Comp!
egy fontos dologra kell figyelned!
az enyémet vedd meg
95ös 35e km. jo állapot.. érvényes műszaki, uj olaj a blokkbean és a telokban, uj akksi..
gyáj it amelohelyen nix kép. . otthonrol töltök föl..
Sziasztok,én még új gyerek vagyok itt...
Szeretnék egy CB 500ast venni,mert nagyon tetszik,és megbízható,jó motort akarok végre...Igazából mindenhol nagyon jókat mondtak és jókat olvastam róla. Mindenhol dícsérik.
Mire kell figyelnem vásárláskor,van-e valami buktató,a látható és hallható általános dolgokon kívül?
Meg úgy általában...megoszthatnátok velem némi infót a géppel kapcsolatban,hogy még jobban képben legyek.
Előre is köszi!
Üdv!
Értem! Viszont arra figyelj, hogy feltehető legyen a mostani mellé, mert ez nem egyértelmű, nekem pl. pont u.o. voltak felfogatási helyek, vszínűleg három dobozost kell venned. Nézd át a robbantott ábrákat, a Hepco oldalán pl. láttam ilyeneket.
szia zoli99 levegöszüröfedelem már nekem sem gyári sajnosnekemis beleszakat a csavar ugy ahogy illik mi akkor ezt a dolgot ugy oldotuk meg hogy kiszereltük a muanyag házat hogy könyebben hozáférjünk a csavarhoz a sárgarézpersej már megvolt fotdulva a müanyagban igy muszájvolt átfurni igylet átmenőcsavaros de legalább nem tud megvordulni többet mert egykicsi lemez fülre rögzitetük a csavart és ovatosan oda popszegecseltük egy szegecsel a müanyag ház oldalához(nemlet ronda mert meg kokány mert nemlet szanaszét furva a pop szegecs alá alátét került igy nemtudkiszakadni kivülröl csak egy szegecslátszik ha nyagyon megnézi valaki akkor látni lelet festve a szegecs feje feketére a szegecs befelé és a vázfelé nézz) de legalább leszedhetö a három csavar közül az egyik az anyacsavar enyi a változás .
Sziasztok urak!
Zoli, a kormánycsapágy a legjobb áron a Biker World-nél van (8990Ft, cikkszáma SSH903R), szerintem jó minőségű mert kúpgörgős nem golyós (a golyós hamarabb kiveri a csapágycsészét mert kisebb ponton fekszik fel). Idén nekem is cserélni kellett, a CB-500 túrán már nagyon akadozott, biztos emlékszel le is fotóztam. Sajnos elég nagy bontással jár, én nagyon útáltam csinálni ráadásúl szezon kellős közepén, még szerencse hogy a Biker World hamar küldi postán, de lehet te be is tudsz menni érte Pesten.
A bőr huzattal kapcsolatban számíthatsz Andorra, ha a minőség mellett az ár is lényeges őt keresd, ha kell küldök tel. számot.
Ha túl leszek a szelephézagoláson a teló szimmeringeket kell kicserélnem, már megvettem csak vártam vele a karbantartási időszakot.
Amúgy rendben van a motor. Most a dani mini mopedjét festem a héten, Lacáé rendben van kivételesen.
Regisztráltam a CBF egyesületnél és megtaláltalak téged is, nincs nagy élet most ott, de tetszik amúgy.
Szia Zoli!
Nem emlékszel rosszul, tényleg kérdezősködtem a cb 500-ról. Én CB-t szerettem volna, de a helyi V2-es nagyöregek rábeszéltek az sv-re. Szó se róla az CB 500 egy kiváló motor, de asszem nem bántam meg.
Egyébként gyakran olvasom még a fórumot.
Ne is mond... Nekem ma került csepptöltőre, hogy még a gondolat se forduljon meg a fejemben, hogy kerülök vele egyet Két ünnep közöttre meg gyűlnek a tervek:
- kormánycsapágy csere
- vezírműlánc ellenőrzés, ha kell csere
- szelephézag ellenőrzés/csere
- első fékbetét csere
- nyeregbőr gyártatás Földesen? :) (talán majd Lacival egyeztetünk)
- Kipufogó, lábtartó háromszög, dekli homokfúvóztatás, lefújás.
- légszűrő csere, légszűrőház javítás
Amúgy nektek hibátlan a légszűrő fedél? Másoktól hallottam, hogy sajnos típushiba, hogy ha túl erősen meghzúzzák a csavarjait, kitörik a felfogató csavar szára (az előző tulajdonos is ezt művelte vele). Nem vészes, van már ötletem a javításra, kell egy kicsit trükközni.
A szezon során észrevétlenül belegurult 17 500km a kicsikébe :) Szóval megérdemli a gondoskodást. Úgy érzem el leszek a bütyköléssel egy darabig. Még bringát is kell szerelnem, azon a lánckerék kopott el. Régen rengeteget bringáztam, ma is ha időm engedi, és nem csábít el egy jó motorozás!
Gratula az SV-hez! :) Valami rémlik valóban, hogy régebben érdeklődtél CB500 ügyben. Az SV is remek motor, meg leszel vele elégedve (2 hengerben nem lehet csalódni :P)
Szerintem szakmai infóknak mindenki örül, csak bátran!
Sziasztok!
Bocs hogy így idepofátlankodok. Csak annyit szeretnék hozzáfűzni a szelephézagos mizériához, hogy az nem egészséges ha nem hallasz szelephangot. Ha nincs szelephang, akkor elfogyott a szelephézag. Kis szelephézagra utal az a jelenség, ha a fordulatot lassan ejti vissza a motor. Ja és zárójelben megjegyezném én is cb 500-at akartam csak sv 650 lett belőle.
Üdv.:gyroli
Bekevert benzint nem is szabad pár hónapnál tovább tárolni. Külön az olajat külön a benzint több évig is eltarthatod. A benzinkúton sem véletlenül keverik a kútfejnél a keveréket a tankolás pillanatában...
Ez valóban így van de lezárt tartály esetén ha nem süti a nap ez nem fordulhat elő. Az oktán száma romlik a benzinnek ha nem megfelelően tárolják, én így hallottam.
sziasztok én régebben probálkoztam már avval a dologal hogy vettem ugy kb 80liter benzint bekevertem a simsonomhoz anakidején és azt vetem észre hogy kb 3honapmulva a bekevert benzin egy kicsit mintha vesztet volna az(erejéböl) nem ment ugy a gép ahogy a friss benzintöl nem tudom mi az oka de ez sajna megtörtént eset nem csak velem másal is lehet hogy fura meg vicces de ez van nem tudom tiszta benzinél milenne.
Valamiért a szerelők nem szeretik a lapkás szelepállítást ez a tapasztalatom (időigényes, babrás, hiába mérte pontosan az összerakás után csiszolással pontosítani kell tehát szedheti újra szét) nem egy szerelőtől hallottam, hogy 5 százados különbség a gyárihoz képest nem lényeg (ráhagyják). Nem tudom elfogadni!
Arra is fel vagyok készűlve, hogy ha összerakjuk és újra mérünk hézagot esetleg keveset mérünk, de inkább újra kiveszem a lapkát és századokat lecsiszolunk (ehhez kell mikrométer de szerencsére kapok kölcsön, mert nagyon drága szerszám) a gyári előírtat szeretném elérni, mert ha jól sikerül 50-60ezer kilómétert is mehetek gond nélkül mire újra esedékes lesz hozzányúlni.
A hézagmérőt nem tudom hol lehet kapni, Laci autószerelő és az övé van nálam, mikrométert pedig esztergályosok használnak.
Nagyon jó kis leírást csináltál! Köszönjük szépen! Sok sikert a munkához! Nekem is azt mondta a szerelőm,hogy:
-Van szelephangja a gépnek?
-Hát nem (mondtam)
-Akkor minek hozzányúlni?
Maradok a manuálnál, és az idei majd 20eKm-t amit belepakoltam a lóba, valahogy vissza kell hálálnom neki :) Majd a téli ünnepek alatt meghitt szerelgetésbe fogok :D
Gyanítom, hogy én sem a szelephangot hallom, hanem vagy a vezírműlánc vagy az olajszivattyú lánca (amit már egy kolléga ecsetelt itt a fórumon).
Kontroll: óvatosan a hideggel. Sok öreg-motoros véleménye, hogy nem kell erőltetni! Az ízületnek nagyon nem tesz jót. Én már beletörődtem a BKV-zásba, és sokat sétálok :)
Laci: esküszöm én is gondolkoztam benzintartályon, olyan 1m^3-es, kockaalakú műanyag tartályon, amiben gázolajat is szállítanak :) Cirka 250 ezer forint lenne megtankolni, de megérné hosszútávon :)
egy fontos dologra kell figyelned!
az enyémet vedd meg
95ös 35e km. jo állapot.. érvényes műszaki, uj olaj a blokkbean és a telokban, uj akksi..
gyáj it amelohelyen nix kép. . otthonrol töltök föl..