Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Legelsőnek is jótanács: a gyertyanyílásokat tömd be rongyal, mert ha beleesik valami veheted le a hengerfejet!
Érdekes, hogy a szívóoldalon (in) egymáshoz képest vannak eltérések. Nekem a kipuf (ex) oldalon volt nagyobb hézag, de egyformán 5századdal mindnél.
Ha pontosan mérted akkor nem hiszem, hogy ekkora hézagok csörgő hangot adnának. Azért gondolom ezt, mert nekem a 0,25-ös hézagmérő aláment a bütyök és a szelepfedél közé a kipuf oldalon és mégis csak hidegen volt egy kis hangja.
Talán én azt csinálnám, hogy a szívó (in) oldalon egyformán 0,15-re hoznám az értékeket, a kipuf (ex) oldalt meg úgy hagynám, mert azok az értékek pontosan közép értékek.
Jó lenne tudni mennyit jelent amire azt írtad, hogy 0,15-0,20, mert ha a 0,15-höz közelebb áll akkor még az is maradhatna mivel belefér a tűrésbe, kérdés mennyire akarod precízen megcsinálni.
Mivel a szívó oldalon kettőnél is 0,15-öt mértél legrosszabb esetben is 6lapkával megúszod.
A rajzolt rajzon amit 15 nek ill. 20-nak jelöltél értékek az gondolom 0,15, 0,20-at jelent?
Mindenképpen pontositsd az értékeket mielőtt belenyúlsz, kérd a mester kollégád segítségét.
Így a képek alapján úgy látom jól mérted a hézagokat, mert a bötyköknek úgy kell állni méréskor, akkor van a dugattyú a felső holtponton.
Minden részletre figyelj szétszedéskor és minden oda kerüljön vissza ahol volt, a szelep tetőket még véletlenül se cseréld össze!
A kipuf oldal vezér tengelyét le se kell szedni ha nem nyúlsz hozzá, a szívó oldal meg független és magába is leszedhető csak a jelzésekre figyelj. Ha rakod össze valamelyik szelepet nyomni fogja a himba mikor a csavarral húzatod lefelé (azt hiszem a 2-es henger szelepeit) ezért előfordulhat, hogy a jelzés elmegy mire meghúzod a csavart. Megjegyzed hol volt a fog visszalazítod és le vagy fel elteszed egy foggal majd újra meghúzod a lefogató csavart majd átforgatod a motort és ezután is ellenörzöd a jelzéseket.
Be ne indítsd mielőtt kézzel körbe nem forgatod, ha valami akad ne erőltesd hanem nézd meg jól raktad e össze!
Csak ügyesen!
üdv
Szia Laci!
ép most vettem át a számitógépre a fotókat amivel ma szórakoztam a mühelyembe!a szelepek álitásának kezdő munkáját csináltam ma meg,lépésröl lépésre ugy ah te irtad!le is mértem a szelep hézakokat,de a mérőmon csak 0,10 - 0,15 -0,20 -0,25 mér és igy nem tudom pontossan h menyi lehet!itt a rajz is! a rajzon látható is h. az első és a negyedik dugatyúnak a szivó szelepek eltérnek de méghozzá nem egyformán koptak!otta hol irtam h 15-20 ott az a közép érték van!ezért majd elhivom egy mester kolegámat akivel majd megnézetem!
mit javasolc Laci?
Szia Zoli!
Igazad van, nem kihívás mamár a matricákat legyártatni csak eseleg a pénztárcának. Tudom hogyan készülnek ezek a matricák, nem nagy kunszt, egy nyomtatóhoz hasonló kütyü vágja ki ami számítógéphez van csatlakoztatva. Amit a számítógép megjelenít azt bármit ki tud vágni századmilis pontossággal.
A haszon pedig óriási!
Debrecenben ismerek egy betüboltost aki ugyanezzel a technikával dolgozik és az anyag árát kéri el szinte csak, UV és festékálló fóliával dolgozik. A festékállóság azért fontos mert én úgy csináltam az eddigi motorjaimat, hogy festés után matricázás és azután benzinálló kemény lakkozás. A lakk alatt van a matrica! Így nem válik fel a széle mosáskor és pasztázáskor sem és tartós!
Rengeteg féle színű matricából válogathatsz és nem kell 10ezret kiadni egy szettért. Nem hiszitek el de 500 kemény magyar forintért csinálta meg a két logót a tank oldalára úgy, hogy a netről töltötte le az eredeti logót.
Azóta ha ilyen gondom van hozzá fordulok, nem adok ki felesleges pénzt.
Sajnos mióta Romániába beleseggeltem a patakba a fényképezővel nem csinál olyan élethű fényképet de talán így is látszik, hogy nem lett rossz.
üdv
Hali!

Sok cég a legősibb motorhoz is le tudná gyártani a matrciákat (katalógusból vágnak) gondolom a CB-1 sem kihívás! Pl.: http://www.motormatricak.hu/
nézd meg ezt, de ha a google-ben keresel a motoros matricára biztosan találsz még! Én a helyedben az eredetit raknám ki! Nem érdemes gányolni, ez a típus megérdemli a tiszteletet!

Üdv,
Zoli
ok
Küldök hamarosan e-mailt, nem hinném hogy az 500-as kollégákat érdekelné a CB-1 műszaki adatai és a vásárlás részletei.
köszönök minden infót!érdekelt a méret h utánnanézek h hol birom beszerezni!ép érdekel h menyi az ára itt nállunk!de azért bizti lefogom öket mérni h.tudjak milyen méretüeket venni!sok eszerályos ismerősöm van itt erre,majd azokat megkérdem h mit szólnak arra h.elkészitsék!ha már mind a 16ot cserélném,akor az belejön ugy kb. 80 eur!
uff bocsi h enyira unalmas vagyok,mert mindég új meg új kérdéseim vannak! érdekelne h menyiért vetted te a mocidat?meg hanyas évjáratu?
érdekell a lánckerekek h hány foguak?én most néztem az enyémen a hátsó 41 fogú,de az elsőhoz most nem férek hozzá!
Sajnálom ha megingattam az elképzelésed de ez csak az én véleményem volt, ha neked úgy tetszik tedd rá.
A lapkák átmérője 7,5mm a vastagságát neked kell kiszámolni az előzetesen mért szelephézag és a gyári érték függvényében. A Biker World nél darabja 1490 Ft, a gyári lapka alig 100Ft-al több a Hondánál, nem olcsó főleg ha mind a 16-ot variálni kell. Amúgy nem a lapka kopik hanem a szelep fedő és a mozgató sonka ezért pl a szívó oldalról tudsz átrakni a kipu oldalra ha jó a méret ill lehet belőle lecsiszolni és át lehet rakni.
Van olcsóbb de nyűgösebb megoldás amihez egy ügyes esztergályos ismerős kell. A lapkákat el lehet készíteni is, de ahhoz kell megfelelő anyag. Ajánlottak olyat, hogy pl. mezőgazdasági gépek szelepszárából ami legalább 7,5 mm-es leszúratni a korongokat, na ebbe nem mentem bele mert túl babrás és nem is biztos hogy viszi az eszterga gép kése. A gyárikat vettem meg bele és még azon is kellett alakítani, de ezt korábban már leírtam.
A lapkák amúgy így néznek ki:link
Szia Laci!
na ezzel lebeszéltél a Hornet feliratról,de az a gond h.már megvan a matrica! de azért még átgondolom h.fel e ragasszam!én nagyon is szeretem ezt a mocit,meg ha le is cserélném,akor bizti sirni fogok utánna,mert nekem az álmom a Hornet!de atól még mesze vagyok,nem is sietek h.hozájussak,mivel a zsebem se nemnagyon ereszti!maj lassan lassan eljön annak is az ideje!alig várom h.kész legyen a moci,mert bizti jó fog kinézni,és büszke is leszek rá!eladni meg akor fogom ha lesz aki megadja a megfelelő árát érte!
Lenne 1 kérésem Laci töled,h.a lapkák átméröje mekora?mivel h.utánna nézzek itt nálunk h lehetséges e olynokat találnom,ha nem tipus után akor majd méret után!legutóbi eset az lenne h.megrendelem online Budapestról és majd elszálitom valahogy őket!
A CB-1 jelzés megvan nekem Corelba is lerajzolva,mivel azt én kézileg másoltam,mivel nem eredeti,és h tudj módositani rajta ha valami nem tetszik!ha kell elküldöm szivessen!
üdv
Szia Albert!
Örülök, hogy ilyen gondosan szépítgeted a gépet de azt a Hornet dolgot szerintem gondold át mégegyszer mielőtt felragasztod. Lehetséges, hogy a Hornet őse a CB-1 (nagyon hasonlít technikailag főleg a motorblokk)
de én inkább nem erőltetném az átkeresztelést. A CB-1 semmivel nem marad el a Hornettől legalábbis strapabírásban és megbízhatóságban biztos hogy nem, persze a Hornet dizájnosabb, gyorsabb, modernebb de gondolj bele mekkora durranás volt 1989-ben amikor megszületett a 400-as kategória alighanem legdrágáb modelja a CB-1. Arról nem is beszélve hogy nincs is 400-as Hornet (250, 600, 900-as van).
Az én véleményem az, hogy két különböző típus és nem kellene összemosni mert nehogy mások szemében ez a kókányolás látszatát keltse.
Amikor pl. kevésbé hozzáértők kérdezik a motorom évjáratát én büszkén mondom hogy jövőre 20-éves lesz!
Még csak véletlenűl se ködösítek mert nem nagy kunszt egy 2-3 éves gépet mutogatni, hogy milyen szép, majd ha 20-éves lesz és gyárihoz közeli állapotú akkor kell megmutatni.
Mivel olyan motorod van ami ritkaság számba megy mamár, főleg jó állapotban, én azt javaslom próbáld megőrizni a gyári állapotát és felújításkor is próbálj az eredetiségre törekedni. A tankon a szárnyas logó belefér szerintem, bár ha lett volna eredeti mintám akkor azt se cseréltem volna ki! Azt viszont elmentettem amit felraktál mert ha ne adj isten újra kellene festenem már a gyári írást tenném a tankra.
Neked Honda CB-1 motorod van (ami simán akasztja az órát ) nem Hornet és szerintem büszke lehetsz erre a típusra nem kell átkeresztelned.
Remélem nemsokára láthatjuk a kész állapotot is, jó munkát és sok türelmet a felújításhoz!
üdv,
Laci
bocsánat a helyesirási hibáké
Helló Mindenkinek!
már majdnem h elfelejtettem h létezik ez a fórum! Na ez csak vicc volt! az én mocim darabokban pihenget a mühelyben,nagyon szomorkodik már mivel a kerekek nélkül maradt 1 kis időre mig nem lesz kész a festés!alig várom h már kész legyen és öxerakjam! ma voltam megcsináltatni a matricákat rá a Honda Jelet meg rajzol azt h Hornet CB400F! mivel szerintem az a Hornet utóda!megvolt nekem rajzon az ő gyári CB-1 jelzése,de a Laci motorján is jobbat mutat a Honda Szárnyakkal!meg még módositom majd a dobot is,aztat 1kolegámal fogom megcsináltatni ah.án szeretném!

Üdv Mindenkinek
Albert
Az automata feszítőt ha kiszeded és kiengeded (az az kiveszed a kulcsot)az koppanásig ki fog jönni..
és az a "rúd" ami kijön az rogós ugye és az ki be mozog 1 picit elvileg és lehet hogy annak a rugója fáradt el.. és a vezérműláncodnak az ég adta világon semmi baja nincsen..
De ez csak akkor derül ki ha veszel 1 új feszítőt..
Hááát! Na szép Megmérgeztem a bandát?
Mindenki alakítgatja az ülését?
Aztán majd ezért is megy a verseny
Én meg lusta vagyok olvasni azért válaszoltam
Szia Laci

Sajnos csak akkora a méret amit feltettem
Kattints rá és az letudod tölteni..

üdv: szobbal
Van valakinek tapasztalata, hogy hogyan lehet megvizsgálni a vezérműlánc megnyúltságát?

Arra tippelek, hogy az automata feszítőt lokkolom a kulcsával, és utána kihúzom. Elvileg látszik ilyenkor rajta, hogy mennyire kellett kitolódnia nemde?

Egyéb ötlet?
Jah, Laci! Mondjad Andornak, hogy nem kell annyira rohanni, mondhatni semmi értelme, csak alszik a moci a garázsban Gondolom janurában sem lesz másképp, úgyhogy csak szépen, nyugodtan. Rászántam az időd, úgy is lesz még egy csomó karbantartási munkám.

Köszi!
Üdv,
Zoli
Szia Zoli!
Holnap igérte Andor, hogy lejön hozzánk és akkor megnézi a motorodat ill. odaadom neki a Balázs fotóit.
Tett egy olyan igéretet, hogy még idén megcsinálja és ahogy ismerem meg is fogja csinálni.
Legyél nyugodt, nem fogsz csalódni.
üdv,
Laci
(Alkoholmentes Stella | )
Huhuhúú Laci! :) Ha hasonlót fog csinálni Andor, mind a tíz ujjamat megnyalom! :D

Sikerült megmutatni neki a motoromról készült képet is? (az árnyalatok végett)

Köszi szépen a közreműködést! Strigulázzad a sör-tartozásaimat! :D

Üdv,
Zoli
sziasztok szia cblaci kösz a hozászolást ami a benzinárat illeti már lassan romániában 200-alat lessz .
Közben rájöttem, hogy ez alapján ki is tudom nyomtatni nem is kell elküldeni!
üdv
Bocsánat: nyomtatni
Balázs úr!
Az előzményre kattints légyszives, az ott található második kép kellene nekem, mert Andor az alapján dolgozna Zolinak és ki szeretném nyomtattni a képet neki.
Köszi előre is!
üdv
Szép Jó napot Kívánok Mindenkinek!

MA aztán kiköltekeztem magam Sikerült vennem:
- Motoros kabátot
- Láncsprayt
- Izzókészletet
- Olajszűrőt és
- Motoros kesztyűt
Ezekkel is készülök a tavaszra… remélem minél hamarabb itt lesz!
Ja meg lehet gyűjteni gatyára de az majd 2009. február vége felé lesz sztem

További szép napot ;)

Viszlát:
ZoZo