Szia Zoli!
Csak most lett idő
Köszönöm az akku tekintetében adott bőséges eligazítást. Ha meg nem haragszol, fogok még kérdezni ezt azt, mert számomra ez a motor és a négy ütem teljesen új. A kétüteműhöz értek, a Kreidler minden részletét ismerem, mert sokat bíbelődtem vele. Szerelési szakkönyvem sincs hozzá - egyelőre.
Különben elég lassan szoktam meg a jó 180 kilóját és erejét, mert évtízedek óta csak a Kreidleremmel motoroztam. Sokat tépelődtem, hogy mire váltsak. A sportmotorok nagyon vonzottak, de a fogyasztásuk, valamint az, hogy nem igazán tudsz jól felpakolni rájuk és a hátsó személynek sem olyan kényelmes hosszú távon, végül meggyőzőtt, hogy nem ezek felelnek meg nekem. (Feleségem és három lányom is nagyon szeretik a motorozást. Most pedig még inkább, amióta megvan a CB. Már a hangjától is odavoltak. Ahhoz voltak hozzászokva, hogy a Kreidler kínlódott, ha erősebben fújt a szél, vagy pedig emelkedő következett. Most azt élvezik leginkább, hogy milyen könnyedén repül fel bármilyen kaptatón.)
Aztán sok jót olvastam innen-onnan a CB 500-asról, és döntöttem. Kolozsváron különben kevés van belőlük. Augusztus végétől, amióta megvan a CB-ém, csupán egyet láttam leparkolva.
Amikor megérkezett a CB Németországból és megláttam, úgy, élőben, kicsit meghökkentem, mert nagyobbnak tetszett, mint a fényképeken. Amikor pedig haza indultam vele és a kis Kreidlerhez szokott csuklóm automatikusan felpörgette a motort, majd kiszaladt alólam ez a lódarázs. Ijedtemben azonnal visszaengedtem a gázt és meglepődtem, hogy milyen jó a hallomásból már ismert négy ütem motorféke. Ezt nagyon élvezem azóta is.
Szóval a súlyát és erejét elég lassan szoktam meg. De már szaladtam vele 2400 km-t, és most már kezdünk egymáshoz idomulni. Dőlteni még csak óvatosan kezdtem, mert kopott és gyári, kemény gumikkal érkezett.
Apropó: milyen gumit ajánlanál, nyílván vegyes használatra? Szeretnék valami puhábbat, ami egy kicsit jobban tapad szárazon és vizes úton is. Mert tavasszal feltétlenül le kell cserélnem a régieket. Akárcsak a láncot a fogaskerekekkel, mert a lánc sem igazán tetszik. Letakarítottam, befújtam, beállítottam, de viszonylag rövid idő után újra kellett állítanom.
Na és az is kérdésem, mit segít egy kisebb, hozzá való szélvédő, mert rettenetesen vág rajta a szél 140-től. Látom, hogy az újabb típusokon van már ilyesmi.
Amúgy talán jobb volna számomra, ha a kormány egy kicsit előbbre hajlana, mert hosszú a karom és túl egyenesen ülök rajta. (A Kreidlerre is alacsony kormányt tettem és megszoktam ezt a pozíciót.)
Olajat is kell cserélnem. Mit ajánlasz?
Egyelőre ennyit, hogy ne terheljelek egyszerre sokmindennel.
Ja, kérdezted csörög e, vagy csörgött e valami. Szelepállítás előtt hidegen volt egy kicsit nyers hangja, de azt hittem ez természetes mivel hideg az olaj. Szelepállítás után hidegen se hallok semmit, szerencsére.
Az kevésbé káros mint ha kicsi vagy egyáltalán nem lenne hézag, persze akkor már van hangja (csattoghat) meg produkálhat rendellenes motorműködést (nem nyit belül eleget). Valószínűnek tartom, hogy az 5század eltérés ami nekem volt még sokáig elment volna úgy hogy nem csinál bajt. Az egész nekem úgy indult, hogy szelephézag ellenörzés, csak ehhez is le kell venni a hűtőt és a szelepfedelet és ha már annyira szétbontottam nem raktam össze úgy hogy ne tegyem teljesen rendbe.
ja,kifelejtettem azt megkérdezni h.ha most a szelep hézakok nagyobbak a megadottnál mint pl.neked volt 0,23on fellett,az kárt hozz a motornak ha tovább ugy mükszik?
uff,te aztán nekem mindent megmondtál! sokat tanulok mostmár tőlled,mint ah.apum szokta mondani,h hallgassad meg az idősebbeket! én ugy is csinálom! no enyi információ után még átgondolom h.hozzá e kezdjek,érdekell nagyon,benne van a vérembe h nekilássak,de azért naon félek is,ha elcseszem!hát a Youtube os videon lehet hallani valami csörgést,de csak a motor ball felöl,amikor videózom a csöveket,akor halltszik a legjobban!én nem vettem észre semi változást h.fullad,v.nem veszi a gázt,pengett ő rendessen ugyanugy ah.meg is vettem!de néha idegesitt az a hang! most nem jó értettem,h.te azért szedted szét mert nállad is csörgött valami,v.te lemérted a szelepeket és azért kezdtél neki?és most amióta öszeraktad továbbra is csörög?
Hasonló mondása van apumnak is mikor szerelün valamit,és nem sikerül szétszednünk v.nem tudunk rájönni,akor azt szokt mondani h."Ezt ember rakta ösze,és ugyanugy szét is tudja az ember szedni!
Üdv,
Albert
Szia Albert!
Hát cimbora nem akarlak se rábeszélni se lebeszélni, nem tudom mennyire vagy otthon a motorszerelésben.
Régen sok 2T motort szereltem Jawat, MZ-t, Simit sőt az előző sorkettes 4T-be is belenyúltam mert szelepszár szimmeringes volt. Ettől függetlenűl félve nyúltam a CB-1 hez, a szétszedésnél volt segítségem de az összerakásnál egyedül maradtam és miután összeraktam remegve indítottam be félve attól, hogy vagy a vezérlést vagy valami mást esetleg nem úgy raktam össze. Így utólag áldom az eszemet, hogy hozzáfogtam mert egész más hangja lett a mocinak, pedig én előtte se hallottam szelephangot (legalábbis azt hittem).
A lényeget leírtam korábban és a manual is segít, az értékek is le vannak írva, nekem azt tanácsolta a szerelőm, hogy a minimum értékeket próbáljam belőni így soká fog újra a felső határértékig kopni. Sikerült is százados pontossággal dolgoznom, de nagyon kell figyelni mert ha kicsire veszed a hézagokat és nem zár a szelep akkor sérülhet a szeleptányér ill. kormolódik ami a kompresszió elengedését eredményezheti.
Azzal is kell számolni, hogy melegen csökken a hézag, de ha a gyári minimum értéket eltalálod nem lehet baj, de nagyon fontos a megfelelő mérőműszer mert pl. tolómérő itt nem segít, csak a mikrométer.
Mielőtt leveszed a vezértengelyeket pontosan mérd meg a szelephézagot, ha azt elcseszed később nagy szívás lehet mert nem tudsz mihez számolni. A szelep fedők amik a lapkán vannak kerüljenek vissza a helyükre mert az első mérésben azok is benne vannak és nem biztos, hogy egyformán koptak.
Egyébként milyen hangot hallasz ami szerinted káros?
A youtube-os videód alapján nagy baj ott nem lehet, mert nem menne ennyire ha valami nem lenne jó. Csak ha biztos vagy magadba akkor nyúlj hozzá mert ha elrontasz valamit egy komolyabb motorkár kijavítása annyiba kerűl mintha vennél egy másik motort.
Ami így a fórumon tőlem telik én segítek, valami szerelő ismerős azért nem árt!
Amúgy sok mindent én is magamtól tanultam meg és nem vált a káromra, az élet az nagy tanító és ez igaz a motorszerelésre is, csak nagyon kell figyelni.
Mindíg egy barátom jut eszembe amikor komolyabb munkához fogok, neki volt a mondása: "EMBER RAKTA AZT ÖSSZE, OLYAN MINT ÉN"
Sok sikert hozzá, ha úgy döntesz hogy hozzáfogsz.
Üdv,
Laci
Szia Laci!
épaz eléb jöttem be a mühelyemből,kész lettem a moci val,gondolom végleg szétszedtem ls elvitem a részeket a kolegámhoz h.majd festi holnap!uncsi vol és lapoztam visza a forumon h miról is beszélgettetek eddig!és látom h csináltad a szelep állitást,csodálatos munkát végeztél! nos hát én eddig azzal voltam h a szelepeket nállam lánc hajcsa de csalodtam been,mig megnem néztem a manualba h.h.is áll az egész! mer nekem a szezon végén elkezdtek halladszódni a szelepek,és nekem 1 mester mondtah."Sebaj,ez csak a lánc ami a szelepeket hajcsa!ezzel még lemehetsz sokat,nem kell piszkálni!" hát mostmár rájöttem h.az egy 0 mester ha már ezt mondta!hidegen is meg melegen is haladszódik a mocimon a szelepek!nem nagyon értek hozzá de azthiszem h én is szétszedem és megfogom csinálni!mit javasolsz?menyi idöbe tellett neked a javitás?és milyen tűrőképeség kell ide?
Hali! Benne van a szervízleírásban én is onnét csináltam. Kb. 45 perc onnantól, hogy elkezded levenni a tankot, idomokat. Csak kell csináltatni hozzá egy u.o. szívócsonkot mint, ami a bal oldali hengerben van.
Sziasztok!
Olvasom itt a szinkronizálásról szóló bejegyzéseket és irigylem azokat, akik meg tudják csinálni. A szimplább dolgokat elvégezzük édesapámmal, de ilyenre nehezen vállalkoznék. Ha valaki egyszer meg tudná mutatni, hogy hogyan is megy...mennyi időbe telik egy ilyen művelet házilag? Nagyon nagy macera? Nem néztem, de a szervízleírásban, de benne van?
A motorom nekem is garázsban pihen, olajat is kell cserélnem, de az akku benne van. Hátha kisütne a nap... Bár a hegyekben meg essen a hó, hogy mehessek síelni :)!
Ja egyébként 3 napja mentem a robogóval (maszk stb.), csak kb. negyed óra volt Pesten, de majd lefagyott a kezem és a lábam. Mondjuk nem volt téli kesztyűm...
Egyre több fórumot és motoros videót nézek az elvonási tünetek miatt, nem tudom hogy fogom kibírni tavaszig...
Szép napot!
Darkmind
Itt a vacuumot az üveg tetejéből szívja a henger így még ott a légoszlop a víz és a cső vége közt. A két edény között egy plusz cső teremt kapcsolatot, amely belelóg a folyadékokba. Extra biztonságos, nagyon ritkán szívhat folyadékot a henger. Viszont bonyolult megépíteni...
Amúgy én vízzel csinálom és az sem para. Ha beszippantja a henger max porlasztja a torok és már távozik is a következő munkaütemnél :) Nem lesz rajta évekig. A 2T-s olaj a legelfogadottab, hiszen az égésre van tervezve, bár megkérdőjelezném, hogy egy csepp víz több lerakódást okoz mint az olaj égésterméke.
hát én szerintem a mérőórában rugó van és az vákum erejére mozdul el!
ez a csö megoldással meg azért kellet egy csőre kötni 2 karburátort h.egymástól szivják a folyadékot,mert én probáltam ugy is,ha 1karb.1 csövet és a mésik végit bele 1 vödör vizbe,de ugy fölszipantotta majdnem a cilinderbe a vizet! a higanyos ugyanolyan megoldás mint a vizzel,csak h valamenyivel sürübb,és ott 1 higany cső 1 karb.visz! http://www.ldrider.ca/techpage...
én meg ez szerint csináltam de ATF olajjal! http://www.obairlann.net/reape...
hát nemtom miért volt rosz itt a forumon a video,hisz ugyanazt raktam fel!én amit cseréltem rajta at a gyertyák(650din volt drbja,az ugy 7eur),az olajfiltert a Reno Cliotol vettem,aszem h.4 eur volt,olajat Motul-t raktam bele 10-40est,annak 10eor volt literje,meg az első bal vilában cseréltem a gumi gyürüt(szemeringet)mivel picit eresztette az olajat. azóta semit nem csináltam rajta!persze most kellene a láncot meg a fogaskereket cserélni!alkatrészt csak megrendelni birom,de az is kitudja h mikor érkezne meg.2-4-hét !ugyh.ha valmi kellene akor a Louis katalogusbol rendeleném!és van annak az üzletnek Web cime?ahol az alkatrészeket vásárolod?
Zoli: Köszönöm a segitséget,legtöbbet a Videód segittet a YouTube-n mert onnan loptam el az ötletet!Ha kell vagy érdekel valami,nektek szivessen segitek!
Üdv,
Albert
Ezt most nem értem Zoli!
Ahol nekem csinálták ott 4db mérőóra volt ami vákumot mért, mindegyik külön csatlakoztattva a szívócsonkhoz egymástól függetlenűl. A vákum értékeket kellett összehangolni, hogy egyforma legyen, nem sok eltérés volt de kellett finomítani. A higanyost kifejtenéd picit bővebben? Lehet nem tudom jól de én azt hittem azok az órák valami membrán vagy rugó elmozdulásával működtetik a mérőmutatót a vákum mértékétől függően. Vagy lenne benne higany is? Vagy két különböző dologról beszélünk?
Légyszives gyujts lámpást sötét fejemben
A Kreidler motorod nagyon szép állapotban van! Látszik, hogy karban volt tartva!
Másrészt üdv a fórumon! Gratula a CB500-hoz, sok balesetmentes kilómétert hozzá! Az akkumulátor kapcsán ha huzamosabban nem használod, célszerű kivenni és feltenni csepptöltőre! Az akkunak van belső ellenállása, ennek hatására külső terhelés nélkül is lemerül pár hónap, hét alatt. Nem tesz jót neki az állás.
Én személy szerint egy szünetmentes tápegységre szoktam dugni télen az akkut (szintén csepptöltést végez). Félprofi megoldás, át kéne programozni a szünetmenteshez való gyári akku kapacitására (töltési áramot onnét számolja) 80%-os megoldás :) de számomra a legolcsóbb.
Az akku a nyereg alatt, a tartó doboz előtti műanyag fal mögött van (tank alatt). Egy csavart kell kivenni és utána már kihajtható a műanyag fal.
ui.: csepptöltést akkor is célszerű használni, ha csak pár kilóméteren használja az ember huzamosabban a motort és a generátornak nincs ideje teljesen feltöltenie az akkut. Ekkor megindul a szulfitosodás és a lemezek zárlatosodása, szakadása. Típikus betegség modern, elektronikával túlzsúfolt luxusautók városi használatánál (sajnos nem tapasztaltból tudom:)
Ügyesen megcsináltad! Gratula! Még egy tipp: miután beszinkronizáltad a hengereket, adni kell egy kis gázfröccsöt párszor, és utána megvárni, hogy leessen a fordulat alapjáratra. Ha elmászott utánállítani, megint kis gázfröccs.
A vákuum membrán + súbertű tehetlenségét kompenzálod ki így ha minden igaz...
Laci: valóban megbízható a módszer és pontosabb beállítást eredményez mint a higanyos, mivel a két vákuum differenciáját méri, sokkal könyebb leolvasni. Másrészt mivel a víz (vagy ATF olaj) sűrűség kisebb mint a higany, ezért a változásokat is jobban követi (ok ez néha hiba is lehet, követhetetlen lehet szemmel...) Abban egyetértünk, hogy egy profi műhelyben higanyosnak kell lennie! ;)
Így a youtube-os videón már meggyőző volt az eredmény, nem is hittem, hogy ilyen szépen lehet hangolni ezzel a megoldással. A 80eur javítási költség meg tényleg irreális (több mint 20e HUF), valószinű én is kitaláltam volna valamit.
Alkatrész utánpótlás mennyire körülményes nálatok?
Itt nálunk a Honda szervizekbe elvileg mindent tudnak szállítani a CB-1 hez, persze oda kell figyelni az árakra mert érheti meglepetés az embert. Általában én csak olajszűrőt veszek gyárit ill. legutóbb a szeleplapkákat vettem a Hondánál. Kormánycsapágy, fékbetét, mini index, ami még kellett eddig hozzá, de azokat máshonnan vettem. A kormánycsapágyat 1/3 árért vettem a gyárihoz képest igaz utángyártott, de jó minőségű.
Jó munkát a festéshez!
üdv,
Laci
Ráakadtam a videók közt megint a CB 500-as túrák 2 videójára Megnéztem és elfogott az irigység (; jóindulatból persze ;) Rohatt jó lehetett a résztvevőknek. Remélem tavasszal hasonló túrákhoz lesz szerencsém! Csak lenne már jó idő meg tavasz meg 10 fok felett
Kitartás mindenkinek
Csak most lett idő
Köszönöm az akku tekintetében adott bőséges eligazítást. Ha meg nem haragszol, fogok még kérdezni ezt azt, mert számomra ez a motor és a négy ütem teljesen új. A kétüteműhöz értek, a Kreidler minden részletét ismerem, mert sokat bíbelődtem vele. Szerelési szakkönyvem sincs hozzá - egyelőre.
Különben elég lassan szoktam meg a jó 180 kilóját és erejét, mert évtízedek óta csak a Kreidleremmel motoroztam. Sokat tépelődtem, hogy mire váltsak. A sportmotorok nagyon vonzottak, de a fogyasztásuk, valamint az, hogy nem igazán tudsz jól felpakolni rájuk és a hátsó személynek sem olyan kényelmes hosszú távon, végül meggyőzőtt, hogy nem ezek felelnek meg nekem. (Feleségem és három lányom is nagyon szeretik a motorozást. Most pedig még inkább, amióta megvan a CB. Már a hangjától is odavoltak. Ahhoz voltak hozzászokva, hogy a Kreidler kínlódott, ha erősebben fújt a szél, vagy pedig emelkedő következett. Most azt élvezik leginkább, hogy milyen könnyedén repül fel bármilyen kaptatón.)
Aztán sok jót olvastam innen-onnan a CB 500-asról, és döntöttem. Kolozsváron különben kevés van belőlük. Augusztus végétől, amióta megvan a CB-ém, csupán egyet láttam leparkolva.
Amikor megérkezett a CB Németországból és megláttam, úgy, élőben, kicsit meghökkentem, mert nagyobbnak tetszett, mint a fényképeken. Amikor pedig haza indultam vele és a kis Kreidlerhez szokott csuklóm automatikusan felpörgette a motort, majd kiszaladt alólam ez a lódarázs. Ijedtemben azonnal visszaengedtem a gázt és meglepődtem, hogy milyen jó a hallomásból már ismert négy ütem motorféke. Ezt nagyon élvezem azóta is.
Szóval a súlyát és erejét elég lassan szoktam meg. De már szaladtam vele 2400 km-t, és most már kezdünk egymáshoz idomulni. Dőlteni még csak óvatosan kezdtem, mert kopott és gyári, kemény gumikkal érkezett.
Apropó: milyen gumit ajánlanál, nyílván vegyes használatra? Szeretnék valami puhábbat, ami egy kicsit jobban tapad szárazon és vizes úton is. Mert tavasszal feltétlenül le kell cserélnem a régieket. Akárcsak a láncot a fogaskerekekkel, mert a lánc sem igazán tetszik. Letakarítottam, befújtam, beállítottam, de viszonylag rövid idő után újra kellett állítanom.
Na és az is kérdésem, mit segít egy kisebb, hozzá való szélvédő, mert rettenetesen vág rajta a szél 140-től. Látom, hogy az újabb típusokon van már ilyesmi.
Amúgy talán jobb volna számomra, ha a kormány egy kicsit előbbre hajlana, mert hosszú a karom és túl egyenesen ülök rajta. (A Kreidlerre is alacsony kormányt tettem és megszoktam ezt a pozíciót.)
Olajat is kell cserélnem. Mit ajánlasz?
Egyelőre ennyit, hogy ne terheljelek egyszerre sokmindennel.