrázgatsz szerintem maradj a túraguminál mivel kétszer háromszor annyit bír mint egy sport gumi!
Hamarosan megérik egy hátsó gumi csere a mocimon, és időben el szeretnék kezdeni infókat és tapasztalatokat gyűjteni. Jelenleg RoadAttack van fent, amivel teljesen meg vagyok elégedve, de hátha van jobb.
Ki mit javasol?
Két hete, motoroztam, azóta állt a gép. Ma megpróbáltam beindítani, sikerült, elsőre indult, szívató ráhúzásával. Amíg fel nem melegedett üzemi hőfokra (megvártam, hogy a hűtő is bekapcsoljon), elég szépen nyomott ilyen világos színű füstöt. Garázsban tartom, kipu is be volt dugva. Lehetett ez a füst a párás idő miatt (havas genyás idő), vagy esetleg valami nem jól van beállítva? Többet / kevesebbet kap benzinbő/levegőből?
van fekete gyári tankom,ha érdekel 70 3179083
üdv,P.
Ha nem volt változás, akkor az azt jelenti, hogy a motoros alapból, azaz feleslegesen több üzemanyagot kapott és a rárakott cuccok pedig eltudták "dolgozni". Azaz a motorod alapból nem volt jó...
földrajzi zónához?! Kb 3 zóna van: Kaliforniai, Indonéziai meg a többi.... (mondjuk lehet van még egy kettő, de kb annyit is ér...)
És nem mind1, hogy egy jó beállításhoz képes van "gond" az időjárásváltozás miatt, vagy pedig egy rosszhoz képes.... nagyon nem mind1...
más....jó lenne, ha hallgatnátok itt Chubby szavára és nem pofázna be mindenféle műmájer gyerek aki hallott vmi oltári nagy baromságot és terjeszti itt a hitet (ago motornál is ott a pont , ő sem a fellegekbe beszél) ...na ő az a gyerek aki tudja is miről beszél ha vasról van szó...van pár 10 év szerelői gyakorlata...
Mitől lenne jó?!
Eleve sorozat-termék a motor is. A karburátort egy null szériás motoro találták ki, ami nem feltétlenül az "európai" , de főként nem a "magyar" körülményekre van optimalizálva.
A nagyobb gond igazándiból az, hogy amikor még karburátoros motorok voltak, akkor más "elképzelésük" volt megfelelő üzemanyag/keverék arányáról, illetve úgy gondolták, hoyg jó megoldás ha a motor jó sok üzemanyagot kap, mert az is hűti legalább a blokkot.
Azóta már más az "elképzelés"
Viszont nem okoskodok cs kerdezek, egy gyari karburatoros motor alapbol miert lenne rossz? Masik dob miatt megértem, mert azt tapasztaltam a volt motoromon h a nyitott dobtól 3000 alatt nagyon csukladozott. (Husqvarna sm 610)
Azzal hasonló a helyzet, de mivel több elemtől függ a befecskendezés, nagyobb is a szórás...
Gondolom a kérdésed a karburátor fúvókázására vonatkozik.....
Az a gond, hogy az emberek csak abban az esetben csinálják meg, mint amit te is leírsz (légszűrő csere,kipufogó, stb...). Pedig a karburátoros motorok alapból is rosszak, tehát érdemes lenne alapból is megcsináltatni.
Szerintem egyébként eszetlen jól néz ki a motoron. Nemtom miért de baromira bejön. Talán a textúrája miatt. Meg nincs 20 deka az egész
Azért beleszólnék ebbe a dologba egy kicsit....
Hát volt már itt sok "hülyeség", de azért ez über ám.... Főleg, ha igaz hogy egy "szerelő" mondta ezt.
Csak pár dolog, amin érdemes elgondolkodni, ha iylen "értelmes" dolgot mondanak neked, hogy az elektronika beálljtja magát:
1. mi alapján állítja be magát?! Van benne egy "KIS SZÁVSZÉLESSÉGŰ" lambdaszonda, ami a közepes fordulatszám tartománytól már nem tudja lekövetni a gázelemzést. Elméletileg az ECU 20% gázállás alatt és max 4000rpm-ig "korrigálni" tud, de....
2. A kipufogóva friss levegő van belevezetve (PAIR System), hogy segítse pl. a katalízátor működésést, stb... Na már most ha levegő van a kipufogóba engedve, akkor a szpnda hogyan tudja elemezni a blokkból kijővő gázt ?!
3. Motor jó működését a lambdaszondával lehet ellenőrizni, viszont ez a motorokon nem "működik"
4. más érzékelő nincs, amivel lehetne ellenőrizni
5. van egyébb érzékelő (MAP, Hőmérséklet, nyomés, stb..), amikkel csak korrigálni lehet a gyári térképét egy gyárilag beállított értékkel
6. Ha tudná magát állítani a kipufogó csere után, akkor a vezérműtengely után is, meg nagyobb dugattyú után is, meg bármikor
És még sorolhatnám....