valahogy úgy lesz, ahogy Laci mondja! A manuálban annyit írnak nagyvonalúan, hogy :
"Válasszuk szét a vezérműtengely fogaskerekeit a vezérműlánctól és emeljük ki a vezérműtengelyeket a hengerfejből." Szóval adja majd magát remélem. Berakásnál kell majd baromira ügyelni, hogy ne ugorjon a lánc (vezérlés) Kell majd egy kis szívlassító hozzá
Ha a feszítő automata kint van a lánc lazul, a védőlemezt el kell távolítani, majd miután a vezértengely lefogató konzolok lejöttek a fogaskerék melé lehet tenni a láncot és ki lehet húzni a tengelyt oldalra a lánc alól.
A manuált néztem meg, mert nekem is van CB 500 hoz , az alapján jutottam erre a következtetésre.
Ha látnám megbontva a mocit könnyebb lenne átlátni.
Üdv
oké oké.. aza rész tiszta hoogy jelre kell állítani... de maga a lánc hogy lesz leszedhető?
vagy a leirásodban benne van a válsz csak a képzelöerőm gyenge...?
DRZ n csináltunk ilyet dehát az egy henger csak.. ott leszedtük a fötengely végén lévő lánckereket ami hajtotta a vez láncot.. és akkor simánlejött.. de ennél középen vana vez lánc... vagy rossszul tudom?
Most nézem Zoli! Kész az ülésed? Irigyellek az enyém még készül mondtam ráér mert tél van
Kíváncsi leszek a végeredményre
Megint lesz amiben rivalizálhatunk a fórumon
Ahogy olvastam, először ki kell venni a feszítő automatát. Aztán van egy védő a vezérműlánc felett, a szelepfedél alatt, azt is le kell venni.
A szétszerelés úgy lehetséges, ha az időzítő ablakban az "O" betűt állítod vonalba. Valamint a szívó és kipufogú vezérlés fogaskerekén is az O-nak kell látszódnia. Én annyit még fogok csinálni, hogy valami vastag alkoholos filccel megjelölöm a vezérműlánc és a fogaskerek illeszkedését szétszedés előtt, hogy ne ugorhasson a vezérlés még véletlenül sem. Minden esetre valóban ez lesz a legizgalmasabb része
A manuálban vannak egész jó ábrák a szelep állítás körül, érdemes nézegetni azt is.
engem is érdekelne a dolog hogy a vezérműláncot hohyan lehet levenni a vezérmű tengelyről...
igazábol a vezérlmegbontása miatt parázok a szelaphézag állítástol....
Balázs, amikor kivettétek a vezérműlánc feszítő automatikát a légszűrőházat ki kellett venni? Úgy látom, hogy épp elférne, de gondoltam megkérdezlek, te cserélted már. (ki kell azt is venni a szelep állításhoz, a vezérműtengely nem jön le másképp)
Sziasztok!
Úgy látom Andor munkája felkeltette az érdeklődéseteket, rakok fel néhány képet és láthattok az eddigi munkáiból néhányat. Bármit megcsinál legyen az robogó, veterán, épített, vagy bármi. Egyéni elképzelés alapján is dolgozik, csak legyen rajz vagy kép ami alapján elindulhat.
Én is a bagstert nézegettem régebben. De miután nem tudtam elérni a magyar forgalmazót sem emailben, sem telefonon, le is tettem róla. Gondolom az ártól is hátast dobtam volna, de addig már nem jutott el a dolog
A bőrös mestert Andornak hívják, a telefonszáma pedig: 0630-680-32-74
Én a nyerget postán küldtem, kaptam vissza. Az elején kicsit tartottam tőle, de mint kiderült ok nélkül. Kb. 1 nap alatt odaért, vissza hasonló idővel. A postaköltség is tűrhető. Szóval no problem!
Hát ez rohadt jó... Én az aluljáróban kértem az újságostól egy Motorrevüt és a kezembe nyomott egy pakkot meg mondta, hogy 990. Össze volt csomagolva az FHM-el (ami akkora magasszintű újság, hogy biztos, hogy nem venném meg magamtól) Ezek szerint csak ez a csomag 990. De nem kérdezte a szerencsétlen újságosa, hogy kell-e hozzá ez a szemét. Én azt hittem, hogy akcióban adják a kettőt a régi árért... Lépten, nyomon lehúzzák az embert ha nincs résen
Szia Zoli!
Igen a megfelelő mérőműszerek nélkül nem szabad hozzáfogni, ne felejtkezz el a mikrométerről se!
A Motorrevü ára 790 (előfizetőknek csak 550) nem tudom te hol vetted de elvileg annak mindenütt annyinak kéne lennie. Nekem a tesztek miatt tetszik, még a Motomixet szoktam alkalomszerüen megvenni, nekem az is tetszik.
Üdv,
Laci
Laci, végül nem fogtunk bele a szelepállítás témába, mert nem találtunk végül megfelelő méretezésű hézagmérőt. Olyan volt csak, aminek 0.05, 0.1, 0.15, 0.2 lépései vannak. Ezzel igen nehéz lenne század pontossággal kimérni a 0.16, 0.26mm hézagot Ez a 0.05-től 1mm-ig terjedő készlet. Amit be kell szereznünk az a 0.03-0.5 mm-ig terjedő készlet, ami már közelebb áll a mérési célhoz.
Inkább meg sem bontottuk addig a motort, majd jövő hétvégén folyt. köv. Addig olvasgatom a Motorrevüt. Brutál ára lett! 990 Vagy tavaly is ennyi volt? Én kevesebbre emlékszem. Ennyiért biztos nem fogom megvenni legközelebb, annyira nem nagy szám.
sziasztok szia zoli99 szép lett a nyereg gratulálok hozzá . kérdeznék töled valamit a progresziv rugoról tulojdonképen mivel jobb a sima (mezei)rugonál bocs hogy ijet kérdek de nem igazán értem .
Nem nagy ördöngőség az Zoli, csak sokan túlmisztifikálják. A lapkás motorok több mint húsz éves konstrukciók, tudod hányan bütykölték őket amikor még nem voltak komoly szervízhálózatok?. Van egy videó is róla ami megosztotta az embereket, nézd meg azt is, az én véleményemhez legközelebb fapityu 33.hozzászólása áll. link A lényege a lapkázásnak, hogy pontosan mérd meg a mostani hézagokat aztán ha kiveszed a lapkákat annak megfelelően korrigálod a méretet. Ha a gyári 0,15-ös szelephézag neked 0,19 akkor a lapka kicsi, ami azt jelenti hogy a különbséget hozzá kell adni a régi lapkához és annyival nagyobb kell, hogy a gyári értékű szelephézagot kapd. Ha a szelephézag kicsi (mert mondjuk a szelepűlés nagyobb mint a bütyök kopás, vagy netán nyúlt a szelepszár), akkor a lapkából el kell venni annyit amennyivel kisebb a hézag.
A mi konstrukciónk olyan, hogy a lapka csak a bütyök nyomóerejét viszi át, mivel a bütyök a szelepcsészét üti nem közvetlen a lapkát mint pl. egyes olasz autóknál. Megfelelő szénacéllal helyettesíthető lenne szerintem, de én is vettem gyáriakat amiket még így is korigálni kellett.
Nagyon észnél kell lenni, én nem bíztam az enyémet senkire inkább kinlódtam vele sokat, de megérte.
Persze ha van valami szaki ismerősöd kérd meg, hogy segítsen de legyél te is ott és látni fogod nem olyan bonyolult.
Üdv,
Laci
köszi Laci! Majd küldök motoros képet is, egyenlőre szét van kapva a kicsike. Már kezdek sík ideg lenni ettől a szelep állítástól, de még el sem kezdtem... Nem kismiska. Na szevasztok!
Sziasztok!
Egészséggel használd az új nyerget Zoli! Így is jól mutat hát még ha majd felrakod a helyére .
Látom bevásároltál rendesen a mocihoz, a hosszú élet titka ez egy motornál, ha megkapja azt amit meg kell.
Jó szerelést!
Üdv
"Válasszuk szét a vezérműtengely fogaskerekeit a vezérműlánctól és emeljük ki a vezérműtengelyeket a hengerfejből." Szóval adja majd magát remélem. Berakásnál kell majd baromira ügyelni, hogy ne ugorjon a lánc (vezérlés) Kell majd egy kis szívlassító hozzá