Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Közben átnéztem az én manuálomat is, az meg meg sem említi ezt a grafitos dolgot, mondjuk az én mocim idősebb. Ettől függetlenűl engem is érdekel ez a dolog, hátha tudja valaki.
No akkor ha valamely okos, motorszerelésben jártas egyén olvassa a fórumot írjon erről a molibdén-diszulfit olajos dolgoról!

Tehát a kérdés az, hogy érdemes-e a szelephézagoló lapkákat bekenni ezzel (50/50% molibdén-disz./motorolaj keverék, ezt írja a manuál).

Amúgy már le van csupaszítva a kicsike (se tank, se idomok) jövő hét végén jön a hézagmérő szerszám és akkor szét is kapom. Le kell hozzá majd szedni a termosztátot is, úgyhogy a hűtővizet is le kell engednem. Másképp nem lehet hozzáférni a szelepfedélhez.

Rövid telet!
szevasztok,
Zoli
A fimol alapanyaga. Nem raktam bele olyat, mondjuk szeleptányért illik vele bekenni ha kiszedi az ember, de ide nem tartottam fontosnak. Itt az olaj bejárja mindenütt és az keni, de tulajdonképpen a lapka nem is mozog, sőt ha közte marad a grafitos zsír lehet méréskor bekavar miután összeraktad. Nem javaslom de kérdezz meg nálam okosabbat is.
Üdv
Uhhhh, persze, így már minden rémlik! Köszi, hogy visszakerested Laci! ;)

Még valami! A leírásban benne van az is, hogy molibdén-diszulfid olajjal kell bekenni a lapkákat. Ilyet szermányoltál rá valahonnét Laci?

Itt találtam:
http://olajshop.hu/termekek/li...
Zoli, drága tesóm hát nem olvastad a hozzászólásaimat még anno a CB 500 fórumon? Vagyis itt
Lépésről lépésre leírtam mindent azért mert itt én voltam az úttörője a hézagolásnak és azzal próbáltam nektek segíteni, hogy nektek már könnyebb legyen.
Jó ez csak vicc volt, már amúgy is régen volt.
Nem köszörűltettem mert a kipuf oldalról többet is át tudtam rakni a szívó oldalra és azokat csak 1-2 százados csiszolással kellet pontosítani. Ahonnan meg kivettem a lapkát oda meg vettem másikat a Hondától mert ott már 5-6 százados lépcsővel kellett gondolkodni, mivel amit kivettem már oda az is kevés volt. Szívó oldalon kisebb hézag kell ezért a kipuf oldalról tudsz átrakni csak pontosítani kell azt az 1-2 századot ezért kell a mikrométer.
A csiszoláshoz kell egy üveglap és egy 400-as vagy 600-as vizpapír meg sok türelem mire lecsiszolod a századokat.
Kattints az előzmény gombra és egy korábbi hozzászólásomból sok minden kiderül
Járok én ide amúgy, csak olvasni mint sokan, igaz mostanába nem nagyon van mit
Remélem ha beindúl a szezon összeröffen a csapat
Üdv mindenkinek
Szia Laci!

Anno a szelepállítás kapcsán te végül elvitted köszörűshöz a hézagoló korongokat? Szokták ezt köszörültetni, vagy nagyon tré megoldás? :) Most ezen gondolkoztam éppen... Biztos nem átlagos vasból öntik ezeket.
Köszi,

a választ.

Megpróbálom náluk.

Ha esetleg valaki tud még bontót ahol van cb 500 s fejidom, az írjon.

Köszi

Norbi
Hi!

www.nagyvas.hu

indexek

Majd írd meg, hogy sikerrel jártál-e! Elméletileg minden típushoz van náluk.

Üdv,
Zoli
sziasztok balesetmentes kilométerekben gazdag boldog ujévet kivánok mindenkinek.
Üdv mindenkinek,

még nyár végén eltaknyoltam a cb 500 s mocimmal, és keresnék indexet, meg fejidomot hozzá. Tud valaki segíteni?

Búék

Köszi

Norbi
Euróban Gazdag Sikeres Boldog Új Évet Kivánok mindenkinek!

Üdv,
Albert
Sikerekben, Szerpentinekben Gazdag Boldog Újévet Kívánok Mindenkinek!
Sziasztok!

Kilóméterekben gazdag, élvezetes túrás Új évet kívánok!

Üdv,
Zoli
Kedves 500-as barátaim!
Kívánok mindenkinek nagyon jó 2009-es évet, sok örömteli motorozást és szép tájakon gazdag túraélményeket.
BÚÉK
Szia!
Azt nem írtam, hogy két ember kell szétszedésnél, nekem Laca fiam segített. Ráült az űlés hátuljára és igy felemelkedett az eleje . Nekem van közép sztenderem (de szerintem van a CB 500-nak is) arra állítottam és a blokk elejénél hidraulikus emelővel aláemeltem azután még alá is póckoltam hogy stabil legyen.
Leginkább azért kell segítség, hogy amiket leszed az ember (műszerfal, kormánykapcsolól, elsőfék tartály) azt megfogja, hogy ne verődjön oda a szerelés során. Nem szedtem szét a bowdeneket nem fűztem ki a fékcsövet hanem rongyba betekertük az előbb említett dolgokat és lógva hagytuk. Jobb úgy hozzáfogni ha megvan az új csapágy és akkor lehet is összerakni. Nekem nem volt még meg az új csapágy, mert nem tudtam biztosan hogy csapágy kell. Szétszedtem majd látva, hogy mindkét csapágy kukaérett utána rendeltem meg az újakat.
Ha valami nem világos kérdezz nyugodtan.
Üdv
emlékeim szerint a cb alá nemtucc teni igazán fát mert akkor a kipuf könyökre feküdne föl...
vidd ki az eperfaa alá és kesess 1 vastag ágat kösd föl oda kb a váznyaknál
szia cblaci köszi a hozászolást még egyett kérdeznék érthetően leirtad az egészet számomra de egy dolog nem igazán világos nekem és pedig az hogyha mindent lebontasz a motorról komplett elejét a gépnek de egy dolog nem igazán látszik a képen hogy hol van alá bakolva vagy megemelve lehet hogy a kérdésem egy kissé bagatel de ijen sulyú gépel nem volt dolgom ezért kérdem gondoltam már több megoldásra is van bukócsövem(ami a motor védi eset leg egy elborulástol ) esetleg azt egy bakkal alápockolni vagy a váz alá teszek egy vastagabb fát. ha van ötlet légyszives közöld velem elöre is köszi
Sziasztok, 3-nak szeretnék némi adalékkal szolgálni kormánycsapágy ügyben.
A motor vásárlásakor én is tapasztaltam azt a jelenséget, hogy ha sztenderen lenyomott hátsó keréknél megmozdítottam a kormányt visszaugrott közép állásba. Aztán minél többet mentem vele annál zavaróbb volt ez az állapot, sőt idővel már szorult is és akadozott, amikor szétbontottam világossá vált a probléma.
A gyári kormánycsapágy golyós rendszerű, a golyó idővel mélyedéseket hagy a csapágy csészébe ami ezt a rendellenes állapotot eredményezi. A legtöbb utat egyenesen teszi meg az ember (főleg itt az alföldön) a kátyúk és úthibák főleg a kormány közép állásában gyötrik a csapágyat, ezért van ez a középre ugró állapot mert ott üt nyomot a csapágygolyó a fészkében.
Mihamarabb cseréld ki, mert ez csak romlani fog, nem egy ökör ára az új és szerintem tartós is mert az már kúpgörgős ami nagyobb felületen fekszik fel a fészkében. Nekem ez a fajta van azért merem ajánlani (egyébként a CB-1 ugyanazzal a csapággyal van szerelve mint a CB-500) Új kormánycsapágy
Ha az előzmény gombra kattintasz láthatod egy korábbi hozzászólásomat amikor cseréltem a csapágyat, elég nagy bontással jár. A porvédőket nem kell sajnálni ha kiütöd a régi csapágyat az új csapágyszettbe van új porvédő is.
Csináltam néhány fotót is, remélem látható mi volt vele a probléma:
szerintem csere... amugy is tél van legalább motoros dologgal töltöd az idödet
sziasztok kérdeznék a kormány( beálitásról )éspedig számomra fura egy kicsit az hogy a gép kormánya stabilan középen meg áll de ennek ellenére nem szorul nem recseg meg ijesmi .nem tudom hogy most ez jó vagy csere éret a kormány csapágy. válaszokat elöre is köszönöm
Örülök, hogy rendeződött, neked is BUÉK!
Szia Laci!
Tényleg írtál, most néztem meg az édesapámmal közösen csinált cbf klubos postaládát. Ő már elolvasta, én meg azóta nem jártam ott. Köszönöm így utólag is az üdvözletet!
Nem fogom ritkábban látogatni a fórumot és hozzá is szólok, ha úgy érzem van mit hozzátennem az elmondottakhoz.
Igen, figyelemmel kísértem az összes videótokat eddig, ahogy azt is, amit a többi tag feltett. (képek stb. - kedvenc nézegetni valóim)
Beismerem, hogy a cb-1 fórumot kb. harmadik hozzászólás után meglátogattam, még ki sem hirdetted ezen, hogy létrejött. Egyik este láttam a friss fórum hozzászólások között, hogy cb-1. :)
Bennem nincs harag, úgyhogy minden OK!
BUÉK, ha addig nem jelentkeznék!
A CBF honlap tényleg nagyon jó, de még nem volt időm teljesen átböngészni. Na majd a hétvégén!
Üdv,
Darkmind
Darkmind!
Ezen a fórumon még nem voltak ellentétek, remélem ezután sem lesznek. Belátom kicsit morcosra vettem a figurát, nem volt értelme, ne haragudj!
Ha ezután emiatt látogatod kevésbé a fórumot, akkor azt én fogom sajnálni a legjobban. Láttam a bejegyzésed a fiam videóján, de már azután mikor leírtam azt amit nem kellett volna. Kicsit nagyon is magadra vetted amiket írtam, pedig általánosságban beszéltem. Te azt nem tudod, hogy van egy Darkmind nevű tag a CBF Egyesületnél is, amikor láttam a friss regisztráltak között küldtem neki egy üdvözlő levelet (nagy égés volt) mert azt hittem te vagy. Azért tartottam fontosnak ezt ide leírni, hogy tudd bánom már az egészet.
A CB-1 fórumon többen is meglátogattak azok közül akiket itt ismertem meg, nekem ez sokat jelent.
Mégegyszer bocs! Mamár máshogy látom az egészet.
Üdv,
Laci
Sziasztok!
Az angliai CB500 kupáról már én is sokat olvastam. Egész jó videók is vannak róla a neten, amiken látszik, hogy a résztvevők komolyan gondolják a versenyzést. Valami olyasmit is olvastam valahol, hogy Franciaországban is létezik hasonló sorozat. Sőt, Le Mans-ban külön 24 órás versenyt rendeztek CB500-as csapatok részére. Gondolom, azt mondanom sem kell, hogy egyik csapatnak sem kellett a számos induló közül műszaki gond miatt feladni a versenyt.

Azon viszont meglepődtem hogy az angol CB-ken a másik oldalon van a kipufogódob. Bevallom, ezt eddig észre sem vettem.
Abban a társaságban, akikkel túrázgatni járok (és remélem, nem árulok el nagy titkot azzal sem, ha megemlítem hogy KissB nevű fórumozó- és márkatársunk szintén) , időnként megfordul egy srác, aki többek közt egy angliából behozott motor tulajdonosa is. Az ő gépét körbejárva választ kaptam azokra a kérdéseimre, hogy milyen eltérések vannak az ottani és az itteni motorok közt. Gondolok itt pl. a kezelőszervek elhelyezkedésére. Kiderült, hogy a sebbességmérő óra mérföld/órában történő skálázásától eltekintve semmi lényeges különbség nincs. Azon a gépen a kipufogódob másik oldalon való elvezetésének kérdése nem merült fel, lévén annak a típusnak mindkét oldalon van kipufogója. Lehet hogy akkor a bal dob van jobb oldalon, a jobb meg a balon?
Szevasztok!

Remélem kellemesen teltek az ünnepek. Sajnos én nem voltam teljesen jól, bár nem influenza, mint Zolinak.

Még egyszer - utoljára - szeretnék reagálni Lacinak - igen, 4-5 napja megint nem voltam egyáltalán internet közelben -, mégpedig arra, hogy

"Még ki is lettem oktatva, hogy korholódok, pedig én nem! A probléma megoldást csak a szép szóban látom.".

Nem akarom és nem is akartam az indulatokat gerjeszteni a hozzászólásaimmal. Kb. 1 éve vallom tagnak magamat: asszem nem lehetett rám panasz. Az "előzmény"-ben látható válaszomban akkor SEM érzem a kioktatást és a rosszindulatot. Ennek ellenkezője volt a célom. CbLacira mindig is tisztelettel "néztem" így ismeretlenül, a távolból is, hiszen a motorozás iránti szeretete és szakmai tudása előtt le a kalappal. Kár, hogy félreértett.
Az MZ-s sztorikkal való untatásra való cinikus utalás már azért is bántó, mert kifejezetten emlékeszem olyan bejegyzésemre, melyben kértem a saját élmények megosztását és ezzel a többi fórumozóval teljes egyetértésben voltam.

Szóval a "-" igenis idézőjel, nem beszólni akartam, lelkem rajta.

Ezzel többet nem foglalkozom, hiszen az általános alanyos megszólítást minek is veszem magamra, ha lesz valami vakkantani valóm akkor szólok. Már ha érdekel vkit.

Na, fűtött utakat!

Darkmind (nomen est omen...)