Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia CBLACI!

Mint egy professzor....
Pedáns munka lehetett!
Sziasztok!
Végre elkészült a szelepbeállítás! A mai esős nap másra sem volt jó mint a műhelyben motortszerelni
Sajnos a segitségem nem ért rá úgyhogy magam álltam neki a befejezésnek, nem nagy ördöngőség de kicsit paráztam nehogy elrontsak valamit.
Először beraktam az új lapkákat majd gondosan feltettem a szelepkupakokat. Jut eszembe! A szelepkupakokat nem szabad felcseréni mert nem biztos, hogy egyszerre koptak! Mindet a helyére!
Ezután a vezér tengelyeket majd a lefogató öntvényt csavaroztam be. A jelzéseket figyelni kell nehogy elmenjen a vezérlés 1-2 foggal mert az gondot okozhat, sőt miután lecsavaroztam a tengelyeket a főtengelyt néhányszor átforgattam nehogy indítózáskor derüljön ki hogy találkozik a dugattyú teteje valamelyik szeleppel.( Az átforgatás úgy a legkönnyebb hogy a főtengely végén levő anyát forgatjuk csőkulcsal)
Ezután jött a fekete leves! Megmértem a hézagokat és hiába a pontos mérés, kicsi eltérés volt a kipuf oldalon mindnél, de a szívón is kettőnél. A szerelő gyerek mondta, hogy lehet ilyen, ezért felkészültem rá. Vettem 400-as vizes csiszolót és kértem kölcsön mikrométert. Egész délelőtt csiszoltam a lapkákat, nem sokat csak 1-2 századot de türelem kell hozzá és mikrométer mert tolómérővel nem lehet pontosan.
Majd kezdtem előlről az összerakást. Majd újabb mérés és láss csodát hajszál pontos szelephézagokat kaptam Ettől függetlenűl remegő kézzel nyomtam meg az önindító gombját!
BEINDULT!
Hidegen mindíg volt egy kis kecetelő hangja de azt hittem a korral jár, nem gondoltam hogy szelephang lehet most derült ki, hogy az volt! Semmi kecetelő vagy bármilyen nem odavaló hang, szépen jár mint egy óramű.
Kíváncsi voltam melegen mit produkál, (mert melegen mindíg feljebb ment egy minimálisat az alapjárat) de semmi gond melegen sem ugyanúgy 1500/perc mint hidegen.
Megérte kinlódni és most értettem meg miért nem szeretik a szerelők csinálni, nagyon babrás.
Még egy fontos dolog eszembe jutott, a gyertyák helyét be kell tömni rongyal szereléskor! Rossz belegondolni mi van ha beleesik a 7,5mm átmérőjű lapka véletlen a gyertyanyilásba, lehet levenni a hengerfejet.
Nektek még némi nehézséget a vezérműlánc okoz, nekem olyan nincs , de van cserébe 16 szelep míg nektek csak 8.
A lapkákat gondosan kell elhelyezni mert ha öszekeveredik nagy kinlódás van vele. Készítettem rajzot is, mit honnan vettem ki, sőt még csiszolásnál is feljegyeztem melyikből mennyit kell lecsiszolni. A csiszolást teljes sík felületen kell csinálni nehogy domború legyen, legjobb egy üveglap.
Remélem hasznos volt ez a kis beszámoló azoknak akik rászánják magukat, ha van kérdés még ezzel kapcsolatban segítek szivesen, sőt a lapkák beszerzésénél is tudok segíteni a Gold Motor 2-napon belül szállítja a gyári japán lapkákat amik 1560Ft-ba kerülnek darabonként ,(az utángyártott 1490 Ft) megéri inkább gyárit venni.
Üdv,
Laci
Köszönöm
Úgy lesz,csak szépen,türelmesen...majd akad kedvemre való bringa.
Egy olasz importtal foglalkozó ismerős már rá van állítva a feladatra....
Zolinak igaza van Kompresszor klubtárs :) ! Semmi kapkodás, szépen nyugisan... Motort venni bármikor lehet, eladni már nehezebb. Sokat meg kell nézni, válogatni...
Itt egy pár kép a tömítésekről: Regina Láncok Hogy az a színes kép a végén hogy került bele nem tudom. Nekem úgy tűnik, mintha húzásra való deformálódást mutatná, a menedzserek ezt biztos jól megkajálják .

Compressor kitartás a motorvásárláshoz.
A láncal kapcsolatban nincs nagy tapasztalatom, még régen az MZ-s világban akkor cseréltük ki mikor már egy-két görgő elrepült vagy úgy kinyúlt, hogy szinte morgott. Az is előfordult hogy elszakadt, na akkor a hátsó bakelitvédő is úgy robbant szét hogy öröm volt nézni.
Persze mamár óvatosabb az ember, írtam én itt a fórumon, hogy az O gyűrűs DID láncal mekkorát szívtam (kinyúlt de csak a fele, forgatva a kereket vagy belógott nagyon, vagy feszült) pedig én nem versenyezek de nem is egykerekezek mégis 6ezer km után csere! Lehet még sokáig elment volna de nem bíztam benne.
Most Rexnord van rajta, ami nagyon jó minőségű lánc de nincs rajta O gyűrű. Eddig 5ezret futott de még egyszer kellet ráspanolni. Talán annyit vettem észre hogy zajosabb de állandóan kapja a "fehér kenőanyagot" és nagyon elégedett vagyok vele (még van egy teljesen új garnitúra is pluszba).
üdv mindenkinek,
Laci
én is valahogy igy értelmezem .
Ezek szerint a drágább, könyebbene mozgó lánc, kisebb mechanikai veszteséggel működik, ergó jobb a hatásfoka, a motor teljesítményéből több jut a kerékre-- aszfaltra?
Egy kis adalék a lánc témához:"o" gyűrűs vagy "x" gyűrűs?
sziasztok kérdeznék egy dolgott ami lehet hogy számotokra egyértelmű nekem nem igazán mi a külömbség a x és a o gyürüs láncok között meg van ojan is állitolag hogy 530-as lánc de ezek a leggyakoribbak . válaszokat előre is köszönöm.
Szia,
Köszi,azt hiszem hogy jan.-febr. környékén kéne megvennem,alacsonyabbak az árak,és talán többet lehet alkudni.Majd meglátjuk hogy jön össze.Sajna elég gyenge a felhozatal,kevés az igazán jó gép,kevés közül lehet válogatni.El kell menni és megnézni párat,aztán meglátjuk.Inkább csússzon a vásárlás egy hómapot,de nem akarok romhalmazba belefutni...
Üdv
Compressor
Szia!

Zokon nem veszek semmit.
Meghallgatni sajnos nem tudjuk mert lent van a garázsban és aksi ki van szedve, téli álmát alussza már a masina.
Kérdés mikor szándékozol motort venni?
Ha jövőre és szezon elején lehet arról szó hogy akkor megmutatom a motort.

Figyelni dolgokra vételnél?
pl: blokkon karcolások, Csörgés alapjáraton hidegen melegen ne legyen kopogásokra odafigyelni, kicsit forgasd meg 5-6e környékére akkor szintén figyelni a csörgésre kopogásra ha dadog a motor melegen az se jó. középtámaszon átvizsgálni amit ugye elvileg minden indulásnál meg kéne. Kormány stb stb.. Tanultad
De ha van öreg Motoros a családban az alap hogy el kell hívni!

De mondom ha összehasonlítási alap kell akkor szezon elején (Február vége március eleje ha jó az idő) szívesen megmutatom a motort.

üdv szobbal
Ahh...fenséges...de szegény gépet tiltásig forgatni...nem sajnálod?
Milyen dob van rajta?
Szép a motorod....
Mikori,mennyi km-el vetted?
És haszabad ilyet kérdezni,mennyibe fájt?Meg vagy vele elégedve?
MINDEN ÉRDEKEL!
az adatlapomon van egy jó kis CB 500 as videó
Okés,köszi!
labodics@yahoo.com
Azt hiszem a te motorodról láttam videót a YouTube-on...(beindítás és körbejárás,ugye?)...:-)
Nagyon szép hangja van a gépednek...imádom ezt a kicsit "vinnyogós" egészséges motorhangot...valamiért kicsit a Ducatik hangjára emlékeztet...a kuplungcsörgés nélkül...
http://www.youtube.com/watch?v...
Hát ettől a hangtól kiráz a hideg...nagyon klassz.
minden alkatrész kapható hozzá.

gyári: Honda Dream shop
egyéb: nagyvas.hu, biker-world.hu

Ha megadod az emailed, megy a kontakt
Alaktrész elérhetőségről és árakról tudnál valamit mesélni?
Oké,azt megköszönöm.
Írok Szobbalnak,remélemnem veszi zokon:-)
pöpec gép: Szobbal :)

Az enyém se csúnyácska, csak már vidéken alussza téli álmát. Nekem is van egy ismerősöm, aki motorokat hoz be olaszországból. Megbízható, profi gyerek. Nekem is ő hozta a CB500-at, ha érdekel adhatok elérhetőséget.
Köszi szépen,
Nem vagyok egészen analfabéta hozzá,ezeket mind meg tudom nézni,de azért egy szakit el fogok hívni magammal sztem...Nem akarok valami kakiba belenyúlni...
Van itt a fórumon esetleg valaki,aki Bp. közelében lakik és akinek zsír állapotú gépe van?Szívesen megnézném,hogy nagyjából hogy is kell kinéznie egy pöpec vasnak.
Alkatrész ellátás,és alkatrész árak ügyében hogy áll a dolog?
Van ismerős,aki olaszba jár motorokért,már szóltam neki,hogyha lát gyári állapotú gépet,kevés kilóméterrel,akkor gondoljon rám.Állítólag már adott el ilyet,dícsérte hogy mennyira klassz...lehet egyébként hogy fórumos vette meg...(a srác Gyálon lakik,a gép azt hiszem 2000es volt,és 540körül adta el)
Hali!

A szokásos dolgokat nézd át (nem lóg-e a kormánycsapágy, lánc, lánckerekek, első hátsó kerék csapágyak, fékbetét kopás, tárcsa állapot, bemelegedett motorhang alapjáraton.) Valamint kérd meg az eladót, hogy a motor legyen hideg állapotban, mivel a hidegindítás is sokat elárul a motor állapotáról (akksi erejétől kezdve az olajfogyasztásig...)

A CB500-ra jellemző nyűgök: rozsdásodhat a tank belül (vigyál elemlámpát), az Olaszország gyárottaknak gyengébb volt a kidolgozása. A leömlők szintén hajlamosak ledobálni a festéket, és rozsdásodni. Pár ezer forintos hőálló festékkel orvosolható.

Jah a gummák álapotát, gyártási évét is célszerű megnézni (DOT felirat után keretben Év Gyártás hete) Egy komplett gumma csere is zsebbenyúlós tud lenni.

Sok sikert!
Zoli
Szia Laci!

Az általd említett helyen már pár hónapja megvettem a kormánycsapágyat :) Nem szeretem a véletlenre bízni a dolgot. Azon gondolkozom, hogy ha már hozzányúlok a motorhoz, szétszedem a telókat is és olaj valamint szimmering cserét csinálok. Gonolkoztam progresszív rugón is, de a 25 ezer Ft-os ár elrettent... És nem vagyok biztos benne, hogy rettentő sokat javulna, nincs tapasztalatom...

Emailben küld már el légyszi Andor számát!

Köszi!
Üdv,
Zoli
O.K...köszi
szia
525,000 az irányár..
hazaértem itt a kép róla
Szia!
Mennyit kérsz érte?
Lehet, hogy tudok vevőt!