Jelzett Andor, megkapta a nyergemet Postán! Várom a varázslást!
Balázs! El tudnád küldeni annak a kagylósított többszínű CB500 nyeregnek a képét, amit egyszer betettél? Olyasmire szeretném megcsináltatni az enyémet is! (a kagylósítás nem vonz annyira, inkább a szín választék)
Nincs itt semmiféle lincshangulat Csak vélemények, és érvek megbeszélése.
Gumma téren amúgy nem tudom milyen a legjobb és hogy hol van az enyémnek a határa. Egyszer Ausztriában egy szerpentinen leért a lábtartó :) de még stabil volt a gép (csak a barátnőm nem, meg én sem amit kaptam utána... )
Az a lényeg, hogy ropogjon a só! :) Remélem láttátok A legyorsabb Indián c. motoros filmet! Alapműű! Ha kell felteszem valahogy.
Szia 3!
Nekem volt Metzeler gumim de csak rövid ideig mert annyira repedezett volt, hogy jobbnak láttam kicserélni. Ettől függetlenűl egész puha volt nem keményedett ki, pedig legalább 10-éves volt, a régi gépemen volt az is.
Szerintem a jobbak közé tartozik az is.
Sziasztok!
Végre megint van netem! Nem tudom mi a franc volt vele, újra kellett telepíteni a kócerájt
A gumi témához annyit fűznék, hogy a CB 250-re én is megvettem az egy mérettel nagyobbat és mikor felkerült akkor ért a csalódás mert a gumi hiába volt szélesebb a felni összehúzta és szinte alig lett szélesebb mint a gyárival, viszont magasabb lett látványosan.
Szobbalnál is ez történhetett, mert az én felnimen ugyanaz a méretü gumi szélesebbnek tünik, mivel a felnim is szélesebb.
226Ft a benzin, nem tudom sírjak e vagy nevessek, félek lesz még ennek böjtje
Igazad van, teljesen más formájú ez a gumi. Arra azonban vigyázz, hogy minden tapasztalat szerint a gyári mérték felé kell fújni, de csak ha jól emlékszem 1-1,5 tizeddel. Állítólag picit kevésbé kopik és még jobb az úttartása. Ez is német teszteredmény, amit a cb-500.de oldalról néztem. Én így használom és tökéletesen meg vagyok elégedve.
Még egy adalék gumikhoz: a Honda gyári biztonsági oktatásán (Safety Hungary) szintén Michelin gumikat használtunk. Nagyon jól lehetett dönteni :).
A legfontosabb azonban, hogy ne legyen kopott a gumi, a többi már csak ráadás...
Üdv,
Darkmind
Viszont a Micheline Pilot Activ gumikkal kapcsolatban érdekes dologra lettem figyelmes. Valahogy keskenyebbnek tűnt a hátsó gumi a gumicserét követően, pedig a gyári méretet választottam a Micheline-ből is (130/80). Ne tessék röhögni , de megmértem a futófelület ívét és meglepő eredményre jutottam, ugyanis a gyári Dunlop kb. 170mm volt, míg az új Micheline csak 155mm!
Ettől eltekintve viszont meg vagyok elégedve az új gumikkal, annak ellenére, hogy még nem tudtam túl sok km-t megtenni velük, mivel késő ősszel történt a csere. Úgy tűnik, jól vezethető, fordulékony velük a motor.
A gyári Dunlop gumikat egyébként 20ezer km-nél cseréltem le. Az első még ment volna, de a hátsó már középen eléggé elkopott. Meg igazából lassan 6 éves lesz a motor, szóval ideje volt gumit cserélni.
Hello!
Szóval mégis kétkomponensű a BT45? Akkor legyen az! Erről nem vitáznék, lévén nem vagyok a téma szakértője. Ezek szerint én tudtam rosszul. De ha csak a hátsó az, akkor 50%-ban azért mégis igazam volt, nem? Remélem ezt figyelembe véve nem lincselnek meg a kedves fórumozó kollégák!
Nos, én is utánanéztem, és valóban nem két komponensű a PA. Annyit válogattam, hogy így visszatekintve eltévesztettem.
Mindenesetre Németországban a zoli99 által ajánlott Bridgestone BT-45-re és a Michelin Pilot Aktivra esküsznek a CB-500 tulajok. A Michelin egyébként arra esküszik, hogy az összetételnek köszönhetően sokkal tartósabb a gumi és az idő múlásával sem veszt a tulajdonságaiból. Persze minden gyártó a sajátját dicséri.
Nekem egy eléggé leharcolt Bridgestone volt a motoron amikor megvettem (igaz nem 45-ös) és az elég gyenge volt, de már a kopás miatt lehetett. Van tapasztalatom még Pirellivel a másik ex-CB-500-omról, és az elég sz.r!
Szerintem egyébként mindegy melyiket veszed, mert nincs gigantikus különbség, csak arra ügyelj, hogy mindig megfelelő legyen a nyomás, mert már 1-2 tized csökkenésnél elkóvályog a masina.
Üdv,
Darkmind
Köszi a felvilágosítást, jó pap holtig tanul! Azonban én is írok pár infót a Bridgestone oldaláról, innentől kezdve őket kell faggatni az igazságról:
"The unique SACT System - Straight And Cornering Technology - is another example of Bridgestone's intensive research and development. It's the perfect choice for the sporting rider seeking mileage and value for money. The key to the SACT success is a process called Dual Compound Construction. By combining two different rubber compounds, the result is a tyre which delivers long-wearing durability for upright everyday riding, plus aggressive shoulder grip when cornering. So at last there is a tyre which wears to the way you ride, with traction enhanced shoulders and a mileage boosting centreline. "
Tehát a kulcs a Dual Compund Construction, két komponensű gumma. Igaz csak a hátsó gumit készítik ilyen technológiával a BT45 esetén, az első egy komponensű. Ez a Bridgestone által SACT-nak nevezett technológia.
http://www.bridgestone.eu/bfe/v/index.jsp?vgnextoid=6f
91f5ee10355010VgnVCM1000005101a10aRCRD
Van amúgy már három komponensű gumma is, BT-016 néven:
http://www.motorrevu.hu/letoltes/bridgestone_bt
016_teszt
http://www.moto-station.com/ttesimages/prod
uit/nouveautes2008/Pneu_Bridgestone_BT-016_st2pz.jpg
Ah
ogy látom itt az első kerék két komponensű a hátsó pedig három.
Bocs a sok angol halandzsáért, nincs már időm magyarítani.
aladar!
a végén még megkeresnek aztán ha ilyen okos hozzászólásokat írsz
szép szakszerüen fogalmaztad meg.. legalább anniyra mint amikor a Gelencsérnél feleltél elektrobol
Valóban nem 2 komponensű az Active! A pilot road2 az igen de az nincs a méretünkben
Bt45-el szerelik a Suzuki GS500 Gyárilag és van aki nem tér vissza rá persze ízlések és pofonok ugye
Motorozási stílustól is függ!
Nos a Dunlophoz én tuti nem térek vissza!
De még puha gumi választékban érdemes a Continentalnál szétnézni! Hallottam róla jókat!
Érdeklődj nyugottan a GS500 Fórumon is szerintem segítenek szívesen.
Nem tudom említettem e már de én Hátul eltértem a gyári mérettől így 140/70 került a 130/80 helyett és a gumi minőségtől hatalmasat nőtt a tapadás de méreteltérés miatt nem vettem észre semmit. de még csak 800-900 Km van az új gumikban és ez többségében hideg időben való motorozást jelentett Hidegben is jól tapad de ledönteni még nem döntöttem le annyira a motort mint a régi gumival.
De majd erről is beszámolok.
Biztos vagyok benne hogy nem fogom megbánni ezt a gumiválasztást!
Én kb. 2 hónapig olvasgattam fórumokat és teszteket a gumiválasztás előtt. És a Dunlopot nagyon lehúztás sok rosszat írtak róla. Én a Metzeler Lesertec és a Michelin közt vacilláltam ezt a 2 találtam a legjobbnak.
Sziasztok!
Nem kötekedésképp mondom, de tudtommal sem a Pilot Activ (nemrég én is erre cseréltettem a gyári Dunlop gumikat), sem pedig a Bridgestone BT45 nem kétkomponensű gumi. A BT45-ről 1-2 magyar oldalon írtak ugyan ilyesmit, de valójában a reklámmal ellentétben ez egy viszonylag régi fejlesztésű túragumi, ami viszont még mindig az egyik legjobb választás ebben a kategóriában. A Bridgestone első kétkomponensű gumija egyébként a BT12 volt. Ezt követte a BT20, ami már monospirális öv-technológiát használt. Ezt váltotta le a BT21.
Szia, Darkmind!
Köszönöm a választ. Jó, ha az ember több információt tud összegyűjteni a választás előtt.
Te is sielsz? Vagy csak a szép fehér telet szereted?
Szép hetet!
Zolibá
Csatlakozom Zolibá'!
Kár, hogy itt Mo.-n nincs hó... :(
Egyébként a Michelin Pilot Aktiv is két komponensű, nekem is az van és jól bevált.
Üdv,
Darkmind
Jó estét, Zoli!
Köszönöm az eligazítást a bocskorok tekintetében. Kezdhetem gyűjteni a pénzt. Bár elég nehéz lesz, mert beindult a sízési szezon, s nekem a síelés a második hobbim. A tavaszt a motorozás miatt várom, a telet a sízésért.
Üdv Zolibától
Laci említette a gumimat, az Bridgestone BT045. Valóban két komponensű, középen keményebb (jobban bírja a kopást) oldalt puhább (lehet döntögetni kanyarban). Szóval túrázáshoz is ideális! Nekem nagyon bevállt, maradok is a márkánál. Nem a legolcsóbb kategória, de csak egy életem van, azt meg kell becsülni!
Ja, írtad, hogy meglepődtél, hogy élőben sokkal nagyobb a moci mint képen. Én is pont ugyan így jártam vele! Elképzeltem egy kis játék motort, virsli kipufogóval. Aztán, amikor megnéztem egyet, dobtam egy hátast, hogy mekkora dög ez... Azóta már az új FJR rendőrmocin sem akadtam ki a Hungaroringen Yamaha pályanapon (szépen szedte az ívet nagy disznó létére :)) Megszokás kérdése! Nagyomotorból kora ellenére még mindig nagyon könnyen manőverezhető és könnyű! (hála a sorkettőnek!)
Jó reggelt, Laci!
Köszönöm a reagálást.
A Kreidlert erre, Keleten viszonylag kevesen ismerik. Romániában kettő volt, jelenleg az enyém az egyetlen. A németek gyártották. Németországban sokan futnak még vele, a hollandoknál is, mert ők is gyártották. Híres kismotor. A 70-es, 80-as években a Kreidler bizonyult a legjobbnak az 50-es GP-ken. Ha érdekel, megnézhetsz egy pár honlapot, és ezeken történetéről is olvashatsz: http://www.kreidler-museum.de/ http://www.
kreidler-verein.de/ http://www.kreidler.nl/forum/v...
Kellemes hétvégét!
Zolibá
Nem is tudtam, hogy van ilyen motor a világon (mármint a Kreidlerre gondoltam). Milyen gyártmány az?
A képeket nézegetve biztos vagyok benne, hogy gondos tulajdonoshoz került a CB-500. Ha azt is úgy fogod gondozni mint a Kreidlert, akkor neked legalább 30-évig nem kell másik motort venned .
Mostoha körülmények között is elnyűhetettlen a CB-500, ha meg gondoskodnak róla akkor örök!
A gumival kapcsolatban én is a Balázs által javasolt típusra esküszök (nekem is az van), de Zoli99 CB-jén is frankó gumi van ami ráadásul a két szélén puhább keverékkel készült ezáltal döntögetésnél nagyobb a tapadása, de mivel középen keményebb így a futásteljesítménye is nagy. Nem jut eszembe a neve de Zoli majd elárulja neked biztos.
Előljáróban ennyit, ha kérdésed van itt mindenki segít!
Üdv,
Laci
Szóval nem adod a Pannóniát? Jól van! Ki akarja kipróbálni a gagyi Hondádat? Olyanom van nekem is.
Amúgy meg nemcsak a kontaktlencsét, de még a füldugót is szájon át szoktam bevenni.
Én a Michelin Pilot Activ-ot tudom ajánlani.
Én alig vártam hogy elkopjon a dunlop....
Ez puha gumi és hidegebb időben is hamar melegszik..
Szélvédő amit a képeim közt a motoron látsz (pluig) az nekem pont jó 168cm vagyok és 130 körül nem kell lehasalnom a motoron.
Jelzett Andor, megkapta a nyergemet Postán! Várom a varázslást!
Balázs! El tudnád küldeni annak a kagylósított többszínű CB500 nyeregnek a képét, amit egyszer betettél? Olyasmire szeretném megcsináltatni az enyémet is! (a kagylósítás nem vonz annyira, inkább a szín választék)