Csak annyit, láttam Gáboréknál ez a mintát... és sajnálom, hogy nem volt hamarabb nekik ebből a filmből, de nem akarom összekeverni a így marad az első minta karbonfestésből... ;)
Kipufogó, én a 2011 cbr600 as leömlőivel variálok, most mert abban ugye nincs katalizátor dob a blokk alatt, és akkor valami kis csiribiri véggel szeretnék valami barnamedve brummogást kicsalni belőle ha sikerül, közben a hátsó rész lengéscsillapítóján variálok, szóval amellett hogy éjjel dolgozom sajna "nem elég" az idő amit a műhelyben töltök, de tavasszal a horvát túrán már tesztelni akarom az új felfüggesztést...
6 nap 3000 km csak a szalonna is drága hogy spórolni tudjak a benyára...
Hali!
Én voltam aki a vtn után kérdezősködtem a fb-n
Végül is csak a műszeridomot csináltattam meg egyenlőre.Szóval ma kaptam meg a cuccot,szerintem elég ütősre sikerült,legalábbis nekem tetszik Sajnos a fénykép nem adja vissza rendesem a színét...
Sajnos nincs olyan smile, ami emeli a kalapját, de így leírva fogad el tőllem.: Le a kalappal! Egyedit készítettél, tuti nem fogsz (belátható időn belül ) találkozni egy ugyan ilyennel.
Az RR első telón én is gondolkoztam, de az enyém ABS-es, és nem tudom/hiszem, hogy passzolna.....sajnos....
És.: egy oldallal ezelőtt volt egy kedves tag, aki feltett képet a herélt gyári hátsó dobjáról. Ma erőt vettem magamon, és megcsilnáltam én is. Cirka 3/4órás türelmes munka, és kész is a remekmű. Már nagyon várom, hogy feltekerjem az Akra helyett.....kíváncsi vagok a dörmögésére :)
Igen 600 RR a teló és a fékrendszer 310 es tárcsákkal , a hátsó traktus sajna nem bizonyult ennyire egyszerűnek, mivel annyira megváltozott a hátsó villa miatt a geometriája, hogy nagyon túrta az elejét így csak a 600RR abs-es gép állítható telóját kapja vissza egy hidraulikus előfeszítés állítóval megspékelve.
A bukócső egy Givi ami rajta van. Még most készül egy kipurendszer katalizátor nélkül, de az sem egy egyszerű, pláne ilyen pénzszűke időszakban de egyszer csak kész lesz a sárkány olyannak amilyennek először megálmodtam...
Köszönöm! :) Szaki ember oldotta meg. Vettem egy bontott végdobot (8000Ft), annak a belseje ki lett górva, át lett picit alakítva, új takaró lemez lett rá hajlítva s ment fel a motorra. Mindösszesen 23e Ft-ból van egy gyárinak kinéző, mégis picit hangosabb kipufogóm. 5ezres fordulatig iszonyat jó mély hangja van, városban imádok így járni vele, fentebb pedig ércesebb. Menet közben jobban lehet hallani a hangját, s mindemellett mivel gyárinak néz ki, s nem az a hű de hangos - minden zajcsillapító, katalizátor benne maradt - még a rend éber őreinek se szúr szemet. S a szomszéd se dobál meg tojással ha éjfélkor jövök haza Szereljétek le a végdobot, s hallgassátok meg úgy. Na ez is hasonló hangú, csak mélyebb
ja es ha mar mindenki szavaz, akkor en is az 2007 utanira darazsra.
szerencsere az en darazsam fenyezese limitalt, acid yellow igy talan nem talalkozok hasonlo mocikkal az uton.....csak a safetynel
Motorláncok méretezése.
A láncok méretei hüvelykben vannak megadva. 1 hüvelyk 25,4 mm. Tipikus méretek: 428, 520, 525, 530 (50), 532, 630.
Az első számjegyet be kell szorozni a hüvelyk 1/8-ával. Így megkapjuk egy szem külső hevederében lévő lánccsapjainak távolságát.
A másik két számjegyet a hüvelyk 1/80-ad részével kell beszorozni, ezzel megkapjuk a görgő szélességét.
A lánc hossza a csapok számával van meghatározva. (Nem a hevederekével.)
Szélesebb görgőjű lánchoz természetesen vastagabb lánckerék passzol. Vékony lánchoz nem tudunk tenni vastag kereket, azonban vastag lánchoz technikailag fel lehet szerelni vékony lánckereket. Erre ügyelni kell.
Sportmotoroknál versenypályán való használat esetén a legtöbben a gyári 530 méretű vastag láncot lecserélik 520-as szettre. Így kisebb a lánc ellenállása, súlya. Ezzel is lehet nyerni pár tized másodpercet.
Tömítőgyűrűk.
Gyűrűs láncoknál a gumi tömítőgyűrűk megakadályozzák a lánccsapok és a távtartó hüvely közötti zsír kijutását, illetve gátolják a szennyeződések bekerülését. A lánc élettartama egy gyűrű nélkülihez képest látványosan nagyobb.
Ettől függetlenül a lelkiismeretes gondozás, kenés elengedhetetlen, mivel a lánc külső felülete nincs védve.
A motorok többségén “O” illetve “X” gyűrűs rendszerrel találkozhatsz. A gyűrű keresztmetszetének formája után kapja nevét. Az “X” gyűrű profiljából adódóan több élen és pontosabban tömít, kisebb ellenállása van, így kisebb a súrlódása is. Az “X” gyűrűvel szerelt láncnak elméletileg nagyobb az élettartama az “O” gyűrűssel szereltnél.
Terepmotorokon és kisebb paripákon általában gyűrű nélküli láncokat alkalmaznak. Ezek sokkal több törődést, gyakoribb takarítást és kenést igényelnek. Cserébe lényegesen olcsóbbak gyűrűs társaiknál, illetve hajtásuk lényegesen kevesebb erőt vesznek el a motorblokktól.
Áttétel módosítás.
A motorkerékpár gyártók a felhasználóhoz rugalmasan alkalmazkodó motorok megalkotásának érdekében sok ezer kilométer tesztkört lefutnak egy-egy típus esetében. A megfelelő lánchajtási paraméterek kitapasztalása is ennek során történik.
A végleges kialakítás függ a motorkerékpár felépítményétől, a felhasználási céltól, a motor teljesítményétől, a használható ideális fordulatszám és a váltó kialakítás kapcsolatától.
Olykor a tulajdonos igényei szerint kisebb módosítások végrehajthatóak. A lánckerekek fogszámának (és ezzel természetesen méretének) változtatásával precízebben tudjuk a motor erejét, sebességét és ideális fordulatszám tartományát összehangolni.
Ha nagyobb utazósebességet szeretnénk elérni azonos motorfordulatszám mellett, akkor vagy csökkentjük a hátsó lánckerék méretét, vagy növeljük az elsőét. Az első lánckerék méretei kisebb tartományban változtathatóak, sok motorba akár egy fogszámmal nagyobb elsőt sem lehet beszerelni a hely szűke miatt.
Ezzel a megoldással ugyan a beavatkozás mértékétől függően csökkenhet a motor ereje, azonban a kisebb utazó fordulatszám miatt valószínűleg az üzemanyag fogyasztás is kisebb lesz. A kisebb lánckerék átmérő miatt rövidebb láncra lehet szükség a gyárihoz képest.
Ha picit “erősebb motor” a cél, a hátsó lánckerék fogszámának növelése, vagy az első csökkentése a megoldás. Ez esetben lehetséges, hogy hosszabb láncra lesz szükség. A végsebesség csökken ugyan, de a nyomaték nő.
Mindkét esetre igaz, hogy csak új vagy újszerű állapotú rendszeren érdemes módosítást végezni. Használt, megviselt szett elemeit külön nem ajánlott cserélgetni.
Arra az esetre is gondolnunk kell, ha a sebességmérés az első lánckeréken történik. A rendszer elemeinek módosításával ugyanis különbség lehet a kijelzett és a tényleges sebesség között.
Nekem spec nagyon bejön a 2007-től gyártott modell, főleg a tank formája, élőben valami brutális.
De emellett tetszik a 2003-2006-ig gyártott változat is. Azon látni, hogy kifinomultabb és jobban egyben van, mint az előző széria.
A sajátomon (2000-es), a farokidom nem annyira jön be, főleg a lámpa formája töri meg (ebből a szempontból nagyon szép a 2003-as). Ami most már nagyon tetszik rajta az a fejidom. A körlámpásokon és az újabbakon ezek a pót plexik valahogy nem jönnek be, akármilyen dizájnos, szerintem egyik sem illeszkedik szervesen a gép formájához.
Ha tehetném, kominálnám az S dizájnját az újabb modellekkel. Bár ez sajna lehetetlen....
"valahogy úgy gondolom hogy az új modellek sem inkább a külsejüknek köszönhetik népszerűségüket, sokkal inkább a névnek és technikai repertoárnak"
nekem például a most ill. az elmúl tévekbne piacra dobott formák sokkal jobban bejönnek, mint a 10 évvel ezelőttiek. mind a sportmotoroknál, mind a többi kategóriában.
na jó, van kivétel is, pl. az új duke 690-es szerintem csúnyább lett
Helyesen: CBF600 2011 es